Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStimulant met lage affiniteit voor serotonine

Stimulant met lage affiniteit voor serotonine

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnenkort heb ik met wat vrienden een wild weekendje in een huisje in de natuur gepland, waar we van plan zijn om even flink te feesten en gek te doen. Het belooft een weekendje te worden waarin we lekker los gaan, de eerste dag/avond met wat stimulerends en de tweede dag is het plan om te gaan trippen. Trippen op de tweede dag, zodat we het overdag kunnen nemen en naar buiten/de natuur in kunnen gaan.

De verwachting is dat we op zaterdag gaan trippen, ik zat hierbij te denken aan 4-HO-MET, een middel waar een aantal van de groep (4 van de 7 hebben het inmiddels geprobeerd) inmiddels kennis mee heeft gemaakt. Zelf heb ik 2 keer getript op/met metocin, wat mij zeer goed is bevallen (1e keer 25mg en 2e keer 30 a 35mg)!🎊😍

Door de relatief lichte headspace (we zijn van plan 1 pellet van 25mg p.p. te nemen, misschien neem ik zelf ietsje meer), lijkt het me erg geschikt om in een groep te doen, ook voor de vrienden die nog geen ervaring hebben met psychedelica. Misschien dat ik voor hen de dosis wel iets omlaag schroef, zodat ze enerzijds niet overweldigd worden door het visuele geweld dat metocin kan produceren en anderzijds om de psychedelische headspace niet te aanwezig te laten zijn, die ikzelf al vrij mild vind. (Suggesties qua dosis voor 'eerste keren' zijn welkom! 😁)

Terug naar de eerste dag/avond. De eerste avond willen we lekker gaan BBQ'en of pizza's maken en gezellig wat drankjes en dansjes doen in ons huisje. Aangezien we er al een wild weekend van gaan maken, zoek ik nog een leuke stimulant voor die avond. De meesten van ons hebben ervaring met coke, speed, MDMA en ritalin. Ook hebben sommigen, waaronder ikzelf, ervaring met 4-FA (zo jammer dat 4fluor (bijna) niet meer te verkrijgen is) en 3MMC. 3MMC is onder een groot gedeelte van het gezelschap geliefd, anderen vinden het niet zo boeiend... Zelf vind ik een stevige bom (200mg+) wel lekker, maar is de rush best snel weg.

Nu ben ik op zoek naar stimulant die te vergelijken is met 4fluor of 3MMC, een stimulant met en entactogeen randje, die niet teveel op serotonine leunt, maar wel lekker veel energie geeft, praatgraag is en waar de kater niet te heftig van is. Zelf heb ik inmiddels het e.e.a. gelezen over 3-fa, 2-fa en 3-fma, waarvan ik denk dat deze middelen redelijk in de buurt komen van wat ik hierboven beschrijf (op de mogelijke kater na). Ook ben ik interessante (maar wisselvallende) reports tegen gekomen van 6-APB en 5-MAPB, maar beiden stofjes leunen zo ver ik weet erg op serotonine.

Speed en coke vallen sowieso af; van speed ben ik daarna altijd gesloopt en coke vind ik voor deze gelegenheid te duur en valt me de laatste tijd altijd tegen - de dag erna altijd een vies gevoel van spijt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties!

PS. Misschien ben ik op zoek naar wondermiddel; energiek, praatgraag en licht entactogeen, maar niet teveel aanspraak op serotonine...

PPS. Mochten we toch op een stofje uitkomen dat lichtelijks affiniteit met serotonine heeft, in hoeverre veroorzaakt dat kruistolerantie met metocin - en psychedelica in algemeen? Ik kan me voorstellen dat 2 dagen bingen op stofjes die serotonine gebruiken (of 'simuleren') niet per se heel goed voor de hersenen is.🤪 Ik wil graag voorkomen dat we hoog op metocin moeten doseren i.v.m. tolerantie, met de mogelijkheid dat iemand toch een behoorlijk intense trip voor de kiezen krijgt...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
KaapStad zei:
PS. Misschien ben ik op zoek naar wondermiddel; energiek, praatgraag en licht entactogeen, maar niet teveel aanspraak op serotonine...
Klik om te vergroten...
Ja dat zou ik ook wel willen
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben altijd praterig. Ik denk dat je mij maar mee moet nemen 🤣
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
mss eens spraakwater proberen :blush: :blush:
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ja dat zou ik ook wel willen
Klik om te vergroten...
Hahaha, voor een reactie als deze was ik al bang 🤪. Helemaal zonder werking op serotonine, zal wel niet haalbaar zijn.

Dus wat dat betreft ben ik benieuwd naar een stimulant die naar verhouding de minste affiniteit met serotonine heeft. Zoals speed en coke, die hebben naar mijn weten weinig affiniteit met serotonine, maar maken me toch opgewekt en praatgraag. Niet zozeer entactogeen.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt een vraag voor de apotheker..
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van 3mmc ga ik wel goed los, maar dat kietelt ook je seratonine.
Van wiet word ik ook wel spraakzaam.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
KaapStad zei:
Binnenkort heb ik met wat vrienden een wild weekendje in een huisje in de natuur gepland, waar we van plan zijn om even flink te feesten en gek te doen. Het belooft een weekendje te worden waarin we lekker los gaan, de eerste dag/avond met wat stimulerends en de tweede dag is het plan om te gaan trippen. Trippen op de tweede dag, zodat we het overdag kunnen nemen en naar buiten/de natuur in kunnen gaan.

De verwachting is dat we op zaterdag gaan trippen, ik zat hierbij te denken aan 4-HO-MET, een middel waar een aantal van de groep (4 van de 7 hebben het inmiddels geprobeerd) inmiddels kennis mee heeft gemaakt. Zelf heb ik 2 keer getript op/met metocin, wat mij zeer goed is bevallen (1e keer 25mg en 2e keer 30 a 35mg)!🎊😍

Door de relatief lichte headspace (we zijn van plan 1 pellet van 25mg p.p. te nemen, misschien neem ik zelf ietsje meer), lijkt het me erg geschikt om in een groep te doen, ook voor de vrienden die nog geen ervaring hebben met psychedelica. Misschien dat ik voor hen de dosis wel iets omlaag schroef, zodat ze enerzijds niet overweldigd worden door het visuele geweld dat metocin kan produceren en anderzijds om de psychedelische headspace niet te aanwezig te laten zijn, die ikzelf al vrij mild vind. (Suggesties qua dosis voor 'eerste keren' zijn welkom! 😁)

Terug naar de eerste dag/avond. De eerste avond willen we lekker gaan BBQ'en of pizza's maken en gezellig wat drankjes en dansjes doen in ons huisje. Aangezien we er al een wild weekend van gaan maken, zoek ik nog een leuke stimulant voor die avond. De meesten van ons hebben ervaring met coke, speed, MDMA en ritalin. Ook hebben sommigen, waaronder ikzelf, ervaring met 4-FA (zo jammer dat 4fluor (bijna) niet meer te verkrijgen is) en 3MMC. 3MMC is onder een groot gedeelte van het gezelschap geliefd, anderen vinden het niet zo boeiend... Zelf vind ik een stevige bom (200mg+) wel lekker, maar is de rush best snel weg.

Nu ben ik op zoek naar stimulant die te vergelijken is met 4fluor of 3MMC, een stimulant met en entactogeen randje, die niet teveel op serotonine leunt, maar wel lekker veel energie geeft, praatgraag is en waar de kater niet te heftig van is. Zelf heb ik inmiddels het e.e.a. gelezen over 3-fa, 2-fa en 3-fma, waarvan ik denk dat deze middelen redelijk in de buurt komen van wat ik hierboven beschrijf (op de mogelijke kater na). Ook ben ik interessante (maar wisselvallende) reports tegen gekomen van 6-APB en 5-MAPB, maar beiden stofjes leunen zo ver ik weet erg op serotonine.

Speed en coke vallen sowieso af; van speed ben ik daarna altijd gesloopt en coke vind ik voor deze gelegenheid te duur en valt me de laatste tijd altijd tegen - de dag erna altijd een vies gevoel van spijt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties!

PS. Misschien ben ik op zoek naar wondermiddel; energiek, praatgraag en licht entactogeen, maar niet teveel aanspraak op serotonine...

PPS. Mochten we toch op een stofje uitkomen dat lichtelijks affiniteit met serotonine heeft, in hoeverre veroorzaakt dat kruistolerantie met metocin - en psychedelica in algemeen? Ik kan me voorstellen dat 2 dagen bingen op stofjes die serotonine gebruiken (of 'simuleren') niet per se heel goed voor de hersenen is.🤪 Ik wil graag voorkomen dat we hoog op metocin moeten doseren i.v.m. tolerantie, met de mogelijkheid dat iemand toch een behoorlijk intense trip voor de kiezen krijgt...
Klik om te vergroten...
Ik denk toch 6-apb.
Heb je ook een langere werkingsduur dan mdma.
Volgens mij ook iets minder op serotonine dan mdma.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Ik denk toch 6-apb.
Heb je ook een langere werkingsduur dan mdma.
Volgens mij ook iets minder op serotonine dan mdma.
Klik om te vergroten...

6-apb werkt toch ook wel een stuk intenser op de serotoninehuishouding. Misschien minder dan MDMA maar doet ook zijn best.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
6-apb werkt toch ook wel een stuk intenser op de serotoninehuishouding. Misschien minder dan MDMA maar doet ook zijn best.
Klik om te vergroten...
Mee eens hoor.
Maar als je dan toch een lang feestje wilt dan is 3-mmc te kort en ligt serotonine bij 6-apb lager dan bij mdma en een lange werkingsduur.
Het perfecte alternatief bestaat helaas niet 😉
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#11
In ieder geval al dank voor wat suggesties (3-mmc en 6-apb). 6-apb heb ik jaren geleden (2013-2014?) eens gekocht, maar nooit zelf gebruikt. Een vriend van mij heeft dat toen wel geprobeerd, meerdere lijnen gesnoven en zei toch niks te voelen. Misschien heeft dat ook wel met de lange come-up te maken gehad... 🤪

Volgens PsychonautWiki is ook benzo fury ook een psychedelica, kan iemand een psychedelische werking (headspace en visuals) onderschrijven? Dit aangezien we de dag erna 'echt' willen gaan trippen op 4-ho-met en sommigen van ons überhaupt nog geen ervaring hebben met psychedelica. Niet dat zij onder invloed van benzo fury opeens voor een verrassing komen te staan... 😅

En wat betreft 2-fa, 3-fa, 3-fma? Hebben mensen daar goede ervaringen mee?

En kan iemand mij iets vertellen over kruistolerantie tussen stimulanten/entactogenen en psychedelica? Aangezien, zo ver mijn kennis reikt, beide stofjes vaak/veelal op (dezelfde?) serotoninereceptoren werken?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
KaapStad zei:
meerdere lijnen gesnoven
Klik om te vergroten...

Beter slikken, komt het meer tot zijn recht.

KaapStad zei:
benzo fury
Klik om te vergroten...

Benzo fury en 6-apb zijn volgens mij hetzelfde.
KaapStad zei:
stimulanten/entactogenen en psychedelica?
Klik om te vergroten...

De dip van stimulanten/entactogenen kan de psychelica trip wel wat tegenwerken. Lees als minder voelen, minder euforisch. Meer donkere trip.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou het zelf anders doen. De eerste avond zou ik het op wat biertjes houden en zorgen dat je wat slaap pakt. Want moe aan een trip beginnen is echt niet fijn. Het kost mij altijd veel energie.

Sommige van je vrienden hebben nog nooit getript. Als de eerste trip slecht gaat, dat er eentje angstig wordt zeg maar, dan kan het gelijk de laatste keer zijn dat hij wil trippen. Dat zou zonde zijn.

4ho-met vind ik wel een goede keuze voor de eerste keer. Geeft idd niet zoveel headspace. Ik zou wel bij het huisje blijven tot het allemaal goed ingewerkt is. Als iedereen zich dan goed op z'n gemak voelt, kan je gaan wandelen.

Als dat dan aan het einde van de middag is uitgewerkt, kan je in de avond lekker waus worden. 6apb of mdma zou ik doen!

3fa en 3fma is wel stimulerend, maar zijn eigenlijk slappe aftreksels van speed vind ik. Ik heb dit vaker gebruikt, en dan was het een paar uurtjes leuk, en daarna blijf je heel lang zitten met een nastimulatie en een onrustig gevoel.
Als je toch op de eerste avond 1 van deze stoffen gaat nemen, kies dan iets met de minst lange werkingsduur. Dan zou ik toch voor 3mmc gaan.

Heel veel plezier! Welke provincie gaan jullie heen?
Wij hebben ook een geweldige hut op de Eifel die we ieder jaar huren met een groep. Altijd lekker bier drinken, BBQ, kampvuur, en 2e avond mdma! Echt mooi!
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Ik zou het zelf anders doen. De eerste avond zou ik het op wat biertjes houden en zorgen dat je wat slaap pakt. Want moe aan een trip beginnen is echt niet fijn. Het kost mij altijd veel energie.

Sommige van je vrienden hebben nog nooit getript. Als de eerste trip slecht gaat, dat er eentje angstig wordt zeg maar, dan kan het gelijk de laatste keer zijn dat hij wil trippen. Dat zou zonde zijn.

4ho-met vind ik wel een goede keuze voor de eerste keer. Geeft idd niet zoveel headspace. Ik zou wel bij het huisje blijven tot het allemaal goed ingewerkt is. Als iedereen zich dan goed op z'n gemak voelt, kan je gaan wandelen.

Als dat dan aan het einde van de middag is uitgewerkt, kan je in de avond lekker waus worden. 6apb of mdma zou ik doen!

3fa en 3fma is wel stimulerend, maar zijn eigenlijk slappe aftreksels van speed vind ik. Ik heb dit vaker gebruikt, en dan was het een paar uurtjes leuk, en daarna blijf je heel lang zitten met een nastimulatie en een onrustig gevoel.
Als je toch op de eerste avond 1 van deze stoffen gaat nemen, kies dan iets met de minst lange werkingsduur. Dan zou ik toch voor 3mmc gaan.

Heel veel plezier! Welke provincie gaan jullie heen?
Wij hebben ook een geweldige hut op de Eifel die we ieder jaar huren met een groep. Altijd lekker bier drinken, BBQ, kampvuur, en 2e avond mdma! Echt mooi!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie!

Naar aanleiding van eerdere reacties had ik al mijn twijfels of het verstandig is om de eerste avond al te gek te doen... Wat betreft 3mmc, dat zou een optie zijn. Ik vind het wel een leuk (maar niet heel bijzonder) stofje, dat volgens mij niet (te) veel serotonine gebruikt.

4-Ho-met leek mij dus ook een verstandige keuze, vanwege de lichte headspace en schitterende visuals. Een aantal van hen die het voor eerst gaan doen, hebben al aangegeven de keuze pas op de dag zelf te maken. Ook zit ik te denken om met hen nog ff kort te bespreken wat ze mogelijk kunnen verwachten. Voorkomen is beter dan genezen! 😁

Wat betreft na de trip, ik denk wel dat ik wat xtc of wat anders meebreng om de avond lekker leip af te sluiten.

Wij hebben met de groep een huisje in Drenthe geboekt, vlakbij de bossen en rustig gelegen! 💪🏼 Sowieso gaan we bij het huisje de 4-ho-met innemen en het eerste uur afwachten, kijken hoe die valt. Want ik heb gemerkt, in de 2 keer dat ik het nu heb gedaan, dat het toch altijd een beetje overvalt als het op komt! 😅
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja precies, iedere trip is ook weer anders, ik weet ook nooit precies wat ik kan verwachten!

Het is wel belangrijk dat je vrienden, die het voor het eerst gaan doen, zich goed inlezen en tripreports lezen, zodat ze een beetje weten wat ze te wachten staat!

Goed idee, om de laatste avond lekker leip af te sluiten met xtc! Dat blijft toch de klassieker. En wat is er nu mooier dan dit te doen met goede vrienden in zo'n geweldige setting!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je eerst stimulerende middelen gaat nemen en daarna een tripmiddel, dan is de kans wat groter dat je vanwege de dip last krijgt van angsten of paranoia. Dus ik zou het eerder andersom doen eigenlijk.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat jij toch een soort speed zoekt als ik de beschrijving lees. Dat wil je niet zeg je, want dan ben je daarna moe/kan je niet slapen. Ik kan geen alternatief bedenken waarbij dat niet zo zal zijn.

Ik zou het dus inderdaad of omdraaien, of de eerste avond wat rustiger aan doen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
2fa zou ik niet doen.
Het word meer gebruikt als een functionele stimulans.. . het werkt maar kort, en als je bij blijft pakken zie ik toch dat ze daarna niet alleen fysiek inkakken maar ook heel vlak in hun emoties...niet handig met je vrienden. Geen idee of dat met je serotonine, dopamine, of.. te maken heeft.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Ik denk dat jij toch een soort speed zoekt als ik de beschrijving lees. Dat wil je niet zeg je, want dan ben je daarna moe/kan je niet slapen. Ik kan geen alternatief bedenken waarbij dat niet zo zal zijn.

Ik zou het dus inderdaad of omdraaien, of de eerste avond wat rustiger aan doen.
Klik om te vergroten...
Dit..een kater of effect op slapen. Hier ontkom je gewoon niet aan.. anders zou iedereen die drugs wel willen! Gouden handel..
Gebruik je wel eens een benzo voor het slapen of de comedown..
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Natozlato zei:
Ik zou het zelf anders doen. De eerste avond zou ik het op wat biertjes houden en zorgen dat je wat slaap pakt. Want moe aan een trip beginnen is echt niet fijn. Het kost mij altijd veel energie.

Sommige van je vrienden hebben nog nooit getript. Als de eerste trip slecht gaat, dat er eentje angstig wordt zeg maar, dan kan het gelijk de laatste keer zijn dat hij wil trippen. Dat zou zonde zijn.
Klik om te vergroten...
Goed advies!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."