Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAceton wash/clean en RC's

Aceton wash/clean en RC's

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Kunnen we de 3-fa wassen?
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#2
OctoFerrum zei:
Ik heb 2-fma gewassen en geen verandering gezien, geroken of gemerkt. Ook geen verlies, werd zuiver geleverd blijkbaar. Heb dit gedaan na een filmpje en wat berichten erover te hebben bekeken, Reddit en Youtube van Hollandse dame, tijd geleden en geen andere fluor amfetamines gespoeld maar dit werkte prima. Volgens mij is die verbinding sowieso redelijk sterk want is zelfs te vapen zie ook Reddit, 1x geprobeerd maar zinloos en toch wat huiverig voor fluor damp. Icm water en langdurig(er) hoge temp kan er wel iets loslaten, koolstof dacht ik, en dan een chloor fluor rest ding iets overlaten wat giftig is, cfk zit dan dicht in de buurt voor mijn ongeletterd gevoel. Wederom baseer ik dit alles op weinig wetenschappelijk verantwoorde informatie maar erg onverantwoord eigen gedrag.

Mijn gevoel zegt dat RCs (bijna) nooit versneden worden door de reguliere vendors omdat het de moeite niet waard is qua marge, en dat de producenten in professionele omstandigheden fabriceren omdat het goedkoper is het grote batches te kokkerellen, en repeat business een goed verdienmodel is. Minder schakels ook die hun deel willen (dan tussen coka boeren en Appie bijvoorbeeld), stel ik mij zo voor. Maar wel laten testen!
(Deze laatste alinea is niet erg mod proof want pure, onversneden speculatie. Excuus hiervoor maar ik houd niet van delete en backspace toetsen, mss discriminatie maar vind ze toch anders)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het antwoord.

maar ik moet dit oplossen; RC's worden niet professioneel geproduceerd. en bijna geen enkele verkoper test de producten. 99% puur product is de grootste leugen van de verkopers
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
hiimacid zei:
RC's worden niet professioneel geproduceerd.
Klik om te vergroten...
Rcs worden juist wel professioneel geproduceerd in laboratoria in China en India. Dat mag want zolang het rcs zijn, zijn ze niet illegaal. Wellicht wordt de productie na een ban in sommige gevallen overgenomen door locale, illegale laboratoria, maar dit gebeurd uiterst mondjesmaat.

Zelfs zeer populaire (voormalige) rcs zoals 4mmc, 3mmc, a-php en mxe zijn nauwelijks meer verkrijgbaar op de zwarte markt. Dealers verkopen vaak nieuwe (nog niet verboden) rcs onder de oude naam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
hiimacid zei:
Bedankt voor het antwoord.

maar ik moet dit oplossen; RC's worden niet professioneel geproduceerd. en bijna geen enkele verkoper test de producten. 99% puur product is de grootste leugen van de verkopers
Klik om te vergroten...
OtherShore zei:
Rcs worden juist wel professioneel geproduceerd in laboratoria in China en India. Dat mag want zolang het rcs zijn, zijn ze niet illegaal. Wellicht wordt de productie na een ban in sommige gevallen overgenomen door locale, illegale laboratoria, maar dit gebeurd uiterst mondjesmaat.

Zelfs zeer populaire (voormalige) rcs zoals 4mmc, 3mmc, a-php en mxe zijn nauwelijks meer verkrijgbaar op de zwarte markt. Dealers verkopen vaak nieuwe (nog niet verboden) rcs onder de oude naam.
Klik om te vergroten...
Haha nouja 'professioneel' moet je niet al te serieus nemen in die zin hoor. Het is niet alsof ze human-grade farmacologische standaarden gebruiken.

De meeste rc's bevatten nog oplosmiddelen, wat echt not done is in de farmacie, en ook totaal onnodig. Daarnaast zitten er vaak nog ongereageerde grondstoffen in (ook onnodig), en wordt de apparatuur vaak niet goed schoongemaakt waardoor er bijproducten kunnen ontstaan. Daarnaast zijn de gebruijte grondstoffen en oplosmiddelen vaak ook niet zuiver; wat ook beperkend is voor de kwaliteit die behaald kan worden. En dan worden de rc's vaak ook gewoon op ronduit gevaarlijke manier opgeslagen waardoor er gemakkelijk kruisbesmetting kan ontstaan of mislabelling.

De '99% zuiver' die je vaak op websites leest, wat dan naast stockfoto's van schone labs staat vermeld, da's zeg maar niet helemaal hoe het gaat.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZiggyBoyke zei:
Hoi,

Kan hier weinig over terug vinden blijkbaar, maar is er informatie over RC's (meer bepaald de amfetamine vervangers) en reactie met aceton?

Wat als je speed koopt maar in plaats een RC hebt gekregen en je kan niet testen, maar je doet uit gewoonte een acetone wasje...
Reageren deze Fluor(meth)amphetamines met aceton tot gevaarlijke producten, of kan je deze op zich ook geween veilig 'wassen'?

Voor 3mmc en 3cmc bv. lees ik hier op verschillende plekken andere informatie over die elkaar tegenspreekt.
Klik om te vergroten...
Het hangt af van de polariteit van een stof, of het oplost in aceton of niet 🤓

Kort gezegd: als iets goed oplost in water, dan lost het niet goed op in aceton (en andersom).

Van de meeste rc's wordt een chemisch zout gemaakt om het goed oplosbaar te maken in water. Dus dan lost het niet op in aceton (waardoor een aceton wash kan helpen). Maar er zullen ook stoffen zijn die wel (gedeeltelijk) in aceton oplossen, waardoor je meer verlies zult hebben.

En wat geldt voor de rc's, dat gaat ook op voor de vervuilingen. Niet alles lost op in aceton. Dus je kunt het wel met aceton gaan wassen, maar misschien lossen de stoffen die je eruit wil halen niet op in aceton, en dan heeft het dus geen enkel nut.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Rcs worden juist wel professioneel geproduceerd in laboratoria in China en India. Dat mag want zolang het rcs zijn, zijn ze niet illegaal. Wellicht wordt de productie na een ban in sommige gevallen overgenomen door locale, illegale laboratoria, maar dit gebeurd uiterst mondjesmaat.

Zelfs zeer populaire (voormalige) rcs zoals 4mmc, 3mmc, a-php en mxe zijn nauwelijks meer verkrijgbaar op de zwarte markt. Dealers verkopen vaak nieuwe (nog niet verboden) rcs onder de oude naam.
Klik om te vergroten...
Het is maar wat je onder professioneel verstaat 😅

Ik kan ff geen foto's vinden maar kan me nog wel herinneren dat ik zo'n lab zag wat ongeveer bestond uit een oude emaille badkuip en een gammel bureautje met een Erlenmeyer en een brander erop (ofzo). Maar dat kan ook de uitzondering op de regel zijn geweest.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Het is maar wat je onder professioneel verstaat 😅

Ik kan ff geen foto's vinden maar kan me nog wel herinneren dat ik zo'n lab zag wat ongeveer bestond uit een oude emaille badkuip en een gammel bureautje met een Erlenmeyer en een brander erop (ofzo). Maar dat kan ook de uitzondering op de regel zijn geweest.
Klik om te vergroten...
Hier, deze video bedoel je misschien. Op de video is een politie-inval te zien bij een voornalige, als legendarische bekend staande Spaanse vendor. De vendor werd geroemd vanwege de grote voorraad, de zuivere stoffen, en de bewering dat er nog nooit mislabelling had plaatsgevonden.

Maar als je dan ziet hoe het er in de praktijk uit ziet, dan krijg je toch wel een ander beeld. Het is een krap kantoortje met enorm veel zeer potente stoffen naast elkaar. Wat dat betreft een wonder dat het niet vaker fout ging.


Er is ook een publicatie van VICE geweest over een Chinese verkoper van rc's. Daar word je ook niet heel vrolijk van.
www.vice.com

How I Infiltrated a Chinese Drug Lab

For his new book investigating the powerful opioid fentanyl, journalist Ben Westhoff explains how he found himself inside a synthetic drug lab on the outskirts of Shanghai.
www.vice.com www.vice.com

Daarentegen had VICE in Duitsland vorig jaar een interview met een Nederlandse producent van lysergamides. Daar zag alles er wel schoon en professioneel uit. Maar let wel: hier was het de producent die journalisten uitnodigde om te komen kijken.

Sowieso is de productie van lysergamides wel echt andere koek. Dat is enorm moeilijk en ook best gevaarlijk. Dus in zulke productielabs heb je echt chemici met een PhD nodig die exact weten wat ze aan het doen zijn.
Alsnog wordt er regelmatig gerommeld met rc lysergamides. Ik heb zelf wel eens pellets 1P-LSD gehad waarin vier onbekende stoffen bleken te zitten, en geen 1P-LSD. 😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Het is maar wat je onder professioneel verstaat 😅
Klik om te vergroten...
Dat is de crux ja 🙂


Neo-Shulginist zei:
Het is niet alsof ze human-grade farmacologische standaarden gebruiken.
Klik om te vergroten...
De producten zijn niet medical grade, nee, maar dat geldt voor bijna alle drugs. De kwaliteit zal verschillen van lab tot lab. Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.

Ik zeg trouwens niet dat rcs betrouwbaar zijn… Medicijnen zijn binnen India ook vaak vervuild… De normen liggen daar anders dan hier. Dat geldt in mindere mate ook voor China.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
De kwaliteit zal verschillen van lab tot lab. Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.
Klik om te vergroten...
Ik heb eerder het idee dat het gaat om productielabs waar het meer draait om de snelheid van het afhandelen, dan alles zorgvuldig doen. Dus dingen die tijd kosten, daar wordt op bespaard. Zoals installaties goed schoonmaken, kwaliteit van oplosmiddelen en grondstoffen checken en evt zuiveren. Kristalliseren.
En dat staat dus haaks op een zuiver eindproduct.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Hier, deze video bedoel je misschien. Op de video is een politie-inval te zien bij een voornalige, als legendarische bekend staande Spaanse vendor. De vendor werd geroemd vanwege de grote voorraad, de zuivere stoffen, en de bewering dat er nog nooit mislabelling had plaatsgevonden.

Maar als je dan ziet hoe het er in de praktijk uit ziet, dan krijg je toch wel een ander beeld. Het is een krap kantoortje met enorm veel zeer potente stoffen naast elkaar. Wat dat betreft een wonder dat het niet vaker fout ging.
Klik om te vergroten...
Was dat xx? Daar heb ik ook nog wel es wat besteld. Had inderdaad een goede reputatie maar in de praktijk zal het amateuristischer zijn geweest dan velen dachten. Ik vond het altijd heel goed gaan daar. Wel één van de betere vooral vanwege het assortiment.

Wat ik me herinnerde ging echt over een productielab. Niveau schuurtje in de achtertuin / verlaten kantoorpand. Echt heel shady 😄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Was dat xx? Daar heb ik ook nog wel es wat besteld. Had inderdaad een goede reputatie maar in de praktijk zal het amateuristischer zijn geweest dan velen dachten. Ik vond het altijd heel goed gaan daar. Wel één van de betere vooral vanwege het assortiment.

Wat ik me herinnerde ging echt over een productielab. Niveau schuurtje in de achtertuin / verlaten kantoorpand. Echt heel shady 😄
Klik om te vergroten...
I.v.m. forumregels doe ik geen verdere uitlatingen over welke vendor :wink:

Er was ook nog deze reportage van Hamilton's pharmacopeia, over een lab waar synthetische cannabinoïden werden geprodcueerd.

Maar misschien heb je nog iets gezien wat ik niet ken :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.
Klik om te vergroten...

Lijkt mij net omgekeerd. Als er minder vraag is naar een nieuw middel lijken de batchen mij eerder goed. Naar mate de populariteit stijgt lijkt het dat de kwaliteit daalt. Er is meer vraag, capaciteit plus de snelheid van productie moet opgedreven worden met impuurheid en "fouten" in het proces als gevolg.

Met 3-mmc bijvoorbeeld waren de 1ste batchen net van uitstekende kwaliteit. Toen iedereen 3-mmc begon te snuiven en vendors hun hele voorraad erdoor heen ging op korte tijd heb ik de kwaliteit gestaag zien dalen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Met 3-mmc bijvoorbeeld waren de 1ste batchen net van uitstekende kwaliteit. Toen iedereen 3-mmc begon te snuiven en vendors hun hele voorraad erdoor heen ging op korte tijd heb ik de kwaliteit gestaag zien dalen.
Klik om te vergroten...
Is ook waar, maar van nep en a-pihp waren de eerste batches juist inconsistent.

Het blijft allemaal speculatie hè
Z
ZiggyBoykeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi,

Kan hier weinig over terug vinden blijkbaar, maar is er informatie over RC's (meer bepaald de amfetamine vervangers) en reactie met aceton?

Wat als je speed koopt maar in plaats een RC hebt gekregen en je kan niet testen, maar je doet uit gewoonte een acetone wasje...
Reageren deze Fluor(meth)amphetamines met aceton tot gevaarlijke producten, of kan je deze op zich ook geween veilig 'wassen'?

Voor 3mmc en 3cmc bv. lees ik hier op verschillende plekken andere informatie over die elkaar tegenspreekt.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb 2-fma gewassen en geen verandering gezien, geroken of gemerkt. Ook geen verlies, werd zuiver geleverd blijkbaar. Heb dit gedaan na een filmpje en wat berichten erover te hebben bekeken, Reddit en Youtube van Hollandse dame, tijd geleden en geen andere fluor amfetamines gespoeld maar dit werkte prima. Volgens mij is die verbinding sowieso redelijk sterk want is zelfs te vapen zie ook Reddit, 1x geprobeerd maar zinloos en toch wat huiverig voor fluor damp. Icm water en langdurig(er) hoge temp kan er wel iets loslaten, koolstof dacht ik, en dan een chloor fluor rest ding iets overlaten wat giftig is, cfk zit dan dicht in de buurt voor mijn ongeletterd gevoel. Wederom baseer ik dit alles op weinig wetenschappelijk verantwoorde informatie maar erg onverantwoord eigen gedrag.

Mijn gevoel zegt dat RCs (bijna) nooit versneden worden door de reguliere vendors omdat het de moeite niet waard is qua marge, en dat de producenten in professionele omstandigheden fabriceren omdat het goedkoper is het grote batches te kokkerellen, en repeat business een goed verdienmodel is. Minder schakels ook die hun deel willen (dan tussen coka boeren en Appie bijvoorbeeld), stel ik mij zo voor. Maar wel laten testen!
(Deze laatste alinea is niet erg mod proof want pure, onversneden speculatie. Excuus hiervoor maar ik houd niet van delete en backspace toetsen, mss discriminatie maar vind ze toch anders)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."