#1
Mocht je een disso weer een kans willen geven zijn er volgens mij best andere alternatieven zoals @Geneesmiddel zegt (RC's).
Exact, dan begrijp ik wat je zegt.En begrijp me niet verkeerd, ik zie dit niet als een verslaving, het is niet dat ik dagelijks de behoefte heb om ketamine te gebruiken. Soms merk ik gewoon dat mijn emmer vol zit, en dan leeg ik die.
Het is alleen geen verslaving, maar dan toch exact een voorbeeld opnoemen van een verslaving. Het is bijna poëtisch.Je behoefte is niet dagelijks, je hebt je behoefte alleen wanneer je emmer vol is, die leeg je dan door ketamine te gebruiken. Het is alleen geen verslaving.
Klopt, ik weet alleen niet of dat geld voor de berichten hierboven. Deze problemen treden op bij langdurig (dagelijks) gebruik en vooral bij grote hoeveelheden. Dit hangt samen met het afbreken van ketamine door je lichaam. Een hele simpele optelsom gebruik je 3g per dag moet je lichaam meer afbreken. Fdcker gebruikt in het weekend hier wel aardige hoeveelheden. Keta is bij niet frequent gebruik niet zo een schadelijke drug. Dit is natuurlijk per persoon verschillend. Voor mij heeft alleen in het weekend gebruiken nooit voor problemen gezorgd. Zodra dit naar doordeweeks ging en grotere hoeveelheden treden er wel klachten op. Deze waren nog redelijk mild in wat ik voorbij heb horen komen van anderen. Krijg je last van klachten stop dan gelijk! Lukt dit niet door enige reden probeer hulp te zoeken en je lichaam verder wel goed te verzorgen. Beweeg en drink genoeg.Ik kan je ook aanraden te lezen wat ketamine met je blaas kan doen, horror
Is per persoon verschillend inderdaad. Kan de klachten milder maken of uitstellen maar niet voorkomen. Al is het bij de meerderheid dat niet frequent gebruikt dat er geen klachten worden ervaren. Sommigen zeggen ook dat ze het graag doorslikken omdat anders hun werking zwakker word. Er zijn ook gebruikers die na 1-2 keer in een week dat zij al gelijk een drukkend gevoel hebben bij het plassen of heel vaak moeten. Dit is dan wel heel mild. Ik kreeg tijdens mijn hevige keta periode eerst de blaasklachten die trokken daarna ook weg. Vervolgens de k-cramps die wel minder snel voortkwamen nadat ik de drip niet meer doorslikte. Het beste is natuurlijk het niet zo ver laten komen want de lol gaat er dan snel vanaf.Uit eigen ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat je de drip die achterin je keel blijft hangen moet uitspugen i.p.v doorslikken, dat heeft voor mij de blaas klachten die ik op dat moment had doen verdwijnen.
Ik heb natuurlijk geen harde bewijzen dus ik ga niet zeggen dat het bij iedereen lichamelijke klachten voorkomt maar het vertraagd het proces naar mijn mening enorm.
Better safe than sorry![]()
Dat is inderdaad de beste oplossing, voor mij doet keta al lang niet meer wat het deed, een k-hole valt niet meer tegen op te snuiven en spuiten ben ik fel op tegen dus ik heb helaas afscheid moeten nemen van deze vriendschap.Is per persoon verschillend inderdaad. Kan de klachten milder maken of uitstellen maar niet voorkomen. Al is het bij de meerderheid dat niet frequent gebruikt dat er geen klachten worden ervaren. Sommigen zeggen ook dat ze het graag doorslikken omdat anders hun werking zwakker word. Er zijn ook gebruikers die na 1-2 keer in een week dat zij al gelijk een drukkend gevoel hebben bij het plassen of heel vaak moeten. Dit is dan wel heel mild. Ik kreeg tijdens mijn hevige keta periode eerst de blaasklachten die trokken daarna ook weg. Vervolgens de k-cramps die wel minder snel voortkwamen nadat ik de drip niet meer doorslikte. Het beste is natuurlijk het niet zo ver laten komen want de lol gaat er dan snel vanaf.
Er zijn ook andere dissociatieven waar wel heel makkelijk tegenop te snuiven is 😉een k-hole valt niet meer tegen op te snuiven
Maar dit is uiteraard allemachtig prachtigIk heb nu mijn troost gevonden in psychedelica.
Jup soms wil de tolerantie na lange tijd niet gebruiken nog wel zakken. Maar het kan ook zo zijn dat je permanent (haast) niks meer voelt van keta en jezelf dan helemaal vol moet rammen.Dat is inderdaad de beste oplossing, voor mij doet keta al lang niet meer wat het deed, een k-hole valt niet meer tegen op te snuiven en spuiten ben ik fel op tegen dus ik heb helaas afscheid moeten nemen van deze vriendschap.Ik heb nu mijn troost gevonden in psychedelica.
Ja ik nam eigenlijk aan dat alle dissociatieven een kruis tolerantie hebben of is dit niet het geval?Er zijn ook andere dissociatieven waar wel heel makkelijk tegenop te snuiven is 😉
Maar dit is uiteraard allemachtig prachtig
Ik heb een pauze genomen van een jaar en ik had de eerste halve gram het idee dat de tolerantie was gezakt maar daarna was het weer exact hetzelfde dan het jaar ervoor. Ik heb me er maar bij neergelegd, het is het voor mij helaas niet meer waard.Jup soms wil de tolerantie na lange tijd niet gebruiken nog wel zakken. Maar het kan ook zo zijn dat je permanent (haast) niks meer voelt van keta en jezelf dan helemaal vol moet rammen.
Klopt alleen zijn sommige andere stoffen véél potenter wat het makkelijk maakt om genoeg binnen te krijgen voor een hole. O-PCE bijv is zo belachelijk makkelijk om te holen en kost ook nog eens geen drol. Het zou verboden moeten zijn.Ja ik nam eigenlijk aan dat alle dissociatieven een kruis tolerantie hebben of is dit niet het geval?
Het zakt heel eventjes en daarna komt je permatolerantie gelijk weer de kop op steken helaas.ik had de eerste halve gram het idee dat de tolerantie was gezakt maar daarna was het weer exact hetzelfde dan het jaar ervoor.
Oke thanks, die voeg ik toe aan mijn to-do lijstje voor als de verveling een keer toeslaatKlopt alleen zijn sommige andere stoffen véél potenter wat het makkelijk maakt om genoeg binnen te krijgen voor een hole. O-PCE bijv is zo belachelijk makkelijk om te holen en kost ook nog eens geen drol. Het zou verboden moeten zijn.
Ik vond het ook niet zo leuk.Ik gebruik nu al best een lange tijd af en toe ketamine. Ik heb het dan over ongeveer 1x in de 2 maanden een paar gram. Ik ben hier niet trots op, maar het helpt mij om even mijn hoofd leeg te maken en alle dingen in mijn leven op een rijtje te zetten. De gedachtes in mijn hoofd gaan vaak heel snel en ketamine bied me dan een soort rust die ik anders niet kan ervaren. Zoals ik al zei ga ik dus af en toe naar een lokale dealer, haal een paar gram ketamine en dan ga ik 's avonds na werk of school lekker snuiven. Deze informatie is voor de topic niet heel relevant, maar niemand in mijn omgeving weet hiervan dus ik wilde het graag even kwijt.
Oke, nu voor de topic:
Ik stond op het punt om mijn dealer een appje te sturen of ik wat ketamine kon kopen, wanneer ik het bestaan van het stofje 2-fdck ontdekte. Op het eerste gezicht leek het me geweldig, nu kon ik op een legale manier mijn vorm van 'self-healing' uitvoeren. Ik heb veel gegoogled en veel ervaringen ook op dit forum gelezen en kwam tot de conclusie dat eigenlijk iedereen het er wel over eens was dat 2-fdck bijna precies hetzelfde effect had als ketamine. Ik wilde niet zomaar een onbekende stof m'n lichaam in pompen dus heb echt een paar avonden research gedaan. Op gegeven moment was ik overtuigd genoeg en heb een bestelling geplaatst bij een (volgens mijn research redelijk betrouwbare) RC website. Ik heb een 2-fdck neusspray besteld, dit leek me zelfs beter aangezien ik helemaal niet zo'n fan ben van snuiven.
Twee dagen later was het er, dus ik enthousiast om het uit te proberen. Ik neem 1 spraytje en er gebeurt niet zoveel, zoals ik eigenlijk wel verwachtte. 1 spraytje zou overeen komen met 35mg 2-fdck, 35mg ketamine doet voor mij ook niet zoveel, dus dit eerste spraytje was gewoon om te testen of ik er heel slecht op zou reageren of allergisch zou zijn.
Bijna een uur later was er niks aan de hand en merkte ik eigenlijk niks aparts, dus ik begon met wat meer te nemen. Ik nam toen gelijk 2 spraytjes (1 in elk neusgat), en na ongeveer 25 minuten begon ik een beetje de roes van ketamine te ervaren. Ik begon het leuk te vinden en had wat meer vertrouwen, dus ik neem nog 2 spraytjes. Het gaat eigenlijk allemaal best prima tot ik merk dat het voor mij niet echt op het effect van ketamine lijkt, zoals ik wel overal had gelezen en gehoord.
Een paar uur en nog een aantal spraytjes verder begin ik me niet zo goed te voelen (mentaal gezien, ik was niet misselijk of iets dergelijks). De 2-fdck liet me eigenlijk helemaal trippen, iets wat ik met ketamine niet zo heb meegemaakt. Ik had visuals die ik het best kan omschrijven als een lichte 2cb trip. Ook waren mijn gedachtes heel anders dan met ketamine. Als ik ketamine heb gebruikt merk ik dat mijn gedachten langzamer gaan en ik zeker ook wel wat 'dommer' wordt. Maar met de 2-fdck leek het bijna alsof ik niet meer kon nadenken, ik kan het moeilijk uitleggen, maar het voelde alsof mijn gedachten steeds afgekapt werd voordat ik er iets mee kon doen. Ik kan het niet goed beschrijven maar het was echt een badtrip ervaring, iets wat ik nooit eerder met ketamine heb ervaren. Ik heb het hierna nog 1x geprobeerd 2 dagen later en kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie dat 2-fdck misschien niet voor mij weggelegd is.
Nu is mijn vraag met deze topic wat andere mensen hebben ervaren als ze 2-fdck vergelijken met ketamine. Aangezien ik overal op het internet heb gelezen dat bijna iedereen zegt dat het 1 op 1 hetzelfde is als ketamine, terwijl dit voor mij dus niet het geval is.
Ik weet ook vrij zeker dat het niet aan de dosering ligt, ik heb een aantal keren een k-hole ervaren op ketamine en vond dit juist 'fijn'. Met 2-fdck ben ik echt niet eens in de buurt gekomen van een k-hole dus het is niet dat ik teveel hiervan heb gebruikt vergeleken met ketamine. Ik heb ook nagedacht over of het misschien aan het feit ligt dat het een neusspray is in plaats van een poeder dat ik snuif, maar dat lijkt me niet aangezien het beide door het neusslijmvlies wordt opgenomen, maar hier kan ik fout zitten.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen met dit goedje!
drugsforum.nl
Hoe komt het dat je zo positief bent over ketamine?
Kan je dat uitleggen?ik ben zo positief over ketamine omdat het mij heel erg helpt met het leiden van mijn leven.
Er zijn ook onderzoeken geweest voor ketamine tegen depressie.nu dit was wel onder strenge begeleiding en via het infuus. Maar ik zie de link wel. Ook al is dit forum harm reduction en doet to het zelf. Ik ben ook wel benieuwd of de rc zo anders is dan de klassieke
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."