Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaatste restje 4-FMP

Laatste restje 4-FMP

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk report!

Vraagje: ik ben nog niet zo thuis in de RC's: ik heb 4F-MPH poeder liggen. Maar hiermee adviseert men veel lagere doseringen (rond de 10mg).
Heb jij dan een andere middel of toch hetzelfde? De effecten lijken dezelfde, maar ben wat in de war ivm de dosis.

Edit: het zijn 2 verschillende stoffen: 'jouw' 4F-MP is een amfetamine analoog, terwijl 'mijn' 4F-MPH een methylphenidaat analoog is, die dus veel potenter is.

Sorry voor jouw topic-kaping! :)
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry daar kan ik echt geen antwoord op geven. Denk het beste is als je even een Google zoekopdracht uitzet. Er zijn genoeg websites waar je informatie over je poeder kan vinden. Enige wat ik weet dat als het op een andere letter eindigt het ook een andere werking heeft. Misschien voor een groot deel overeenkomsten maar dan de hoeveelheid tot inname weer anders is. Er zal vast iemand op het forum zitten die hier antwoord op heeft.

En ja, jammer dat je het topic “kraakt”, je had je vraag ook kunnen opzoeken of zelfstandig kunnen stellen!!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pollewop zei:
En ja, jammer dat je het topic “kraakt”, je had je vraag ook kunnen opzoeken of zelfstandig kunnen stellen!!
Klik om te vergroten...
Nou sorry hoor! Dat zijn dus al 2 verontschuldigingen. :tongueout:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
AphexTwin zei:
Leuk report!

Vraagje: ik ben nog niet zo thuis in de RC's: ik heb 4F-MPH poeder liggen. Maar hiermee adviseert men veel lagere doseringen (rond de 10mg).
Heb jij dan een andere middel of toch hetzelfde? De effecten lijken dezelfde, maar ben wat in de war ivm de dosis.

Edit: het zijn 2 verschillende stoffen: 'jouw' 4F-MP is een amfetamine analoog, terwijl 'mijn' 4F-MPH een methylphenidaat analoog is, die dus veel potenter is.

Sorry voor jouw topic-kaping! :)
Klik om te vergroten...
Er zit zeker verschil in! Goed opletten met namen, ze lijken veel op elkaar. 4-FMP is niet de echte naam, het is 4-FA, dit staat voor 4-fluoroamfetamine. 4-FMP staat nergens voor want het bestaat niet. 4-F-MPH is de RC's (of een RC's) van Ritalin, Methylfenidaat

Edit: zo'n kaap vind ik het niet, hij ging in op het topic en stelde een belangrijke vraag voor zijn veiligheid.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok, 4-FA is het dus, en geen 4-FMP.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien is het de maandag dip en wellicht reageerde ik iets te..had het gewoon leuk gevonden om een paar leuke reacties te hebben op een rapportje. Maar goed. Is gebeurd en sorry daarvoor.

Zou iemand dan het onderwerp voor mij willen aanpassen? Naar ik begrijp is het 4-FA en ik zou geen foutieve informatie voeren op een rapportje. Daar raakt men misschien van in de war..

En nogmaals sorry he? Laten we positief afsluiten vandaag! Fijne avond.. :kissingheart:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Er zit zeker verschil in! Goed opletten met namen, ze lijken veel op elkaar. 4-FMP is niet de echte naam, het is 4-FA, dit staat voor 4-fluoroamfetamine. 4-FMP staat nergens voor want het bestaat niet. 4-F-MPH is de RC's (of een RC's) van Ritalin, Methylfenidaat
Klik om te vergroten...
Thx voor de verduidelijking!

Ja, precies.
Met die rc’s kan je niet voorzichtig genoeg zijn en ik ben vast niet de enige die soms in de war is met die lettercombinaties. Daarom stelde ik de vraag ook bewust openbaar i.p.v. het antwoord enkel zelfstandig op te zoeken (wat ik nadien ook gedaan heb).

Hier alles klaar en duidelijk en nu kunnen we terug naar het report. :)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen probleem joh.
En ik heb tenminste weer wat bijgeleerd.

Fijne avond.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De verwarring is begrijpelijk.

4-FMP = 4-FA.
4-FMP staat voor 4-fluor methylphenylethylamine. Nu is een phenylethylamine met daaraan een methylgroep geplakt vrijwel altijd amfetamine. Omdat de positie van de methylgroep in de afkorting van 4-FMP niet gespecificeerd is zou 4-FMP technisch gezien ook een andere substantie kunnen wezen dan 4-FA. Al is dat eerlijk gezegd een beetje miereneuken.

De 4-F staat voor een fluoratoom op de '4 positie' van de benzeen ring. Dus 4-FA is dus simpelweg amfetamine met een fluoratoom op de '4 positie' van de benzeen ring wat de traditionele amfetamine effecten geeft met een flinke serotonine bijslag. 4-FMP klinkt en verkoopt wat beter maar ter duidelijkheid gebruik ik zelf standaard de term 4-FA.

4F-MPH is dus Methylfenidaat (ook wel bekend onder merknaam/generiek/identiek product Ritalin en vele andere merknamen zoals Medikinet) met eveneens een extra fluor atoom op de '4 positie' van de benzeen ring. In het Engels wordt Methylfenidaat meestal afgekort tot MPH omdat de Engelsen de 'f' als 'ph' schrijven. Concreet voorbeeld: Methylfenidaat/Methylphenidate.

Methylfenidaat staat bekend om veel sterkere bijwerkingen en significant lager misbruik potentieel dan Amfetamine. Plat uitgelegd is 4F-Methylfenidaat/4F-MPH dus simpelweg Methylfenidaat met een fluor atoom op de '4 positie' van de benzeen ring.

4F-MPH is aanzienlijk meer potent in gewicht dan de farmaceutische Methylfenidaat (Ritalin), komt trager op in effecten en vertoont aanzienlijk sterkere receptorbinding dan Methylfenidaat / Ritalin. Overdoseringen met 4F-MPH is een zeer aanzienlijk risico welke met zeer aanzienlijke fysieke bijwerkingen samen kan gaan. Slechts 20mg 4F-MPH kan genoeg wezen om iemand het ziekenhuis in te helpen in verband met cardiovasculaire bijwerkingen (hartslag, bloeddruk, etc).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks voor je verhaal! Geeft wel een aardig inzicht in wat 4-FA kan doen.

Nog wel een opmerking over het volgende:

Pollewop zei:
Ergens rond 1945 besluiten we te gaan douchen, gewoon omdat water heerlijk voelt, elkaar wassen met rituals foam en olie. Vermoeiend is het, maar voelt fijn opgefrist te zijn. Heb toch al uren zitten zweten. Niet overmatig maar wel klotsoksels. Na het douchen maken we een cup-a-soup. Even wat zout naar binnen, lekker slurpen!
Klik om te vergroten...

Bij stimulanten is er altijd een risico op overhitting, omdat het lichaam in de vluchtstand staat, klaar is voor actie, en daardoor veel energie verbrandt en dus warmte afgeeft. Te hoge temperaturen kunnen (levens)gevaarlijk zijn omdat allerlei eiwitten in het lichaam onherstelbaar kapot kunnen gaan. Bij MDMA is dat risico op overhitting nog groter, omdat MDMA de hypothalamus ontregelt, een gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor thermoregulatie. In welke mate andere empathogenen / entactogenen zoas 4-FA (of 6-APB, 3-MMC) de hypothalamus ontregelen is niet bekend omdat het nieuwe psychoactieve stoffen zijn en er geen hersenscans zijn gemaakt van mensen die dergelijke drugs hebben gebruikt.

Lang verhaal kort: pas op voor overhitting. Warm douchen kan de kans op klachten vergroten. Ook het drinken van warme dranken zoals cup-a-soup kunnen daarbij bijdragen. Een keer op de avond iets zouts drinken is wel een goed idee. Maar daarvoor zou je misschien beter tomatensap kunnen nemen, ORS-preparaten, of even wachten tot de cup-a-soup (flink) is afgekoeld. Op zich is douchen best een aardig idee, maar douche dan koud, of op zijn minst met water onder de 30 graden celcius. Dat is wat veiliger :wink:
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens! Douchen was op een lage stand, niet al te heet. De theetjes die we drinken staan vaak al een kwartier en de cup-a-soep was lauw. Ben er van bewust dat het lichaam opwarmt en het tot oververhitting kan leiden.

Ik moet wel zeggen dat ik alleen met 4F kan eten en drinken en dan nog het liefst wat lekker is. Ik krijg als snel last van maagzuur en drink daarom ook geen koolzuurhoudend tijdens gebruik. Ik weet bijna zeker dat de ORS (mijn zakjes zijn met citroensmaak) net zo hard weer voorbij komt als dat het erin is gegaan haha.

Thanks voor de tip!
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
4-FMP staat nergens voor.
Klik om te vergroten...
4-Fluoroamphetamine gewoon een engelse vertaling guys. jeeeeez :tilttearlaugh:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
4-Fluoroamphetamine gewoon een engelse vertaling guys. jeeeeez :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...

Volgens mij staat 4-FMP voor 4-Fluoro-α-MethylPhenetylamine.

Alleen hebben we in principe in de chemie afgesproken dat we α-methylphenetylamines liever 'amfetamine' noemen.

4-Fluoramfetamine (4-FA) roept ook minder verwarring op met andere stoffen 4-FPM (4-fluorophenmetrazine).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij staat 4-FMP voor 4-Fluoro-α-MethylPhenetylamine.

Alleen hebben we in principe in de chemie afgesproken dat we α-methylphenetylamines liever 'amfetamine' noemen.

4-Fluoramfetamine (4-FA) roept ook minder verwarring op met andere stoffen 4-FPM (4-fluorophenmetrazine).
Klik om te vergroten...

Vraag maar aan @Dirkjan
Die is tegenwoordig drugsnaamprofessor.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij staat 4-FMP voor 4-Fluoro-α-MethylPhenetylamine.

Alleen hebben we in principe in de chemie afgesproken dat we α-methylphenetylamines liever 'amfetamine' noemen.

4-Fluoramfetamine (4-FA) roept ook minder verwarring op met andere stoffen 4-FPM (4-fluorophenmetrazine).
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen maat, maar twijfel

Alleen hebben we in principe in de chemie afgesproken dat we α-methylphenetylamines liever 'amfetamine' noemen.

EENS!!!

4-FPM (4-fluorophenmetrazine). Dat is echt hele andere kuch hahaha, alleen newbies zouden het niet snappen. En ja er staat newbie bij mij. Op deze website ja :smirk:

Persoonlijk sta ik nog steeds hierachter : 4-Fluoroamphetamine gewoon een engelse vertaling. Het is anyway een feit maar goed

En sws de hoeveelheid verschillende RT's tegenwoordig en hun afkortingen ken je jezelf helemaal loco maken :tilttearlaugh:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Vraag maar aan @Dirkjan
Die is tegenwoordig drugsnaamprofessor.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij staat 4-FMP voor 4-Fluoro-α-MethylPhenetylamine.
Klik om te vergroten...
4-fluor-alpha-methylphenethylamine is helemaal juist hoor. Niet zo twijfelen neo, je weet veel meer van scheikunde dan ik 😜
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
Persoonlijk sta ik nog steeds hierachter : 4-Fluoroamphetamine gewoon een engelse vertaling. Het is anyway een feit maar goed

En sws de hoeveelheid verschillende RT's tegenwoordig en hun afkortingen ken je jezelf helemaal loco maken :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
Je hebt verschillende namen:

  1. De afkorting: 4-FMA
  2. De chemische naam: 4-fluor-alpha-methylphenethylamine
  3. De IUPAC naam, de volledige naam, in dit geval is dat: 1-(4-Fluorophenyl)-N-methylpropan-2-amine
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Je hebt verschillende namen:

  1. De afkorting: 4-FMA
  2. De chemische naam: 4-fluor-alpha-methylphenethylamine
  3. De IUPAC naam, de volledige naam, in dit geval is dat: 1-(4-Fluorophenyl)-N-methylpropan-2-amine
Klik om te vergroten...
Denk dat ik je toch gelijk moet geven professor drugsnaam😂

maar ho eenz.. 4-FMA is toch weer 4-fluoroMETHamfetamine 🤣😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
maar ho eenz.. 4-FMA is toch weer 4-fluoroMETHamfetamine 🤣😅
Klik om te vergroten...
Ho, je hebt gelijkt, het is eigenlijk 4-fluoro-dimethyl-alphamethylphenetylamine.

Maar dan hebben we het over de scheikundige naam, niet de IUPAC naam, dat is namelijk een soort catalogus waar alle scheikunde namen volledig worden beschreven. Je kan de nummering in mijn bericht zien als een oplopende schaal van verduidelijkiging. In een laboratorium zal alles altijd gelabeld worden als IUPAC naam. Dat is europees afgesproken,

Afkorting geven veel onduidelijkheid. Net als 4-FMP. Dat bestaat niet (4-FPM wel, 4-fluoro-phenmetrazine) maar 4-FMP is eigenlijk 4-FMPH (4-fluoro-methylphenidate).

Edit: Oh, dat gaf je al aan. Excuus. Lekker bezig.
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
4-FPM (4-fluorophenmetrazine). Dat is echt hele andere kuch
Klik om te vergroten...
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Ho, je hebt gelijkt, het is eigenlijk 4-fluoro-dimethyl-alphamethylphenetylamine.

Maar dan hebben we het over de scheikundige naam, niet de IUPAC naam, dat is namelijk een soort catalogus waar alle scheikunde namen volledig worden beschreven. Je kan de nummering in mijn bericht zien als een oplopende schaal van verduidelijkiging. In een laboratorium zal alles altijd gelabeld worden als IUPAC naam. Dat is europees afgesproken,

Afkorting geven veel onduidelijkheid. Net als 4-FMP. Dat bestaat niet (4-FPM wel, 4-fluoro-phenmetrazine) maar 4-FMP is eigenlijk 4-FMPH (4-fluoro-methylphenidate).

Oh, dat gaf je al aan. Excuus. Lekker bezig.
Klik om te vergroten...
Hehe zelfs de beste kennen een foutje maken hea. Hartstikke menselijk 😙

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."