Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen 'ploppend' gevoel in je hoofd

Een 'ploppend' gevoel in je hoofd

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
Hoe verklaar je die van mij dan ?
Gewoon puur slaaptekort of door moeheid ?.
Ik ben nu moe , als ik me nu zou leggen krijg ik brainzaps en beginnen men ogen alle kanten op te draaien.

En ik neem geen seroslurpers , enkel 2x2.5mg dex ( maar had die zaps ervoor al).
En heb ook nooit mdma ofzo misbruikt.

Wel speed (en laatste maanden disso's )maar voor zover ik weet valt dat wel mee voor je serotonine.
Klik om te vergroten...
In heb geen flauw idee,
Jou schokjes kunnen iets anders zijn als die TS voelt....

Ik denk dat disso's net zoveel kunnen verstoren als sommige stimulanten doen.

Maar echt weten doe ik het natuurlijk ook niet.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Ik heb het soms als ik een dutje wil doen omdat ik moe ben , maar het lukt niet.

Dan begint men been om de 5 minuten te "schokken".
En nee niet het gevoel in de put te vallen , maar echt de brainzaps of schokken zoals jij het zegt.

En ik neem al jaren geen seroslurpers meer.

Heb het ook enkel als ik heel moe ben e niet kan slapen.
Klik om te vergroten...
Drugs , roken , alchol zijn. Brein slopers. ( en
Darmen dus organen ) we weten niet welke schade we hebben.
Maar google vast meer,
Meteen lijstje potjes seroslupers- aanvulling
GABA 5 HPC etc..
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
AE82 zei:
Ik geloof dat ik magnesium ga halen, want ik heb zojuist weer wat besteld. Heb het al een aantal weken rustig gehouden.. :)
Klik om te vergroten...
Dit gedrag begrijp ik gewoon niet, 2 uur voor dit bericht geef je nog aan dat je brainzaps hebt en dat je deze 'verschrikkelijk eng' vindt. Om vervolgens nog meer drugs te bestellen en hopelijk met wat magnesium een oplossing te bieden. Je lichaam toont met de zaps aan dat je lichaam/brein niet in orde/herstellende is, waarom dan weer drugs willen gebruiken? Die enkele weken rust gaan de schade niet inhalen. Geef je lichaam toch wat meer rust... Maar goed, ieder zijn eigen ding toch? Dit bericht is niet aanvallend bedoelt hoor, maar let aub een beetje op :wink:

Mvg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anne M Dexter zei:
Drugs , roken , alchol zijn. Brein slopers. ( en
Darmen dus organen ) we weten niet welke schade we hebben.
Maar google vast meer,
Meteen lijstje potjes seroslupers- aanvulling
GABA 5 HPC etc..
Klik om te vergroten...
Nee nee ik ben gestopt met dokter Google van wat helpt voor wat...
Ik taper men benzo's met verslavingszorg , ik doe ook nietmeer aan een microdose hier want dan kom ik er mss of een pilletje van dat daar.

Enkel problemen.

en als de cravings naar rc's te groot worden laat ik me opnemen in een privé instantie.

Zit al van 5 augustus thuis door omstandigheden (klinisch)

Toch bedankt voor je post.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#5
AE82 zei:
En dan heb ik eigenlijk nog een vraag, ik heb Citalopram voorgeschreven gekregen, maar niet voor een depressie oid, voor een andere fysieke aandoening. Heeft dit effect op drugs?
Klik om te vergroten...
Je kan je middelen goedelen
En een apotheek geeft ook passende samenstelling .

Hoe voel je je met Citralopram?
Denk om wennen eerst eigenlijk. Rusitig aan anders met 1 middel erbij, be safe %

De reden weet ik niet,die geef je niet,
Het wordt ook.tegen pijn in gezet
Als Fibromyalgie .
inner_search zei:
Nee nee ik ben gestopt met dokter Google van wat helpt voor wat...
Ik taper men benzo's met verslavingszorg , ik doe ook nietmeer aan een microdose hier want dan kom ik er mss of een pilletje van dat daar.

Enkel problemen.

en als de cravings naar rc's te groot worden laat ik me opnemen in een privé instantie.

Zit al van 5 augustus thuis door omstandigheden (klinisch)

Toch bedankt voor je post.
Klik om te vergroten...
Dat wist ik niet, wat naar.
ik ben ook thuis . Chronisch ,
Maar jij kan dit ook veranderen .
Mind over Heart 🤛🏼🍀 je zit we nu mee.
Is het nog zo leuk,,, nee,...
Dus die stap 1 is zo gezet.

DM me als je ervaringen. Wilt delen
Anne
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Green Dude zei:
Dit gedrag begrijp ik gewoon niet, 2 uur voor dit bericht geef je nog aan dat je brainzaps hebt en dat je deze 'verschrikkelijk eng' vindt. Om vervolgens nog meer drugs te bestellen en hopelijk met wat magnesium een oplossing te bieden. Je lichaam toont met de zaps aan dat je lichaam/brein niet in orde/herstellende is, waarom dan weer drugs willen gebruiken? Die enkele weken rust gaan de schade niet inhalen. Geef je lichaam toch wat meer rust... Maar goed, ieder zijn eigen ding toch? Dit bericht is niet aanvallend bedoelt hoor, maar let aub een beetje op :wink:

Mvg.
Klik om te vergroten...
Die zaps had ik al een tijdje niet meer, ik vroeg me vooral af hoe gevaarlijk ze precies zijn
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#7
AE82 zei:
Wie oh wie is er bekend met het 'ploppende' gevoel in je hoofd wanneer je stopt met het nemen van RC's . Volgens mij zijn het een soort van ontwenningsverschijnselen, maar het voelt verschrikkelijk eng. Alsof het allemaal kleine herseninfarctjes zijn. Ik heb nu al een tijd niks genomen, dus daar geen last meer van. Maar weet iemand wat dat zou kunnen zijn>
Klik om te vergroten...
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.

Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.

Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.

Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
vader zei:
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.

Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.

Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.

Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,
Klik om te vergroten...

Ik herken dit ook. Ik heb het één keer gehad na een niet bedoelde overdosis MDMA, en ook echt precies alleen die keer. Verschrikkelijk gevoel, soort kortsluiting en ik vond het klinken als een soort ‘zweepslag’ en schrok me dan iedere keer helemaal kapot, zeker als het was voordat ik bijna in slaap viel.

Zoals gezegd, brain zaps komen voor bij misbruik van serotonineslurpers en zijn dus ook te voorkomen door daarmee op te houden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
www.vice.com

Waarom je van mdma breinschokken krijgt, en wat je er tegen kunt doen

Door te spelen met het serotoninepeil in je brein kan het na te veel drugs voelen alsof je brein geëlektrocuteerd wordt.
www.vice.com www.vice.com
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
AE82 zei:
En dan heb ik eigenlijk nog een vraag, ik heb Citalopram voorgeschreven gekregen, maar niet voor een depressie oid, voor een andere fysieke aandoening. Heeft dit effect op drugs?
Klik om te vergroten...

Ja. Citalopram is een SSRI en SSRI’s werken op serotonine. Serotonineslurpers als XTC zijn in combinatie daarmee niet veilig. Verhoogd risico op het gevaarlijke serotoninesyndroom. En van tripmiddelen zul je in het algemeen waarschijnlijk minder merken, omdat die ook iets met serotonine doen (zonder het op te gebruiken zoals XTC) en de SSRI de serotonine-receptor bezet houdt waardoor het andere stofje tegengehouden wordt, heel simpel gezegd.

Heb dit zelf meegemaakt met LSD. Ooit dus tegen beter weten in LSD genomen toen ik duloxetine gebruikte. Geen succes, lol. Heb 11 zegels genomen uiteindelijk om serieus een trip te krijgen, echt wat de fuck. Zonde van je drugs.

Bij dit soort antidepressiva (off-label gebruik of niet) wordt drugsgebruik dan ook afgeraden. Maar zeker dus geen serotonineslurpers!
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#11
vader zei:
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.

Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.

Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.

Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook al een poosje niet meer gehad, thank god. Maar gelukkig is het dus geen TIA of iets in die trant.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#12
AE82 zei:
Ik heb citalopram voor een aandoening in mijn slokdarm. De dosis is gestart op 10mg. Na 1 week 20mg. Nu ben ik vergeten een herhaalrecept aan te vragen, maar qua emotie voel ik me veel beter zonder medicatie, maar eten is totaal waardeloos.
Klik om te vergroten...
Late reactie maar lees dit nu pas.
Zijn daar geen anderen middelen voor?
Dacht dat ssri's enkel voor depressies,angststoornissen en psychische klachten werden gebruikt.

Ik zou niet aan een ssri beginnen als je echt niet anders kan.

Zelf gebruik ik escitalopram, al bijna 6 jaar lang vanwege een hele zware depressie die ik jaren geleden had.

Voor mij was het mijn laatste hoop.
Ik wou het niet maar kon niet meer door.
Nu ben ik er bijna vanaf, zit nog op 5mg.

Maar er vanaf komen is een hel.
Nog nooit zulke extreme withdrawls gehad.
Ziek , zweten , trillen , schokken door mijn lichaam, geen coördinatie meer, misselijk , amper slapen.

Dus als het anders kan zou ik voor een andere optie kijken.
Ssri's worden veel te makkelijk voor geschreven.
Er word alleen niet bij verteld hoe klote het is om er ook weer vanaf te komen.

Dit bericht is niet bedoeld om je bang te maken, maar vind wel dat je dit moet weten.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Krypt0nite zei:
Late reactie maar lees dit nu pas.
Zijn daar geen anderen middelen voor?
Dacht dat ssri's enkel voor depressies,angststoornissen en psychische klachten werden gebruikt.

Ik zou niet aan een ssri beginnen als je echt niet anders kan.

Zelf gebruik ik escitalopram, al bijna 6 jaar lang vanwege een hele zware depressie die ik jaren geleden had.

Voor mij was het mijn laatste hoop.
Ik wou het niet maar kon niet meer door.
Nu ben ik er bijna vanaf, zit nog op 5mg.

Maar er vanaf komen is een hel.
Nog nooit zulke extreme withdrawls gehad.
Ziek , zweten , trillen , schokken door mijn lichaam, geen coördinatie meer, misselijk , amper slapen.

Dus als het anders kan zou ik voor een andere optie kijken.
Ssri's worden veel te makkelijk voor geschreven.
Er word alleen niet bij verteld hoe klote het is om er ook weer vanaf te komen.

Dit bericht is niet bedoeld om je bang te maken, maar vind wel dat je dit moet weten.
Klik om te vergroten...
Goed punt! Ik heb zelf Citalopram voorgeschreven gehad en daarmee afbouwen was geen pretje indd. Zelfs ook al nam ik een vrij lichte dosis en heb ik heel rustig getapered met afbouwen. Het gaf erg veel nare fysieke en mentale bijwerkingen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn werkdag zit erop! 🥳
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
HappyMind zei:
Mijn werkdag zit erop! 🥳
Klik om te vergroten...
Wrong topic 😅
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gympie zei:
kabouter 'plop!'

random.. srry 😅
Klik om te vergroten...
Ik wou ook eerst reageren....
Als je Plop hoort moet je minder psychedelica nemen 😄😄
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Ik wou ook eerst reageren....
Als je Plop hoort moet je minder psychedelica nemen 😄😄
Klik om te vergroten...

het hele topic en links zitten lezen..
je zegt psychedelica..
kheb flinke brainzaps gehad op een gemiddeld tot hoge dosis 2c-e .. knallende zweep en lichtflits.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Hoe verklaar je die van mij dan ?
Gewoon puur slaaptekort of door moeheid ?.
Ik ben nu moe , als ik me nu zou leggen krijg ik brainzaps en beginnen men ogen alle kanten op te draaien.

En ik neem geen seroslurpers , enkel 2x2.5mg dex ( maar had die zaps ervoor al).
En heb ook nooit mdma ofzo misbruikt.

Wel speed (en laatste maanden disso's )maar voor zover ik weet valt dat wel mee voor je serotonine.
Klik om te vergroten...
Stims hebben zeker negatief invloed op jouw klachten. Stoppen en geduld..enige oplossing
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wie oh wie is er bekend met het 'ploppende' gevoel in je hoofd wanneer je stopt met het nemen van RC's . Volgens mij zijn het een soort van ontwenningsverschijnselen, maar het voelt verschrikkelijk eng. Alsof het allemaal kleine herseninfarctjes zijn. Ik heb nu al een tijd niks genomen, dus daar geen last meer van. Maar weet iemand wat dat zou kunnen zijn>
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Om welke RC’s gaat het?

Bedoel je brain zaps?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."