Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste 6-APB ervaring op een festival

Eerste 6-APB ervaring op een festival

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enjoy!
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Mysteryland dag was aangebroken. Had al weken geleden 6-APB besteld na het lezen van alle ervaringen hier. Vind van XTC of MDMA vaak dat de werking net te kort is om een complete festivaldag te dekken.

Zoals in een eerder bericht verteld 2 capsules met 80mg gevuld en meegenomen. Doordat ik wist dat de werking langer is besloot ik voor het naar binnen gaan deze 2 caps weg te spoelen, dit was rond 14:30 uur. Voordat je dan eindelijk de spullen in de kluis hebt gerommeld, toch een kluis te weinig, toch nog een keer terug naar de kluis want er was weer eens iemand iets vergeten en dan eindelijk naar de eerste stage loopt ben je snel 45 minuten verder.

De rest van het gezelschap ging deels aan de drankjes en deels aan de XTC/MDMA. Ze waren natuurlijk rete benieuwd naar mijn ervaring en bestempelde me als proefkonijn. Na 10 keer de vraag "voel je al iets" dacht ik dat ik wat klamme handen en voeten kreeg. Echt of placebo? Hmm, geen idee.

Na ongeveer een uur na inname kreeg ik kippenvel onder de huid van mijn hoofd, in mijn nek, voorhoofd en schouders, een hele prettige ervaring. Niet lang daarna werd ik langzaam overspoeld met een heerlijk warm euforisch gevoel. Ik werd door mijn vrienden aangestaard ondersteund met de woorden "kijk hem nou, blij ei".

Dit gevoel bleef hangen in plaat van het met golven aanspoelen van die gevoelens. Intens? Ja. Te heftig? Zeker niet. Wauw, dit doet niet onder voor MDMA als je het mij vraagt.
Dansen is heerlijk, zitten is heerlijk, praten is fantastisch. Verbaas me dat is zo helder blijf en niet in een eigen bubbel weg zak, ook niet vervelend.

Een uur of 4 kater heb ik het idee dat het wat weg zakt. Soms denk ik dat ik eruit ben maar dan klopt de 6 toch nog subtiel even aan. Niet zo intens meer als in het begin maar gewoon een heel blij, gelukkig gevoel. Als dat die afterglow is dan dikke prima.

0 momenten van cravings gehad. Dat terwijl ik bij mijn vrienden regelmatig een vingertop kritalpoeder over de tong gesmeerd zag worden. Ik vond het wel goed zo eigenlijk.

Enige minpuntje is het slapen. Lag om 02:30 in bed, 12 uur na inname maar de nacht was niet de beste nacht die ik ooit heb gehad. Lichte slaap, vaak waker dus op de dag wat vermoeid. Verder geen andere narigheden dus hoop dat het met optijd snurken vanavond over is. We gaan het zien allemaal.

Conclusie! Voor mij persoonlijk is 6-APB op een langer festival mijn thing to do. Voor een nachtelijk feestje is denk ik de werking wat te lang.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij bleef de piek wel wat langer hangen. Maar toen ik eruit was hield ik zo'n heerlijke afterglow over wat ik heel chill vond.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat zal ook nog wel even blijven :wink:
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu weer thuis. Uiteindelijk nog xtc genomen. Uiteraard bracht dit verre van energie en plezier (mdma werkt bij mij niet goed meer)

dus volgende keer iets hoger met de 6apb, eventueel een kleine booster. De piek was namelijk erg kort.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebbenzekezine? zei:
Nu weer thuis. Uiteindelijk nog xtc genomen. Uiteraard bracht dit verre van energie en plezier (mdma werkt bij mij niet goed meer)

dus volgende keer iets hoger met de 6apb, eventueel een kleine booster. De piek was namelijk erg kort.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd hoe het je vergaat.
Hebbenzekezine? zei:
Ik ga het dan toch eens aandurven! Goed om je report te lezen. Nu nog een moment vinden. Zal vast volgend jaar worden
Klik om te vergroten...
Jaar is uiteindelijk wel echt voorbijgevlogen.. die drugs he 🤭
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Los van hoe MDMA bij jou in het algemeen nog werkt, gaat een dosis XTC na een rit op 6-APB niet goed werken.
Volgende keer iets meer 6-APB kan een goed plan zijn. Mijn sweet spot zit op 195 mg. Een booster probeer ik nog wel een keer.

Maar belangrijker: fijne dag gehad ?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Fijne dag gehad zeker! En nu nergens last van! na een dagje MDMA alleen ben ik echt niets meer waard.
Heb dan ook goed rekening gehouden met water drinken en goed gegeten vooraf.

Volgende keer zal nog even op zich laten wachten, ga nog maar 2/3x naar een feest in het jaar. Ik heb met 6apb wel de juiste vibe weten te hebben!
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Los van hoe MDMA bij jou in het algemeen nog werkt, gaat een dosis XTC na een rit op 6-APB niet goed werken.
Volgende keer iets meer 6-APB kan een goed plan zijn. Mijn sweet spot zit op 195 mg. Een booster probeer ik nog wel een keer.

Maar belangrijker: fijne dag gehad ?
Klik om te vergroten...
Ik vond het piekmomenten bij @Hebbenzekezine? Erg kort als ik dat zo lees. Hoe is die ervaring bij jou?

Booster zou ik niet zo snel doen ivm de lange werking en het niet kunnen slapen.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MarcieMarc zei:
Ik vond het piekmomenten bij @Hebbenzekezine? Erg kort als ik dat zo lees. Hoe is die ervaring bij jou?

Booster zou ik niet zo snel doen ivm de lange werking en het niet kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Slapen deed ik toch al niet, maar duidelijk minder verrot als een dag aan de mdma. Voel me top. Maar als ik mdma neem, is de piek binnen een uur er en ook na Max een uur weer weg. Ik denk dat het komt
Door het misbruik van 10 jaar geleden
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hebbenzekezine? zei:
Slapen deed ik toch al niet, maar duidelijk minder verrot als een dag aan de mdma. Voel me top. Maar als ik mdma neem, is de piek binnen een uur er en ook na Max een uur weer weg. Ik denk dat het komt
Door het misbruik van 10 jaar geleden
Klik om te vergroten...
Zonde, daarom probeer ik me altijd even een paar maaken te onthouden van sero-slurpers na gebruik.

Ik vond die afterglow ook erg fijn. Niet altijd aanwezig maar soms dan merk je toch dat er nog iets in zit. Op het festival zelf maar ook daarna nog thuis.
Die douche en dat bed waren fantastisch bijvoorbeeld! Ondanks dat ik vaak wakker werd lag dat bed echt heerlijk!
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MarcieMarc zei:
Zonde, daarom probeer ik me altijd even een paar maaken te onthouden van sero-slurpers na gebruik.

Ik vond die afterglow ook erg fijn. Niet altijd aanwezig maar soms dan merk je toch dat er nog iets in zit. Op het festival zelf maar ook daarna nog thuis.
Die douche en dat bed waren fantastisch bijvoorbeeld! Ondanks dat ik vaak wakker werd lag dat bed echt heerlijk!
Klik om te vergroten...
Ja, dat raad ik nu iedereen ook aan. Maar begin 20er jaren was ik natuurlijk meer roekeloos.

mij merkte de afterglow ook, en vooral t makkelijker kunnen praten met mensen
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
MarcieMarc zei:
Ik vond het piekmomenten bij @Hebbenzekezine? Erg kort als ik dat zo lees. Hoe is die ervaring bij jou?

Booster zou ik niet zo snel doen ivm de lange werking en het niet kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Klopt, erg kort. Eigenlijk deed dat me denken aan een ander idee van "piekmoment", namelijk de periode waarin je voelt dat het binnenkomt en aanslaat. Wel lekker, iets onvaster lopen, maar uiteindelijk niet waar de ervaring om draait. Dat is juist wat er in de uren daarna gebeurt.
Een booster is maar een beetje ten opzichte van de dan iets lagere begindosis om de binnenkomst te verzachten. Als minder goed slapen een gegeven is, maakt dat extra uur (of twee) weinig uit. Denk ik dan (vooralsnog theoretisch).
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Klopt, erg kort. Eigenlijk deed dat me denken aan een ander idee van "piekmoment", namelijk de periode waarin je voelt dat het binnenkomt en aanslaat. Wel lekker, iets onvaster lopen, maar uiteindelijk niet waar de ervaring om draait. Dat is juist wat er in de uren daarna gebeurt.
Een booster is maar een beetje ten opzichte van de dan iets lagere begindosis om de binnenkomst te verzachten. Als minder goed slapen een gegeven is, maakt dat extra uur (of twee) weinig uit. Denk ik dan (vooralsnog theoretisch).
Klik om te vergroten...
Is jouw doel van een booster dan verlengen van de ervaring/beleving of het verzachten van inkicken? Voor een mooie ervaring heb ik wel een uurtje minder slaap over zeg maar.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eigenlijk allebei !
Verzachten inkicken en met minder kans op vervelende effecten & kiezen voor een marginaal hogere dosis.
Verlengen is tot nu toe nooit een wens geweest.
Uurtje minder slaap is (idealiter) minus 15%*. Dat heb ik er wel voor over.

* Maar normaal slaap ik zo slecht (met of zonder) dat het niet uitmaakt.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe vond je de effecten verlopen in vergelijking met MDMA?
Als ik het goed lees, klopt het dan dat je na een uur echt effecten begon te voelen, iets daarna heerlijk gevoel, na 4 uren de piek voorbij en daarna de afterglow voor twee uren lang?
Dus ongeveer 5 uren lang effect gevoeld?
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vond je het ook een beetje psychedelisch zoals soms verteld wordt?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuifcabine zei:
Hoe vond je de effecten verlopen in vergelijking met MDMA?
Als ik het goed lees, klopt het dan dat je na een uur echt effecten begon te voelen, iets daarna heerlijk gevoel, na 4 uren de piek voorbij en daarna de afterglow voor twee uren lang?
Dus ongeveer 5 uren lang effect gevoeld?
Klik om te vergroten...
Het opkomen en het daadwerkelijk pieken heeft niet lang tussen gezeten, max 30 minuten. Piek duurde een uur of 4 en daarna afstammen en een afterglow houden. Alles bij elkaar wel een uur of 7.
Snuifcabine zei:
Vond je het ook een beetje psychedelisch zoals soms verteld wordt?
Klik om te vergroten...
Totaal geen psychedelische ervaring. Geen visuals, ook geen cev. Misschien bij een iets hogere dosering. Was mijn eerste keer dus wilde niet over de 160mg heen gaan. Een soort 0 meting voor zover dat lukt met alle menselijke variabelen zoals setting, voeding, slaap enzo.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuifcabine zei:
Wauw, vette ervaring! Had je trouwens succinate?
Klik om te vergroten...
Ja, succinate. Denk dat ik anders in een permanente baan om de aarde geschoten was met 160mg HCI.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wauw, vette ervaring! Had je trouwens succinate?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."