Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelk trip middel voor de eerste keer?

welk trip middel voor de eerste keer?

55 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
5-MeO-DMT zonder enige ervaring gaat mogelijk een traumatische ervaring zijn, zeker niet doen, veel te heftig. (Zelf geen ervaring mee maar veel over gelezen, en ā€˜gewone’ N,N-DMT is al fucking intens i.m.o., 5-MeO schijnt nog veel en veel heftiger te zijn, ik denk dat je zonder ervaring niet eens ook maar een beetje kunt beseffen hóe heftig.)

Kort zegt zoals @Mindless al zegt vrij weinig, aangezien tijd extreem kan vertragen of zelfs ophoudt te bestaan, en dan is een begrip als kort of lang niet erg relevant meer. Bespaar jezelf het risico op PTSS of iets dergelijks (misschien wat overdreven, maar het komt voor) en begin gewoon met een meer regulier tripmiddel en niet met het sterkste van het sterkste.

15 gram truffels of 100 ug (1p-)LSD is meer dan prima voor een eerste keer. :)
S
SnuffelaarLid
Ik stem op 4-ho-met.
Leuke visuals zonder de headspace maar je kan er wel wat misselijk van worden dus neem het in met een gember theetje.

Edit: 5-meo-dmt is de engste en de mooiste drug die ik al heb gedaan. Enger dan Salvia en disso egodeaths.
r
ricorieksLid
KlaasVaak zei:
Wel hebben deze voorbeelden natuurlijk gemeen dat ze onder begeleiding plaatsvonden. Toch vind ik het wel een grappig idee dat onvoorbereid zijn het soms ook makkelijker kan maken.
Klik om te vergroten...
zou het door er teveel over te lezen en kijken je er angst voor heb en vandaar een slechte trip krijg

in plaats van open minded zonder angst of bang makerij je een geheel andere trip ervaring hebt?
K
KlaasVaakLid
ricorieks zei:
zou het door er teveel over te lezen en kijken je er angst voor heb en vandaar een slechte trip krijg

in plaats van open minded zonder angst of bang makerij je een geheel andere trip ervaring hebt?
Klik om te vergroten...
Misschien soms wel, maar goed voorbereid zijn en een rustige omgeving voor jezelf creƫren werkt altijd goed. Je kan ook juist bang wordenals je niet snapt wat er gebeurt.

Ik lees me altijd in en heb nog nooit een bad trip gehad.
F
FyrckantLid
Mindless zei:
Heb het altijd als bezieling gezien omdat psilo een eigen wil heeft. Het laat je dingen zien over jezelf en is daar soms nogal dwingend in. Sommigen beweren zelfs te praten met 'psilo', zoals bijvoorbeeld Terence McKenna deed.
Klik om te vergroten...
Zou het ook set & setting kunnen zijn? Truffels zien er natuurlijk uit, de meeste mensen vinden het niet zo lekker en het ligt vanwege allerlei andere ingrediƫnten nou eenmaal niet zo lekker op de maag. 4HO-MET klinkt an sich al zeer technisch (net als LSD), de meeste mensen laten zich informeren en lezen dat 4HO-MET niet zo introspectief is etc. etc.

Aan de andere kant..op psychedelica lijk je soms een glimp op te vangen van verborgen dimensies. In die dimensies is de bezieling van psilo vs. homet misschien wel heel logisch 😁.

Tijd voor een homet tripje..
R
Roze OlifantLid
ricorieks zei:

Klik om te vergroten...

Zit wel wat in, vooral dat laatste. Wat Mindless zegt eigenlijk. Zware/moeilijke ervaringen laten toch een voorzichtigheid en angst na, dus kan me ergens wel voorstellen dat ervaring (met de keerzijde) je ook terughoudender kan maken, en misschien zelfs vatbaarder voor het negatieve door selffulfilling prophecy. Maar toch zou ik het er zelf niet op gokken met middelen zoals deze.
F
FyrckantLid
Snuffelaar zei:
Ik stem op 4-ho-met.
Leuke visuals zonder de headspace maar je kan er wel wat misselijk van worden dus neem het in met een gember theetje.
Klik om te vergroten...
Ik ook. Duurt ook niet half zo lang als 1P-LSD.
K
KwatzakottelLid
4-ho-met of LSD vind ik zelf de beste beginnersmiddelen, truffels kan ook maar kun je middels buikpijn
bad door gaan, met citroen of gember is het al beter. Lengte van een trip zegt weinig, je kunt beter
een tripkiller bij de hand hebben mocht het fout gaan, 6 uur of 10 uur in infinite time gaat het verschil niet zijn :)
S
SnuffelaarLid
Mindless zei:
Nog nooit last gehad van buikpijn met truffels of paddo's (en op die gezamenlijk zo'n 70 keer getript) en ook geen mensen gezien die er last van hadden. Het kan, maar gebeurd zeker niet bij iedereen.
Klik om te vergroten...
Ik word heel misselijk van paddos maar het trekt snel weg. Noemde het altijd de prekater.
M
MartinusLid
Volgens mij kun je beter synthetische 5meo DmT nemen. Als iedereen padden gaat melken dan is dat ook niet echt goed voor de padden.

En daarnaast weet ik niet of het nodig is om meteen het uiterste van een tripmiddel op te zoeken. Mijn DmT ervaringen waren geweldig en ik heb nooit meer dan 1 hijs genomen. Je kan vast het zelfde doen met 5meo DmT.
M
MindlessLid
Martinus zei:
Volgens mij kun je beter synthetische 5meo DmT nemen. Als iedereen padden gaat melken dan is dat ook niet echt goed voor de padden.

En daarnaast weet ik niet of het nodig is om meteen het uiterste van een tripmiddel op te zoeken. Mijn DmT ervaringen waren geweldig en ik heb nooit meer dan 1 hijs genomen. Je kan vast het zelfde doen met 5meo DmT.
Klik om te vergroten...
Met 5-meo heb je maar 1 hijs nodig ipv de 3 van DMT om door te breken. Het is een meer potente stof.
K
KwatzakottelLid
Mindless zei:
Nog nooit last gehad van buikpijn met truffels of paddo's (en op die gezamenlijk zo'n 70 keer getript) en ook geen mensen gezien die er last van hadden. Het kan, maar gebeurd zeker niet bij iedereen.
Klik om te vergroten...
Ik had het laatst nog op psiloos. Maar het was geen maagpijn maar een soort vage zeurende pijn in mijn darmen.
L
Levensgenieter🌈Lid
Ik zou ook 4ho-met doen. Het duurt 4-6 uurtjes, en is mentaal veel makkelijker dan truffels. Van truffels kan je behoorlijk bepaalde gedachten krijgen, dat je over jezelf gaat nadenken. 4ho-met is wat oppervlakkig, wel de leuke visuals, maar zonder de bezieling van psilocybine. Makkelijk hanteerbaar.

1P-LSD zou ik niet doen voor een eerste keer. LSD zou grillig zijn en het duurt lang.

ricorieks zei:

Klik om te vergroten...

Lezen erover heeft mij een zeker gevoel gegeven, je weet een beetje wat je te wachten staat. Ik zou dan wel de bad trip reports vermijden. Dat kan je nog altijd een keer lezen.
K
KlaasVaakLid
Martinus zei:

Klik om te vergroten...
Die padden komen hier ook niet voor, dus de keuze is snel gemaakt.
F
FyrckantLid
Natozlato zei:
Ik zou ook 4ho-met doen. Het duurt 4-6 uurtjes, en is mentaal veel makkelijker dan truffels. Van truffels kan je behoorlijk bepaalde gedachten krijgen, dat je over jezelf gaat nadenken. 4ho-met is wat oppervlakkig, wel de leuke visuals, maar zonder de bezieling van psilocybine. Makkelijk hanteerbaar.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk ā€œbezielingā€? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het ā€œnatuurlijkā€ is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
M
MindlessLid
Fyrckant zei:
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk ā€œbezielingā€? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het ā€œnatuurlijkā€ is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
Klik om te vergroten...
Heb het altijd als bezieling gezien omdat psilo een eigen wil heeft. Het laat je dingen zien over jezelf en is daar soms nogal dwingend in. Sommigen beweren zelfs te praten met 'psilo', zoals bijvoorbeeld Terence McKenna deed.
L
Levensgenieter🌈Lid
Fyrckant zei:
Klik om te vergroten...
Met bezieling bedoel ik dat truffels meer diepgang hebben, omdat je er anders door gaat denken. En niet alleen visuals hebt. Het verandert ook je perspectief op dingen.
Naar wat ik begrepen heb, is 4ho-met de synthetische variant van psilocybine. In mijn ervaring, en ook die van anderen, is de trip qua gedachtengang niet echt anders, maar heb je wel visuals.

En over de zuiverheid, ik zou een natuurproduct als zuiverder beschouwen.
K
KwatzakottelLid
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
Mijn vriendin kan dat, ik communiceer met Pedro en Amanita
P
Pace LeyLid
Natozlato zei:
En over de zuiverheid, ik zou een natuurproduct als zuiverder beschouwen.
Klik om te vergroten...
Dan heb je een andere definitie van zuiver.
In truffels en paddos zit veel meer dan alleen psylocibine. Er zitten ook andere psychoactieven in.
Het is lastig te verteren en werkt op je darmen. Daarbij weet je nooit hoeveel je werkelijk neemt, omdat de kwaliteit sterk varieert.
Ik vind trippen op synthetische drugs een stuk voorspelbaarder.

Ik zie t ook niet als 'chemisch'. Ons hele lichaams is chemie, en die van een paddo ook. Ik zie synthetische drugs meer als een kunstwerk van de mens, geïnspireerd door de natuur 😁
M
MindlessLid
Fyrckant zei:
Zou het ook set & setting kunnen zijn? Truffels zien er natuurlijk uit, de meeste mensen vinden het niet zo lekker en het ligt vanwege allerlei andere ingrediƫnten nou eenmaal niet zo lekker op de maag. 4HO-MET klinkt an sich al zeer technisch (net als LSD), de meeste mensen laten zich informeren en lezen dat 4HO-MET niet zo introspectief is etc. etc.

Aan de andere kant..op psychedelica lijk je soms een glimp op te vangen van verborgen dimensies. In die dimensies is de bezieling van psilo vs. homet misschien wel heel logisch 😁.

Tijd voor een homet tripje..
Klik om te vergroten...
Denk het niet. Heb al zo vaak op psilo getript en het heeft echt een eigen karakter/bezieling. Ook heel vaak op LSD getript en vind dat ook geweldig, maar dat mist voor mij een eigen persoonlijkheid. LSD is voor mij een beetje wat ik me voor had gesteld voordat ik ooit had getript: Kleuren/vormen zien, versterkte zintuigen, diep nadenken, maar nog steeds wel slechts ik. Psilo is voor mij in contact staan met een soort alien intelligentie die me op een innerlijke reis neemt. Totaal niet hoe ik me psychedelica ooit voor had gesteld. Nog maar 1 keer op 4-HO-MET "getript", dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Al voelde die ene keer wel minder mysterieus aan dan al mijn laaggedoseerde psilo trips, het was meer een vrolijk tripje zonder de diepgang van psilo. Maar natuurlijk is 1 tripje te weinig om er echt wat over te zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."