Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerantwoordelijk benzos gebruiken

Verantwoordelijk benzos gebruiken

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzo diazepines.
Heel makkelijk teveel
Heel moeilijk terug!
En de ontwenningsverschijnselen zijn echt hell!
Dat wil je niet hoeven meemaken.
Begin er zo mogelijk nooit aan.
Een afhankelijkheid aan die middelen heb je binnen de kortste keren te pakken....
Ik ben 6 weken opgenomen geweest om ervan af te komen en deze tijd is toch wel zo ellendig geweest, dat ik die niet gauw zal vergeten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe dan ook, de ontwenningsverschijnselen bij het stoppen met benzo's zijn echt niet mals te noemen.
Ik verbaas me erover dat wel de rc markt grotendeels ineens tot verboden gebied verklaard wordt, maar dat de benzo's daarentegen gewoon via het internet vrij te koop mogen blijven.
Notabene zwaar verslavende middelen die een hoop ellende kunnen aanrichten.
Wie snapt de wetgever nou nog?
Ik niet iig!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Notabene zwaar verslavende middelen die een hoop ellende kunnen aanrichten.
Wie snapt de wetgever nou nog?
Klik om te vergroten...
Misschien zou het verbieden van de recreatieve Benzodiazepines een te groot probleem veroorzaken op de korte termijn.
Of het zou de bevolking wakker schudden, maar kan zijn dat er achter de schermen gelobbyd wordt om Benzodiazepines te beschermen..
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Hoe dan ook, de ontwenningsverschijnselen bij het stoppen met benzo's zijn echt niet mals te noemen.
Ik verbaas me erover dat wel de rc markt grotendeels ineens tot verboden gebied verklaard wordt, maar dat de benzo's daarentegen gewoon via het internet vrij te koop mogen blijven.
Notabene zwaar verslavende middelen die een hoop ellende kunnen aanrichten.
Wie snapt de wetgever nou nog?
Ik niet iig!
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het bijna niet te doen, een stofgroep verbieden met 1 miljoen uitzonderingen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Misschien zou het verbieden van de recreatieve Benzodiazepines een te groot probleem veroorzaken op de korte termijn.
Of het zou de bevolking wakker schudden, maar kan zijn dat er achter de schermen gelobbyd wordt om Benzodiazepines te beschermen..
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Als ze opeens niet meer verkrijgbaar zijn hebben veel mensen een probleem dat dan op de reguliere zorg komt om op te lossen.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo forumleden,

Vaak vind ik het erg lastig om in slaap te vallen. Met deze klachten ben ik naar de huisarts gegaan, die mij vervolgens verwees naar een slaapcoach. Tot heden heb ik nog steeds geen afspraak gemaakt bij de slaapcoach en in plaats daarvan neem ik, wanneer ik het echt nodig vind, een benzo als ik de volgende dag echts iets belangrijks heb ( voor mijn werk bijvoorbeeld ) en ik zeker wil zijn dat ik de volgende dag uitgerust ben. Ik neem dan 3mg pyrazolam en dit werkt voor mij eigenlijk helemaal perfect. Ik heb een middelmatige tolerantie voor benzos (denk ik?) en met pyrazolam voelt mijn bed super comfortabel en kan ik in een uur in slaap vallen (normaal duurt dit echt 3 / 4 uur).

Ik realiseer dat dit niet de meest verstandige manier is om mijn slaapproblemen "op te lossen", echter omdat ik het voor uitzonderlijke situaties gebruik zie ik hier niet echt probleem. Mijn vraag, hoe kan ik pyrazolam (of benzos in het algemeen) op een verantwoordelijke manier gebruiken? Ik heb verder gekeken op het forum en ik lees meestal dat je helemaal beter niet met benzos kan beginnen aangezien het erg verslavend is.

Mijn maatstaaf is momenteel max één keer 3mg pyrazolam en maximaal één keer 15mg 4F MPH per werkweek. Maar ik vroeg mij af wat de beste frequentie is zonder dat ik tolerantie opbouw en niet lichamelijke afhankelijk word.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik durf je geen raad te geven. Maar lijkt me zeker dat je riskant bezig bent.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Ik durf je geen raad te geven. Maar lijkt me zeker dat je riskant bezig bent.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie, maar is 1x per week echt zo slecht?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paracetamolletje zei:
Thanks voor je reactie, maar is 1x per week echt zo slecht?
Klik om te vergroten...
Heel veel mensen zijn huiverig met advies geven wat betreft benzo’s. Omdat het vaak een tijdje goed gaat (1 keer per week) tot er zich een situatie voordoet waarbij je er ineens twee nodig hebt in een week. En binnen no-time ben je verslaafd en kun je niet meer terug.

Er zijn maar enkele mensen die dit kunnen. En die moeten alsnog heel erg opletten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja, zolang je geen twee dagen achter elkaar gebruikt en in ieder geval elke week één keer twee dagen achter elkaar niet gebruikt zou je lichamelijke afhankelijkheid kunnen vermijden lijkt me zo. Dus ongeveer 2 max 3 keer per week moet mogelijk zijn.

Het probleem is: hoe vaker je benzos gebruikt om te slapen, hoe moeilijker het wordt om op de natuurlijke manier in slaap te komen. Dus waarschijnlijk ga je langzaam maar zeker steeds meer gebruiken. Eigenlijk is het gebruik van benzodiazepines voor slaapproblemen gewoon niet verantwoord, om die reden.

Dus ja. Je kan beter stoppen voordat je slaapproblemen verder uit de hand lopen en aan de slag gaan met die slaapcoach.

Oh en hou er wel rekening mee dat je de volgende dag nog licht onder invloed bent als je die dag daarvoor een benzo hebt genomen. Dus uitgeruster en scherper word je er zeker niet van. Zet dat maar uit je hoofd.

Paracetamolletje zei:
maar is 1x per week echt zo slecht?
Klik om te vergroten...
Het korte antwoord is ja. Het gaat je niet helpen met je slaapproblemen. Die gaan erger worden. Is het slecht voor je lichaam? Dat valt mee, maar emotioneel en mentaal zul je achteruitgaan door het gebruik van benzos. Dus stop gewoon in een vroeg stadium. Dit loopt vaak niet goed af. Vandaar dat we er zo voor waarschuwen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paracetamolletje zei:
Thanks voor je reactie, maar is 1x per week echt zo slecht?
Klik om te vergroten...
Ja.
Waarom heb je dit nodig?
Daar ligt de sleutel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Paracetamolletje zei:
Thanks voor je reactie, maar is 1x per week echt zo slecht?
Klik om te vergroten...
Als het echt 1x per week is zul je denk ik toch snel gewend raken en niet meer zonder die 1x per week kunnen. En kans is groter dat je lichaam en geest 2x per week gaat verlangen .... en dat je ergens op een bepaald moment moet gaan knokken tegen de Benzos en dat is veel moeilijker dan meesten denken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De mensen die afhankelijk zijn van benzo's hebben al een groot probleem.
Afkicken zal haast altijd via de zorg moeten geschieden, want de arts hierbij moet eea goed kunnen begeleiden. Zelf afkicken is echt heel erg moeilijk.....al zijn er mensen die dit op eigen initiatief lukt.
Maar benzo's zijn dus niet ongevaarlijk.
Ik begrijp eigenlijk dus niet dat deze benzo's niet verboden worden om deze via internet te kunnen bestellen.
Maar ja alcohol is ook niet ongevaarlijk en is overal vrij eenvoudig te koop. Die wordt ook niet verboden....omdat de overheid er stevig op verdient.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."