Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring NEP

Eerste ervaring NEP

117 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusje zei:
Als ik hier mee door ga, ga ik een keer ten onder. In de comedown gisteren de overige 1,5 gram (verstandig) in de wc geleegd.
Klik om te vergroten...
Hoeveel had je in totaal genomen?

0,5 gram?
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
Hoeveel had je in totaal genomen?

0,5 gram?
Klik om te vergroten...
Eerste keer rond de 200 mg en vrijdag bijna 300 mg. 15 tot 35 mg per inname, maar als je lang genoeg door gaat kom je vanzelf op een hoog aantal uit..
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neusje zei:
Na 1x gebruik kon ik er dus niet vanaf blijven wanneer ik de volgende dag vrij was.
Klik om te vergroten...
En je bent ook een nacht wakker gebleven? Oei. Ik neem aan dat dat ook ongepland was?

Één van de nadelen van NEP (hier volgens mij nog niet genoemd) is de extreem lange nastimulatie. Na een paar keer herdoseren wordt slaap vrijwel onmogelijk (terwijl de positieve effecten allang verdwenen zijn) en dan doemt de volgende valkuil op: de combinatie met downers. Het is een verraderlijke stof
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
En je bent ook een nacht wakker gebleven? Oei. Ik neem aan dat dat ook ongepland was?

Één van de nadelen van NEP (hier volgens mij nog niet genoemd) is de extreem lange nastimulatie. Na een paar keer herdoseren wordt slaap vrijwel onmogelijk (terwijl de positieve effecten allang verdwenen zijn) en dan doemt de volgende valkuil op: de combinatie met downers. Het is een verraderlijke stof
Klik om te vergroten...
Ja een nacht wakker gebleven inderdaad. Ik was mij al bewust van die lange nastimulatie voordat ik aan NEP begon. Dus van te voren met mijzelf afgesproken om 23:00 te stoppen, zodat ik rond 6:00 wel een keer zou kunnen slapen. De cravings waren mijn gezonde verstand de baas, waardoor ik nog een tijdje doorging. Toen het eenmaal een uur of 4 was, zei mijn verslavingsgevoelige brein: "Slapen gaat nu toch niet meer lukken, dan kun je net zo goed nog even doorgaan en dan vanavond optijd naar bed". Ik ben toen tot 11.45 doorgegaan voordat ik het wel welletjes vond omdat ik om 16:00 een afspraak had staan met familie (als ik die afspraak niet had was ik makkelijk nog wat uurtjes doorgegaan.) Ik zat met met mijn comedown bij familie mij zo normaal mogelijk proberen over te laten komen. Door mijn kortademigheid was ik na elke zin buiten adem. Gelukkig was de comedown rond 18.00 zo goed als voorbij en ging het wel weer.

Ik combineer niks met NEP, behalve +/- een uur na mijn laatste lijn een jointje om de comedown nog enigzins normaal door te komen. De eerste keer lukte dat aardig. De afgelopen keer ging ik mij +/- een uur voordat ik naar familie ging mij druk maken om hoe ik in hemelsnaam normaal over ging komen.

Ik ben blij dat ik het heb weggegooid.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Het belangrijkste ben ik nog vergeten:

Er waren berichten dat 3mma extreem neurotoxisch was. Ik weet er het fijne niet van (bij mij voelde het helemaal fout), maar ik zou oppassen.
Klik om te vergroten...
Ik heb 3-mma wel eens een aantal keren gedaan, 50-100mg per keer nasaal. Het is echt de hel voor je hart.
1x out ervan gegaan en een uur later wakker geworden. Geen spul om mee te spotten...
Voor mij nooit meer..
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flippo zei:
Hoi,

Ter info: dit is mijn eerste review op dit forum dus indien er info niet bijstaat die van belang is, laat weten.

Eergisteren was m'n grammetje NEP aangekomen en heb dit gisteren getest. Ik zou deze ervaring graag met jullie delen omdat er nog maar weinig over te vinden is.

Product: NEP - kristalpoeder (geen vlokken)
Tijdspanne; 15u tot 24u.
Setting; thuis, alleen, rustige sfeer.
Hoeveelheid: 650mg

Om te beginnen heb ik 100mg afgewogen en verdeeld in 2lijntjes. Eerste lijntje op en voelde vrij snel de euforie en deed me onmiddellijk denken aan coke maar dan net dat ietsje anders. Voor mij zelfs beter. Pikte wat in de neus maar niet hard. Tip; snuif niet door maar doe rustig. Ik kreeg er een aangenaam, chill en je wordt er heel geil van (recht krijg je hem wel nimmeer).

Half uurtje later tweede lijntje en zo door met lijntjes van +-50mg tot 12u.

Soms zat er een uurtje tussen, soms onderhalf uur. Craving is aanwezig maar doenbaar waardoor je niet steeds het gevoel hebt om bij te tanken.

Maar er zit het addertje van nep.. na x aantal lijnen krijg je gewoon niet meer het gevoel dat je in het begin had en worden de lijnen iets groter maar gevoel van begin blijft uit..op die manier overdoseer je makkelijk maar je bereikt er weinig mee.

Na een benzo te nemen bed in en geen oog dicht gedaan van heel de nacht. Dan maar om 8u opgestaan. Iets moe maar met een helder hoofd.

Bij het opstaan kon ik amper m'n evenwicht houden, heeft nog geduurd tot smiddags. Praten ging ook traag dus achteraf bekeken was 650mg iets te veel of het was de benzo.(had nog nooit een genomen). Hoofd helder maar lichaam wou niet mee.

Naar mijn mening een leuke RC voor een rustige avond met vrienden of alleen MITS de juiste hoeveelheid 😏 Ik ga het zeker nog eens doen maar niet voor direct.
Klik om te vergroten...
650mg NEP???

Ik heb de rest niet gelezen, maar ik weet zeker dat het niet goed ging :/
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#7
hiimacid zei:
650mg NEP???

Ik heb de rest niet gelezen, maar ik weet zeker dat het niet goed ging :/
Klik om te vergroten...
Waarom? Na de laatste lijn gaat het bij niemand echt goed denk ik. Maar de ergste comedown is voor mij persoonlijk coke. Dus ging het goed.. ja en nee. Maar niet zo een depressieve gevoelens als andere middelen.

Wel even bijvermelden dat ik ADHD heb en ik drugs anders ervaar dan anderen blijkbaar. Van eender wat (cathinonen/MD/XTC/...) kan ik blijven bijnemen omdat het minste dat ik voel dat de piek over is ga bijneemen. Het maakt mn hoofd leeg en zorgt ervoor dat er mentale rust is wat ik anders niet ervaar. Het is soms een mentale strijd om te stoppen met al die sh*t.

Dus voor mij 650mg was nog optijd een stop.
Ligt zeer persoonlijk die dingen en ik raad anderen zeker niet aan om zoveel te nemen, maar ben er zeker van dat anderen dan weer meer nemen. Niet iedereen over dezelfde kam scheren 😉
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flippo zei:
Waarom? Na de laatste lijn gaat het bij niemand echt goed denk ik. Maar de ergste comedown is voor mij persoonlijk coke. Dus ging het goed.. ja en nee. Maar niet zo een depressieve gevoelens als andere middelen.

Wel even bijvermelden dat ik ADHD heb en ik drugs anders ervaar dan anderen blijkbaar. Van eender wat (cathinonen/MD/XTC/...) kan ik blijven bijnemen omdat het minste dat ik voel dat de piek over is ga bijneemen. Het maakt mn hoofd leeg en zorgt ervoor dat er mentale rust is wat ik anders niet ervaar. Het is soms een mentale strijd om te stoppen met al die sh*t.

Dus voor mij 650mg was nog optijd een stop.
Ligt zeer persoonlijk die dingen en ik raad anderen zeker niet aan om zoveel te nemen, maar ben er zeker van dat anderen dan weer meer nemen. Niet iedereen over dezelfde kam scheren 😉
Klik om te vergroten...
650 mg NEP binnen 9 uur is een aanslag op je lichaam. Of je nou ADHD hebt of niet maakt wat betreft de schadelijkheid geen verschil.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flippo zei:
Waarom? Na de laatste lijn gaat het bij niemand echt goed denk ik. Maar de ergste comedown is voor mij persoonlijk coke. Dus ging het goed.. ja en nee. Maar niet zo een depressieve gevoelens als andere middelen.

Wel even bijvermelden dat ik ADHD heb en ik drugs anders ervaar dan anderen blijkbaar. Van eender wat (cathinonen/MD/XTC/...) kan ik blijven bijnemen omdat het minste dat ik voel dat de piek over is ga bijneemen. Het maakt mn hoofd leeg en zorgt ervoor dat er mentale rust is wat ik anders niet ervaar. Het is soms een mentale strijd om te stoppen met al die sh*t.

Dus voor mij 650mg was nog optijd een stop.
Ligt zeer persoonlijk die dingen en ik raad anderen zeker niet aan om zoveel te nemen, maar ben er zeker van dat anderen dan weer meer nemen. Niet iedereen over dezelfde kam scheren 😉
Klik om te vergroten...
Ik heb lang geworsteld met ADHD en verslaving aan stimulerende middelen. Ik gebruik niet alles goed. En alles wat ik kan zeggen tegen deze dosis is onzin.
Hoe ben ik zo zeker? Ik heb 1 gram NEP in 1 nacht ervaren met de folie en slangen.
NEP is een stof die pas echt actief is in kleine doseringen en voldoende is voor een gemiddelde overdosis van 60-70 mg. Als u de dosis opnieuw inneemt nadat u de dosis heeft overschreden, voelt u zich niet beter. maar je blijft gebruiken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat voor de een een overdosis is hoeft dat voor de ander (eventueel dankzij tolerantie voor stimulanten) niet te zijn
60-70mg NEP is bij mij lange na geen overdosis , ver daar van
2 lijntjes van elk 50mg afgewogen met een 0,001 deed bij mij pas wat
W
WackyJelloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oi oi, zie dat er veel is gereageerd en ben vol goede hoop dat dat grotendeels nuttig, zinnig en constructief commentaar was. Ik ga het even niet allemaal lezen want a) ik zie maar 4 procent en jouw tekst voorgelezen krijgen was (normaal niet hoor) vandaag te frustrerend en b) het is te veel, wat me bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan doet bieden voor (zo ik hoop) overlaps.

Hoi,

Ik ga op je vorm niet in. (Hoop dat je progressie geboekt hebt, en anders lekker doorgaan of een andere hobby uitbuiten.)

Anyway, ik klink salty en uit de hoogte. Nou heeft dat een enorm duistere reden: ik gebruik N-Ethylpentedrone al ruim vier jaar elke(!) dag. Ja. Ik weet het. Het is m'n motor, motivator, moeder (lang verhaal maar waar jij er geil van wordt (Freud, bel me), voel ik me van een lijn geborgen, warm (iets met nooit liefde van m'n moeke gehad, huilie, maar als ze dat gedaan had, ben ik vrij zeker dat het had gevoeld als die net goed getimed, gelegde lijn). Waar ben ik? Oja, thuis.

Maar verheerlijkend als dit alles klinkt, verplicht ik mij (en dat doe ik ook oprecht) iedereen te waarschuwen. Natuurlijk: doe 't 'ns (verantwoordelijk). Met vrienden is leuk, mensen op het spectrum schieten door naar de meest sociale op aarden en zo. Maar hou het bij een LA-GE frequentie. Eens per maand? Barely acceptabel.

Mijn eerste keer was drie bommen (bomvolle vloeitjes) en 72 uur zo aan als aan kan zijn.

Toch ben ik nooit meer gestopt. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat ik dit dagelijks combineer met inmiddels 3-8 stuks 0,5mg Norflurazepam (hiervoor Flunitrazolam, maar dat verhaal is echt ugly).

Daarnaast drink ik stevig. Stevig.

Ik leef nog! Maar tragisch ben ik wel. En ik ben gaan vapen ook nog. De NEP, en als die bongy er staat, en met de aanstaande ban gooi je er zo alles in wat je maar wil en kan.

Dus.

Ik ben een junk, en uit '87 dus in mijn tijd was dat chic.

Maar het is triest.

O, genoeg over het weer. Even jouw verhaal: ben je goed bij je eventuele paasei? Dat hele compulsieve bijdoseren klinkt uit mijn mond raar, maar ik ben dan wel een dagelijkse gebruiker, ik hang niet als een stofzuiger boven m'n sruface.

Ik neem drie/vier hits a day en oraal vind ik bollocks.

Nee maaaaaar 650mg - en ja ik besef wat hierboven staat - is echt gewoon... ook zielig.

Ik doe een week van 1/2 gram (is erger geweest) en IK ben ONBELANGRIJK maar voelde wel de jeuk éven aan te stippen dat bijna slachtofferschappish neertikken 'oooo jeeee ik nam zóveel!' mij ergert.

Ik zal velen van jullie irriteren. Guess what? Jammer :(

Hoop dat je naast betere reports verantwoordelijker gebruikt nu.

En, noem het ironie, Lang Leve N-E-P!

X
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#12
WackyJello zei:
Oi oi, zie dat er veel is gereageerd en ben vol goede hoop dat dat grotendeels nuttig, zinnig en constructief commentaar was. Ik ga het even niet allemaal lezen want a) ik zie maar 4 procent en jouw tekst voorgelezen krijgen was (normaal niet hoor) vandaag te frustrerend en b) het is te veel, wat me bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan doet bieden voor (zo ik hoop) overlaps.

Hoi,

Ik ga op je vorm niet in. (Hoop dat je progressie geboekt hebt, en anders lekker doorgaan of een andere hobby uitbuiten.)

Anyway, ik klink salty en uit de hoogte. Nou heeft dat een enorm duistere reden: ik gebruik N-Ethylpentedrone al ruim vier jaar elke(!) dag. Ja. Ik weet het. Het is m'n motor, motivator, moeder (lang verhaal maar waar jij er geil van wordt (Freud, bel me), voel ik me van een lijn geborgen, warm (iets met nooit liefde van m'n moeke gehad, huilie, maar als ze dat gedaan had, ben ik vrij zeker dat het had gevoeld als die net goed getimed, gelegde lijn). Waar ben ik? Oja, thuis.

Maar verheerlijkend als dit alles klinkt, verplicht ik mij (en dat doe ik ook oprecht) iedereen te waarschuwen. Natuurlijk: doe 't 'ns (verantwoordelijk). Met vrienden is leuk, mensen op het spectrum schieten door naar de meest sociale op aarden en zo. Maar hou het bij een LA-GE frequentie. Eens per maand? Barely acceptabel.

Mijn eerste keer was drie bommen (bomvolle vloeitjes) en 72 uur zo aan als aan kan zijn.

Toch ben ik nooit meer gestopt. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat ik dit dagelijks combineer met inmiddels 3-8 stuks 0,5mg Norflurazepam (hiervoor Flunitrazolam, maar dat verhaal is echt ugly).

Daarnaast drink ik stevig. Stevig.

Ik leef nog! Maar tragisch ben ik wel. En ik ben gaan vapen ook nog. De NEP, en als die bongy er staat, en met de aanstaande ban gooi je er zo alles in wat je maar wil en kan.

Dus.

Ik ben een junk, en uit '87 dus in mijn tijd was dat chic.

Maar het is triest.

O, genoeg over het weer. Even jouw verhaal: ben je goed bij je eventuele paasei? Dat hele compulsieve bijdoseren klinkt uit mijn mond raar, maar ik ben dan wel een dagelijkse gebruiker, ik hang niet als een stofzuiger boven m'n sruface.

Ik neem drie/vier hits a day en oraal vind ik bollocks.

Nee maaaaaar 650mg - en ja ik besef wat hierboven staat - is echt gewoon... ook zielig.

Ik doe een week van 1/2 gram (is erger geweest) en IK ben ONBELANGRIJK maar voelde wel de jeuk éven aan te stippen dat bijna slachtofferschappish neertikken 'oooo jeeee ik nam zóveel!' mij ergert.

Ik zal velen van jullie irriteren. Guess what? Jammer :(

Hoop dat je naast betere reports verantwoordelijker gebruikt nu.

En, noem het ironie, Lang Leve N-E-P!

X
Klik om te vergroten...
Hoe kun je nu iedere dag een cathinone gebruiken zonder bijwerkingen?
je gebruikt dit al 4jaar?
Ik geloof hier eerlijk gezegd niet veel van maja moet jij weten wat je ermee doet.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hij neemt er ook rc benzo bij, om denk ik de negatieve bijwerkingen te counteren.
T
TripVonSpeaz88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn om eens mede liefhebbers van NEP te zien...

Na jaren lang speed en coke misbruik is dit wel echt een uitkomst, lekker fit als van pep en een soort van lekkere high als bij coke, alleen is de zucht een heel stuk minder waardoor mn hoofd niet die dip krijgt als bv van coke...

Ik vind het persoonlijk een soort mmc, maar dan potenter.

Verdeel me regelmatig wel eens een gram over 24 uur, maar na de eerste die altijd wel dik is, moet je echt minder bij nemen...iets teveel en je word er ook redelijk ongemakkelijk van

Wat ik persoonlijk erg chill vind is dat de mindfuck een heel stuk minder is dan wanneer je gram sos op is...je komt jezelf wel tegen als je ligt te draaien, maar je voelt je echt minder kut

1 van de beste stims wat er zijn!!!

En ook nog rete goedkoop en zuiverder dan de meeste straat stims!!!
T
TripVonSpeaz88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Harry16 zei:
Hoe kun je nu iedere dag een cathinone gebruiken zonder bijwerkingen?
je gebruikt dit al 4jaar?
Ik geloof hier eerlijk gezegd niet veel van maja moet jij weten wat je ermee doet.
Klik om te vergroten...

Als je ooit in je leven een periode van misbruik hebt mee gemaakt dan weet je wel hoever je kunt gaan, zelfs bij dagelijks gebruik!
T
TripVonSpeaz88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
WackyJello zei:
Oi oi, zie dat er veel is gereageerd en ben vol goede hoop dat dat grotendeels nuttig, zinnig en constructief commentaar was. Ik ga het even niet allemaal lezen want a) ik zie maar 4 procent en jouw tekst voorgelezen krijgen was (normaal niet hoor) vandaag te frustrerend en b) het is te veel, wat me bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan doet bieden voor (zo ik hoop) overlaps.

Hoi,

Ik ga op je vorm niet in. (Hoop dat je progressie geboekt hebt, en anders lekker doorgaan of een andere hobby uitbuiten.)

Anyway, ik klink salty en uit de hoogte. Nou heeft dat een enorm duistere reden: ik gebruik N-Ethylpentedrone al ruim vier jaar elke(!) dag. Ja. Ik weet het. Het is m'n motor, motivator, moeder (lang verhaal maar waar jij er geil van wordt (Freud, bel me), voel ik me van een lijn geborgen, warm (iets met nooit liefde van m'n moeke gehad, huilie, maar als ze dat gedaan had, ben ik vrij zeker dat het had gevoeld als die net goed getimed, gelegde lijn). Waar ben ik? Oja, thuis.

Maar verheerlijkend als dit alles klinkt, verplicht ik mij (en dat doe ik ook oprecht) iedereen te waarschuwen. Natuurlijk: doe 't 'ns (verantwoordelijk). Met vrienden is leuk, mensen op het spectrum schieten door naar de meest sociale op aarden en zo. Maar hou het bij een LA-GE frequentie. Eens per maand? Barely acceptabel.

Mijn eerste keer was drie bommen (bomvolle vloeitjes) en 72 uur zo aan als aan kan zijn.

Toch ben ik nooit meer gestopt. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat ik dit dagelijks combineer met inmiddels 3-8 stuks 0,5mg Norflurazepam (hiervoor Flunitrazolam, maar dat verhaal is echt ugly).

Daarnaast drink ik stevig. Stevig.

Ik leef nog! Maar tragisch ben ik wel. En ik ben gaan vapen ook nog. De NEP, en als die bongy er staat, en met de aanstaande ban gooi je er zo alles in wat je maar wil en kan.

Dus.

Ik ben een junk, en uit '87 dus in mijn tijd was dat chic.

Maar het is triest.

O, genoeg over het weer. Even jouw verhaal: ben je goed bij je eventuele paasei? Dat hele compulsieve bijdoseren klinkt uit mijn mond raar, maar ik ben dan wel een dagelijkse gebruiker, ik hang niet als een stofzuiger boven m'n sruface.

Ik neem drie/vier hits a day en oraal vind ik bollocks.

Nee maaaaaar 650mg - en ja ik besef wat hierboven staat - is echt gewoon... ook zielig.

Ik doe een week van 1/2 gram (is erger geweest) en IK ben ONBELANGRIJK maar voelde wel de jeuk éven aan te stippen dat bijna slachtofferschappish neertikken 'oooo jeeee ik nam zóveel!' mij ergert.

Ik zal velen van jullie irriteren. Guess what? Jammer :(

Hoop dat je naast betere reports verantwoordelijker gebruikt nu.

En, noem het ironie, Lang Leve N-E-P!

X
Klik om te vergroten...
Het is en blijft beter dan speed en coke dagelijks...zuiverder omdat het een rc is...en het werkt net wat anders...ben blij dat k het zelf niet dagelijks doe, maar ik begrijp je wel helemaal waarom dit je stim of choice is!!!
T
TripVonSpeaz88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
En je bent ook een nacht wakker gebleven? Oei. Ik neem aan dat dat ook ongepland was?

Één van de nadelen van NEP (hier volgens mij nog niet genoemd) is de extreem lange nastimulatie. Na een paar keer herdoseren wordt slaap vrijwel onmogelijk (terwijl de positieve effecten allang verdwenen zijn) en dan doemt de volgende valkuil op: de combinatie met downers. Het is een verraderlijke stof
Klik om te vergroten...

Ik zorg zelf dat ik altijd lekker bezig ben met iets...dj-en, pokeren, gamen, neuken...in de comedown...als je afgeleid bent dan valt die na simulatie reuze mee...als de sos uitwerkt dan voel je je pas vercrackt, is dat bij nep een heel stuk minder

Enja, dat is wat stims doen...ze zorgen ervoor dat je wakker blijft
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#18
gentedimare zei:
Daar begin ik niet aan
Klik om te vergroten...
Ik denk dat iedere spuiter/verslaafde dit ooit gezegd heeft.
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Nee, dat viel zaterdagavond wel mee.
Zondagavond tot maandagmiddag (vandaag) rookte ik het echter de hele tijd. Vele grammen zijn opgegaan. Heb de pijpjes in de glasbak gegooid.
Klik om te vergroten...
Kan je die pillen roken of niet
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fisherman's friend zei:
Ik denk dat iedere spuiter/verslaafde dit ooit gezegd heeft.
Klik om te vergroten...

Ik begon al met te zeggen dat ik nooit zou gaan roken. Daarna nooit blowen, vervolgens nooit harddrugs, nooit snuiven, nooit spuiten.

Well, guess what... 😅🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."