#1
Ojaa vergeten, Dan de airfryer en oesterzwam kroketjes he!Maar dat toch ongezond, denk wel even aan de harm reduction. Beter in de oven veel beter voor je
(Sorry moest m ff maken 🙃😅)
Ojaa vergeten, Dan de airfryer en oesterzwam kroketjes he!Maar dat toch ongezond, denk wel even aan de harm reduction. Beter in de oven veel beter voor je
(Sorry moest m ff maken 🙃😅)
I rest my case.Ok in zekere zin waar i guess tis veel en vaak maar dat deel geef k ook toe toch 😅
Niet over dat het dan gezond is maar wel dat mn beheersing nog oke is en als t ooit problematisch gaat worden ik gwn kan stoppen tot t weer gwn leuk is
Dus omdat we t oneens zijn heb ik een probleem? Oke weet ik dat ook weer 🙃
Fair enough, enige wat k kan zeggen is dat de voordelen ver boven de nadelen staan momenteel, als dat ooit veranderd heeft gebruiken sws geen nut meer want mijn rede is de fun ervan
Oh grappig wist k ni 😅
Ja naast de hersens van @yiazmatKunnen nu de kroketjes in de frituur?
Nope zwart gebakken helaas, nou ja hopelijk gaan de kroketjes beter🙃Ja naast de hersens van @yiazmat
Hoop dat je ze er op tijd uit haalt chef![]()
Goeie maar gelukkig ist bij mij nog andersom, probeer iig wel steeds kritisch te denken of dat nog steeds zo isEn je in gebruik blijft hangen terwijl de negatieve kanten zwaarder wegen dan de positieve.
TrueMet jouw middelen, combinaties en doseringen zeker risicovol omdat je daarmee in psychoses kunt raken
Vind deze best interessant, je zegt dat je er achteraf op terugkijkt en toch denkt van ok ik had wel een verslaving maar je zegt ook dat je zelf ook vaak een maandje niks hebt genomen (wat dus steeds lukte neem ik aan). Maar als je jezelf hebt bewezen die beheersing te hebben wat was dan voor jou t punt om te denken "oh nee dus toch niet" als k vragen mag?En wat vele hier zeggen. Een maandje stoppen zegt niet zo veel. Heb ik vaak zat gedaan om mezelf te bewijzen dat 'ik geen verslaving heb'. Maar daar zat ik toch wel naast als ik er op terugkijk.
Thx vind k oprecht een goeie, ga ik op letten 👍😁Na dat maandje werd 'de schade' dubbel en dwars in gehaald. Vaker gebruiken en als maar meeeeeerrrr. Dus ja dat maandje stoppen belande zo in de prullenbak.
Nee ik heb het nooit in hand kunnen houden, al geloofde ik daar wel lang in.
M'n vrouw heeft ondervonden dat het nasaal niet aangenaam is omdat het moeilijk fijn te krijgen is en er kristallen in de neus blijven hangen;
Welkom op DrugsForum! DrugsForum.nl is het grootste Nederlandstalige, online platform voor iedereen die meer wil weten over of zich bezig houdt met drugs. Het forum heeft de volgende doelen:Ik snap de bezorgde reacties en waarschuwingen maar OP heeft deze topic niet aangemaakt om met de vingers gewezen te worden. Zie het vaker en vaker hier.
"Welke stim/benzo is het fijnste?"
"Niet doen"
Goed bedoeld misschien, maar dat was niet het antwoord op de vraag en voegt niets toe aan het onderwerp zelf.
Over 2-mmc gesproken; Persoonlijke ervaring werd zeker gewaardeerd en was behoorlijk boven verwachting.
Hoewel de serotonine vrijgave verminderd bij het omlaag gaan van 4 naar 3 en 2 geeft 2-mmc toch nog altijd een licht serotonisch gevoel, maar niet op een zweverige rollende manier. Het geeft genoeg dopamine vrij om een duidelijk aanwezige euforie te voelen zonder echt te space in een bubbel.
Enige nadeel vind ik de duratie, wat voor anderen potentieel net voordelig is.
De enige manier van inname die ik getest heb was rectaal. M'n vrouw heeft ondervonden dat het nasaal niet aangenaam is omdat het moeilijk fijn te krijgen is en er kristallen in de neus blijven hangen; Het gevolg dat je neus gecementeerd is voor de rest van de avond zoals DPT maar in mindere mate.
Oraal niet getest.
Dat bevestigd enkel mijn punt. Het compleet afraden van gebruik is in mijn ogen niet de juiste voorlichting.Welkom op DrugsForum! DrugsForum.nl is het grootste Nederlandstalige, online platform voor iedereen die meer wil weten over of zich bezig houdt met drugs. Het forum heeft de volgende doelen:
Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction

Dat kan. In het verleden hebben we samples in vorm van pellets geprobeerd en dit is de eerste keer dat er hcl in huis is. Heb het poeder zelf nog niet gezien; straks zal ik een kijkje nemen en deze post updaten. Mogelijks is de verstopte neus gerelateerd aan andere zaken.Duidelijk batchverschil dan?
De 2-mmc die ik altijd gekend heb zijn witte suikerachtige kristallen die tot een stoffijn poeder te vermalen zijn.
Was heel makkelijk weg te snuiven.
Verder sluit ik me aan jouw ervaring. Kortwerkende licht zweverige stimulant in 1 zin.
Gebruik wordt hier ook hier compleet afgeraden toch? Slechts de frequentie en de doseringen worden afgeraden.Dat bevestigd enkel mijn punt. Het compleet afraden van gebruik is in mijn ogen niet de juiste voorlichting.
Een waarschuwing kan nooit kwaad, maar beantwoord dan ook de vragen die gesteld worden.
De persoon in kwestie zal waarschijnlijk toch gebruiken ookal wordt het afgeraden.
Dan liever op een manier die het minste schade aan de gebruiker zou toebrengen.
Dat is ook niet wat hier gebeurd. Als je de topic starter een beetje hebt gevolgd gaat hij op meerdere manieren niet verstandig om met zijn drugsgebruik in het algemeen en bagatelliseert hij dit zelf. Dus zoals ik al zei is dat zijn eigen keuze maar ik had gewild dat iemand dit destijds tegen mij had gezegd want ik herken veel in zijn verhaal wat richting verslaving kan gaan. Dingen waarvan ik zelf ook dacht “oh maar dat heeft écht niks met verslaving te maken” . Maar achteraf bleken dat allerlei waarschuwingssignalen te zijn.Dat bevestigd enkel mijn punt. Het compleet afraden van gebruik is in mijn ogen niet de juiste voorlichting.
thx en snap je gedachte hoor. weet dat het een risico is om te gebruiken en zeker in grotere hoeveelheden maar voel me oprecht primaWens je iig het beste.
Dit is een welbekende pad waarbij iedereen op dezelfde manier heeft gedacht , dus hoop ik dat als het fout gaat je dan ook de ballen hebt om er iets aan te doen en hulp te zoeken.
Ondanks je zegt je geweldig te voelen met je gebruik weet ik 100% zeker dat je leven zonder gebruik vele malen beter zou zijn.
Klinkt misschien stom en onrealistich voor je nu , maar ooit ga je het ook realiseren.
Succes ermee.
rectaal zelf nog nooit geprobeerd eigk, zelf wel nasaal en oraal. en hoewel ik van snuiven hou is voor mij slikken wel echt de manier imo. best wel goeie euforie en minimale comedown, als je nog niet oraal hebt gebrobeerd is t zeker een aanraderDe enige manier van inname die ik getest heb was rectaal. M'n vrouw heeft ondervonden dat het nasaal niet aangenaam is omdat het moeilijk fijn te krijgen is en er kristallen in de neus blijven hangen; Het gevolg dat je neus gecementeerd is voor de rest van de avond zoals DPT maar in mindere mate.
Oraal niet getest.
klinkt goed hoor, bij oraal gebruik had ik zelf denk rond de 4 uur plezier van dus mss nog een goeie rede te proberenOver 2-mmc gesproken; Persoonlijke ervaring werd zeker gewaardeerd en was behoorlijk boven verwachting.
Hoewel de serotonine vrijgave verminderd bij het omlaag gaan van 4 naar 3 en 2 geeft 2-mmc toch nog altijd een licht serotonisch gevoel, maar niet op een zweverige rollende manier. Het geeft genoeg dopamine vrij om een duidelijk aanwezige euforie te voelen zonder echt te space in een bubbel.
Enige nadeel vind ik de duratie, wat voor anderen potentieel net voordelig is.
Gebruik wordt hier ook hier compleet afgeraden toch? Slechts de frequentie en de doseringen worden afgeraden.
klopt idd maar denk dat dit meer over het algemene beeld gaat waar ik het wel volledig mee eens ben, en echt ni lullig bedoeld ofz hoor wat zie ook zeker waar het vandaan komt wat ik oprecht kan waarderen. in veel topics niet alleen de mijne word er dan een algemeen antwoord gegeven zonder de specificaties van de op mee te rekenen of antwoorden van niet doen zonder de vraaag zelf te beantwoorden. neem bv mijn a-phip topic als voorbeeld, bijna alle reacties waren van niet doen terwijl ik in het begin al had genoemd dat k al wist dit te willen doen maar het wel zo safe mogelijk te willen doen en daarom naar bepaalde details vroeg, dat lijkt me juist exact waar harm reduction over gaat. natuuurlijk niet doen is de beste optie al helemaal met pyrro's maar als je het dan toch wil doen liefst zo safe mogelijk toch?Dat is ook niet wat hier gebeurd. Als je de topic starter een beetje hebt gevolgd gaat hij op meerdere manieren niet verstandig om met zijn drugsgebruik in het algemeen en bagatelliseert hij dit zelf. Dus zoals ik al zei is dat zijn eigen keuze maar ik had gewild dat iemand dit destijds tegen mij had gezegd want ik herken veel in zijn verhaal wat richting verslaving kan gaan. Dingen waarvan ik zelf ook dacht “oh maar dat heeft écht niks met verslaving te maken” . Maar achteraf bleken dat allerlei waarschuwingssignalen te zijn.
Ik snap de bezorgde reacties en waarschuwingen maar OP heeft deze topic niet aangemaakt om met de vingers gewezen te worden. Zie het vaker en vaker hier.
"Welke stim/benzo is het fijnste?"
"Niet doen"
Goed bedoeld misschien, maar dat was niet het antwoord op de vraag en voegt niets toe aan het onderwerp zelf.
Dat bevestigd enkel mijn punt. Het compleet afraden van gebruik is in mijn ogen niet de juiste voorlichting.
Een waarschuwing kan nooit kwaad, maar beantwoord dan ook de vragen die gesteld worden.
De persoon in kwestie zal waarschijnlijk toch gebruiken ookal wordt het afgeraden.
Dan liever op een manier die het minste schade aan de gebruiker zou toebrengen.
![]()
Responsible drug use
Responsible drug use is a set of diverse ideas and practices based on the premise that recreational substances can be used in a healthy and responsible manner by consenting adult individuals. It is closely related to the concept of harm reduction, which seeks to minimize the risks and hazards of...psychonautwiki.org
saved the best for lastZowel met @Snuffelaar (meer in het algemeen) als met @Torchic (over dit topic/ deze TS) ga ik mee.
Over het meer algemene: mijn indruk is dat het vingertje nu meer gebruikt wordt dan (zeg) één/twee jaar geleden EN dat het vingertje dan de hoofdtoon van een reactie is. Terwijl education/ informatieverstrekking een belangrijke pijler bij harm reduction is. Misschien juist voor dit forum: de allerbelangrijkste pijler.
Daarmee kunnen we bijvoorbeeld de kans reduceren dat iemand bij een nieuw middel meteen met een fors hoge dosis start (bijv. 300 mg 3-mmc als eerste keer, etc etc).
Wat het vingertje doet: het leidt tot zelfcensuur. Zo heb ik zelf bewust een (positieve) ervaring om die reden toch niet gepost. Dat is precies contraproductief.
Waarschuwen is belangrijk. Zodra het te belerend of overheersend wordt, belemmert het de open stroom van informatie en daarmee de educatie.
(puur mijn 2 cent)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."