Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTesten van 6-apb HcI / Succinaat

Testen van 6-apb HcI / Succinaat

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
johnhetkanon zei:
Betekent dit dan toch dat ik de HCL variant heb?
Klik om te vergroten...
Ja, zo zou het er uit moeten zien. Het maakt volgens mij niet uit dat er ook een beetje 4-APB in het monster zat. Dus de vendor heeft niet gelogen. Of nou ja, een beetje dan 🙂 want het was niet helemaal zuiver.

Voor een even mooie ervaring kun je de volgende keer ook gewoon succinaat gebruiken 😉
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#2
johnhetkanon zei:
Misschien nog even goed om op dit bericht terug te komen: afgelopen zaterdag was het zover. Voor het eerst 6apb. 200mg in zakje door het drinken gedaan (denk dat er wel ietsjes is blijven hangen dus zal rond de 180-190 gezeten hebben). Het was precies waar ik voor Qlimax naar op zoek was! Het kwam heel langzaam op en begon met klamme handjes. Vervolgens liep ik in mijn hoofd op wolkjes en was ik lekker vrolijk. Maar het belangrijkste: ik had toch de energie om lekker los te gaan! Ik bleef niet zoals ik bij Mdma heb met mijn benen aan de grond vastgeketend. Het fijne eraan vond ik ook vooral dat het dus weer langzaam afzwakt en je niet een echte comedown hebt zoals bij Mdma. Het voelde als gewoon goed zo! 1x genomen en zeker 5 tot 6 uur zoet, geen behoefte om bij te nemen. Weinig geslapen erna maar daar stel ik me altijd ook op in. Vandaag 8 uurtjes geslapen en tot nu toe ook geen al te grote kater, hoop ook niet dat het nog komt.

Voor mij zeker voor herhaling vatbaar, nu weer even 2/3 maandjes pauze.
Klik om te vergroten...
Fijn!!
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zojuist pellets van een andere vendor, zouden 130mg moeten zijn. Ga voor zekerheid laten testen. Als ik er op t oog naar kijk kan ik me niet voorstellen dat hier 130mg in zit. Het poeder dat ik thuis heb liggen heb ik nog niet geconsumeerd want als ik daar bijv 130mg van afweeg is de berg zo groot dat ik het niet aan durf.

Ik ga vooralsnog een duurdere precisie weegschaal aanschaffen om voor t feest in januari de poedervorm te proberen.
j
johnhetkanonLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Ja, zo zou het er uit moeten zien. Het maakt volgens mij niet uit dat er ook een beetje 4-APB in het monster zat. Dus de vendor heeft niet gelogen. Of nou ja, een beetje dan 🙂 want het was niet helemaal zuiver.

Voor een even mooie ervaring kun je de volgende keer ook gewoon succinaat gebruiken 😉
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie!

Ik heb zojuist ook succinaat besteld om eens te kijken hoe die reageren op zilvernitraat. Had nog genoeg over en ook nog wat buisjes, dus vond ik wel interessant om te zien. Zal hier ook nog wel even een reactie posten hoe het er dan uitziet.
j
johnhetkanonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebbenzekezine? zei:
Ik heb zojuist pellets van een andere vendor, zouden 130mg moeten zijn. Ga voor zekerheid laten testen. Als ik er op t oog naar kijk kan ik me niet voorstellen dat hier 130mg in zit. Het poeder dat ik thuis heb liggen heb ik nog niet geconsumeerd want als ik daar bijv 130mg van afweeg is de berg zo groot dat ik het niet aan durf.

Ik ga vooralsnog een duurdere precisie weegschaal aanschaffen om voor t feest in januari de poedervorm te proberen.
Klik om te vergroten...
Vooral laten testen! Ben benieuwd wat eruit komt. Denk dat poeder in combinatie met zelf capsules maken toch het meest betrouwbaar is!
j
jonnaownsLid
01-01-2024, 00:00
#6
johnhetkanon zei:
Dank voor je reactie!

Ik heb zojuist ook succinaat besteld om eens te kijken hoe die reageren op zilvernitraat. Had nog genoeg over en ook nog wat buisjes, dus vond ik wel interessant om te zien. Zal hier ook nog wel even een reactie posten hoe het er dan uitziet.
Klik om te vergroten...
hier nog wat nieuws over?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Het idee is dat je in een reageerbuis 6-apb oplost in demiwater en dan een beetje zilvernitraat toevoegt (drinkwater werkt niet). Als je een witte neerslag ziet of als het water troebel wordt, heb je HCL (de neerslag is zilverchloride). Als het water helder blijft heb je succinaat.
Klik om te vergroten...
johnhetkanon zei:
Nou, de test zojuist uitgevoerd! Eerst heb ik de 6apb opgelost in demiwater. Toen het zilvernitraat toegevoegd, er ontstond gelijk een witte wolk. Het water werd troebel. Als ik onderin kijk lijkt zich wat opgestapeld te hebben (zie de foto). Betekent dit dan toch dat ik de HCL variant heb?

Ik hoor het graag!Bekijk bijlage 55302Bekijk bijlage 55303Bekijk bijlage 55304
Klik om te vergroten...
Let wel op dat zilverzouten heel giftig zijn, voornamelijk voor het milieu. Dus absoluut niet door de wc spoelen of in de gootsteen gooien.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Let wel op dat zilverzouten heel giftig zijn, voornamelijk voor het milieu. Dus absoluut niet door de wc spoelen of in de gootsteen gooien.
Klik om te vergroten...
Wat kun je het beste doen met de restanten?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Wat kun je het beste doen met de restanten?
Klik om te vergroten...
Nouja, dat is dus een probleem en ook een reden waarom ik liever had gehad dat je de tip niet had gegeven :sweatsmile:

Zulk afval moet je afleveren bij een gespecialiseerde afvalverwerker. Maar die hebben niet een afleverpunt waar je even dit soort buisjes kunt afleveren als hobbyist.

Wat je nog kunt proberen is het buisje achterlaten bij de plaatselijke milieustraat bij het klein chemisch afval. Maar zulke afleverpunten zijn eigenlijk ook niet op dit soort zilverzoutoplossingen berekend. Zou wel fijn zijn als je netjes een label op het buisje doet wat erin zit. Dat je de 6-APB erbij verzwijgt snap ik wel. Maar dat er zilverchloride in zit moet de afvalverwerken wel weten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Nouja, dat is dus een probleem en ook een reden waarom ik liever had gehad dat je de tip niet had gegeven :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Van het gevaar voor het milieu was ik me niet bewust. Mea culpa. Op zich een goed argument om dit experiment niet uit te voeren en genoegen te nemen met de enigszins onvolledige testresultaten van het DIMS.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Van het gevaar voor het milieu was ik me niet bewust. Mea culpa. Op zich een goed argument om dit experiment niet uit te voeren en genoegen te nemen met de enigszins onvolledige testresultaten van het DIMS.
Klik om te vergroten...
Ja vooral omdat er geen verschillen bekend zijn over bijvoorbeeld de bio-beschikbaarheid van de verschillende zoutvormen, en het erop lijkt dat het enige verschil tussen succinaat en hcl is de maximale zuiverheid van het spul.

Maar wel goed een DIY-testmethode bedacht. En goed dat je bereid bent om daar nog even kritisch naar te kijken!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Maar wel goed een DIY-testmethode bedacht.
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet zelf bedacht. De eer gaat naar @Lysergine (hier) De tip stond dus al op het forum. Ik had hierboven ook al een link geplaatst.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Ik heb het niet zelf bedacht. De eer gaat naar @Lysergine (hier) De tip stond dus al op het forum. Ik had hierboven ook al een link geplaatst.
Klik om te vergroten...
Ah vandaar. Ik dacht dat je misschien zelf even een binas erbij had gepakt.
j
johnhetkanonLid
01-01-2024, 00:00
#14
jonnaowns zei:
hier nog wat nieuws over?
Klik om te vergroten...
Sorry, er komt deze week een update! Was even inactief. Maar dit weekend ga ik weer 6-apb proberen op een indoor feest na een paar maandjes pauze. Ik wil dus ook nog even de succinaat testen met het zilvernitraat. Ik heb ook de berichtjes gelezen omtrent de giftigheid van zilvernitraat en ga het reageerbuisje proberen in te leveren bij de mileustraat na afloop. Ik denk dat het juist wel goed is dat het hier wordt benoemd en besproken, nu worden ik en eventueel andere die dit lezen er bewust van en wordt er misschien wat mee gedaan. Ik ga hoe dan ook testen, maar nu weet ik in ieder geval weer wat meer.

Dus dank voor de info!
j
jonnaownsLid
01-01-2024, 00:00
#15
johnhetkanon zei:
Sorry, er komt deze week een update! Was even inactief. Maar dit weekend ga ik weer 6-apb proberen op een indoor feest na een paar maandjes pauze. Ik wil dus ook nog even de succinaat testen met het zilvernitraat. Ik heb ook de berichtjes gelezen omtrent de giftigheid van zilvernitraat en ga het reageerbuisje proberen in te leveren bij de mileustraat na afloop. Ik denk dat het juist wel goed is dat het hier wordt benoemd en besproken, nu worden ik en eventueel andere die dit lezen er bewust van en wordt er misschien wat mee gedaan. Ik ga hoe dan ook testen, maar nu weet ik in ieder geval weer wat meer.

Dus dank voor de info!
Klik om te vergroten...
ok top
j
johnhetkanonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Excuses voor de late reactie, door een operatie is het even blijven liggen. Gisteren dan alsnog de test gedaan. Het vreemde vond ik dat de succinaat ook de witte neerslag gaf. Net zoals de vernoemde HCL variant. Ik heb foto's toegevoegd in de bijlage.

Hierdoor twijfel ik weer of ik wel echt de HCL variant heb? (Neemt overigens niet weg dat het spul gewoon heerlijk werkt).

Wat ik wel heb gemerkt is dat de succinaat variant na de witte neerslag na ongeveer 10 minuten wel is opgelost in het water en er onderop in het reageerbuisje geen ophoping ontstaat. Bij de HCL variant duurde dit een stuk langer en bleef er wel een beetje opgehoopt onderin zitten. Dit zie je ook op de foto, waarbij het linkerbuisje aan de onderkant nog wat opgehoopt ziet en bij het rechterbuisje is dat volledig opgelost.

Op de foto's is elke keer het linkerbuisje met HCL. Rechterbuisje met succinaat.

Is er nog iemand met expertise die kan verklaren waarom er met zilvernitraat ook bij succinaat een witte neerslag ontstond?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."