Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste research chemicals?

Beste research chemicals?

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb zelf een rijkelijk verleden met drugs vooral dan coke, benzo’s, alcohol en cannabis. Ik heb deze verslavingen volledig zelf van me kunnen afzetten. Nu ben ik sinds een tijd toch begonnen met af en toe 3-mmc te gebruiken(zeker niet dagelijks). Maar ik heb wel degelijk de intentie verschillende nieuwe drugs uit te proberen hier en daar sporadisch in het weekend. En wat beter/makkelijker dan deze gewoon bestellen van *modknip* in de bievenbus te vinden. Zijn er mensen die me bepaalde producten echt zouden afraden en waar ik zeker weg moet van blijven? Momenteel heb ik 2-FMA, norflurazepam, flubromazepam en bromazolam al gedaan en hebbzeer goede ervaringen gehad.
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#2
5apb, flubromazepam,
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je mag geen namen van vendors noemen, dus ik zou dit snel weghalen in je bericht...

Gezien je verleden en verslavingsgevoeligheid zou ik heel voorzichtig zijn. Met 3-mmc al helemaal, zeer verslavingsgevoelig!
Niet dagelijks schrijf je, maar hoe vaak dan wel?
Ook bij o.a. 3-mmc is een langere pauze nodig.
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#4
JD1 zei:
Hallo, ik heb zelf een rijkelijk verleden met drugs vooral dan coke, benzo’s, alcohol en cannabis. Ik heb deze verslavingen volledig zelf van me kunnen afzetten. Nu ben ik sinds een tijd toch begonnen met af en toe 3-mmc te gebruiken(zeker niet dagelijks). Maar ik heb wel degelijk de intentie verschillende nieuwe drugs uit te proberen hier en daar sporadisch in het weekend. En wat beter/makkelijker dan deze gewoon bestellen van *modknip* in de bievenbus te vinden. Zijn er mensen die me bepaalde producten echt zouden afraden en waar ik zeker weg moet van blijven? Momenteel heb ik 2-FMA, norflurazepam, flubromazepam en bromazolam al gedaan en hebbzeer goede ervaringen gehad.
Klik om te vergroten...
Ik heb de vendor uit je bericht gehaald. Bij deze krijg je een waarschuwing. Lees de forumregels nog even goed door!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
JD1 zei:
Zijn er mensen die me bepaalde producten echt zouden afraden en waar ik zeker weg moet van blijven? Momenteel heb ik 2-FMA, norflurazepam, flubromazepam en bromazolam al gedaan en hebbzeer goede ervaringen gehad.
Klik om te vergroten...

Ja, ik zou je norflurazepam, flubromazepam en bromazolam willen afraden, daar moet je zeker weg van blijven.
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Je mag geen namen van vendors noemen, dus ik zou dit snel weghalen in je bericht...

Gezien je verleden en verslavingsgevoeligheid zou ik heel voorzichtig zijn. Met 3-mmc al helemaal, zeer verslavingsgevoelig!
Niet dagelijks schrijf je, maar hoe vaak dan wel?
Ook bij o.a. 3-mmc is een langere pauze nodig.
Klik om te vergroten...
Oeps sorry is mijn eerste dag op dit forum, foutje..
En je hebt helemaal gelijk dat ik verslavingsgevoelig ben maar ik denk dat 1-2maal per maand zeker niet overdreven is toch?
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw PlĆøp zei:
Ik heb de vendor uit je bericht gehaald. Bij deze krijg je een waarschuwing. Lees de forumregels nog even goed door!
Klik om te vergroten...
Mijn oprechte excuses, was totaal niet mijn intentie
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
JD1 zei:
Oeps sorry is mijn eerste dag op dit forum, foutje..
En je hebt helemaal gelijk dat ik verslavingsgevoelig ben maar ik denk dat 1-2maal per maand zeker niet overdreven is toch?
Klik om te vergroten...
1-2 maal per maand is teveel.
Waarom wil je dit zo vaak doen?
Denk daar eens over na.
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
1-2 maal per maand is teveel.
Waarom wil je dit zo vaak doen?
Denk daar eens over na.
Klik om te vergroten...
Waarom gebruikt iemand überhaupt drugs? Heb je daar al eens over nagedacht? Ook uit meerdere onderzoeken blijkt dat alcohol en tabak schadelijker zijn dan vele andere drugs waaronder amfetaminen, benzo’s en ook khat. Khat of qat dat de basis is van elke drug binnen de categorie cathinonen, waaronder 3-MMC,… Zie jij 1-2maal per maand alcohol of tabak consumeren dan ook als teveel? Denk daar eens over na.
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Je mag geen namen van vendors noemen, dus ik zou dit snel weghalen in je bericht...

Gezien je verleden en verslavingsgevoeligheid zou ik heel voorzichtig zijn. Met 3-mmc al helemaal, zeer verslavingsgevoelig!
Niet dagelijks schrijf je, maar hoe vaak dan wel?
Ook bij o.a. 3-mmc is een langere pauze nodig.
Klik om te vergroten...
Btw ik weet niet of het nog steeds specifiek 3-mmc is aangezien de illegale status. Maar is gewoon wat we hier in BelgiĆ« ā€œdoveā€ ā€œmofā€ noemen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
JD1 zei:
Zie jij 1-2maal per maand alcohol of tabak consumeren dan ook als teveel? Denk daar eens over na.
Klik om te vergroten...
Het lijkt alsof jij je aangevallen voelt, dat hoeft niet.
1-2 maal alcohol per maand is iets anders voor je hersenen dan 1-2 maal 3-mmc per maand.
Verder is het helemaal jouw leven. In het kader van Harm reduction wil ik je alleen meegeven dat de pauzes bij 3-mmc belangrijk zijn.
Geniet van je dag.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
JD1 zei:
Waarom gebruikt iemand überhaupt drugs? Heb je daar al eens over nagedacht?
Klik om te vergroten...
Zeker, ik loop hier al een poosje mee en heb er zelf ervaring mee.
Kunnen verschillende redenen voor zijn om drugs te gebruiken. Om een paar keer jaar een leuk feestje nog wat meer magie te geven. Kan ook zijn dat mensen gebruiken om zich te verdoven (kan ook met alcohol) voor hun persoonlijke problemen. Vaak zie je bij die groep dat de frequentie toeneemt en de kans op verslaving groter is.
Verantwoord drugs gebruiken is helemaal niks mee. Daarom ben ik hier al een poosje lid. Fijne plek, goede informatie, fijne mensen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Altijd als iemand vraagt naar leuke stofjes probeer ik zo goed en kwaad als het kan een risico inschatting te maken van hoe waarschijnlijk is het dat deze persoon dit stofje op een verstandige manier (met mate, dus) kan gebruiken, want ik wil liever geen leuke stofjes aanraden als de kans op misbruik of verslaving groot is. Als ik dan jou berichten hierboven lees @JD1 zie ik meteen een aantal red flags:

- Je zegt dat je in het verleden verslavingen had. Dat betekent meestal dat mate houden moeilijk voor je is.
- Je zegt dat je 3-mmc gebruikt, maar niet ā€˜zeker niet dagelijks’. Later verduidelijk je dat je 1 a 2 keer per maand bedoelde. Dat is al vrij veel.
- Je zegt dat je goede ervaringen hebt met ā€˜norflurazepam, flubromazepam en bromazolam’. Dat is opvallend, want dat zijn allemaal zeer verslavende benzodiazepines die ik normaal gesproken zou afraden.
- Je maakt een rare vergelijking tussen khat (niet bijzonder ongezond) en alle cathinonen (sommige wel bijzonder ongezond) die niet getuigt van gedegen kennis van drugs.
- En zo verder.

Voordat ik stofjes aanraad vind ik het gewoon fijn om te weten dat iemand met drugs om kan gaan en uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien niet kan. Vandaar dat je van mijn geen suggesties kreeg. Dit is misschien niet het soort reactie waar je op hoopte, maar ik dacht ik vertel het toch maar even.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beseffen dat je hulp nodig hebt is de eerste en belangrijkste stap, alleen dan is er echt kans op herstel.

Je hebt in ieder geval een uitstekend "goed voornemen voor 2024" gevonden!
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Het lijkt alsof jij je aangevallen voelt, dat hoeft niet.
1-2 maal alcohol per maand is iets anders voor je hersenen dan 1-2 maal 3-mmc per maand.
Verder is het helemaal jouw leven. In het kader van Harm reduction wil ik je alleen meegeven dat de pauzes bij 3-mmc belangrijk zijn.
Geniet van je dag.
Klik om te vergroten...
Ik voelde me inderdaad onterecht aangevallen, ik excuseer me hiervoor maar alle kaarten op tafel ik was deze nacht en ben nu nog steeds onder de invloedvan een drug die me volledig de controle laat verliezen. Ik weet niet of ik nog wel echte zinnen typ. Ik denk dat ik beter terugkom als ik terug nuchter ben.. je hebt volledig gelijk en een extra les gebruik nooit lsd samen met andere tripmiddelzn,.. ik ben volledig mezelf niet. Heb visuals en besef niks.. ik kom hierop terug als ik weer normaal ben. Excuses! Oprecht
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Altijd als iemand vraagt naar leuke stofjes probeer ik zo goed en kwaad als het kan een risico inschatting te maken van hoe waarschijnlijk is het dat deze persoon dit stofje op een verstandige manier (met mate, dus) kan gebruiken, want ik wil liever geen leuke stofjes aanraden als de kans op misbruik of verslaving groot is. Als ik dan jou berichten hierboven lees @JD1 zie ik meteen een aantal red flags:

- Je zegt dat je in het verleden verslavingen had. Dat betekent meestal dat mate houden moeilijk voor je is.
- Je zegt dat je 3-mmc gebruikt, maar niet ā€˜zeker niet dagelijks’. Later verduidelijk je dat je 1 a 2 keer per maand bedoelde. Dat is al vrij veel.
- Je zegt dat je goede ervaringen hebt met ā€˜norflurazepam, flubromazepam en bromazolam’. Dat is opvallend, want dat zijn allemaal zeer verslavende benzodiazepines die ik normaal gesproken zou afraden.
- Je maakt een rare vergelijking tussen khat (niet bijzonder ongezond) en alle cathinonen (sommige wel bijzonder ongezond) die niet getuigt van gedegen kennis over drugs.
- En zo verder.

Voordat ik stofjes aanraad vind ik het gewoon fijn om te weten dat iemand met drugs om kan gaan en uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien niet kan. Vandaar dat je van mijn geen suggesties kreeg. Dit is misschien niet het soort reactie waar je op hoopte, maar ik dacht ik vertel het toch maar even.
Klik om te vergroten...
Je hebt 100% gelijk en het is zelf nog veel erger. Ik heb echt hulp nodig. Niet znkel op gebied van informatie maar nee ik bzdoel echt professionelz hulp. Ik ga deze avond hier veel opbiechten zn echt hulp vragen. Ik ben nu onder invloed van iets totaal onverantwoord en gewoonweg idioot van mij. I’m making no sense at all, ik heb cht hulp nodig!! Sorry aan iedereen diz ikverbaall zou gzkwetst hzbbzn
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
JD1 zei:
Je hebt 100% gelijk en het is zelf nog veel erger. Ik heb echt hulp nodig. Niet znkel op gebied van informatie maar nee ik bzdoel echt professionelz hulp. Ik ga deze avond hier veel opbiechten zn echt hulp vragen. Ik ben nu onder invloed van iets totaal onverantwoord en gewoonweg idioot van mij. I’m making no sense at all, ik heb cht hulp nodig!! Sorry aan iedereen diz ikverbaall zou gzkwetst hzbbzn
Klik om te vergroten...
Jullie hbben volkomen gelijk en besef dit zelf al lang.. kan het niet uitleggen waarom ik mezelf blijf voorliegen..ik moet hiervan af raken
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
New Dawn zei:
Beseffen dat je hulp nodig hebt is de eerste en belangrijkste stap, alleen dan is er echt kans op herstel.

Je hebt in ieder geval een uitstekend "goed voornemen voor 2024" gevonden!
Klik om te vergroten...
Het besef is er zo erg! Waarom blijf ik mezelf voorliegzn? Ik denk dat ik momenteel even nuchter moet worden en dit gesprek vanvond echt moet verklaren, sorry voor dit allemaal.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bel de huisarts en vraag naar hulp.
Met deze stoffen beginnen als je al verslavingen gehad hebt is echt spelen met vuur. Zou het alleen om de 4 maanden doen als je echt zo graag zou willen, maar daarvoor moet je wel sterk staan want als je iets besteld houd je bijna altijd over.
J
JD1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey allemaal, intussen heb ik mijn roes uitgeslapen en ben terug in staat een serieus gesprek aan te gaan. Eerst verontschuldig ik me voor mijn gedrag van afgelopen nacht/ochtend, dit hoort hier niet thuis op een plek waar men oprecht mensen bewust wil maken van de zeer echt bestaande gevolgen van onverantwoord druggebruik. Ik was onder de invloed van 4HO-MET dit onder veel te hoge dossering en al zeker wetende dat dit mijn eerste ervaring was met psychedelische middelen. Net als je denkt dat het niet veel erger kan heb ik in de ochtend ook nog impulsief de beslissing genoeg hier 4! Blotters 1Plsd van 20mcg bij te nemen. Wetende dat ik daarvoor en tijdens ook nog eens grote hoeveelheden (3-mmc, 3-cmc, 2-mmc, 2-cmc,.. ik heb geen idee welke stof dit nu exact is hier in België… om dit nog meer extreem idioot te noemen, nam ik eerder op de avond al een flubromazepam.. Toen ik deze ochtend deze berichten stuurde begon de werking van de lsd zijn ding te doen en was ik compleet van de aarde. En met mijn extreem goede ideeĆ«n dacht ik dat ik door 2bromazolams te pakken de effecten wel zouden afzwakken en in slaap zou vallen. DIT is de enige waarheid en ik zie in dat deze extreem fataal had kunnen aflopen. Ik ben in het verleden inderdaad al eens volledig op eigen houtje gestopt met coke, benzo en cannabis, voor meeredere jaren. Tot ik ā€œdoveā€ leerde kennen, maar deze keer denk ik niet dat enkel mijn goede wil genoeg zal zijn.. ik moet hulp zoeken en dit forum/gesprek met jullie allen heeft me laten inzien hoe belangrijk het is om verstandig en bewust drugs te consumeren. Ik ben meer dan ooit overtuigd dat ik na volledig afkicken en zelfbeheersing me actief wil en moet inzetten om dit zo weinig mogelijk andere mensen te laten meemaken en me in te zetten op preventie en zo niet het duidelijk programma van harm reduction mee te geven aan zoveel mogelijk (jonge) mensen. Dit is mijn verhaal en hoop dat ik ondanks al het negatieve dit later toch kan omzetten in een positieve invloed door dit te delen.. alvast sorry voor de nonsense van mijn eerdere berichten en hoop dat jullie ook denken dat ik dit kan omzetten in een positieve invloed later.. nogmaals sorry

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."