Wie oh wie is er bekend met het 'ploppende' gevoel in je hoofd wanneer je stopt met het nemen van RC's . Volgens mij zijn het een soort van ontwenningsverschijnselen, maar het voelt verschrikkelijk eng. Alsof het allemaal kleine herseninfarctjes zijn. Ik heb nu al een tijd niks genomen, dus daar geen last meer van. Maar weet iemand wat dat zou kunnen zijn>
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.
Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.
Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.
Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,