Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving of niet?

Verslaving of niet?

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Elke avond voor het slapengaan gebruik ik een rc-benzo + 5mg melatonine ..

Haha, ik slaap als een roosje!

Voor de rest gebruik ik nooit in de dag benzo's, enkel voorgeschreven Alprazolam als ik bv: paniek voel aankomen, maar dat is al een hele tijd geleden - ik ben een ADHD'er dus ik gebruik Midikinet 20 mg (= Relatine) doorheen de dag, ik mag van mijn psychiater 100mg per dag pakken als volwassen zijnde ... Fuck maat

Voor de rest leef ik "normaal" zeg maar, met de normale hobby's en hier en daar een biertje .. :tongueout:

Is dit een verslaving? Want ik vergelijk dit hetzelfde als een goed glas wijn voor de televisie savonds?

Groet Dieter
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jup want je bent er lichamelijk al verslaafd aan als je het elke dag neemt en wsl speelt het ook spelletjes met je hoofd, de ene verslaving is wel makkelijker dan de andere om te doorbreken
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan is dat het zelfde als bv: een glaasje wijn als ik me niet vergis?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Modest zei:
Dan is dat het zelfde als bv: een glaasje wijn als ik me niet vergis?
Klik om te vergroten...
Nee. Als elke avond één glaasje wijn neemt, is dat vooral een ritueel en geen lichamelijke verslaving. Qua frequentie wel veel, qua hoeveelheid niet.

BEnzo's zijn enorm verslavend en risocovol om mee te stoppen, daarom moet je ook afbouwen. Ik zou eens contact opnemen met je huisarts hierover.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je iedere dag een benzo slikt is dat zeker een lichamelijke en geestelijke verslaving ja
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Modest zei:
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
Klik om te vergroten...
Misschien ook er nog vlug even aan toevoegen, en ik wil die BENZO'S zeker niet goedpraten, maar ik pak hier savonds geen 20-30-40 mg aan BENZO'S hé!😊
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Als je iedere dag een benzo slikt is dat zeker een lichamelijke en geestelijke verslaving ja
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Jep
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Whiskas010 zei:
Benzo coldturky dat is een aanval op je hart, Daarom moet je dan ook altijd een afbouw schema opstellen met je behandelaar.
Volgens de WHO heb je per week (7dagen) dat je 5 dagen in totaal 3 biertjes kan drinken(niet alle dagen achter elkaar) en bij vrouwen 2.

Het gaat om het feit kun je ook die 5 dagen overslaan?
Daarbij is alcohol een van de meest destructieve drugs soorten die er zijn, Bijna elk orgaan wordt bij overmatig en/of gebruik beschadigd.


Ben je verslaafd aan iets? COLD TURKEY is levens gevaarlijk. Neem dan contact op met je Huisarts voor een consult en een eventuele doorverwijzing.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het herhalen van mijn woorden :wink:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Ja. Alleen zijn benzo’s niet te vergelijken en heel moeilijk om vanaf te komen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Modest zei:
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
Klik om te vergroten...
Niemand zegt dat je niet mag genieten.
Ik oordeel er niet over.
Je stelt een vraag en je krijgt antwoord: ja, je bent verslaafd en van een benzo verslaving kom je niet zo eenvoudig af. Dat kun je lezen van leden die hier zelf ervaring mee hebben.
Zelf allemaal vergelijkingen maken met andere verslavingen is prima hoor, maar wat wil je horen? Dat het mee valt?
Als jij je verslaving prima vindt, dan is het goed toch.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Niemand zegt dat je niet mag genieten.
Ik oordeel er niet over.
Je stelt een vraag en je krijgt antwoord: ja, je bent verslaafd en van een benzo verslaving kom je niet zo eenvoudig af. Dat kun je lezen van leden die hier zelf ervaring mee hebben.
Zelf allemaal vergelijkingen maken met andere verslavingen is prima hoor, maar wat wil je horen? Dat het mee valt?
Als jij je verslaving prima vindt, dan is het goed toch.
Klik om te vergroten...
Amai ik hou van u gast
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Dat is meer geestelijk. Als je cold turkey stopt met elke dag 1 wijntje of biertje zul je daar niet veel hinder van ondervinden. Als je elke dag een benzo neemt en daar cold turkey mee stopt kan de ontwenning een stuk heviger (en gevaarlijker zijn). Dat is wat men je bij probeert te brengen hier.
W
Whiskas010Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ligt aan het middel en zodra je geen controle meer over en niet kan stoppen vaker gebruikt dan recreatief. En dus niet elke dag.
Ga je heel het weekend bijv los dan heb je een drug-probleem, maar geen lichamelijke verslaving
W
Whiskas010Lid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Dat is meer geestelijk. Als je cold turkey stopt met elke dag 1 wijntje of biertje zul je daar niet veel hinder van ondervinden. Als je elke dag een benzo neemt en daar cold turkey mee stopt kan de ontwenning een stuk heviger (en gevaarlijker zijn). Dat is wat men je bij probeert te brengen hier.
Klik om te vergroten...
Benzo coldturky dat is een aanval op je hart, Daarom moet je dan ook altijd een afbouw schema opstellen met je behandelaar.
Volgens de WHO heb je per week (7dagen) dat je 5 dagen in totaal 3 biertjes kan drinken(niet alle dagen achter elkaar) en bij vrouwen 2.

Het gaat om het feit kun je ook die 5 dagen overslaan?
Daarbij is alcohol een van de meest destructieve drugs soorten die er zijn, Bijna elk orgaan wordt bij overmatig en/of gebruik beschadigd.


Ben je verslaafd aan iets? COLD TURKEY is levens gevaarlijk. Neem dan contact op met je Huisarts voor een consult en een eventuele doorverwijzing.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#17
RosseGod96 zei:
Elke avond voor het slapengaan gebruik ik een rc-benzo + 5mg melatonine ..

Haha, ik slaap als een roosje!

Voor de rest gebruik ik nooit in de dag benzo's, enkel voorgeschreven Alprazolam als ik bv: paniek voel aankomen, maar dat is al een hele tijd geleden - ik ben een ADHD'er dus ik gebruik Midikinet 20 mg (= Relatine) doorheen de dag, ik mag van mijn psychiater 100mg per dag pakken als volwassen zijnde ... Fuck maat

Voor de rest leef ik "normaal" zeg maar, met de normale hobby's en hier en daar een biertje .. :tongueout:

Is dit een verslaving? Want ik vergelijk dit hetzelfde als een goed glas wijn voor de televisie savonds?

Groet Dieter
Klik om te vergroten...
Als ik even over dit bericht mag terug komen: ik weet gene ene fuck meer over dit bericht ... Ik weet wel, dat ik 8 maaden door hell ben gegaan door de ontwenning ivm benzo's.

Het jammere is nu wel dat ik zo nu en dan (max 2 tot 3) het nog doe, maar echt met stukjes afbijten enzo, ik heb men les wel geleerd maar ik vond de benzo's wel chill met een biertje, niet als in tictacs-maats ... :tongueout:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, Benzo's kunnen een helse afkick hebben. Ik snap dan ook niet dat je er weer aan begint na 8 maanden door een hel gaan. Verdiep je maar eens in "kindling". Iedere ontwenning wordt heftiger met GABA-ergics (Benzo's, alcoho, GHB, etc). Volgens mij ben jij wel degelijk verslaafd want je blijft gebruiken terwijl je weet wat de nare gevolgen zijn.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Ja, Benzo's kunnen een helse afkick hebben. Ik snap dan ook niet dat je er weer aan begint na 8 maanden door een hel gaan. Verdiep je maar eens in "kindling". Iedere ontwenning wordt heftiger met GABA-ergics (Benzo's, alcoho, GHB, etc). Volgens mij ben jij wel degelijk verslaafd want je blijft gebruiken terwijl je weet wat de gevolgen zijn.
Klik om te vergroten...
Hi dupont, heb je ooit ontwennings-verschijnellen gehad van benzo's?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
RosseGod96 zei:
Hi dupont, heb je ooit ontwennings-verschijnellen gehad van benzo's?
Klik om te vergroten...
Jazeker, één keer cold turkey van 3mg Lorazepam per dag, gevolgd door een Diazepam taper van een maand van de crisisdienst waar ik helemaal van de kaart was beland. Half jaar PAWS aan over gehouden. Jaren later Diazepam taper van 20mg Temazepam volgens Ashton tempo. Was draaglijk maar ik raak het voor geen goud meer aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."