Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-CB vs 2-CB-FLY

2-CB vs 2-CB-FLY

40 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Laat je niet verleiden door RC's als vervanging voor drugs die je (nu) niet zo makkelijk kunt kopen. Dat is een enorme valkuil.
Klik om te vergroten...
Ik zie niet zo goed in waarom dit een valkuil zo moeten zijn, het is allebei leuk om een keer te proberen. Ik heb best veel positieve ervaringen met RC's.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
SuperSilverHaze zei:
Ik zie niet zo goed in waarom dit een valkuil zo moeten zijn, het is allebei leuk om een keer te proberen. Ik heb best veel positieve ervaringen met RC's.
Klik om te vergroten...

Allereerst omdat de kans groot is dat je met verkeerde verwachtingen erin gaat. Als je 2C-B verwacht en je neemt 2C-B-FLY dan kan je nogal van een koude kermis thuiskomen. Dat je het ene middel leuk vindt betekent niet dat een gedeeltelijke naamgenoot ook leuk is.

Vervolgens heeft elke stof zijn eigen kenmerken zoals werkingsduur, benodigde dosis en unieke set van subjectieve effecten. Dat vereist voorkennis en grondige research en zelfs dan is het een sprong in het diepe. Je kan best gevoelig zijn voor het ene middel maar niet voor het andere middel.

Het gezondheidsrisico van nieuwe psychoactieve stoffen is namelijk onbekend. Research chemicals vereisen daardoor een voorzichtigere aanpak en je kan chronisch gebruik maar beter vermijden (tenzij je graag voor ons ontdekt wat voor klachten je eraan over kunt houden).

Ik ben niet tegen experimenteren met nieuwe stoffen. Dat zou ook nogal hypocriet zijn want ik heb zelf een waslijst aan middelen geprobeerd. Maar ik vind dat je daar wel wat betere redenen voor moet hebben dan alleen 'ik kan stof A niet vinden dus ik neem maar stof B'.

acht.zes zei:
inderdaad @SuperSilverHaze
Zo is er niks mis met wat 1p-lsd in huis halen als je niet aan echte LSD kan komen om maar een voorbeeld te noemen...
Klik om te vergroten...

En nu noem je juist een van de weinige RC's die niet tot nauwelijks te onderscheiden is van de parent drug (qua subjectieve effecten dan want het gezondheidsrisico van 1P-LSD is nog onbekend). De meeste middelen hebben een ander effect dan hun parent drug, soms zelfs drastisch anders.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh en ik vergeet nog de belangrijkste reden.

Research chemical vendors gebruiken vergelijkbare stofnamen als marketing.
Als de wetgever een stof verbiedt dan willen zij doorgaan met geld verdienen, dus moeten ze klanten lekker maken met een stof(naam) die er een beetje op lijkt.

De vraag is alleen of dat verdienmodel wel in het belang van de koper is. Ik denk dus van niet, tenzij je oprecht geïnteresseerd bent in structure-activity relationships.

De vraag is dus wat mij een betreft: wil je de speelbal zijn van de marketingbedrijven die eigenlijk niks geven om de gezondheid van hun klanten? Of ben je een oprechte psychonaut die graag exotische middelen uitprobeert?

Als je een psychonaut bent of graag wil zijn, prima, ik houd je niet tegen. Welkom bij de club, zou ik zeggen :wink:
Maar ik hoop je wel bewust te maken van de (onbewuste) ideeën die misschien onder je interesse liggen. Jezelf kritisch bevragen of je dit wel echt wil is (vind ik) onderdeel van het proces van nieuwe stoffen uitproberen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
inderdaad @SuperSilverHaze

Zo is er niks mis met wat 1p-lsd in huis halen als je niet aan echte LSD kan komen om maar een voorbeeld te noemen...
Klik om te vergroten...


Ok ben het hier ook helemaal mee eens, ik heb namelijk ervaring met 1p LSD en LSD dus vandaar dat 2-CB-FLY mijn interesse wekt. Mede ben ik fan van RC's omdat ik het idee heb dat het iets veiliger is en je niet alles steeds helemaal hoeft te testen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
2C-B-FLY is een heel ander middel. De namen lijken op elkaar maar de effecten niet.

Laat je niet verleiden door RC's als vervanging voor drugs die je (nu) niet zo makkelijk kunt kopen. Dat is een enorme valkuil.

Neem alleen nieuwe middelen als je echt geïnteresseerd bent in dat specifieke middel. Niet omdat je eigenlijk een ander middel had willen nemen.
Klik om te vergroten...

Ik snap je argument en ben ook geïnteresseerd in beide stoffen. Het klopt dat er vrij weinig te vinden is over de FLY variant en zal dus misschien wat langer moeten zoeken naar de 'standaard' 2-CB.

Spreek je over de effecten uit eigen ervaring? Zo ja hoe erg verschillen deze? Want zie hier ook mensen reageren die het wel een beetje gelijk vonden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zelf een tripreport gepost over 2C-B-FLY. Je vindt hem hier:

https://drugsforum.nl/threads/2c-b-fly-emotionele-helderheid-op-een-feestje.64607/

2C-B-FLY duurt veel langer dan 2C-B. De visuele effecten zijn heel mild: je moet echt opletten wil je ze merken. De bodyload is warm en comfortabel, hoewel je ook last kunt krijgen van misselijkheid, diarree en een rommelende buik.

Subjectieve effecten hangen natuurlijk altijd af van de dosering. Maar 2C-B is meer een tripmiddel en 2C-B-FLY zit een beetje halverwege de entactogenen en halverwege de tripmiddelen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik heb zelf een tripreport gepost over 2C-B-FLY. Je vindt hem hier:

https://drugsforum.nl/threads/2c-b-fly-emotionele-helderheid-op-een-feestje.64607/

2C-B-FLY duurt veel langer dan 2C-B. De visuele effecten zijn heel mild: je moet echt opletten wil je ze merken. De bodyload is warm en comfortabel, hoewel je ook last kunt krijgen van misselijkheid, diarree en een rommelende buik.

Subjectieve effecten hangen natuurlijk altijd af van de dosering. Maar 2C-B is meer een tripmiddel en 2C-B-FLY zit een beetje halverwege de entactogenen en halverwege de tripmiddelen.
Klik om te vergroten...

Top ga het direct lezen, heel erg bedankt voor je hulp.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
witte270 zei:
Ok ben het hier ook helemaal mee eens, ik heb namelijk ervaring met 1p LSD en LSD dus vandaar dat 2-CB-FLY mijn interesse wekt. Mede ben ik fan van RC's omdat ik het idee heb dat het iets veiliger is en je niet alles steeds helemaal hoeft te testen.
Klik om te vergroten...

RC's zijn juist niet veiliger. Het gezondheidsrisico is onbekend. Daardoor is het heel lastig uit te leggen wat precies de gevaren zijn. Maar dat is dus wat anders dan dat er geen gevaren zijn!
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
RC's zijn juist niet veiliger. Het gezondheidsrisico is onbekend. Daardoor is het heel lastig uit te leggen wat precies de gevaren zijn. Maar dat is dus wat anders dan dat er geen gevaren zijn!
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld, misschien heb ik het verkeerd verwoord, ze zijn zoals je zegt niet veiliger maar het is niet zo dat je een andere stof krijgt als je het besteld. Bijvoorbeeld bij LSD kwam het voor dat dealers 25-NBOMe verkochten als LSD. Bij RC's krijg je wat je besteld heb ik het idee. Dat is dus wat ik veiligheid noem, maar misschien verkeerd verwoord.

Uitgezonderd trouwens het BROMO DRAGONFLY incident dat werd verkocht als 2-CB-FLY
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
witte270 zei:
Ik snap wat je bedoeld, misschien heb ik het verkeerd verwoord, ze zijn zoals je zegt niet veiliger maar het is niet zo dat je een andere stof krijgt als je het besteld. Bijvoorbeeld bij LSD kwam het voor dat dealers 25-NBOMe verkochten als LSD. Bij RC's krijg je wat je besteld heb ik het idee. Dat is dus wat ik veiligheid noem, maar misschien verkeerd verwoord.

Uitgezonderd trouwens het BROMO DRAGONFLY incident dat werd verkocht als 2-CB-FLY
Klik om te vergroten...

Een vriend van me werkt bij de testservice en die vertelt toch wel andere verhalen.

Stimulanten zoals 4-FMA die met cathinones zijn versneden, mislabelling dat iemand een totaal andere stof krijgt, en nog veel vaker een onbekende stof aangetroffen die waarschijnlijk het resultaat is van een onzuivere synthese, bijvoorbeeld door apparatuur die niet goed is schoongemaakt.

Afgelopen week was er nog een post op dit forum van iemand die wel heel verdacht stinkende 4-FMA had.

Een vriend van me had ooit eens 2C-E zegels gekocht, wat we sowieso al raar vonden want je neemt daar doorgaans 15 milligram van en dat past niet op een zegel. Er bleek 4-FA op de zegels te zitten.

Zelf had ik het met methallylescaline, daar zat ook een onbekende stof in.

Vendors beloven wel steeds 99% zuiverheid, maar eerst zien dan geloven.

Overigens kan het testcentrum van de verslavingszorginstelling nieuwe psychoactieve stoffen niet kwantificeren. Je kan als consument dus niet weten hoe zuiver het middel is dat je binnenkrijgt. Nog een reden waarom rc's onveiliger zijn dan reguliere middelen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Een vriend van me werkt bij de testservice en die vertelt toch wel andere verhalen.

Stimulanten zoals 4-FMA die met cathinones zijn versneden, mislabelling dat iemand een totaal andere stof krijgt, en nog veel vaker een onbekende stof aangetroffen die waarschijnlijk het resultaat is van een onzuivere synthese, bijvoorbeeld door apparatuur die niet goed is schoongemaakt.

Afgelopen week was er nog een post op dit forum van iemand die wel heel verdacht stinkende 4-FMA had.

Een vriend van me had ooit eens 2C-E zegels gekocht, wat we sowieso al raar vonden want je neemt daar doorgaans 15 milligram van en dat past niet op een zegel. Er bleek 4-FA op de zegels te zitten.

Zelf had ik het met methallylescaline, daar zat ook een onbekende stof in.

Vendors beloven wel steeds 99% zuiverheid, maar eerst zien dan geloven.

Overigens kan het testcentrum van de verslavingszorginstelling nieuwe psychoactieve stoffen niet kwantificeren. Je kan als consument dus niet weten hoe zuiver het middel is dat je binnenkrijgt. Nog een reden waarom rc's onveiliger zijn dan reguliere middelen.
Klik om te vergroten...

Heftig van die 4-FA zeg, nou heb ik hier wel een hele post gelezen over de gezondheidsrisico's hiervan inderdaad.

Bedankt voor je informatie in ieder geval.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
RC's zijn juist niet veiliger. Het gezondheidsrisico is onbekend. Daardoor is het heel lastig uit te leggen wat precies de gevaren zijn. Maar dat is dus wat anders dan dat er geen gevaren zijn!
Klik om te vergroten...
Als ik nou bijvoorbeeld 6-APB neem. Een RC waar we dus erg weinig van weten en dus nog niet kunnen zeggen of deze schadelijker is dan MDMA. Waarvan de werking vergelijkbaar is.
Maar ondanks dat we dit niet weten, is er ook kans dat 6-APB minder schadelijk is dan MDMA. Misschien zelfs wel veeel minder schadelijk. We weten het simpelweg niet. Ik vind dat je dan niet kan spreken van veiliger of niet. Er is alleen bij een RC verhoogde risico dat deze schadelijk(er) kan zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Juist het onbekende zie ik als een risico.

De grondlegger van de farmacologie, Paracelsus, zei al dat "de dosis maakt het vergif." Elke stof is giftig als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Dat is dus een probleem als je niks weet over stoffen. Je weet niet in welke dosering de stof giftig wordt. Dus kun je geen rekening houden met hoeveel of weinig je moet nemen.

Van alcohol weten we bijvoorbeeld dat elk glas bier of wijn per dag de kans op borstkanker met 10% verhoogt. Van ketamine weten we dat als je er wekelijks 3 gram van snuift, dat je dan last kunt krijgen van je blaas. Sommige middelen zijn gevaarlijk als je genomen worden door iemand met hartklachten. Andere middelen kunnen zelfs een paar weken na gebruik nog een miskraam veroorzaken.

Omdat de effecten van middelen zoals 2C-B-FLY en 6-APB onbekend zijn, weet je niet wat risicofactoren zijn. Een gangbare dosis moet je maar gokken op basis van anonieme berichten op fora en wat dat allemaal met je lichaam doet weet niemand. Het wordt dus heel moeilijk om harm-ruduction toe te passen bij gebruik van Nieuwe Psychoactieve Stoffen (NPS). Of je moet heel goed weten waar je mee bezig bent én extreem voorzichtig zijn (en dat is dus wat ik bepleit).

Het kan natuurlijk meevallen achteraf. Maar de vraag is dus een beetje of je liever achteraf met gezondheidsklachten wil blijven leven. of dat je liever iets te voorzichtig bent.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Juist het onbekende zie ik als een risico.

De grondlegger van de farmacologie, Paracelsus, zei al dat "de dosis maakt het vergif." Elke stof is giftig als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Dat is dus een probleem als je niks weet over stoffen. Je weet niet in welke dosering de stof giftig wordt. Dus kun je geen rekening houden met hoeveel of weinig je moet nemen.

Van alcohol weten we bijvoorbeeld dat elk glas bier of wijn per dag de kans op borstkanker met 10% verhoogt. Van ketamine weten we dat als je er wekelijks 3 gram van snuift, dat je dan last kunt krijgen van je blaas. Sommige middelen zijn gevaarlijk als je genomen worden door iemand met hartklachten. Andere middelen kunnen zelfs een paar weken na gebruik nog een miskraam veroorzaken.

Omdat de effecten van middelen zoals 2C-B-FLY en 6-APB onbekend zijn, weet je niet wat risicofactoren zijn. Een gangbare dosis moet je maar gokken op basis van anonieme berichten op fora en wat dat allemaal met je lichaam doet weet niemand. Het wordt dus heel moeilijk om harm-ruduction toe te passen bij gebruik van Nieuwe Psychoactieve Stoffen (NPS). Of je moet heel goed weten waar je mee bezig bent én extreem voorzichtig zijn (en dat is dus wat ik bepleit).

Het kan natuurlijk meevallen achteraf. Maar de vraag is dus een beetje of je liever achteraf met gezondheidsklachten wil blijven leven. of dat je liever iets te voorzichtig bent.
Klik om te vergroten...
Laat ik voorop stellen dat ik het in grote lijnen gerust met je eens ben.

Toch zegt er een stemmetje in mij..: Bij MDMA weet ik zeker dat er lichte (tijdelijk of niet) schade ontstaat in de hersenen. Bij 6-APB of 3MMC heb ik nog kans dat het minder schade aanbrengt. Voor al ook omdat 6-APB en 3MMC qua werking te vergelijken is met M, maar wel veel lichtere katers geven. Wat dus de indruk wekt dat ze minder schadelijk zijn.

Nou lijkt het erop dat 4-HO-DMT bijna gezond is voor de hersenen ipv schadelijk. Hetzelfde geldt voor LSD en mescaline. Waardoor vanzelfsprekend er vanuit wordt gegaan dat verwante NPS ook niet slecht zijn. Is natuurlijk te simpel gedacht maar vaak toch wel met redelijke zekerheid te zeggen. Vooral door de al vrij veel recreatieve gebruikers die voor ons al vrij snel de extremen opzoeken. Waaruit al met redelijke zekerheid kan zeggen of iets slecht is of niet. Of hoe hoog de kans daar toe is.

4-HO-MET en 4-AcO-DMT zijn bijvoorbeeld al redelijk veel gebruikt waaruit ik voor mij zelf wel redelijk vast kan stellen dat ze misschien wel meer goed dan fout doen.

Als er altijd maar voorzichtig mee om wordt gegaan. Dat blijft natuurlijk altijd het belangrijkste. Wil niet altijd het uiterste of alles door elkaar.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#15
IEmand ervaringen met de 2-cb-fly (die spreekt me wel aan, buiten het feit dat ie lang(er) blijkt te duren dan 2cb... Van 2cb erkte ik niets.) tussen 2c c en 2c D?

De uitleg is wat vaag.... 2-cd-fly lijkt het best uitgelegd en het meest interessante voor mij, meer eufory en love gevoel en minder stimulans.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
MestV zei:
IEmand ervaringen met de 2-cb-fly (die spreekt me wel aan, buiten het feit dat ie lang(er) blijkt te duren dan 2cb... Van 2cb erkte ik niets.) tussen 2c c en 2c D?

De uitleg is wat vaag.... 2-cd-fly lijkt het best uitgelegd en het meest interessante voor mij, meer eufory en love gevoel en minder stimulans.
Klik om te vergroten...
Ik zou 2C-B-FLY niet te veel met 2C-B vergelijken (ondanks de vergelijkbare namen).
2C-B-FLY is best mild in de psychedelische effecten en heeft meer een licht-serotonerge stimulans. Ik vond het wat dat betreft wel wat lijken op middelen uit de 2C-T-x-serie. Maar die zijn niet zo bekend dus dat is voor veel mensen geen handig referentiepunt. Je hebt dus een reeks middelen die een beetje tussen empathogene stimulanten en psychedelische tripmiddelen in zitten. 2C-B-FLY valt wat mij betreft daar ook onder.

Ann Shulgin zou naar verluid spijt hebben gehad dat ze ooit 2C-B-FLY haar 'favoriete middel' had genoemd. Want daardoor kregen mensen veel te hoge verwachtingen ervan. Het fijne van 2C-B-FLY vond ze nou juist dat het lekker mild was.
Eerlijk gezegd deel ik die mening wel met haar. Het is niet mijn favoriete middel, maar wel eentje die best aangenaam kan zijn in een sociale setting omdat je wel helder en pratiger blijft maar tegelijkertijd een licht-psychedelisch randje kunt ervaren.
R
Rico1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil een klein verslag maken van mijn vreselijke nare ervaring met 2C-B-Fly. Ik ben een man die veel sport, prachtige gezin en succesvolle ondernemer.
Heb ervaring met mdma, magic truffels en 2 cb. Verder heb ik nooit wat anders willen proberen. Tot 4 weken geleden wilde ik 2- c- b-FLY uitproberen. Ik heb dit via internet bestelt en 3 dagen later heb ik het ontvangen. Het zag er allemaal netjes uit in verpakking. In mijn vrije weekend op zaterdag om 10:00 ging ik met mijn maat vissen en dacht laat ik het dan maar uitproberen. Ik gebruik nooit thuis en mijn gezin weet van niks. Zo gezegd zo gedaan. Ik nam eerst een halve pilletje (ze waren lichtgroen van kleur). Na een uur voelde ik niks, dus ik weer de andere helft ingenomen. bij elkaar had ik dus 1 pil ingenomen. Ook toen voelde ik totaal niks. Daarna heb ik weer een hele ingenomen. Dus in totaal 2 pillen. Ook toen voelde ik niks, maar begon wazig te zien. Mijn maat die ik dus niet op de hoogte had gehouden van wat ik in had genomen, vroeg op een gegeven moment aan mij of het wel goed ging met mij, ik zei ja en vroeg hem waarom hij dat vroeg. Mijn maat zei zich zorgen te maken om hoe ik eruit zag. Ik ben toen snel naar de wc gerend om in de spiegel te kijken. Jongens ik schrok me rot. Mijn ogen zagen er niet uit en ik voelde me gewoon prima, maar iedereen die daar aan het vissen was en mij kent schrok van hoe ik eruit zag. Mijn hele gezicht zag er gewoon eng uit en kort hierna begon de hoofdpijn... man o man wat was ik boos op mezelf. Ik heb echt alles wat mijn hartje begeert en ik heb normaal gesproken een mooi gaaf gezicht. Het werd alleen maar erger en erger. Ik voelde dus totaal niks alleen wazig kijken en lijk en lijk wit, enge gezicht en die ogen zagen er niet uit... het ergste van alles, is dat we in de avond naar mijn ouders moesten. Als ik het er nu over heb dan zit ik vol woede, want het is immers mijn schuld. Mijn ouders schrokken, de hele familie moest bij elkaar komen omdat ze dachten dat ik kanker had ofzo. Ik kon ze dus niet zeggen wat ik had ingenomen want zij zijn anti drugs. Ik heb geen oog dichtgedaan en het gevoel in mijn vingertoppen was weg. Geen oog dichtgedaan. De volgende dag ontbijten we normaal gesproken samen. Ik had extreem veel honger... ze schrokken van hoeveel ik aan het eten was.. totaal andere persoon. Op een woensdag ben ik naar de huisarts gegaan want ik kon nog steeds niet goed zien en voelde me leeg. 4 weken later heb ik eindelijk weer het gevoel terug in mijn vinger toppen maar mijn gezicht is nog steeds vettig en heb puisten die ik nog nooit heb gehad...... Jongens/meisjes pas op aub met zomaar dingen bestellen via internet... het is het niet waard. Ik heb mijn lesje geleerd en voorlopig antidrugs. Ik ben nog steeds niet helemaal top fit. Ik ben een kickbokswedstrijd kerel, maar moet mijn wedstrijd laten varen in maart. Ik kan wel boos worden op de verzender, maar het is en blijft mijn schuld, zij houden zich goed schuil onder "dit middel is niet voor menselijk gebruik" 2 C B FLY nooit meer,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
2C-B-FLY is een heel ander middel. De namen lijken op elkaar maar de effecten niet.

Laat je niet verleiden door RC's als vervanging voor drugs die je (nu) niet zo makkelijk kunt kopen. Dat is een enorme valkuil.

Neem alleen nieuwe middelen als je echt geïnteresseerd bent in dat specifieke middel. Niet omdat je eigenlijk een ander middel had willen nemen.
Klik om te vergroten...

Ik vind ze overall best wel op elkaar lijken eigenlijk, op basis van wat ik me herinner van mijn ervaringen met beide middelen, wat er toch verschillende zijn (inmiddels wel een tijd geleden). Met name is 2C-B-FLY op vergelijkbare dosis iets helderder (maar evengoed niet te onderschatten, je kunt er flink waus van worden), over het algemeen minder visueel (niet altijd) maar vooral: duurt drie keer zo lang. Die laatste is wel een cruciale, want als je de duur van 2C-B verwacht ben je screwed.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rico1 zei:
Ik wil een klein verslag maken van mijn vreselijke nare ervaring met 2C-B-Fly. Ik ben een man die veel sport, prachtige gezin en succesvolle ondernemer.
Heb ervaring met mdma, magic truffels en 2 cb. Verder heb ik nooit wat anders willen proberen. Tot 4 weken geleden wilde ik 2- c- b-FLY uitproberen. Ik heb dit via internet bestelt en 3 dagen later heb ik het ontvangen. Het zag er allemaal netjes uit in verpakking. In mijn vrije weekend op zaterdag om 10:00 ging ik met mijn maat vissen en dacht laat ik het dan maar uitproberen. Ik gebruik nooit thuis en mijn gezin weet van niks. Zo gezegd zo gedaan. Ik nam eerst een halve pilletje (ze waren lichtgroen van kleur). Na een uur voelde ik niks, dus ik weer de andere helft ingenomen. bij elkaar had ik dus 1 pil ingenomen. Ook toen voelde ik totaal niks. Daarna heb ik weer een hele ingenomen. Dus in totaal 2 pillen. Ook toen voelde ik niks, maar begon wazig te zien. Mijn maat die ik dus niet op de hoogte had gehouden van wat ik in had genomen, vroeg op een gegeven moment aan mij of het wel goed ging met mij, ik zei ja en vroeg hem waarom hij dat vroeg. Mijn maat zei zich zorgen te maken om hoe ik eruit zag. Ik ben toen snel naar de wc gerend om in de spiegel te kijken. Jongens ik schrok me rot. Mijn ogen zagen er niet uit en ik voelde me gewoon prima, maar iedereen die daar aan het vissen was en mij kent schrok van hoe ik eruit zag. Mijn hele gezicht zag er gewoon eng uit en kort hierna begon de hoofdpijn... man o man wat was ik boos op mezelf. Ik heb echt alles wat mijn hartje begeert en ik heb normaal gesproken een mooi gaaf gezicht. Het werd alleen maar erger en erger. Ik voelde dus totaal niks alleen wazig kijken en lijk en lijk wit, enge gezicht en die ogen zagen er niet uit... het ergste van alles, is dat we in de avond naar mijn ouders moesten. Als ik het er nu over heb dan zit ik vol woede, want het is immers mijn schuld. Mijn ouders schrokken, de hele familie moest bij elkaar komen omdat ze dachten dat ik kanker had ofzo. Ik kon ze dus niet zeggen wat ik had ingenomen want zij zijn anti drugs. Ik heb geen oog dichtgedaan en het gevoel in mijn vingertoppen was weg. Geen oog dichtgedaan. De volgende dag ontbijten we normaal gesproken samen. Ik had extreem veel honger... ze schrokken van hoeveel ik aan het eten was.. totaal andere persoon. Op een woensdag ben ik naar de huisarts gegaan want ik kon nog steeds niet goed zien en voelde me leeg. 4 weken later heb ik eindelijk weer het gevoel terug in mijn vinger toppen maar mijn gezicht is nog steeds vettig en heb puisten die ik nog nooit heb gehad...... Jongens/meisjes pas op aub met zomaar dingen bestellen via internet... het is het niet waard. Ik heb mijn lesje geleerd en voorlopig antidrugs. Ik ben nog steeds niet helemaal top fit. Ik ben een kickbokswedstrijd kerel, maar moet mijn wedstrijd laten varen in maart. Ik kan wel boos worden op de verzender, maar het is en blijft mijn schuld, zij houden zich goed schuil onder "dit middel is niet voor menselijk gebruik" 2 C B FLY nooit meer,
Klik om te vergroten...

Dit klinkt niet echt typisch als 2C-B-FLY… Geen idee wat je dan wel binnen hebt gekregen, maar dit is de reden dat een middel laten testen handig kan zijn. Wel een klote-ervaring zo te horen. Ook vreemd (en vooral vervelend) dat je er langdurig last van gehad hebt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ik vind ze overall best wel op elkaar lijken eigenlijk, op basis van wat ik me herinner van mijn ervaringen met beide middelen, wat er toch verschillende zijn (inmiddels wel een tijd geleden). Met name is 2C-B-FLY op vergelijkbare dosis iets helderder (maar evengoed niet te onderschatten, je kunt er flink waus van worden), over het algemeen minder visueel (niet altijd) maar vooral: duurt drie keer zo lang. Die laatste is wel een cruciale, want als je de duur van 2C-B verwacht ben je screwed.
Klik om te vergroten...
Ik vind 2C-B een stuk meer lijken op de thio-substitutes van mescaline (zoals 2C-T-7). Die hebben een serotonerg randje wat 2C-B-FLY ook lijkt te hebben maar wat 2C-B mist. Dat plaatst de subjectieve effecten iets meer richting de entactogenen en wat minder richting de psychedelica. Daarom vond ik 2C-B en 2C-B-FLY niet heel erg op elkaar lijken. Nog even naast de werkingsduur, inwerktijd, en het punt dat de visuals veel minder felgekleurd en geometerisch zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."