Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals informatie

Research Chemicals informatie

54 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bas zei:
Ja bedankt dat je me er nog ff een keer op wijst. Het was al duidelijk toen @Psychedelibee me het vertelde, die uitleg was al zeer goed en netjes dat het geen 2e keer vertelt hoefde te worden. (:

Ga maar weer weg met je Mercedes
Klik om te vergroten...


Je kan ook gewoon zeggen dat het al een keer gezegt is..
Dat had ik later inderdaad al gezien. Fouten zijn menselijk en ik probeerde
je er gewoon op te wijzen dat je fout zat met de definitie van Research Chemicals.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na het lezen van de posts in dit topic valt m8j iets op, en wat mij niet duidelijk is graag info!
Dat is het navolgende:
Regelmatig lees ik, dat rc's gewoon harddrugs zijn, en al of niet "legaal" zijn
Alcohol, zou zeer gevaarlijk zijn, en toch een legale status hebben.
Dat lijkt mij óók. Overal verkrijgbaar, met slechts een leeftijdsgrens.
Gevaarlijk? Zeer zeker. Bij teveel inname vallen er doden. Maar: legaal.
Rc's. Kennelijk legaal, vrij simpel te verkrijgen, en toch levensgevaarlijk bij een teveel.
Harddrugs. Altijd illegaal. Want: verslavend, en levensgevaarlijk bij een teveel snoepen.
Ik vind dit allemaal erg vreemd.
Illegale harddrugs mag je niet bezitten, en worden je dus afgenomen.
Rc's? Net zo link, en je rijdt vrolijk verder! Hoe kan dit in vredesnaam?
Onder invloed rijden, altijd fout, legaal, of van illegale stoffen. Dat weten we allemaal.
En hoe zit dit met rc's?
Uiteraard, niet rijden, maar de zaken zijn wel zo, dat iemand met een positieve test op mdma een jaar niet mag rijden en een ander met een rc in zijn bloed vrolijk verder kan?? Wat ik ten zeerste afraad!!
Kortom dit allemaal gezegd hebbende, ik vind het een giga verwarrende materie. Wie kan eea verduidelijken??
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben geen expert op dit gebied maar wat ik er van weet is dat het niet altijd even makkelijk kan zijn om rc's te verbieden. Dit is meestal omdat rc's erg nieuw zijn wanneer ze op de markt komen en dat er niet gelijk te bewijzen valt dat ze schadelijk zijn en dus verboden moeten worden. Ook hebben sommige een bijna gelijke molecuul structuur als een klassieke drug maar door een klein verschil is het toch een andere stof en daarom zijn ze niet verboden. Zoals bijvoorbeeld bij lsd en 1p-lsd. En het naar mijn weten is het niet hoge prioriteit van de overheid om alle rc's te verbieden. Daarvoor gebruiken te weinig mensen het en er komt nauwelijks overlast van. En er wordt altijd als disclaimer "not for human consumption" bij gezet want het mag eigenlijk niet daarvoor verkocht worden maar met een zo'n disclaimer erbij mag het ineens wel verkocht worden.

Over dat rijden, de meeste rc's niet zomaar opgepikt bij normale random drugstesten (maar pin me hier niet op vast). Rc's worden door erg weinig mensen gebruikt procentueel gezien en al helemaal niet om dat soort verkeerscontroles te omzeilen dus niet echt een groot probleem. Maar rijden onder invloed is natuurlijk altijd fout en moet je nooit doen idd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
In elk geval krijg ik morgen 4-HO met binnen.
Een soort van "veiliger tripmiddel, ", en mocht de trip toch nog te heftig worden heb ik clonazolam erbij geregeld om zo nodig in een diepe slaap te vallen.
Tabletjes zijn 20 mg psylocine waarvan ik begin met een half tabletje te nemen.
Zou een euforische werking hebben, waarbij je toch vrij helder zou blijven.
20 mg is een gemiddelde dosis, 15 mg een lichte, en 25 mg een zware.
Ik kies om te beginnen dus een lichte dosis.
We gaan het morgen meemaken!!
Natuurlijk moet ik wél in een good mood zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Potverkaatje nog aan toe heb ca. 15 minuten geleden een half tabletje ingenomen en.....het effect komt lekker op, en nu op dit moment davert dit effect als een stoomtrein over mij heen! Ik zal op de goede plek op DF een triprapport schrijven, ik ben helder, maar eigenlijk ook weer niet en ben wel blij dat ik nu op de bank binnen zit...overweldigende visualisaties treden nu op ennn....later. tot later
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na een tweetal goede trips op 3Meo-pcp is mij toch wel veel duidelijk geworden betreffende de rc's.
En nog veel meer, wat niet met deze rc op zich te maken heeft, maar dit terzijde.
Deze rc cultuur is idd één, die niet onderschat mag worden.
Sommige rc's zijn buitengewoon sterk, en dus zeer gevaarlijk bij onzorgvuldig plus monchalant gebruik, en vallen wat mij betreft absoluut in de harddrug categorie.
Middels een stukje "spielerei kan je ze zgn legaal kopen, maar, ze zij niet voor consumptie bestemd, dit om eea legaal te kunnen verhandelen dus, en zijn idd analogen van tja van allerhande.
In mijn geval is deze 3 Meo een uiterst nuttig experiment gebleken.
Ik kan er alleen maar van zeggen : dat had ik veel eerder eens moeten proberen.
Ik ben bij de rc's uitgekomen, omdat ik zoek naar pijnbestrijding. Niet voor een feestje of zo. (Achteraf: nou... feestje? Valt te bezien)
Schadelijk of niet interesseert me geen donder meer. Pijn is niet fijn. En als er op de gangbare wegen niks tegen te doen is, dan zoek ik verder, as simple as that.
Ik ben er dus nog niet klaar mee, ik ga verder op deze zoektocht.
Maar nu wel met de nodige voorzichtigheid. Alle voorgaande adviezen in dit topic ondersteun ik volledig!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog een zekere stelling:
Vwb die rc's, welke "fabrikant" gaat er nou met opzet rc's maken/ontwerpen, waarvan hij weet, dat ze schadelijk zijn?
Trouwens, de overheid zelf laat óók rc's toe, waarvan dan wel wat méér over bekend is, (eigenlijk geen rc volgens de defnitie) maar die domweg reuze schadelijk zijn, verslavend op de koop toe, omdat dezelfde overheid zijn zakken er van kan vullen goddome!!
Van deze rc's van overheidswege goedgekeurd vwb de verkoop ervan is b e w e z e n dat zij errug schadelijk zijn.
Dan zeg ik: als de vendors van rc's boefjes zouden zijn, dan is de overheid in mijn ogen een wel heel bijzonder grote schurk. Een giga crimineel.
Als enige beperking een uiterst dunne regel die de minimum leeftijd van 18 jaar verplicht stelt bij het (ver)kopen van die twee rc's als alcohol en tabak, daarmee scoor je bij mij echt geen waardepunten . Nee. Eerder strafpunten.
A
ArbreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste lieden van dit forum,

Dit is mijn eerste post - Ik zal mij voorstellen en vervolgens tevens een enkele vragen stellen.

Introductie
Man (40 gepasseerd) - In de hoop mijn productieve/creatieve-mentale energie terug te vinden heb ik besloten te beginnen met het microdoseren van LSD (wel, d.w.z. ... 1P-LSD). Al lange tijd worstel ik enorm met een ernstig gebrek aan productiviteit & mentale energie (waarschijnlijk door PTSD). Mijn werk, inkomen, carrière en levenszin zijn volledig afhankelijk van mijn creativiteit & productiviteit, dus het is een ernstig probleem!!

Ervaring
Ik heb geen ervaring met psychedelica. Ik heb tamelijk recentelijk (laat in het leven) marijuana ontdekt en dit gebruik ik af en toe. Onlangs ben ik begonnen met Microdosing psilocybin (truffles) - om de 3 dagen 1 gram. Ik merkte daar eigenlijk niks van. De laatste keer, echter, heb ik de dosis verdubbeld en het leek wel alsof de hele wereld veranderde. Het was een waanzinnig groot verschil! Mijn productiviteit was opeens enorm en onstopbaar. Fantastisch! Succes dus! Het geeft enorme hoop en ik ga hiermee door uiteraard. De 1P-LSD was ondertussen al besteld, dus deze komt binnenkort in huis. Hier verwacht er veel (nog meer) van.

Mijn vragen
Ik wil in mijn eerste post uiteraard niet de regels v.h. forum overtreden en het risico lopen geband te worden, want dit forum is cruciaal belangrijk natuurlijk voor wat ik wil gaan doen. Ik geef toe dat mijn vraag waarschijnlijk op het randje vertoeft van wat is toegestaan (ik probeer binnen de grenzen te blijven!).

Ik neem aan dat we vrijwel allemaal wellicht in hetzelfde schuitje zitten wat betreft de wetten en de beschikbaarheid in Nederland. De meesten van ons willen de wet niet overtreden (of zouden, zoals ik, niet eens weten waar we illegale LSD zouden kunnen verkrijgen). We zijn dus voornamelijk aangewezen op Research Chemicals (zoals 1P-LSD in mijn geval). We hebben dan in Nederland maar enkele opties qua leveranciers (enkele bedrijven); al helemaal als we er van uitgaan dat we een Nederlands bedrijf kiezen boven een in Spanje. Helaas blijkt dat bij de beschikbare test-faciliteiten er per week maar 1 batch LSD (1P-LSD in dit geval) wordt "uitgeloot" om volledig getest te worden (dus ook op potentie en andere ingrediënten). Dus je zou zomaar iedere week jouw batch kunnen inleveren en nooit precies te weten kunnen komen of wat de leverancier jouw levert OK en veilig is. Nu moeten we allemaal het wiel opnieuw en alleen uitvinden, terwijl we juist zoveel aan elkaar's ervaringen zouden kunnen hebben en zouden kunnen delen, zoals in het volgende denkbeeldige scenario: Pietje en Tommie hebben beiden al eens producten van leverancier "A" laten testen en het bleek steeds helemaal legitiem en in orde. Klaasje had al eens producten van leverancier 'B' en dat was ook goed. Maar toen Jantje producten van leverancier "C" had laten testen bleek dat de potentie afweek van wat er vermeld werd. - Dit kan dus niet op dit forum en ik begrijp en respecteer dat - mijn vraag is: waar kan dat wel? Kunnen we niet de koppen bij elkaar steken? Zodra ik mijn 1P-LSD binnen heb zal ik het indienen om te laten testen. Als ik het geluk heb dat het getest wordt dan zou iedereen daar toch wat kunnen hebben?

Mijn volgende vraag: Is de kwaliteit van de legale RC's consistent? Dus als je het een keer getest hebt, en het was goed, kun je dan min of meer de reputatie van die leverancier vertrouwen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
In weze is niemand te vertrouwen die drugs verkoopt.
Ikzelf hanteer de stelregel, dat ik zoveel mogelijk laat testen wat ik gekocht heb . (Per batch)
Je weet immers maar nooit, en in deze handel en wandel gaat ontzettend veel geld om.
Misbruik ligt voor de hand.
Alhoewel ik wel de gedachte heb, dat rc's niet vaak extra versneden worden.
Maar SOS? Smack? Absoluut.
Alleen deze laatate twee drugs gebruik ik niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
In weze is niemand te vertrouwen die drugs verkoopt.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me inherent aan verkopers in het algemeen, het hoofddoel is immers zo veel mogelijk geld verdienen.
@Arbre
Bij mijn testcentrum worden geen RC's getest.
Mijn volgende vraag: Is de kwaliteit van de legale RC's consistent? Dus als je het een keer getest hebt, en het was goed, kun je dan min of meer de reputatie van die leverancier vertrouwen?
Klik om te vergroten...
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, om maar eens een mooi spreekwoord te gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Garantie tot aan de deur....maar niet overal.
Er zijn vendors die een goede garantie regeling hebben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een goede vendor, een legale, die dus alleen maar de legale rc's verkoopt , heeft er beslist géén enkel belang bij, om rotzooi rc's te verkopen.
Sterker nog, als de vendor een legale bedrijfsvorm hanteert zoals een KvK tregistratie, dan zal deze vendor er alles aan doen om alleen zo zuiver mogelijke handel te drijven.
Want volgens mij is het doek snel gevallen is men slechte producten verkoopt.
Ditzelfde geldt ook voor de walkman en de groenten boer, nietwaar.
En concurrentie is er genoeg.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Legio Patria Nostra
Dat geld ook voor de dealer om de hoek.

Het is aanlokkelijk om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld binnen te harken door je drugs zo veel mogelijk te versnijden, maar een trouwe en tevreden klandizie zal je er niet mee opbouwen terwijl de kans dat een genaaide klant je er bij lapt ook nog vrij groot is.

Eerlijkheid duurt het langst, ook voor een drugsdealer.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
In weze is niemand te vertrouwen die drugs verkoopt.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Heb een aantal dealers gehad die zeer betrouwbaar waren. Veel dealers gaan je echt niet bedonderen als je hun vaste klant bent, want ze willen jou als vaste klant houden, maar natuurlijk zijn er ook van die tjappies, die de boel belazeren, maar dat zijn meestal van die mensen die bijvoorbeeld in amsterdam aan je vragen: do you want drugs of wil je drugs kopen of van die doe het zelf dealers die knoeien met het spul door het voor meer te verkopen dat je bijvoorbeeld 20 procent speed hebt en 80 procent versneden rommel.. (voorbeeld) maar zulk soort mensen zoek ik niet uit en ik weet waar de betrouwbare dealers zitten.. heb nu een dealer, dat als iets niet goed is dat ik gewoon weer nieuw goed spul krijg. Zij doen er alles aan om jou tevreden te houden en dat zijn de slimste dealers, want vaste klanten heb je veel meer aan. Ik kan zeggen dat ik nog nooit bedonderd ben.. ik pik de bedriegers er zo uit. De dealers die de boel belazeren, krijgen vanzelf een keer grote problemen of nog erger: een kogel door de kop. En een beetje verstandige dealer, brand zn handen niet aan research chemicals.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Legio Patria Nostra
Tussen zwart en wit zitten heel veel andere kleuren.
Klik om te vergroten...
Zowel zwart als wit zijn geen kleur, als ik even heel erg flauw uit de hoek mag komen lol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe zat dat allemaal ook al weer met het kleuren spectrum.
In ieder geval heb ik de kleuren zwart en wit of nooit in een regenboog mogen aanschouwen...en die pot vol met goud aan het einde van de regenboog helaas óók nog steeds niet..
E
ExperimenteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond deze link op Reddit,zeer interessante info: over het ontstaan,en welke (NPS) er zijn ect: https://mega.nz/file/uB82mAIC#tck7vyhknm3kfBE8VDX7NjF1RJGlUSNgOvK7x4lLelg
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Experimenteeltje zei:
Ik vond deze link op Reddit,zeer interessante info: over het ontstaan,en welke (NPS) er zijn ect: https://mega.nz/file/uB82mAIC#tck7vyhknm3kfBE8VDX7NjF1RJGlUSNgOvK7x4lLelg
Klik om te vergroten...
Zeker een leuk documentje om even doorheen te scrollen :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je voor het delen! Ga het zo even lezen.
E
ExperimenteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het Drugwiel, een nieuwe manier om drugs te categoriseren
voor een ieder toegankelijk,en een mooi visueel educatieve vorm,,maar wist niet dat deze al bestond op het forum,maar onder de cat drugs.
Het ging veel over NPS stoffen vandaar ik hem hier geplaatst heb.
docplayer.nl

Colofon. Auteur Astrid De Schutter, stafmedewerker VAD Tom Evenepoel, coördinator De DrugLijn Jochen Schrooten, stafmedewerker VAD - PDF Free Download

Colofon Auteur Astrid De Schutter, stafmedewerker VAD Tom Evenepoel, coördinator De DrugLijn Jochen Schrooten, stafmedewerker VAD Met dank aan Erik Helderweert, coördinator Safe n Sound Frederick Van Der
docplayer.nl docplayer.nl

The Drugs Wheel | Het Drugwiel

Puur ter info. Zojuist kwam ik deze tegen op internet, leek me interessant als achtergrondinfo op het forum. Nog niet eerder hier gezien. Meer info over deze plaatjes vind je hier. Download hier de pdf. Download hier de pdf.
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."