Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik gebruik nu al best een lange tijd af en toe ketamine. Ik heb het dan over ongeveer 1x in de 2 maanden een paar gram. Ik ben hier niet trots op, maar het helpt mij om even mijn hoofd leeg te maken en alle dingen in mijn leven op een rijtje te zetten. De gedachtes in mijn hoofd gaan vaak heel snel en ketamine bied me dan een soort rust die ik anders niet kan ervaren. Zoals ik al zei ga ik dus af en toe naar een lokale dealer, haal een paar gram ketamine en dan ga ik 's avonds na werk of school lekker snuiven. Deze informatie is voor de topic niet heel relevant, maar niemand in mijn omgeving weet hiervan dus ik wilde het graag even kwijt. Oke, nu voor de topic: Ik stond op het punt om mijn dealer een appje te sturen of ik wat ketamine kon kopen, wanneer ik het bestaan van het stofje 2-fdck ontdekte. Op het eerste gezicht leek het me geweldig, nu kon ik op een legale manier mijn vorm van 'self-healing' uitvoeren. Ik heb veel gegoogled en veel ervaringen ook op dit forum gelezen en kwam tot de conclusie dat eigenlijk iedereen het er wel over eens was dat 2-fdck bijna precies hetzelfde effect had als ketamine. Ik wilde niet zomaar een onbekende stof m'n lichaam in pompen dus heb echt een paar avonden research gedaan. Op gegeven moment was ik overtuigd genoeg en heb een bestelling geplaatst bij een (volgens mijn research redelijk betrouwbare) RC website. Ik heb een 2-fdck neusspray besteld, dit leek me zelfs beter aangezien ik helemaal niet zo'n fan ben van snuiven. Twee dagen later was het er, dus ik enthousiast om het uit te proberen. Ik neem 1 spraytje en er gebeurt niet zoveel, zoals ik eigenlijk wel verwachtte. 1 spraytje zou overeen komen met 35mg 2-fdck, 35mg ketamine doet voor mij ook niet zoveel, dus dit eerste spraytje was gewoon om te testen of ik er heel slecht op zou reageren of allergisch zou zijn. Bijna een uur later was er niks aan de hand en merkte ik eigenlijk niks aparts, dus ik begon met wat meer te nemen. Ik nam toen gelijk 2 spraytjes (1 in elk neusgat), en na ongeveer 25 minuten begon ik een beetje de roes van ketamine te ervaren. Ik begon het leuk te vinden en had wat meer vertrouwen, dus ik neem nog 2 spraytjes. Het gaat eigenlijk allemaal best prima tot ik merk dat het voor mij niet echt op het effect van ketamine lijkt, zoals ik wel overal had gelezen en gehoord. Een paar uur en nog een aantal spraytjes verder begin ik me niet zo goed te voelen (mentaal gezien, ik was niet misselijk of iets dergelijks). De 2-fdck liet me eigenlijk helemaal trippen, iets wat ik met ketamine niet zo heb meegemaakt. Ik had visuals die ik het best kan omschrijven als een lichte 2cb trip. Ook waren mijn gedachtes heel anders dan met ketamine. Als ik ketamine heb gebruikt merk ik dat mijn gedachten langzamer gaan en ik zeker ook wel wat 'dommer' wordt. Maar met de 2-fdck leek het bijna alsof ik niet meer kon nadenken, ik kan het moeilijk uitleggen, maar het voelde alsof mijn gedachten steeds afgekapt werd voordat ik er iets mee kon doen. Ik kan het niet goed beschrijven maar het was echt een badtrip ervaring, iets wat ik nooit eerder met ketamine heb ervaren. Ik heb het hierna nog 1x geprobeerd 2 dagen later en kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie dat 2-fdck misschien niet voor mij weggelegd is. Nu is mijn vraag met deze topic wat andere mensen hebben ervaren als ze 2-fdck vergelijken met ketamine. Aangezien ik overal op het internet heb gelezen dat bijna iedereen zegt dat het 1 op 1 hetzelfde is als ketamine, terwijl dit voor mij dus niet het geval is. Ik weet ook vrij zeker dat het niet aan de dosering ligt, ik heb een aantal keren een k-hole ervaren op ketamine en vond dit juist 'fijn'. Met 2-fdck ben ik echt niet eens in de buurt gekomen van een k-hole dus het is niet dat ik teveel hiervan heb gebruikt vergeleken met ketamine. Ik heb ook nagedacht over of het misschien aan het feit ligt dat het een neusspray is in plaats van een poeder dat ik snuif, maar dat lijkt me niet aangezien het beide door het neusslijmvlies wordt opgenomen, maar hier kan ik fout zitten. Ik hoor heel graag jullie ervaringen met dit goedje!"
"Casaan zei: Hoe komt het dat je zo positief bent over ketamine? Klik om te vergroten... Ik ervaar mijn leven als heel druk, studeren, werk, sociale relaties en een vriendin. Daarnaast gaan de gedachtes in mijn hoofd heel snel en ook als ik kan rusten (vrije dag of weekend bv) kan ik niet echt uitrusten. Dit heb ik heel lang als heel zwaar ervaren en durf bijna te zeggen dat ik tijden depressief was. Ketamine heeft mij hier heel erg bij geholpen, ik gebruik af en toe ketamine om mezelf even los te koppelen van mijn leven en dit zorgt ervoor dat ik helemaal tot rust kan komen. Mijn ketaminegebruik heeft voor zover ik weet geen negatieve effecten gehad op mijn leven, alleen maar positieve. Dus in het kort, ik ben zo positief over ketamine omdat het mij heel erg helpt met het leiden van mijn leven."
"Paddestoel zei: Er zijn ook onderzoeken geweest voor ketamine tegen depressie.nu dit was wel onder strenge begeleiding en via het infuus. Maar ik zie de link wel. Ook al is dit forum harm reduction en doet to het zelf. Ik ben ook wel benieuwd of de rc zo anders is dan de klassieke Klik om te vergroten... Klopt, ik volg deze onderzoeken ook redelijk nauw. Ik moet alleen wel vermelden dat ik ketamine niet op dezelfde manier gebruik als ze in de onderzoeken doen. In de onderzoeken wordt eigenlijk gemicrodosed, patiënten krijgen dageljiks een hele lage dosis. Ik daarentegen snuif er een paar gram doorheen gedurende een weekend. Na zo'n keta 'binge' van een aantal dagen ben ik weer helemaal ververst en kan ik weer tegen alle stress en verwachtingen van het leven voor redelijk wat tijd. Ik wil zeker niet suggereren dat mijn ervaringen voor iedereen zullen gelden, iedereen reageert waarschijnlijk anders op ketamine (en alle drugs), maar mij helpt het wel. Ik ben echt een soort van herboren na keta gebruik. Ik hoop wel dat er nog een aantal mensen zijn die mij wat inzicht kunnen bieden over waarom 2-fdck zo anders is voor mij."
"Casaan zei: Kan je dat uitleggen? Klik om te vergroten... Ik weet niet zo goed hoe ik het beter moet uitleggen hier. Als je de vraag stelt omdat je een zelfde soort probleem zit ben je zeer welkom om mij een priveberichtje te sturen met meer vragen, maar voor deze topic lijkt het me niet heel relevant."
"Casaan zei: Zeker legt @fcdker uit wat Ketamine gedaan heeft voor hem. Ik begrijp niet goed hoe het dan geholpen heeft met het leiden van zijn leven. Jezelf loskoppelen van het leven om tot jezelf te komen helpt misschien op de korte termijn, maar wat lost het nu echt op? Klik om te vergroten... Je hebt helemaal gelijk, het lost niks op. Daar gaat het mij ook helemaal niet om. Het probleem ligt voor mij bij de stress die het leven me brengt. Er gaat eigenlijk geen minuut voorbij zonder dat ik aan een deadline voor mijn werk of studie denk, zelfs als ik met vrienden of mijn vriendin ben ben ik met van alles in gedachten bezig, dit valt mij redelijk zwaar. Tijdens een keta 'binge' valt dit allemaal weg, ik denk even niet meer aan werk, ik denk even niet meer aan het tentamen dat ik zo slecht heb gemaakt bijvoorbeeld. Wat mij alleen zo erg helpt is dat ik niet alleen geholpen wordt tijdens het gebruik van ketamine, maar ook een bepaalde tijd daarna. Alsof mijn hoofd even alle stress weggooit. Het voelt soms alsof ik altijd een emmer met me meedraag, een emmer die langzaamaan volloopt met stress. Als ik ketamine gebruik is het alsof er een soort kraantje aan de onderkant van de emmer opengedraaid wordt en hij weer leegloopt. Ik ben weer teveel aan het dwalen, maar waar het op neerkomt is dat ketamine mij de tijd geeft om aan de onderliggende problemen te werken, zonder ondertussen gek te worden. En begrijp me niet verkeerd, ik zie dit niet als een verslaving, het is niet dat ik dagelijks de behoefte heb om ketamine te gebruiken. Soms merk ik gewoon dat mijn emmer vol zit, en dan leeg ik die."