Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is een goede vervanger voor etizolam?

Wat is een goede vervanger voor etizolam?

84 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Msloverdj zei:
Dat ligt iets genuanceerder. 9ver het algemeen heb je 3 stappen
Lage dosis..ontspanning
Gemiddeld..energieker
Hoger..sederender.

Gelukkig is kratom vrij vergevingsgezind, het is niet zoals rc benzo's dat je bij teveel 2 dagen later wakker word en in je knock out van alles uitgevreten hebt.

Het is ook nog eens erg persoonlijk. Maar idd de red Straits worden vaak geadviseerd bij pijn en/of slapen.

Ben je al bij je huisarts geweest? Er is offlabel slaapmedicatie wat geen benzo's zijn.
Klik om te vergroten...
Ahh ja ik sprak ook een beetje uit eigen ervaring:tongueout: zelf slaap ik op kratom echt moeilijk. Pas als t uitwerkt slaap ik, dan wel als een roos
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Msloverdj zei:
Dat ligt iets genuanceerder. 9ver het algemeen heb je 3 stappen
Lage dosis..ontspanning
Gemiddeld..energieker
Hoger..sederender.

Gelukkig is kratom vrij vergevingsgezind, het is niet zoals rc benzo's dat je bij teveel 2 dagen later wakker word en in je knock out van alles uitgevreten hebt.

Het is ook nog eens erg persoonlijk. Maar idd de red Straits worden vaak geadviseerd bij pijn en/of slapen.

Ben je al bij je huisarts geweest? Er is offlabel slaapmedicatie wat geen benzo's zijn.
Klik om te vergroten...
Ja! Kratom! Dat was hem. Thnx! Heel fijn dat je je hulp aanbiedt.

Ik ben al bij de huisarts geweest inderdaad. Die heeft me wel goed geholpen. Heb ook ff haptotherapie gehad. Was ook goed en fijn (uiteindelijk). Overdag heb ik nergens last van. In het verleden is mijn slaap erg verstoord geraakt (door met name externe factoren) en ik heb nu momenten dat ik niet altijd in slaap durf te vallen uit angst om gewekt te worden. Ik voelde me door mijn huisarts goed begrepen, maar wil zonder benzo van de slaapangst af. Ik overweeg cognitieve gedragstherapie als het me op eigen houtje niet lukt. Maar ik geloof wel sterk in het zelfherstellend vermogen en ook dat sommige middelen je brein net een juiste zet kunnen geven (bv truffels).
Gelukkig gaat het de laatste tijd beter. Ik val wel prima in slaap, maar word gemakkelijk wakker. Heb jij naast Kratom nog ideeƫn?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemberthee zei:
Ja! Krato! Dat was hem. Thnx! Heel fijn dat je je hulp aanbiedt.

Ik ben al bij de huisarts geweest inderdaad. Die heeft me wel goed geholpen. Heb ook ff haptotherapie gehad. Was ook goed en fijn (uiteindelijk). Overdag heb ik nergens last van. In het verleden is mijn slaap erg verstoord geraakt (door met name externe factoren) en ik heb nu momenten dat ik niet altijd in slaap durf te vallen uit angst om gewekt te worden. Ik voelde me door mijn huisarts goed begrepen, maar wil zonder benzo van de slaapangst af. Ik overweeg cognitieve gedragstherapie als het me op eigen houtje niet lukt. Maar ik geloof wel sterk in het zelfherstellend vermogen en ook dat sommige middelen je brein net een juiste zet kunnen geven (bv truffels).
Gelukkig gaat het de laatste tijd beter. Ik val wel prima in slaap, maar word gemakkelijk wakker. Heb jij naast Krato nog ideeƫn?
Klik om te vergroten...
Goed van je dat je dat de benzo vrije route kiest.
Wat mij helpt bij wakker worden is geleide slaapmeditatie
Youtube aanklikken en luisteren.
Ik geloofde niet in die 'zweverige onzin'
Maar wat je feitelijk doet is je brein laten focussen op de rust in je lichaam.

'Je brein kent het woordje niet niet
De gedachten(wat zeer logisch is) dat je niet in slaap kan vallen .is als niet denken aan de roze olifant.
Geleide slaapmeditatie tackelt deze gedachten( ik zeg niet dat jij dit specifiek denkt) en begeleid je weer naar rust

Iemand anders hier aanrader, linkjes?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Msloverdj zei:
Goed van je dat je dat de benzo vrije route kiest.
Wat mij helpt bij wakker worden is geleide slaapmeditatie
Youtube aanklikken en luisteren.
Ik geloofde niet in die 'zweverige onzin'
Maar wat je feitelijk doet is je brein laten focussen op de rust in je lichaam.

'Je brein kent het woordje niet niet
De gedachten(wat zeer logisch is) dat je niet in slaap kan vallen .is als niet denken aan de roze olifant.
Geleide slaapmeditatie tackelt deze gedachten( ik zeg niet dat jij dit specifiek denkt) en begeleid je weer naar rust

Iemand anders hier aanrader, linkjes?
Klik om te vergroten...
Ja absoluut waar! Mijn eigen gedachten en gevoelens houden me uit mijn slaap. Zodra ik eenmaal angst voel, vind ik het lastig om dat knopje weer om te zetten, tenminste als ik in bed lig en moet slapen. Overdag kan ik prima uit de voeten met wat "stress" hier en daar.

Meditatie vind ik helemaal niet zweverig eigenlijk haha. Ik heb het ook wel vaker gedaan. Wat er dan gebeurt bij mij (als ik 's nachts in bed lig) is dat ik onbewust toch denk: nu móet ik kalmeren. Uiteraard lukt het dan precies niet. Maar ik denk dat ik gewoon eens wat ga uitproberen met Kratom icm slaapmeditatie. Hoeveel Kratom gebruik je voor het sederende effect?
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemberthee zei:
Ja absoluut waar! Mijn eigen gedachten en gevoelens houden me uit mijn slaap. Zodra ik eenmaal angst voel, vind ik het lastig om dat knopje weer om te zetten, tenminste als ik in bed lig en moet slapen. Overdag kan ik prima uit de voeten met wat "stress" hier en daar.

Meditatie vind ik helemaal niet zweverig eigenlijk haha. Ik heb het ook wel vaker gedaan. Wat er dan gebeurt bij mij (als ik 's nachts in bed lig) is dat ik onbewust toch denk: nu móet ik kalmeren. Uiteraard lukt het dan precies niet. Maar ik denk dat ik gewoon eens wat ga uitproberen met Kratom icm slaapmeditatie. Hoeveel Kratom gebruik je voor het sederende effect?
Klik om te vergroten...
Ik met 2gr beginnen, hoge doseringen houden je juist wakker. En kies sowieso een rode!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gemberthee zei:
Ja absoluut waar! Mijn eigen gedachten en gevoelens houden me uit mijn slaap. Zodra ik eenmaal angst voel, vind ik het lastig om dat knopje weer om te zetten, tenminste als ik in bed lig en moet slapen. Overdag kan ik prima uit de voeten met wat "stress" hier en daar.

Meditatie vind ik helemaal niet zweverig eigenlijk haha. Ik heb het ook wel vaker gedaan. Wat er dan gebeurt bij mij (als ik 's nachts in bed lig) is dat ik onbewust toch denk: nu móet ik kalmeren. Uiteraard lukt het dan precies niet. Maar ik denk dat ik gewoon eens wat ga uitproberen met Kratom icm slaapmeditatie. Hoeveel Kratom gebruik je voor het sederende effect?
Klik om te vergroten...
Dat is eigenlijk ook wel een beetje de definitie van meditatie. Opmerken dat je toch afdaalt en zonder oordeel naar je zelf weer terug keren naar de meditatie. Het is niet erg dat je afdwaalt. Je kunt namelijk op het moment dat je het opmerkt weer gewoon terug naar je meditatie. Zo merk je op dat als je vaker mediteert je misschien steeds minder afdwaalt in je gedachtes . Hou de meditatie in het begin kort en na verloop van tijd steeds een beetje langer. In je gedachte stroom terecht komen is niet erg. Je merkt het op zonder oordeel en gaat weer terug naar je meditatie. Veel succes vind het erg mooi dat je hier vraagt naar een benzo en gaande weg toch voor de betere opties gaat. :praying:

Ps wist je dat er Kratom soorten zijn die je goed helpen bij meditatie
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij meditatie is de rode kratom wel het meest geschikt. Het maakt daarbij niet echt uit welke. De witte is bv helemaal niet geschikt om te mediteren daar krijg je juist een energieboost en zijn meer geschikt voor activiteiten leren of sociale events e.d. De groene soorten zitten een beetje tussen wit en rood in zou deze als je begint met meditatie niet perse adviseren. Ik zelf vind het erg fijn om met de Red Bali te mediteren. Maar nogmaals iedere red strain leent zich goed voor meditatie en innerlijke rust. Veel succes!! En misschien wil je later jou ervaring wel delen.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoraa zei:
Bij meditatie is de rode kratom wel het meest geschikt. Het maakt daarbij niet echt uit welke. De witte is bv helemaal niet geschikt om te mediteren daar krijg je juist een energieboost en zijn meer geschikt voor activiteiten leren of sociale events e.d. De groene soorten zitten een beetje tussen wit en rood in zou deze als je begint met meditatie niet perse adviseren. Ik zelf vind het erg fijn om met de Red Bali te mediteren. Maar nogmaals iedere red strain leent zich goed voor meditatie en innerlijke rust. Veel succes!! En misschien wil je later jou ervaring wel delen.
Klik om te vergroten...
Al vind ik red thai wel iets minder sederend. Maeng da rood is ook vaak beetje hit or miss
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
AlteredState5862 zei:
Al vind ik red thai wel iets minder sederend. Maeng da rood is ook vaak beetje hit or miss
Klik om te vergroten...
Ooh wat apart ik vind red maeng da juist heerlijk om mee te mediteren. De red Thai heb ik nog niet geprobeerd
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoraa zei:
Ooh wat apart ik vind red maeng da juist heerlijk om mee te mediteren. De red Thai heb ik nog niet geprobeerd
Klik om te vergroten...
Het is prima! Alleen van rode maeng da ga ik altijd vet zweten en draaien
Moet ik er wel bijzeggen dat ik te snel bijneem
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoraa zei:
Bij meditatie is de rode kratom wel het meest geschikt. Het maakt daarbij niet echt uit welke. De witte is bv helemaal niet geschikt om te mediteren daar krijg je juist een energieboost en zijn meer geschikt voor activiteiten leren of sociale events e.d. De groene soorten zitten een beetje tussen wit en rood in zou deze als je begint met meditatie niet perse adviseren. Ik zelf vind het erg fijn om met de Red Bali te mediteren. Maar nogmaals iedere red strain leent zich goed voor meditatie en innerlijke rust. Veel succes!! En misschien wil je later jou ervaring wel delen.
Klik om te vergroten...
Het opoide effect van kratom maakt het dat je erop kunt mediteren
Op zware pijnstillers lukt mij dit nog veel beter dan beland je echt in een trans waar je tussen wakker en slapen zweeft
Wat ze nodden noemen en cannabis hielp mij ook altijd goed bij mediteren
Maar uiteraard wel beter om zonder medicatie te leren mediteren
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Het opoide effect van kratom maakt het dat je erop kunt mediteren
Op zware pijnstillers lukt mij dit nog veel beter dan beland je echt in een trans waar je tussen wakker en slapen zweeft
Wat ze nodden noemen en cannabis hielp mij ook altijd goed bij mediteren
Maar uiteraard wel beter om zonder medicatie te leren mediteren
Klik om te vergroten...
Ik vind persoonlijk het helemaal niet zo erg om hulpmiddelen te gebruiken om te kunnen mediteren. Zolang je dit niet als excuus of smoes gaat nemen om te kunnen gebruiken. Zelfs de grootste yogi gebruiken vaak een hulpmiddel. In een toestand van nodden zitten is niet echt meditatie. Dan zit je niet in de concentratie en focus die je bij mediteren hebt. Zelfs de geleide meditaties en meditatie muziek en of wierrook is een hulpmiddel om je hersenen in de rustige staat te brengen. Als je niet doorslaat in gebruik en als het je helpt te kunnen mediteren. Door meditatie groeit je bewustzijn en dan zul je ook op een gegeven moment kunnen mediteren zonder hulpmiddel. Zo is hoe ik het ervaar
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoraa zei:
Ik vind persoonlijk het helemaal niet zo erg om hulpmiddelen te gebruiken om te kunnen mediteren. Zolang je dit niet als excuus of smoes gaat nemen om te kunnen gebruiken. Zelfs de grootste yogi gebruiken vaak een hulpmiddel. In een toestand van nodden zitten is niet echt meditatie. Dan zit je niet in de concentratie en focus die je bij mediteren hebt. Zelfs de geleide meditaties en meditatie muziek en of wierrook is een hulpmiddel om je hersenen in de rustige staat te brengen. Als je niet doorslaat in gebruik en als het je helpt te kunnen mediteren. Door meditatie groeit je bewustzijn en dan zul je ook op een gegeven moment kunnen mediteren zonder hulpmiddel. Zo is hoe ik het ervaar
Klik om te vergroten...
Tijdens het nodden vertraagd de wereld om je heen en beland je in je hoofd in een vredige, kalme piece of mind waardoor je beter in staat bent om te concentreren. Plus dat je heel sterk kunt dagdromen door die creativiteit kun je dat goed in je voordeel gebruiken om diep over dingen na te denken, je moet alleen niet te diep wegzinken en het trainen, eigenlijk is het een soortvan lucide dromen dat nodden. Er zijn ook mensen die op hallicunerende middelen kunnen mediteren. Maar dat is echt next level omdat je dan ook hard tript
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Tijdens het nodden vertraagd de wereld om je heen en beland je in je hoofd in een vredige, kalme piece of mind waardoor je beter in staat bent om te concentreren. Plus dat je heel sterk kunt dagdromen door die creativiteit kun je dat goed in je voordeel gebruiken om diep over dingen na te denken, je moet alleen niet te diep wegzinken en het trainen, eigenlijk is het een soortvan lucide dromen dat nodden. Er zijn ook mensen die op hallicunerende middelen kunnen mediteren. Maar dat is echt next level omdat je dan ook hard tript
Klik om te vergroten...
Oke van de buitenkant ziet het er heel anders uit. Ik heb dan ook nog nooit in een toestand van nodden geweest. Fijn dat je het zo uitlegde dan kan ik het beter begrijpen. Trippen wil ik graag doen en staat ook bovenaan in de lijst. Ik heb vaker microdosing truffels gedaan. Ik heb ook 1p-lsd zegeltjes liggen met 10ug ook bedoeld voor microdosing. Heb lampjes en vanalles aangeschaft. Want dat wat jij omschrijft is dus juist iets wat ik graag zou willen. Heb jij daar evaring in?. Heb echt behoefte in een spirituele reis en hopelijk ook de inzichten die ik vaal lees in de tripreports van anderen.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan het nu weer over mijn vraag gaan haha?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sheaira zei:
Kan het nu weer over mijn vraag gaan haha?
Klik om te vergroten...
Sorry! Je hebt gelijk!
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kittekatty zei:
Wat wil je wel, naast niet K.O gaan, er is een wereld aan middelen, betaalbaar om je te ontspannen zonder slaap. Of juist die je helpen in slaap te vallen maar zonder houten hoofd wakker kunnen worden,
Klik om te vergroten...
Oke nou ik gebruik momenteel dus etizolam na een avondje/nacht doorhalen (dit is niet wekelijks) en dan begin ik aantal uurtjes na mijn laatste lijntje met de eerste dosis om vervolgens een paar later uur nog wat te nemen (en vaak voor ik ga slapen nog een beetje flual). Ik neem het zodat ik mij lichamelijk weer wat chiller voel, kaken weer wat meer ontspannen zijn en weer wat meer eetlust krijg etc. Het is wel leuk als het als bijeffect heeft dat je er van kan slapen maar het hoeft dus niet zo heftig te zijn als flual ofzo waarbij ik toch vrij snel knock out ga (en dat vind ik voor mezelf ook niet echt iets om overdag te nemen). Misschien iets wat er beetje tussenin lijkt te zitten ofzo zal wel perfect zijn maar ik zie ook dat de keuze niet meer zo reuze is.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sheaira zei:
Heey. āœŒšŸ»

Ik heb niet zoveel zin om alles uit te proberen (is mijn bankrekening het ook niet mee eens lol) maar ik ben wel benieuwd of er nog iets legaals bestaat wat beetje op het effect van etizolam lijkt. Kwam wel deschloroetizolam tegen maar lees daar ook niet al te positieve berichten over. Ik zoek dus geen knock out benzo zoals flualprazolam.

Thanks voor de antwoorden alvast. 😘
Klik om te vergroten...

Wat wil je wel, naast niet K.O gaan, er is een wereld aan middelen, betaalbaar om je te ontspannen zonder slaap. Of juist die je helpen in slaap te vallen maar zonder houten hoofd wakker kunnen worden,
Er zijn middelen als seroquel / quetiapine . 50 mg tot,100 om diep te slapen, 25 voor gewoon in slaap vallen en 6/8 uurtjes maken

Phenibut maakt me kalm en zen, en ik slaap dan ook beter, 1 x per week
Bromazolam ( spelling niet zeker van ) neem ik soms als slaappil , naast mijn vaste 10 mg zolpidem
Dan slaap ik 10 uren ( wat mijn pijnlijke lijf soms echt nodig heeft )

Kratom is meer zen en toch energie rijk zijn, en je gaf aan , niet te duur, nu moet je daar juist weer een schep extra van nemen , of twee voor sederend gevoel.

Misschien buiten het boekje, maar heb je misschien een fijne huisarts, of kan je overstappen naar 1 die je kan helpen met het juiste middel voor jouw behoefte ..

Oxazepam is heerlijk ontspannend voor mijn spieren . ( fibromyalgie)
Alprazolam deed me niets, ging een uur gapen en daarna werd ik nerveus .
Dus dat de huisarts uit gelegd en zo zoeken we samen naar wat ik fijn vind,

Je mag ook je vraag en reden en oorzaak prive laten , of je stuurt me een DM
Dan is het wat duidelijker waarvoor je iets zoekt, en hoe vaak .
Etizolam vond ik oke, een 7 ... maar oxazepam een 8,5;/9 .
Het is ook per persoon anders, volg je gevoel vooral. En ik hoop dat je een gelijkwaardig middel vind.
En geen stress binnen de pammetjes en lammetjes familie door gaan met een ander "merk" gaat vaak moeiteloos.

šŸ™šŸ¼ā›“šŸŽ‰šŸ‘»
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kittekatty zei:
Wat wil je wel, naast niet K.O gaan, er is een wereld aan middelen, betaalbaar om je te ontspannen zonder slaap. Of juist die je helpen in slaap te vallen maar zonder houten hoofd wakker kunnen worden,
Er zijn middelen als seroquel / quetiapine . 50 mg tot,100 om diep te slapen, 25 voor gewoon in slaap vallen en 6/8 uurtjes maken

Phenibut maakt me kalm en zen, en ik slaap dan ook beter, 1 x per week
Bromazolam ( spelling niet zeker van ) neem ik soms als slaappil , naast mijn vaste 10 mg zolpidem
Dan slaap ik 10 uren ( wat mijn pijnlijke lijf soms echt nodig heeft )

Kratom is meer zen en toch energie rijk zijn, en je gaf aan , niet te duur, nu moet je daar juist weer een schep extra van nemen , of twee voor sederend gevoel.

Misschien buiten het boekje, maar heb je misschien een fijne huisarts, of kan je overstappen naar 1 die je kan helpen met het juiste middel voor jouw behoefte ..

Oxazepam is heerlijk ontspannend voor mijn spieren . ( fibromyalgie)
Alprazolam deed me niets, ging een uur gapen en daarna werd ik nerveus .
Dus dat de huisarts uit gelegd en zo zoeken we samen naar wat ik fijn vind,

Je mag ook je vraag en reden en oorzaak prive laten , of je stuurt me een DM
Dan is het wat duidelijker waarvoor je iets zoekt, en hoe vaak .
Etizolam vond ik oke, een 7 ... maar oxazepam een 8,5;/9 .
Het is ook per persoon anders, volg je gevoel vooral. En ik hoop dat je een gelijkwaardig middel vind.
En geen stress binnen de pammetjes en lammetjes familie door gaan met een ander "merk" gaat vaak moeiteloos.

šŸ™šŸ¼ā›“šŸŽ‰šŸ‘»
Klik om te vergroten...
Ik reageer morgen even als ik weer helemaal helder ben enz! Was ook niet helemaal nuchter toen ik topic opende. Ik typ morgen ofzo wel even nuchter beter wat ik wil haha.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben ook wel benieuwd! Vond etizolam heel erg chill! Had ik dit geweten had ik wat extra ingeslagen , maar goed. Vervangers?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."