Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsO-PCE

O-PCE

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Ik heb hier kleine hoeveelheid O-PCE pellets liggen (5x10mg). Wat kan ik hier eigenlijk van verwachten? Wat ik er vooral over terugvind is dat het in dezelfde categorie als K, DCK en 3-MeO zit, maar zowel disso als stimulerend werkt. En dat het stimulerend effect meer aanwezig zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen met dit stofje, met name oraal? En wat met de dossering, is een lage dosis eerder stimulerend en een hoge juist meer disociatief en verdovend?
Hoor graag jullie mening en ervaringen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Owké niemand blijkbaar 🙃
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sommige disso's zijn ook een beetje empathogeen; of hebben daar althans een klein randje van. 3-MeO-PCP is er wel zo eentje. Maar O-PCE heeft dat imo echt helemaal niet. Wat dat betreft lijkt het meer op een soort mengvorm tussen alcohol en ketamine. Dat is eigenlijk de beste vergelijking die ik kan maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou stimulerend zou ik het niet heel erg noemen.
Van de middelen die ik geprobeerd heb leek O-PCE het meest op 3-MeO-PCP. Maar 3-MeO-PCP was een stuk helderder.

Van sommige disso's kun je manisch worden, dat is dan niet per se stimulerend, maar meer de afwezigheid van een rem op je gedrag. Alcohol heeft dat effect ook wel een beetje, dat je dan ongeremd gedrag kunt vertonen.
O-PCE vond ik behoorlijk dissociatief in de zin dat ik er wel wat verward van raakte en dat ik me ontkoppeld voelde van mijn lichaam. Ik werd er ook een beetje draaierig van en verloor gedeeltelijk de controle over mijn motoriek. Dat effect was ook niet heel sterk want ik heb nog wel een wandeling gemaakt van 1,5 uur ofzo en ik ben niet gestruikeld.
Ik raakte er wel zwaarder van onder invloed dan van 3-MeO-PCP. Dus het is wel echt spul voor de liefhebber van dissociatieven zeg maar. Vooral omdat het behoorlijk lang kan duren.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, O pce is wel heavy stuff, alleen met mijn tolerantie niet meer. Zelfs 3-ho-pcp de meest pontene disso die er is moet ik best veel nemen, jammer genoeg.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Nou stimulerend zou ik het niet heel erg noemen.
Van de middelen die ik geprobeerd heb leek O-PCE het meest op 3-MeO-PCP. Maar 3-MeO-PCP was een stuk helderder.

Van sommige disso's kun je manisch worden, dat is dan niet per se stimulerend, maar meer de afwezigheid van een rem op je gedrag. Alcohol heeft dat effect ook wel een beetje, dat je dan ongeremd gedrag kunt vertonen.
O-PCE vond ik behoorlijk dissociatief in de zin dat ik er wel wat verward van raakte en dat ik me ontkoppeld voelde van mijn lichaam. Ik werd er ook een beetje draaierig van en verloor gedeeltelijk de controle over mijn motoriek. Dat effect was ook niet heel sterk want ik heb nog wel een wandeling gemaakt van 1,5 uur ofzo en ik ben niet gestruikeld.
Ik raakte er wel zwaarder van onder invloed dan van 3-MeO-PCP. Dus het is wel echt spul voor de liefhebber van dissociatieven zeg maar. Vooral omdat het behoorlijk lang kan duren.
Klik om te vergroten...
Dank je voor deze verhelderende reactie🙂
Zoals ik het lees en begrijp, is het zowat, hoe ik het ervaar met 2F-Ketamine. Ik stapel per 50mg, elke 30-45min er 50mg bij, stop ik op 150mg, blijft het bij een lekkere roes, wat ik ook deels ook als stimulerend ervaar door aanwezigheid van bepaalde empathie en euforie, niet qua energy, maar indd die rem die wegvalt, empathischer, socialer. Zoals je indd bij oa alcohol ook vaak ervaart, alleen dan zonder misselijkheid en kater. Ga ik richting 300-400mg, is het ver weg van hier en intens trippen, tot scheiding lichaam en geest. En blijf ik tussen de 150-200mg, is mn motoriek ook echt niet meer in evenwicht, liggen n genieten v muziek, visuals, zweven in de sofa is dan al wat rest. Ook zijn mn pupillen net speldekopjes.
Maar ik wijk uit, ik onthoud vooral dat ik van O-PCE, geen echte stim-effecten moet verwachten, maar eerder die rem die wegvalt, zoals bij andere disso's als alcohol, K, 2F-K. Want toen ik 2cb deed, las je ook, bij lage dosis meer xtc effect, bij hogere dosis meer lsd trippy effect. En daar ervaarde ik ook nooit echt een stimulerend xtc effect. Maar denk dus indd dat ik bij O-PCE eerder effecten als 2F-K kan verwachten, dan dat het stimulerend gaat werken zoals MDMA.
Ik vind stimulerend als effect ook vaak misleidend. 2f-k, alcohol, ketamine, 2cb zijn voor mij gewoon niet stimulerend, in de zin van, knallen en gaan, een bom energy, nood aan mensen om je heen, je geniet er meer op je eentje van (behalve alcohol, drink juist meer met volk, alleen eerder toevoeging bij 2f-k en lachgas) en afhankelijk vd dosis, kan dit zelfs intense trip zijn, waar lichaam en geest niet meer 1 zijn met elkaar.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Thomas Shelby zei:
Ja, O pce is wel heavy stuff, alleen met mijn tolerantie niet meer. Zelfs 3-ho-pcp de meest pontene disso die er is moet ik best veel nemen, jammer genoeg.
Klik om te vergroten...
Heavy in welke zin? Totaal vd kaart zijn of gewoon lekker dromerig trippen?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Sommige disso's zijn ook een beetje empathogeen; of hebben daar althans een klein randje van. 3-MeO-PCP is er wel zo eentje. Maar O-PCE heeft dat imo echt helemaal niet. Wat dat betreft lijkt het meer op een soort mengvorm tussen alcohol en ketamine. Dat is eigenlijk de beste vergelijking die ik kan maken.
Klik om te vergroten...
Owké dan denk ik dat het tov 2F-K weinig meerwaarde zal bieden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Heavy in welke zin? Totaal vd kaart zijn of gewoon lekker dromerig trippen?
Klik om te vergroten...
Ja echt van de kaart wazig
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Owké dan denk ik dat het tov 2F-K weinig meerwaarde zal bieden.
Klik om te vergroten...
ik vond 2-FDCK echt heel saai en dysforisch
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
ik vond 2-FDCK echt heel saai en dysforisch
Klik om te vergroten...
Damn, en ik vind dit zo'n lekker spul, ik kan er alle kanten mee uit, chille roes tot totaal out gaan😜
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Damn, en ik vind dit zo'n lekker spul, ik kan er alle kanten mee uit, chille roes tot totaal out gaan😜
Klik om te vergroten...
In lage dosis lijkt 2-FDCK wel veel op ketamine. Als ik één klein sleutelpuntje zou nemen dan zou ik niet weten of ik verschil merk met ketamine. Maar in hogere doseringen vond ik het echt saai en 'uneventful'. Geef mij maar ketamine dan.
Maar sowieso ben ik niet echt een disso-liefhebber hoor. Ik heb wel redelijk vaak ketamine gebruikt en dus ook een trits aan andere disso's, maar liefhebber ben ik nooit geworden. Geef mij dan maar alprazolam; dat vind ik wel heel chill. Beetje jammer dat je daar al snel lichamelijk afhankelijk van raakt.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
empathogeen
Klik om te vergroten...
sorry mijn abn is niet super
wel hier geboren in de schilderswijk den haag
ik zie dat woord vaak voorbij komen
wat betekend dat ,zonder dis respect tegen jou ofc...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok lijkt 2F-Ketamine toch meer mijn ding als ik dit hier zo lees. Je kiest letterlijk hoe ver je wilt gaan, lekker de roes behouden of totaal out gaan. O-PCE zal hier veronderstel ik niet over gaan op dat vlak.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
sorry mijn abn is niet super
wel hier geboren in de schilderswijk den haag
ik zie dat woord vaak voorbij komen
wat betekend dat ,zonder dis respect tegen jou ofc...
Klik om te vergroten...
Empathogenen vergroten het gevoel van empathie en welwillendheid van een individu tegenover anderen, en vergroten het gevoel sociaal verbonden te zijn door en met anderen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Empathogenen vergroten het gevoel van empathie en welwillendheid van een individu tegenover anderen, en vergroten het gevoel sociaal verbonden te zijn door en met anderen.
Klik om te vergroten...
medeleven en mee voelen met een ander persoon dan jezelf als ik het goed begrijp
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#17
o-pce ,ik had net een topic gestart over waar ben je ..... over dat je het doorgespoeld had
o-pce was echt iets wat ik had doorgespoeld en daarna spijt van had .
was ook de enigste diso die ik ooit had gebruikt.
relax op de bank of op bed .
maar ik liep naar de toilet ,dacht dat ik robocop was
🤺
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ricorieks zei:
medeleven en mee voelen met een ander persoon dan jezelf als ik het goed begrijp
Klik om te vergroten...
Jups, empathischer voelen, meer verbonden met anderen, je bent gevoeliger, leeft meer mee met anderen. Sommigen beschrijven dit als zacht gekookte eitjes 🙃
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf vond ik nasaal niet heel chill. Duurt erg lang, en wist niet echt wat ik met het gevoel moest en ik kon ook niet slapen daarna. Maar dag daarna merk ik vooral een lekkere afterglow effect. Maar als je het vaped is het heel wat anders! Heerlijk zelfs.

Vaped duurt het ongeveer een half uurtje tot een uur en dan ben je helemaal nuchter. Ik ervaarde een bijzonder lekkere clear headed rush. Eerst een goede playlist opzetten en dan gaan! Muziek klinkt fantastisch op dit middel. Heb het pas 1x gedaan ( 5x 15mg op een avond ) Dus kan er nog niet heel veel meer over zeggen, maar het was wel genieten! Hoor wel dat deze manier van toedienen heel verslavend is dus pas er mee op als je verslavingsgevoelig bent.

Om het te vapen gebruik ik dit ding: onder op doe je een folietje met daarop de o-pce. Dan een aansteker er onder houden met flink wat afstand tussen de folie en de vlam zodat het niet verbrand.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Doemaarlekker zei:
Zelf vond ik nasaal niet heel chill. Duurt erg lang, en wist niet echt wat ik met het gevoel moest en ik kon ook niet slapen daarna. Maar dag daarna merk ik vooral een lekkere afterglow effect. Maar als je het vaped is het heel wat anders! Heerlijk zelfs.

Vaped duurt het ongeveer een half uurtje tot een uur en dan ben je helemaal nuchter. Ik ervaarde een bijzonder lekkere clear headed rush. Eerst een goede playlist opzetten en dan gaan! Muziek klinkt fantastisch op dit middel. Heb het pas 1x gedaan ( 5x 15mg op een avond ) Dus kan er nog niet heel veel meer over zeggen, maar het was wel genieten! Hoor wel dat deze manier van toedienen heel verslavend is dus pas er mee op als je verslavingsgevoelig bent.

Om het te vapen gebruik ik dit ding: onder op doe je een folietje met daarop de o-pce. Dan een aansteker er onder houden met flink wat afstand tussen de folie en de vlam zodat het niet verbrand.
Klik om te vergroten...
Vapen zal het hier niet worden, zijn sowieso pellets, zal wel eens zien, heb ook nog 3Meo PCP liggen, dus moet deze beide nog is uitproberen en daarna vooral de vergelijking maken met 2F-Ketamine pellets (die mij uitermate bevallen). Verwacht van beide iets meer stimulerend tov 2F-K en minder trippen bij hoge dosering.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."