Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies over fenetylamines en triptamines

Advies over fenetylamines en triptamines

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil voor t verbod nog wat leuke tripmiddelen in huis halen. Ik heb paar keer lsd, truffels gedaan. En zeer vaak 2cb. Ervaring met trippen dus.

Kunnen mensen wat meer vertellen over welke nog wel de moeite waard zijn om te proberen?

Ik ben sowieso benieuwd naar hoe mensen 2C-C en 2C-D ervaren? Ook in vergelijking met 2C-B. Ik zie dat er ineens 2C-E verkocht wordt? Is een wat duisterder broertje van 2C-B en duurt iets langer dacht ik? 2C-G helemaal niet van gehoord.

Verder heb ik wel is wat gehoord van 4-HO-MET. Dit zou een soort gelijk effecten moeten geven als truffels alleen dan zonder een headspace dus puur audio-visuele stimulatie? Correct me if im wrong.

Voor de rest ben ik benieuwd wat mensen te zeggen hebben over de rest van de chemicals.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#2
2C-C: Heerlijke psychedelica. Goed te navigeren met fijne visuals en een goede headspace. Één van de weinige middelen waarop ik na afloop gewoon kan slapen.

2C-D: Op zichzelf niet echt iets bijzonders, het werd bij mij op zichzelf pas interessant op een extreem hoge dosis (250mg). In combinatie met andere middelen, zoals 5-MeO-MiPT, kan het interessant zijn maar ook dan had ik een zeer hoge dosis nodig om het goed te voelen (150mg).

2C-E: Vond het zeker een 'duister' middel, vooral de headspace voelde niet echt fijn aan en dat had vaak een grote impact op mijn trip. Wellicht dat je hier een smaak voor kan ontwikkelen, maar voor mij was dit het gewoon niet.

2C-G: Nog nooit geprobeerd.

4-HO-MET: Vaak genomen als een 'fun-trip' met de vele visuals en normaal gezien makkelijke navigatie. Echter 1 keer genomen met een voor mij relatief lichte dosis (20mg), en ben toen onverwacht behoorlijk diep gegaan met de reis, was erg mooi en introspectief.

Methallylescaline: Eigenlijk wel een interessant middel. Beetje als een combo van mescaline en 2C-B? Lange reis waar je redelijk van kan genieten met de juiste voorbereiding. Ook de week erna had het voor mij een lichte nootropic werking, net zoals bijvoorbeeld LSD en DOC.

4-AcO-DET: Voelde als een erg vage substantie die toch interessant was. Zou er zo nog een paar keer op willen reizen.

4-HO-MiPT/5-MeO-MIPT: Zijn redelijk gelijk aan elkaar, en zijn voor mij, indien correct gedoseerd, 1 van de beste middelen. Euforisch, stimulerend, entactogeen en toch heel anders dan andere triptaminen. Muziek klinkt er geweldig op!

5-MeO-DMT: Heb dit bijzonder vaak genomen, ik geef vaak aan mensen aan dat het middel voor mij voelt alsof ik 'in de armen van God' wordt gehouden. Niet echt visueel, hooguit een soort van trillende witte vlekken op een hoge dosis, voor mij is de trip vooral 'voelbaar'.

Sommige mensen vinden 5-MeO-DMT beter/heftiger dan nn-DMT maar ik vind van niet: beiden hebben hun eigen plek en voor mij is nn-DMT interessanter omdat ik met 5-MeO-DMT eigenlijk altijd in dezelfde soort trip beland, dat terwijl ik met nn-DMT nooit precies weet waar het heen gaat en dat is voor mij belangrijk. Voor mij is 5-MeO-DMT zeker niet heftiger dan een nn-DMT reis.

aMT: Nog niet genomen.

DPT: Nog niet genomen.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Proxima zei:
2C-C: Heerlijke psychedelica. Goed te navigeren met fijne visuals en een goede headspace. Één van de weinige middelen waarop ik na afloop gewoon kan slapen.

2C-D: Op zichzelf niet echt iets bijzonders, het werd bij mij op zichzelf pas interessant op een extreem hoge dosis (250mg). In combinatie met andere middelen, zoals 5-MeO-MiPT, kan het interessant zijn maar ook dan had ik een zeer hoge dosis nodig om het goed te voelen (150mg).

2C-E: Vond het zeker een 'duister' middel, vooral de headspace voelde niet echt fijn aan en dat had vaak een grote impact op mijn trip. Wellicht dat je hier een smaak voor kan ontwikkelen, maar voor mij was dit het gewoon niet.

2C-G: Nog nooit geprobeerd.

4-HO-MET: Vaak genomen als een 'fun-trip' met de vele visuals en normaal gezien makkelijke navigatie. Echter 1 keer genomen met een voor mij relatief lichte dosis (20mg), en ben toen onverwacht behoorlijk diep gegaan met de reis, was erg mooi en introspectief.

Methallylescaline: Eigenlijk wel een interessant middel. Beetje als een combo van mescaline en 2C-B? Lange reis waar je redelijk van kan genieten met de juiste voorbereiding. Ook de week erna had het voor mij een lichte nootropic werking, net zoals bijvoorbeeld LSD en DOC.

4-AcO-DET: Voelde als een erg vage substantie die toch interessant was. Zou er zo nog een paar keer op willen reizen.

4-HO-MiPT/5-MeO-MIPT: Zijn redelijk gelijk aan elkaar, en zijn voor mij, indien correct gedoseerd, 1 van de beste middelen. Euforisch, stimulerend, entactogeen en toch heel anders dan andere triptaminen. Muziek klinkt er geweldig op!

5-MeO-DMT: Heb dit bijzonder vaak genomen, ik geef vaak aan mensen aan dat het middel voor mij voelt alsof ik 'in de armen van God' wordt gehouden. Niet echt visueel, hooguit een soort van trillende witte vlekken op een hoge dosis, voor mij is de trip vooral 'voelbaar'.

Sommige mensen vinden 5-MeO-DMT beter/heftiger dan nn-DMT maar ik vind van niet: beiden hebben hun eigen plek en voor mij is nn-DMT interessanter omdat ik met 5-MeO-DMT eigenlijk altijd in dezelfde soort trip beland, dat terwijl ik met nn-DMT nooit precies weet waar het heen gaat en dat is voor mij belangrijk. Voor mij is 5-MeO-DMT zeker niet heftiger dan een nn-DMT reis.

aMT: Nog niet genomen.

DPT: Nog niet genomen.
Klik om te vergroten...
Kijk is aan. Duidelijk uitgelegd. Dit is top thanks! Hoe zou je 2C-C omschrijven qua trip en in vergelijking? Hoe is t qua tijdsduur, dosering?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga wel is trippen in de nacht op 2C-B terwijl 1 van mn ouders er is. Dit vind ik te doen aangezien ik redelijk helder ben op 2C-B aangezien ik niet in de "stres" raak dat ik eventueel bad zou kunnen gaan op dat idee. LSD of truffels daarentegen zou ik absoluut in deze omstandigheden nooit doen. Alleen als ik alleen ben en geen onverwachtse mensen verwacht. Gaat gegarandeerd fout en een badtrip worden. Hoe zou jij 2c-c en 4-ho-met omschrijven? In de zin van zou dit geschikt zijn of wordt je er toch wel aardig waus van?

- en die 4-ho-mipt en 5-meo-mipt. Hoe zou je dat omschrijven qua visuals en mindset?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
DPT is opzich wel interessant, maar het is nogal een rare trip die zeker niet door iedereen als prettig wordt ervaren. Ik kreeg er een spanning van in mijn lichaam en gek genoeg een sterke libido verhoging.

Het is een erg heftig middel en de visuals zijn echt uniek. Het is al een hele tijd sinds ik het voor het laatst heb genomen, maar ik weet nog goed dat ik nogal verbaasd was van alle complexe patronen die ik zag.

Zou het wel afraden als je niet genoeg ervaring hebt met andere tripmiddelen, dan kan het snel duister worden vrees ik.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
XMR zei:
DPT is opzich wel interessant, maar het is nogal een rare trip die zeker niet door iedereen als prettig wordt ervaren. Ik kreeg er een spanning van in mijn lichaam en gek genoeg een sterke libido verhoging.

Het is een erg heftig middel en de visuals zijn echt uniek. Het is al een hele tijd sinds ik het voor het laatst heb genomen, maar ik weet nog goed dat ik nogal verbaasd was van alle complexe patronen die ik zag.

Zou het wel afraden als je niet genoeg ervaring hebt met andere tripmiddelen, dan kan het snel duister worden vrees
Klik om te vergroten...
Ik had destijds een lijntje van 65mg gesnoven, leuke effecten...wel net niet genoeg om te spreken van een full blown trip.
Wat me vooral bijbleef is de extreem nare drip achter in je keel,,je neus die heel de trip dichtzit, je keel die venijnig geirriteerd voelt.
Maar ik wil het zeker nog wel eens een kans geven met een hogere dosis deze keer en mss een andere roa.
Hoe heb jij DPT genomen en welke dosering?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Ik had destijds een lijntje van 65mg gesnoven, leuke effecten...wel net niet genoeg om te spreken van een full blown trip.
Wat me vooral bijbleef is de extreem nare drip achter in je keel,,je neus die heel de trip dichtzit, je keel die venijnig geirriteerd voelt.
Maar ik wil het zeker nog wel eens een kans geven met een hogere dosis deze keer en mss een andere roa.
Hoe heb jij DPT genomen en welke dosering?
Klik om te vergroten...
Het is al lang geleden, maar volgensmij had ik 75mg geplugt. De drip is inderdaad erg onprettig en zeker iets om rekening mee te houden als je het snuift.

Ik had al eerder lichtere doseringen geprobeerd waarvan ik niet zo veel merkte. Hierdoor was ik dus erg onder de indruk van de effecten toen ik bij deze dosis wel duidelijk sterke effecten ervaarde.

(Het is denk ik ondertussen al minimaal 2 jaar geleden, dus ik ben niet 100% zeker van de dosering)
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amt vond ik niet zo veel aan, geeft een trippy gevoel maar je tript niet echt, dus geen visuals of zo. Psychonautwiki geeft aan dat je zeer voorzichtig moet zijn om dit middel te combineren met andere middelen.
Dus wat mij betreft geen aanrader.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
XMR zei:
Het is al lang geleden, maar volgensmij had ik 75mg geplugt. De drip is inderdaad erg onprettig en zeker iets om rekening mee te houden als je het snuift.

Ik had al eerder lichtere doseringen geprobeerd waarvan ik niet zo veel merkte. Hierdoor was ik dus erg onder de indruk van de effecten toen ik bij deze dosis wel duidelijk sterke effecten ervaarde.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info, heb nog nooit iets geplugt maar in het geval van DPT wel het proberen waard lijkt me.
In de afweging lijkt het alleszins toch beter dan de onprettige bijwerkingen die het snuiven met zich meebrengt, de dosis zoek ik wel uit,,ik begin altijd laag
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
DPT leek redelijk op mijn 'difficult' P-LSD experience... down and out in Amsterdam.

Beelden van spinnen en vleesetende planten en harlekijnen. "Oh wat heerlijk zou 't zijn te spelen met een bonte Harlekijn!"... "Oh wat gruwelijk zou 't zijn als de Harlekijn met jou speelt!"

Deze trip was verder niet zo duister, en de beelden hadden veel weg van een soort van kleurig behang.

MAL was mooi, maar verwarrend.

2-C-D niet puur genomen (maar met 2F-DCK en een RC-stim).

4-HO-MET tribal tattoo visuals...

5-MeO-DMT, laat gedoseerd 'vorst' visuals, hoger 'wit' licht, soms wat (onaantrekkelijke) symbolen erin. Dankbaarheidsgevoel erna dat dagen aanhoudt.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beide middelen lijken me hier geschikt voor, ik zou ze allebei nemen en dan vergelijken. 2C-D lijkt mij iets visueler als C, ik heb er ooit +100mg van genomen en kon nog steeds vrij goed sociaal functioneren etc, had veel visuals, maar was mentaal nog steeds vrij helder. Bij 2C-C zou ik bij hogere dosissen meer trippen en een sterker mentaal effect hebben volgens mij.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#12
ReggaeBlaster zei:
Ik ga wel is trippen in de nacht op 2C-B terwijl 1 van mn ouders er is. Dit vind ik te doen aangezien ik redelijk helder ben op 2C-B aangezien ik niet in de "stres" raak dat ik eventueel bad zou kunnen gaan op dat idee. LSD of truffels daarentegen zou ik absoluut in deze omstandigheden nooit doen. Alleen als ik alleen ben en geen onverwachtse mensen verwacht. Gaat gegarandeerd fout en een badtrip worden. Hoe zou jij 2c-c en 4-ho-met omschrijven? In de zin van zou dit geschikt zijn of wordt je er toch wel aardig waus van?

- en die 4-ho-mipt en 5-meo-mipt. Hoe zou je dat omschrijven qua visuals en mindset?
Klik om te vergroten...
2C-C is het meer ontspannen broertje van 2C-B vind het zelf een superfijn nummer.
2C-D is een heel vergevingsgezinde 2C-B-light voor mij, wel visueel, maar mentaal blijf ik er heel helder onder. Heb er ook hoge dosissen van genomen en vind het heel fijn, ook icm met stimulanten etc.
2C-G werkt superlang, heb het nog niet geprobeerd, maar denk dat die minder ideaal is voor recreatief gebruik tenzij je er veel tijd voor hebt.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#13
jam zei:
2C-C is het meer ontspannen broertje van 2C-B vind het zelf een superfijn nummer.
2C-D is een heel vergevingsgezinde 2C-B-light voor mij, wel visueel, maar mentaal blijf ik er heel helder onder. Heb er ook hoge dosissen van genomen en vind het heel fijn, ook icm met stimulanten etc.
2C-G werkt superlang, heb het nog niet geprobeerd, maar denk dat die minder ideaal is voor recreatief gebruik tenzij je er veel tijd voor hebt.
Klik om te vergroten...
Laat ik dan de vraag zo stellen:
Ik zoek een tripmiddel wat visueel stimuleert en audio ook enorm "enhanced" maakt. Maar waar ik vrij helder op blijf dat mocht ik even snel naar t toilet moeten beneden dat ik dan niet rare dingen ga doen en dus de aandacht trek. Het is dan eigenlijk niet echt spiritueel en valt niet onder "echt" trippen. Maar soms heb ik niet altijd zin om er een mentale trip van te maken maar wil ik gewoon simpel dat muziek magisch mooi klinkt samen met visuele stimulatie.

Als jij dit zo leest wat zou er dan in je opkomen?

Je zegt 2c-c is ontspannen en 2c-d is vergevingsgezind? Kan je een voorbeeld geven. Heb niet echt een goed beeld hoe jij deze 2 ervaart?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#14
jam zei:
Beide middelen lijken me hier geschikt voor, ik zou ze allebei nemen en dan vergelijken. 2C-D lijkt mij iets visueler als C, ik heb er ooit +100mg van genomen en kon nog steeds vrij goed sociaal functioneren etc, had veel visuals, maar was mentaal nog steeds vrij helder. Bij 2C-C zou ik bij hogere dosissen meer trippen en een sterker mentaal effect hebben volgens mij.
Klik om te vergroten...
Oke nee duidelijk. Wat zou jij aanraden qua dosis voor beide middelen?
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#15
ReggaeBlaster zei:
Oke nee duidelijk. Wat zou jij aanraden qua dosis voor beide middelen?
Klik om te vergroten...
Voor 2C-C werkte een doseringsbereik van 30 mg tot 70 mg goed voor mij. (Oraal)

Met 30 mg kon ik geen andere beelden zien, behalve een lichte visuele vervorming. Misschien is het een goede dosis voor een feestje, maar ik vond het saai. 50mg en hoger waren voor mij absoluut leuke ervaringen met kleurrijke en opvallende visuele effecten.

Ik heb een keer 15 mg snuiven en heb 1,5 uur lang genoten van een intense en plezierige trip.

Ik heb geen ervaring met 2C-D
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
ReggaeBlaster zei:
Ik wil voor t verbod nog wat leuke tripmiddelen in huis halen. Ik heb paar keer lsd, truffels gedaan. En zeer vaak 2cb. Ervaring met trippen dus.

Kunnen mensen wat meer vertellen over welke nog wel de moeite waard zijn om te proberen?

Ik ben sowieso benieuwd naar hoe mensen 2C-C en 2C-D ervaren? Ook in vergelijking met 2C-B. Ik zie dat er ineens 2C-E verkocht wordt? Is een wat duisterder broertje van 2C-B en duurt iets langer dacht ik? 2C-G helemaal niet van gehoord.

Verder heb ik wel is wat gehoord van 4-HO-MET. Dit zou een soort gelijk effecten moeten geven als truffels alleen dan zonder een headspace dus puur audio-visuele stimulatie? Correct me if im wrong.

Voor de rest ben ik benieuwd wat mensen te zeggen hebben over de rest van de chemicals.
Klik om te vergroten...
Ja ik ben ook van plan nog wat van deze middelen te kopen. Kan zelf niet even gauw de 2c-C en 2c-e vinden maar misschien moet ik nog even verder zoeken want deze twee zou ik nog wel graag in mijn assortiment willen hebben. 2c-d zou in vergelijking met deze twee niet zoveel voorstellen en in verhouding behoorlijk duur.

4-HO-MET is voor mij echt 1 van de fijnste psychedelica die er is. Mooie visuals, muziek klinkt extra mooi, heeft een lichte headspace maar die zeker nog de moeite waard is voor mooie ervaringen en inzichten en is licht stimulerend. Ik noem het de lsd van de tryptamines...

Methallylescaline alleen nog maar op een zeer lichte dosis gehad maar deze lijkt mij ook zeer interessant.

Doc duurt voor mij wel heel erg lang en je moet tegen de wat vreemde stimulatie kunnen. Verder is deze heel erg dosis gevoelig en niet de makkelijkste psychedelica om mee te spelen. Dus zou hier wat voorzichtig mee zijn, ook dus door die lange werkingsduur van over de 12 uur.

5-MeO-DMT is wel een heel bijzondere. Zeer heftig maar met weinig visuals want deze geeft echt een zeer interne trip. Zoals @Proxima ook aangaf zijn de ervaringen wel behoorlijk gelijk (dosis afhankelijk natuurlijk) dus niet zoals met DMT die bij elke tripvolledig anders kan zijn. Beide even heftig als je het mij vraagt maar op een totaal verschillende manier.
Niet aan te raden maar ik heb dmt en 5-MeO-DMT ook eens gecombineerd. Dit is 1 van de heftigste ervaringen ooit en heeft een huilbui getriggerd van zeker een kwartier. Was heerlijk achterafmaar niet iets wat ik zomaar vaker ga doen.

Proxima zei:
4-HO-MiPT/5-MeO-MIPT:
Klik om te vergroten...
Welke van deze twee zou je adviseren? Ze lijken erg op elkaar maar kan daardoor dus niet kiezen LoL..
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Kan zelf niet even gauw de 2c-C en 2c-e vinden
Klik om te vergroten...
Ik ook.
Ik vind de 2C-C erg fijn, maar hij is niet verkrijgbaar bij de dealers waar ik al lange tijd vertrouwen in heb.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#18
ReggaeBlaster zei:
Oke nee duidelijk. Wat zou jij aanraden qua dosis voor beide middelen?
Klik om te vergroten...
Ik zou voor 2C-C ook voor minstens 30mg gaan, de meest verkrijgbare pellets hebben ook die dosering. Voor 2C-D vind ik persoonlijk dat de pellets vaak ondergedoseerd zijn, je hebt ze vaak in 10mg wat echt wel te weinig is, tenzij om een ander middel een klein beetje iets extra te geven. Vroeger kon je het wel vaak als poeder verkrijgen wat naar mijn inziens de prijsverhouding veel beter maakte.
Daarnaast is het ook nog goed zoals hierboven aangehaald werd dat moest je toch nog poeder vinden je dit ook kan snuiven voor een korter en intenser effect. 2C's snuiven is pijnlijk, maar ik vind het effect goed en handig voor als je wat minder tijd hebt of het niet te laat wilt maken :). Jammer genoeg zijn ze niet meer zo gemakkelijk te vinden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Welke van deze twee zou je adviseren? Ze lijken erg op elkaar maar kan daardoor dus niet kiezen LoL..
Klik om te vergroten...
5-MeO-MiPT, en dat komt meer omdat ik daar een stuk meer ervaring mee heb. 5-HO-MiPT had overigens vrijwel hetzelfde effect.
e
eve's second dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
2C-E een dijk van een phenethylamine.
Voor velen de beste van de 2C-X familie, maar deze kan best wel heftig zijn vanaf 20mg.

Ikzelf heb er hele leuke ervaringen mee, duurt vrij lang, een behoorlijke bodyload maar als de piek eenmaal bereikt is echt ontzettend visueel. Muziek klinkt zalig en de headspace is ook vrij radicaal, maar als je wel een trip gewend bent is dit zeker een aanrader.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."