Ik snap wat je bedoeld, misschien heb ik het verkeerd verwoord, ze zijn zoals je zegt niet veiliger maar het is niet zo dat je een andere stof krijgt als je het besteld. Bijvoorbeeld bij LSD kwam het voor dat dealers 25-NBOMe verkochten als LSD. Bij RC's krijg je wat je besteld heb ik het idee. Dat is dus wat ik veiligheid noem, maar misschien verkeerd verwoord.
Uitgezonderd trouwens het BROMO DRAGONFLY incident dat werd verkocht als 2-CB-FLY
Een vriend van me werkt bij de testservice en die vertelt toch wel andere verhalen.
Stimulanten zoals 4-FMA die met cathinones zijn versneden, mislabelling dat iemand een totaal andere stof krijgt, en nog veel vaker een onbekende stof aangetroffen die waarschijnlijk het resultaat is van een onzuivere synthese, bijvoorbeeld door apparatuur die niet goed is schoongemaakt.
Afgelopen week was er nog een post op dit forum van iemand die wel heel verdacht stinkende 4-FMA had.
Een vriend van me had ooit eens 2C-E zegels gekocht, wat we sowieso al raar vonden want je neemt daar doorgaans 15 milligram van en dat past niet op een zegel. Er bleek 4-FA op de zegels te zitten.
Zelf had ik het met methallylescaline, daar zat ook een onbekende stof in.
Vendors beloven wel steeds 99% zuiverheid, maar eerst zien dan geloven.
Overigens kan het testcentrum van de verslavingszorginstelling nieuwe psychoactieve stoffen niet kwantificeren. Je kan als consument dus niet weten hoe zuiver het middel is dat je binnenkrijgt. Nog een reden waarom rc's onveiliger zijn dan reguliere middelen.