Altijd als iemand vraagt naar leuke stofjes probeer ik zo goed en kwaad als het kan een risico inschatting te maken van hoe waarschijnlijk is het dat deze persoon dit stofje op een verstandige manier (met mate, dus) kan gebruiken, want ik wil liever geen leuke stofjes aanraden als de kans op misbruik of verslaving groot is. Als ik dan jou berichten hierboven lees
@JD1 zie ik meteen een aantal red flags:
- Je zegt dat je in het verleden verslavingen had. Dat betekent meestal dat mate houden moeilijk voor je is.
- Je zegt dat je 3-mmc gebruikt, maar niet âzeker niet dagelijksâ. Later verduidelijk je dat je 1 a 2 keer per maand bedoelde. Dat is al vrij veel.
- Je zegt dat je goede ervaringen hebt met ânorflurazepam, flubromazepam en bromazolamâ. Dat is opvallend, want dat zijn allemaal zeer verslavende benzodiazepines die ik normaal gesproken zou afraden.
- Je maakt een rare vergelijking tussen khat (niet bijzonder ongezond) en alle cathinonen (sommige wel bijzonder ongezond) die niet getuigt van gedegen kennis van drugs.
- En zo verder.
Voordat ik stofjes aanraad vind ik het gewoon fijn om te weten dat iemand met drugs om kan gaan en uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien niet kan. Vandaar dat je van mijn geen suggesties kreeg. Dit is misschien niet het soort reactie waar je op hoopte, maar ik dacht ik vertel het toch maar even.