Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc bijwerkingen topic

3mmc bijwerkingen topic

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ex-misbruiker van 3-MMC, kan ik je vertellen dat dit een teken is dat je zou moeten minderen en/of stoppen.

De buikkrampen komen omdat het in lichte mate serotonine vrijgeeft. Ik weet niet of je ervaring hebt met MDMA? Maar zo ja, dan is dat vergelijkbaar, echter iets lichter.
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey ik heb momenteel erg heftige buikkrampen na gebruik van 3mmc. Ik heb dit vaker gehad maar nooit zo erg, lig plat en nogsteeds veel last. Heb in verhouding met normaal erg weinig gebruikt.
hoezo zou dit zo erg kunnen zijn, zou t gemixt kunnen zijn?

p.s. dacht laat ik even een topic maken zodat mensen hun bijwerkingen kunnen bespreken in één algemeen topic.
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb je het als bommetje genomen en heb je gegeten ??
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee heb het gesnoven, denk zon 0,3 gram over een tijdsspan van 2 uur. Das voor mij erg weinig dus daar zou t niet aan kunnen liggen.
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#5
MvV zei:
Nee heb het gesnoven, denk zon 0,3 gram over een tijdsspan van 2 uur. Das voor mij erg weinig dus daar zou t niet aan kunnen liggen.
Klik om te vergroten...
ik zou het echt niet weten ik zit nu al 2 dagen aan de 3mmc maar nergens last van alleen moe
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MaanLander zei:
ik zou het echt niet weten ik zit nu al 2 dagen aan de 3mmc maar nergens last van alleen moe
Klik om te vergroten...
Ja zit er ook al een tijdje dagelijks aan alleen heb nu van andere dealer. Ik vraag me wel af hoezo dit opeens is want t effect van deze 3m is wel echt on top.
benoemenswaardig is dat de buikkrampen maar een half uur tot 45 minuten duurden en daarna leuke nacht gehad en verder gebruikt, vind t maar raar.
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#7
MvV zei:
Ja zit er ook al een tijdje dagelijks aan alleen heb nu van andere dealer. Ik vraag me wel af hoezo dit opeens is want t effect van deze 3m is wel echt on top.
benoemenswaardig is dat de buikkrampen maar een half uur tot 45 minuten duurden en daarna leuke nacht gehad en verder gebruikt, vind t maar raar.
Klik om te vergroten...
Mis is heet geen 3M of 3M met iets er in
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
3-MMC legt ploseling de spijsvertering stil als je het snuift. Dat kan tot allerlei problemen leiden. Mogelijk verkrampten de darmspieren ook even omdat ze ineens werden stilgelegd terwijl ze nog voedsel aan het verteren zijn.
Stimulerende middelen hebben vaak als bijwerking misselijkheid, braken, obstipatie, of krampen. Dat komt doordat de darmen in nauw contact staan met de rest van het zenuwstelsel en de hersenen. En dat stelsel wordt beïnvloed door stimulerende drugs, zoals @MetalGuy ook zegt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou zsm stoppen met dagelijks gebruiken, dat gaat verkeerd aflopen.
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MaanLander zei:
Mis is heet geen 3M of 3M met iets er in
Klik om te vergroten...
Ja kan kloppen, ik ga t laten testen. Maar kan tot nieuwjaar niet
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MetalGuy zei:
Als ex-misbruiker van 3-MMC, kan ik je vertellen dat dit een teken is dat je zou moeten minderen en/of stoppen.

De buikkrampen komen omdat het in lichte mate serotonine vrijgeeft. Ik weet niet of je ervaring hebt met MDMA? Maar zo ja, dan is dat vergelijkbaar, echter iets lichter.
Klik om te vergroten...
Kan je hier iets meer uitleg over geven? Hoezo is dit perse een probleem?
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
3-MMC legt ploseling de spijsvertering stil als je het snuift. Dat kan tot allerlei problemen leiden. Mogelijk verkrampten de darmspieren ook even omdat ze ineens werden stilgelegd terwijl ze nog voedsel aan het verteren zijn.
Stimulerende middelen hebben vaak als bijwerking misselijkheid, braken, obstipatie, of krampen. Dat komt doordat de darmen in nauw contact staan met de rest van het zenuwstelsel en de hersenen. En dat stelsel wordt beïnvloed door stimulerende drugs, zoals @MetalGuy ook zegt.
Klik om te vergroten...
Heb van cathiones erge last van constipatie de dag erna en erg gasserig, staat niet vermeld op psychonautwiki helaas
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Shinyzappy zei:
Heb van cathiones erge last van constipatie de dag erna en erg gasserig, staat niet vermeld op psychonautwiki helaas
Klik om te vergroten...
En gebruik je frequent? Of heb je t gewoon altijd als je gebruikt ookal doe je het een tijd niet?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
95% van je serotoninereceptoren, oftewel het gelukshormoon, bevindt zich in de dikke darm. Op het moment dat deze worden uitgeput, zal zich dat eerst uiten in buikkrampen. En als je er dan mee doorgaat, wordt de overige serotonine in je hersenen er ook op aangesproken. Wat op zijn beurt dan resulteert in (soms ernstige-)psychische klachten.

Denk daarbij aan depressies, breinschokken, geestelijke vermoeidheid e.d.
Klik om te vergroten...
Stukje achtergrond: serotonine heet zo omdat het een samentrekken is van serum en ton(ic), wat zoals betekent als bloed-samentrekken. Oftewel, in serotonine staat het effect van samentrekkende bloedvaten al vastgelegd. Dit effect geldt dus voor alle gladde spierweefsel. Daarvan zijn er veel in het verteringskanaal. Gladde spierweefsels worden onbewust gereguleerd, dus via serotonine en het zenuwstelsel.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#15
MvV zei:
En gebruik je frequent? Of heb je t gewoon altijd als je gebruikt ookal doe je het een tijd niet?
Klik om te vergroten...
Altijd als ik t gebruik vanaf begins aan al sindsdien ook al 1.5 nee kunnen zeggen tegen die troep heb r afgunst voor , liefde voor keta is daarin tegen gegroeid ookal is dat ondertussen al even onder controle
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Shinyzappy zei:
Altijd als ik t gebruik vanaf begins aan al sindsdien ook al 1.5 nee kunnen zeggen tegen die troep heb r afgunst voor , liefde voor keta is daarin tegen gegroeid ookal is dat ondertussen al even onder controle
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of t aan de 3m of aan mij ligt, maar t voelde alsof ik een tia kreeg toen ik dit probeerde te lezen.
wat ik er uit begrijp ben je gestopt met 3m en is keta het nieuwe slachtoffer. Goed bezig met geen 3m meer nemen maar pas op met ket man, zitten ook serieuze gevaren aan en kan je net zo goed verslaafd aan raken.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MvV zei:
Kan je hier iets meer uitleg over geven? Hoezo is dit perse een probleem?
Klik om te vergroten...
95% van je serotoninereceptoren, oftewel het gelukshormoon, bevindt zich in de dikke darm. Op het moment dat deze worden uitgeput, zal zich dat eerst uiten in buikkrampen. En als je er dan mee doorgaat, wordt de overige serotonine in je hersenen er ook op aangesproken. Wat op zijn beurt dan resulteert in (soms ernstige-)psychische klachten.

Denk daarbij aan depressies, breinschokken, geestelijke vermoeidheid e.d.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
3-MMC legt ploseling de spijsvertering stil als je het snuift. Dat kan tot allerlei problemen leiden. Mogelijk verkrampten de darmspieren ook even omdat ze ineens werden stilgelegd terwijl ze nog voedsel aan het verteren zijn.
Stimulerende middelen hebben vaak als bijwerking misselijkheid, braken, obstipatie, of krampen. Dat komt doordat de darmen in nauw contact staan met de rest van het zenuwstelsel en de hersenen. En dat stelsel wordt beïnvloed door stimulerende drugs, zoals @MetalGuy ook zegt.
Klik om te vergroten...
Juist!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Specifiek over 3-MMC is er natuurlijk nagenoeg niks bekend over het effect van de drug op de spijsvertering. Daar is simpelweg geen onderzoek naar gedaan. Vandaar ook dat we alleen in zijn algemeenheid kunnen spreken over de rol van stimulerende middelen en neurotransmitters op de spijsvertering. Als je klachten hebt dan is dat een sterk teken dat je even voorzichtig aan moet gaan doen met je gebruik. Straks ga jij nog ontdekken wat voor darmziektes je van 3-MMC kunt krijgen....
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetalGuy zei:
95% van je serotoninereceptoren, oftewel het gelukshormoon, bevindt zich in de dikke darm. Op het moment dat deze worden uitgeput, zal zich dat eerst uiten in buikkrampen. En als je er dan mee doorgaat, wordt de overige serotonine in je hersenen er ook op aangesproken. Wat op zijn beurt dan resulteert in (soms ernstige-)psychische klachten.

Denk daarbij aan depressies, breinschokken, geestelijke vermoeidheid e.d.
Klik om te vergroten...
Vertel mij wat over brein schokken die kunnen hels zijn anderhalf jaar geleden was mij gebruik zo erg dat ik als ik ze kreeg bijna letterlijk onderuit ging/zakte toen voor nood 14 dagen aan de anti epileptica gezeten door HAP sinds dien nog wel dingen meegemaakt maar de laatste maanden ups and downs

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."