Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillende vormen 3mmc

Verschillende vormen 3mmc

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
In principe is het allemaal 3-MMC. Maar het zijn verschillende 'batches'. Dus per keer wordt een grote hoeveelheid 3-MMC gemaakt. Eén zo'n partij drugs die in één keer gemaakt wordt noemen we een 'batch'.

De kwaliteit van 3-MMC kan verschillen per batch. Er kan bijvoorbeeld iets mis gegaan zijn bij de aanlevering van grondstoffen, of bij het productieproces. Dan komen er ongewenste vervuilingen in het eindproduct terecht. Zoiets is nu op de 2C-B-markt veel aan de hand. Dan zitten er stoffen in zoals 6-BR-DMPEA, wat chemisch gezien veel lijkt op 2C-B.*

Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan zo groot mogelijke kistallen van 3-MMC. Die worden dus ook het duurst verkocht. Mensen geven daaraan de voorkeur omdat je dan vrijwel zeker weet dat de 3-MMC afkomstig is uit één batch, en dat het niet versneden of vervuild is met andere stoffen.

Vervuilingen in drugs komen soms voor. Ik noemde al de foutjes in het productieproces. Maar soms worden er doelbewust andere stoffen toegevoegd aan een mengsel. Dat noemen we versnijdingsmiddelen. Met cocaïne wordt dat vaak gedaan met mannitol, paracetamol of levamisole. Die toevoegingen zijn goedkoper dan cocaïne. Dus dealers versnijden dan de cocaïne om meer winst te kunnen maken.
Als je kristallen hebt, dan weet je vrijwel zeker dat de verkoper het spul niet op deze manier heeft kunnen versnijden. Want als je een batch wil versnijden, dan moet je het eerst verpoederen. Wel kunnen er in kristallen onzuiverheden zitten die het gevolg zijn van foutjes tijdens het productieproces.

Dan komt er nog een laatste mogelijk verschil tussen poeder en kristal. Research chemical vendors hebben vaak tientallen verschillende poeders klaarliggen voor de verkoop. Meestal hebben die bedrijven geen perfecte hygiëne of veiligheid, want dat kost geld en moeite en er zijn toch geen wetten die bepalen dat ze zullke dure maatregelen moeten nemen voor perfecte hygiëne. Daardoor kan het soms voorkomen dat kleine beetjes poeder per ongeluk met elkaar vermengde worden, gewoon omdat ze vlakbij elkaar liggen.
Op die manier heb ik wel eens methallylescaline binnengekregen die vervuild was met 4-AcO-DMT. Die vervuiling was een beetje onhandig, maar gelukkig niet levensgevaarlijk. Maar er zijn wel vervuilingen mogelijk die levensgevaarlijk kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan supersterke benzodiazepines zoals clonazolam. 1 milligram van dat spul is al genoeg om je 6-10 uur bewusteloos te maken. Als je dus een vendor hebt die dit soort stoffen verkooopt, en die niet zo zorgvuldig omgaat met hygiëneregels, dan is 3-MMC poeder dus een mogelijk risico. Het kan zijn dat de vendor per ongeluk stoffen met elkaar vermengt die gevaarlijk zijn.

Wel is het iets makkelijker om verpoederde 3-MMC te versturen. Dat is voor sommige vendors de reden dat ze alleen 3-MMC-poeder verkopen. Dan kan je namelijk vanaf de buitenkant van de envelop niet voelen dat er kristallen in zitten. Dan is de kans dus veel kleiner dat de douane de envelop opmerkt en eruit zal pikken voor een controle.

Dus, samenvatting: kristallen geven wat meer zekerheid over dat de 3-MMC afkomstig is van één batch, en dat het niet versneden is. Maar als je kristallen vermaalt, dan houd je poeder over. Dus het kan ook zijn dat er geen enkel kwaliteitsverschil zit tussen poeder of kristal.

Maar altijd geldt de vuistregel: testen, testen, testen. Bij testpunten voor drugs kun je gewoon 3-MMC langsbrengen. Een week later krijg je dan precies te horen wat erin zat. Dus laat gewoon altijd je drugs testen. Dat is de beste manier om zekerheid te verkrijgen over de inhoud van je zakje drugs :wink:

*Zie ook dit nieuwsbericht over de vervuilingen in 2C-B:

drugs-test.nl | Onzuiverheden 2C-B

In de eerste helft van 2019 zat in ongeveer een kwart van de tabletten verkocht als 2C-B een andere stof. Dit ging vaak om 2-broom-4,5-dimethoxyfeneth
www.drugs-test.nl www.drugs-test.nl
Klik om te vergroten...
Compleet en duidelijk. Hier ben ik oprecht wijzer van geworden. Bedankt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Poeder is bij mij meestal minder potent.

Zie ook:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja er is een prijsverschil.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb vaak de pellets/pilvorm van de 3MMC. Heb nog nooit dit gesnoven omdat ik nogal uiteenlopende verhalen heb gehoord hierover. Is een soort van zelfbescherming.

Volgens mij is er geen verschil tussen kristal en poeder vorm. Hierbij is het allebei hetzelfde, althans volgens mijn vendor. Je kan het altijd laten testen natuurlijk om te kijken of het allebei zuiver genoeg is.


Voor nu gebruik ik altijd de pillen van 120/150 mg 3MMC.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#5
witte270 zei:
Heb vaak de pellets/pilvorm van de 3MMC. Heb nog nooit dit gesnoven omdat ik nogal uiteenlopende verhalen heb gehoord hierover. Is een soort van zelfbescherming.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit regelmatig gesnoven, spijt van. Heb er nou nog last van. 1 lijntje zal echt niet je neus verpesten, maar die van mij is er niet al te best aan toe.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
T135 zei:
Ik heb dit regelmatig gesnoven, spijt van. Heb er nou nog last van. 1 lijntje zal echt niet je neus verpesten, maar die van mij is er niet al te best aan toe.
Klik om te vergroten...

Hoe erg bedoel je? En hoe ondervind je dat?
Zelf bijna 100gram gesnoven denk ik, en mijn neus is nog in orde.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Hoe erg bedoel je? En hoe ondervind je dat?
Zelf bijna 100gram gesnoven denk ik, en mijn neus is nog in orde.
Klik om te vergroten...
Ik heb de hele binnenkant van beiden neusgaten vol zitten met kleine wondjes en compleet verstopte neus.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Na hoeveel tijd?
Enkele dagen, weken, maanden? Of nog maar pas?
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Na hoeveel tijd?
Enkele dagen, weken, maanden? Of nog maar pas?
Klik om te vergroten...
Dit gaat nu om 2 weekenden na elkaar. Ongeveer 5 dagen totaal. Zal vast allemaal weer helen, maar het is goed vervelend en prikt flink. Maarja de eigenwijzen als ik snuiven maar door ipv bommetjes te maken. Heb al vaker 3mmc gesnoven en nog nooit zo erg gehad als dat het nu is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zou me verbazen mocht het blijvende schade zijn.

*ps : snuiven moet maar zo leuk niet zijn 😂
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Zou me verbazen mocht het blijvende schade zijn.

*ps : snuiven moet maar zo leuk niet zijn 😂
Klik om te vergroten...
Geneest zeker weten wel hoor, maar heb gewoon bijna mn hele neus dichtzitten met plekjes en wondjes. Duurt wel week of 2 voordat dat over is normaal. Nu nog wat erger dan anders tho
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
T135 zei:
Geneest zeker weten wel hoor, maar heb gewoon bijna mn hele neus dichtzitten met plekjes en wondjes. Duurt wel week of 2 voordat dat over is normaal. Nu nog wat erger dan anders tho
Klik om te vergroten...

Neus die dicht zit -> lauw water met zout snuiven.

Wondjes -> Na gebruik Nivea / Vaseline opwrijven.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Neus die dicht zit -> lauw water met zout snuiven.

Wondjes -> Na gebruik Nivea / Vaseline opwrijven.
Klik om te vergroten...
Kijk daar heb ik iets aan! Haha bedankt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan de binnenkant van je neus wel proberen in te smeren, maar het is slijmvlies, daar blijft de crème/zalf nie top zitten.

Heeft iemand 3mmc wel eens laten testen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
In principe is het allemaal 3-MMC. Maar het zijn verschillende 'batches'. Dus per keer wordt een grote hoeveelheid 3-MMC gemaakt. Eén zo'n partij drugs die in één keer gemaakt wordt noemen we een 'batch'.

De kwaliteit van 3-MMC kan verschillen per batch. Er kan bijvoorbeeld iets mis gegaan zijn bij de aanlevering van grondstoffen, of bij het productieproces. Dan komen er ongewenste vervuilingen in het eindproduct terecht. Zoiets is nu op de 2C-B-markt veel aan de hand. Dan zitten er stoffen in zoals 6-BR-DMPEA, wat chemisch gezien veel lijkt op 2C-B.*

Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan zo groot mogelijke kistallen van 3-MMC. Die worden dus ook het duurst verkocht. Mensen geven daaraan de voorkeur omdat je dan vrijwel zeker weet dat de 3-MMC afkomstig is uit één batch, en dat het niet versneden of vervuild is met andere stoffen.

Vervuilingen in drugs komen soms voor. Ik noemde al de foutjes in het productieproces. Maar soms worden er doelbewust andere stoffen toegevoegd aan een mengsel. Dat noemen we versnijdingsmiddelen. Met cocaïne wordt dat vaak gedaan met mannitol, paracetamol of levamisole. Die toevoegingen zijn goedkoper dan cocaïne. Dus dealers versnijden dan de cocaïne om meer winst te kunnen maken.
Als je kristallen hebt, dan weet je vrijwel zeker dat de verkoper het spul niet op deze manier heeft kunnen versnijden. Want als je een batch wil versnijden, dan moet je het eerst verpoederen. Wel kunnen er in kristallen onzuiverheden zitten die het gevolg zijn van foutjes tijdens het productieproces.

Dan komt er nog een laatste mogelijk verschil tussen poeder en kristal. Research chemical vendors hebben vaak tientallen verschillende poeders klaarliggen voor de verkoop. Meestal hebben die bedrijven geen perfecte hygiëne of veiligheid, want dat kost geld en moeite en er zijn toch geen wetten die bepalen dat ze zullke dure maatregelen moeten nemen voor perfecte hygiëne. Daardoor kan het soms voorkomen dat kleine beetjes poeder per ongeluk met elkaar vermengde worden, gewoon omdat ze vlakbij elkaar liggen.
Op die manier heb ik wel eens methallylescaline binnengekregen die vervuild was met 4-AcO-DMT. Die vervuiling was een beetje onhandig, maar gelukkig niet levensgevaarlijk. Maar er zijn wel vervuilingen mogelijk die levensgevaarlijk kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan supersterke benzodiazepines zoals clonazolam. 1 milligram van dat spul is al genoeg om je 6-10 uur bewusteloos te maken. Als je dus een vendor hebt die dit soort stoffen verkooopt, en die niet zo zorgvuldig omgaat met hygiëneregels, dan is 3-MMC poeder dus een mogelijk risico. Het kan zijn dat de vendor per ongeluk stoffen met elkaar vermengt die gevaarlijk zijn.

Wel is het iets makkelijker om verpoederde 3-MMC te versturen. Dat is voor sommige vendors de reden dat ze alleen 3-MMC-poeder verkopen. Dan kan je namelijk vanaf de buitenkant van de envelop niet voelen dat er kristallen in zitten. Dan is de kans dus veel kleiner dat de douane de envelop opmerkt en eruit zal pikken voor een controle.

Dus, samenvatting: kristallen geven wat meer zekerheid over dat de 3-MMC afkomstig is van één batch, en dat het niet versneden is. Maar als je kristallen vermaalt, dan houd je poeder over. Dus het kan ook zijn dat er geen enkel kwaliteitsverschil zit tussen poeder of kristal.

Maar altijd geldt de vuistregel: testen, testen, testen. Bij testpunten voor drugs kun je gewoon 3-MMC langsbrengen. Een week later krijg je dan precies te horen wat erin zat. Dus laat gewoon altijd je drugs testen. Dat is de beste manier om zekerheid te verkrijgen over de inhoud van je zakje drugs :wink:

*Zie ook dit nieuwsbericht over de vervuilingen in 2C-B:

drugs-test.nl | Onzuiverheden 2C-B

In de eerste helft van 2019 zat in ongeveer een kwart van de tabletten verkocht als 2C-B een andere stof. Dit ging vaak om 2-broom-4,5-dimethoxyfeneth
www.drugs-test.nl www.drugs-test.nl
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat snuiven is inderdaad wel een vernieling voor de neus. Ik heb van dat spul enkele weken elke avond tussen de 250 en 500mg gesnoven. Met coke en pep geen problemen in datzelfde ritme. Maar met 3mmc zaten gewoon alle holtes dicht en verwond. Heb soms nog klachten die ik voordien nooit had en een neusverkoudheid voelt nu echt wel moordend aan.

Ot; 3mmc is er al geweest in alle vormen poeder, brokjes, kristalklompen. Mijn 1ste batch was spierwit dikke kristallen. Vond ik persoonlijk de betere maar kan zeker gevoelsmatig zijn.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Poeder is bij mij meestal minder potent.

Zie ook:
Klik om te vergroten...
Oh thanks man! Ik ga even rondkijken daar.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
witte270 zei:
lege vaak de pellets/pilvorm van de 3MMC. Heb nog nooit dit gesnoven omdat ik nogal uiteenlopende verhalen heb gehoord hierover. Is een soort van zelfbescherming.

Volgens mij is er geen verschil tussen kristal en poeder vorm. Hierbij is het allebei hetzelfde, althans volgens mijn vendor. Je kan het altijd laten testen natuurlijk om te kijken of het allebei zuiver genoeg is.


Voor nu gebruik ik altijd de pillen van 120/150 mg 3MMC.
Klik om te vergroten...
Je kan een pit lege capsules vullen, veel goedkoper.
vind die pillen kant en kaar duur,
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn vendor heeft geen 3MMC poeder op voorraad.
Wel voor een euo meer 3 MMC kristal poeder

zelfde stof toch a. En denk iets minder gemalen.
Dus goed afwegen en dan capsules vullen .

moet nieuwe , ali Ex heeft veel prima keize voor
Klein prijsje.

nu even zien waar ik ze. Hier kam halen ergens.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kittekatty zei:
Je kan een pit lege capsules vullen, veel goedkoper.
vind die pillen kant en kaar duur,
Klik om te vergroten...
Zo'n methode leidt al snel tot een spreiding in dosering. Dan bevatten de verschillende capsules dus verschillende hoeveelheden 3-MMC.
Als je capsules vult kun je dus beter even een milligramweegschaal gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."