Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA Vervanger

MDMA Vervanger

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alleen 6 apb komt in de buurt wat mij betreft.
5mapb was heftig op de maag en erg korte werking/piek. Meer voor chillen thuis.
4fma ook kort qua werking/piek. Ernstige katers ook.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#2
5mapb.
6apb.
3fea.
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nu drie keer XTC/MDMA gebruikt en krijg er gewoon niet het gewenste effect van. Ik word lichtelijk euforisch en daar blijft het wel bij..

Wat is een leuke research chemical voor bijvoorbeeld een techno festival?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
6-APB
5-MAPB
Speed + GHB

De bovenste twee doen alleen bijna hetzelfde als MDMA dus misschien dat dat dan ook niet het gewenste effect geeft..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Feceded zei:
Ik heb nu drie keer XTC/MDMA gebruikt en krijg er gewoon niet het gewenste effect van. Ik word lichtelijk euforisch en daar blijft het wel bij..

Wat is een leuke research chemical voor bijvoorbeeld een techno festival?
Klik om te vergroten...

Euforie is wat mdma brengt. Voor iedereen valt het wel anders is al gebleken uit het verleden. Setting, mindset, lichamelijke toestand,... bepaalt ook veel.
T
Tuinkabouter96_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik je toevallig Antidepressiva? >ssri etc..
Er zijn ook andere soorten medicijnen die jouw drug kunnen ‘blocken’.. Je krijgt dan inderdaad niet het gewenste effect. Dit probleem had ik zelf namelijk wel..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Geneesmiddel , 5-MAPB geeft nog minder fysieke energie als mdma. Je kan er zelfs een couchlock van krijgen. Gelezen en gehoord, niet uit eigen ervaring.

Psychonaut wiki:

Physical effects​

Child.svg

    • Stimulation - In terms of its effects on the user's physical energy levels, 5-MAPB is commonly regarded as significantly less stimulating and energizing than MDMA, while still retaining its core entactogenic effects. Unlike MDMA, which encourages activities such as running, climbing and dancing in a way that makes it a popular choice for musical events such as festivals and raves. The distinct style of stimulation which 5-MAPB presents can be described as mildly to moderately forced, trending more towards sedation and relaxation. This means that at higher doses, it becomes difficult or impossible to keep still as jaw clenching, involuntarily body shakes and vibrations become present, resulting in an extreme unsteadiness of the hands and a general lack of motor control, though to a far lesser degree than with MDMA.

Klinkt niet als iets voor een feest of festival.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Klinkt niet als iets voor een feest of festival.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Als je iets zoekt met meer stimulatie kun je beter naar bijv 4-FMA kijken. Ik had er niet bij nagedacht dat TS meer energie zoekt.

Jij hebt wel ervaring met RC gefluoreerden amfetamine die deels op serotonine werken toch? Welke zou je TS aanraden?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
5-mapb
6-apb

SAY no more

Meer a'la 4-fmp/4-fa

4-fma
3-fa
4-emc
3-mma
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weet je zeker dat je genoeg hebt gebruikt? Heb je je pillen laten testen? Of pure MDMA gebruikt en netjes afgewogen? Mijn ervaring met MDMA/XTC is dat er een aantal zaken zijn die invloed hebben op hoe goed het werkt. Eigenlijk moet je het op volledig lege maag nemen. Als je kort ervoor of een uur of 2 ofzo nog wat hebt gegeten, dan is de opname veel trager, vooral als het een maaltijd met vet en eiwitten is. Door tragere opname bereik je een bepaalde 'piek' niet en ga je de drempel niet over waardoor het de hele avond een beetje mwah mwah blijft. Zowel mijn partner als ik hebben een verleden met fors overgewicht. Toen wij nog veel zwaarder waren, moesten we echt meer nemen om over die drempel heen te gaan dan nu. We merken nu dat we met een goede dosis moeten beginnen en nemen dan 2x later op de avond een lagere dosis bij om het gevoel te blijven houden. Meer dan 2x bijnemen is niet nuttig want je serotonine is dan gewoon op en het werkt dan ook gewoon niet meer. Er zijn ook mensen die helemaal niet bijnemen maar gewoon 1x een goede dosering nemen. Bij mensen die regelmatig XTC nemen heerst er vaak een soort van 'ervaringsverhaal', zo van een kwartje van deze is echt goed, deze pil is echt sterk etc. Het is echt beter om je pillen te laten testen of om pure MDMA te nemen, goed af te wegen in een bommetje of een capsule, zodat je precies weet wat je neemt. (mocht je dat gedaan hebben, dan heb ik niks gezegd :wink: )
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flowrider zei:
Weet je zeker dat je genoeg hebt gebruikt? Heb je je pillen laten testen? Of pure MDMA gebruikt en netjes afgewogen?
Klik om te vergroten...
Ik begon afgelopen keer op een lege maag met een halfje, na anderhalf uur nog een halfje. (180mg totaal) en merkte eigenlijk vrij weinig, uiteindelijk in totaal twee hele genomen. ben iets aan de zware kant maar is voornamelijk spiermassa.

Het was bij awakenings, was wel gespannen maar voelde me prima op m’n gemak dus aan de setting zal het niet liggen.


Bink96_ zei:
Er zijn ook andere soorten medicijnen die jouw drug kunnen ‘blocken’..
Klik om te vergroten...

Ik gebruik sochtends en savonds ashwaganda. Dit helpt mij met goed slapen, misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Feceded zei:
Ik begon afgelopen keer op een lege maag met een halfje, na anderhalf uur nog een halfje. (180mg totaal) en merkte eigenlijk vrij weinig, uiteindelijk in totaal twee hele genomen. ben iets aan de zware kant maar is voornamelijk spiermassa.

Het was bij awakenings, was wel gespannen maar voelde me prima op m’n gemak dus aan de setting zal het niet liggen.




Ik gebruik sochtends en savonds ashwaganda. Dit helpt mij met goed slapen, misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
Klik om te vergroten...
Ik was ook op Awakenings :)
Ik zou het toch nog een keer proberen en dan met een hogere dosering beginnen en met lagere dosering bijnemen. Als je met de eerste dosering niet over die drempel gaat, dan blijft het daarna matig ook al neem je meer bij (is onze ervaring). De eerste paar keer dat mijn vriend heeft genomen, was het ook telkens matig. Hij dacht is dit het nou. Totdat een vriend van hem een keer op een feestje met een zwaardere pil aan kwam zetten, toen pas had hij de 'echte' ervaring. Uiteraard wel even wachten, want je serotonine voorraad moet weer aangevuld worden.
A
AndromedaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een beetje 2cb miss
En anders 4mmc, mephedrone
Lijkt best op xtc en blijft werken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Feceded zei:
Ik begon afgelopen keer op een lege maag met een halfje, na anderhalf uur nog een halfje. (180mg totaal) en merkte eigenlijk vrij weinig, uiteindelijk in totaal twee hele genomen. ben iets aan de zware kant maar is voornamelijk spiermassa.

Het was bij awakenings, was wel gespannen maar voelde me prima op m’n gemak dus aan de setting zal het niet liggen.




Ik gebruik sochtends en savonds ashwaganda. Dit helpt mij met goed slapen, misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
Klik om te vergroten...
Ik zou het eens proberen zonder dat te nemen:
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Ik zou het eens proberen zonder dat te nemen:
Klik om te vergroten...
Ik ga het eens proberen, wel moet ik zeggen dat ik mezelf totaal niet terug herken in dat bericht.

Voelde me gewoon helemaal prima, alleen dus gewoon niet het gewenste effect..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Feceded zei:
Ik ga het eens proberen, wel moet ik zeggen dat ik mezelf totaal niet terug herken in dat bericht.

Voelde me gewoon helemaal prima, alleen dus gewoon niet het gewenste effect..
Klik om te vergroten...
Er is weinig tot geen onderzoek (wat ik kan vinden iig) dus het is de moeite waard maar of het echt gaat helpen. Set, setting en je status van die dag zijn ook van grote invloed op het effect en je trip.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hebben 6-APB / 5-MAPB ook het effect dat ze aan de reward-centra voor geluid zitten pielen zoals mdma dat doet (lees: zijn de typische trance-loopjes net zo verslavend lekker op die twee middelen)? En hoe zit het met het boosten van aanrakingen?
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Er is weinig tot geen onderzoek (wat ik kan vinden iig) dus het is de moeite waard maar of het echt gaat helpen. Set, setting en je status van die dag zijn ook van grote invloed op het effect en je trip.
Klik om te vergroten...

Ja snap ik, setting was uitstekend en zit echt uitstekend in m’n vel laatste tijd. Was ook gewoon lekker aan het dansen voordat ik er wat van voelde..

Dus lijkt me niet dat het daar aan ligt..
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Probeer die Blue Bliss eens en doe er wat extra 2-FMA bij. Dat krijgt je wel de hele nacht aan het danse....
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan hier met voorsprong 6-APB naar voor schuiven, geen enkele drug komt zo dicht in de buurt van XTC, doelend op het entactogene en euforisch aspect. Al vind ik 6APB gewoon beter. Waar XTC/MDMA je totaal overwelddigd, wausy maakt en golvende trip oplevert mr de comedown echt al snel echt down voelt. Xtc is bam alles 5u vollebak en zaligheid, maar evenzeer te abrupt einde aan dat moois.
6-APB geeft je een langere en stabielere rush vol energie, euforische en entactogene effecten, die je linkt met XTC/MDMA en waar 6-APB de rc is die hier volledig aan linkt, maar dan heerlijk gesprijd over 8-10u en zelf de naefecten +10u nog lekker aanwezig zijn. Ook totaal geen dip zoals ik steeds bij MDMA ervaarde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."