Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeheugen aangetast door speed en xtc?

Geheugen aangetast door speed en xtc?

24 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook wel eens last van stotteren als ik niet uit mijn woorden kom of ik er niet uit kom kwa woorden combinatie,had er eerst nooit last van.

Kan iemand zich daar ook in vinden?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blow eigenlijk zelden, maar kan mij dormen ook nooit onthouden.
p
ploerd_dark_core_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie heeft er net als mij last van zijn geheugen en concentratie door het gebruik van Drugs?

Ik gebruik nu al 4 jaar drugs en wil weer naar school, alleen ga nu zien dat mijn geheugen en concentratie flink is aangetast door de drugs en zou graag willen weten of dat bij meerdere mensen is en of je geheugen en concentratie ook weer terugkomt door te stoppen met de drugs!

Groetjeszzzzzzzzzzzz
T
TaRiELid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik zo'n 2 jaar en ik heb er nog nix van gemerkt dus ik denk dat dit nie bij iedereen gebeurt.
d
davistaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeker wel... maar ik denk dat er een groot verschil is tussen het tijdelijke en het blijvende verlies van "je geheugen" het heeft wel DEGELIJK effect op je korte termijn geheugen en dat zal iedereen al wel gemerkt hebben als je na 2 dagen speed gebruik naar school moet. Je bent heel verstrooid, bent vermoeid... Het blijvend zit hem vooral in het overmatige gebruik ervan. En hiermee bedoel ik dan regelmatig zoals elk weekend... Het af en toe gebruik 1x per maand zal mss de week na het gebruik nog merkbaar zijn, maar na een tijdje regelmatig gebruiken, Heb ik toch al wel het gevoel gehad dat je regelmatig dingen vergeet, je achter woorden moet zoeken, en vaak lang moet nadenken over doodgewone zaken. Ik denk dat de meesten dit wel hebben, en de rest zal dit niet zozeer besseffen denk ik! Btw. wetenschappelijk onderzoek heeft wel degelijk aangetoond dat het de hersenen aantast en hiermee in het algemeen de serotine aanslag en synapsen beschadegingen die worden gepleegt. En waar je weken en maanden last van kan hebben. Gebruik met maten en kijk goed uit wat je doet! Slaap eet genoeg en neem vitamine bij als je gebruikt!
T
TaRiELid
01-01-2024, 00:00
#6
Okeh...ik heb een klein beetje gelogen :mrgreen:

"het gevoel gehad dat je regelmatig dingen vergeet, je achter woorden moet zoeken, en vaak lang moet nadenken over doodgewone zaken. Ik denk dat de meesten dit wel hebben, en de rest zal dit niet zozeer besseffen denk!"

Dit heb ik dus ook maar ik denk dat ik het misschien nooit niet zo direct wil toegeven :rolleyes: niemand word graag 'dom' genoemd eh...
Ik heb dat idd al wel bij mezelf gemerkt en mijn vriend (davista dus) heeft me ook al wel eens met de neus op de feiten gedrukt maar dan schaam ik me er soms wel over...dan vraag ik hem: "vind je dat ik dom aan het worden ben"...dus jah...maar ik denk niet dat het al zover gekomen is en ik denk ook dat het nooit zover gaat komen...!!! :)
p
ploerd_dark_core_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
juist!

Ja vooral het lang moeten nadenken over antwoorden of bepaalde zinnen "mooi"willen vertellen..dat gaat een beetje moeilijk soms...
En het rare is dat als je juist veel speed op hebt of XTC je bijna altijd (als je niet te vaag bent en met een leuk gezeldschap bent) hele diepgaande gesprekken kan voeren!!!

De Mooiste en diepgaanste gesprekken met mijn vrienden of vriendin heb ik bijna altijd als ik vaag ben of vaag ben geweest...Alleen jammer dat ik een paar dagen erna niet altijd alles nog weet...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja zijn het mooie gesprekken of denk je dat t mooie gesprekken zijn?? Ken het echt wel. En ja mijn geheugen is echt grondig naar de klote van het blow en pepgebruik. Vaak is het zo dat als je drugs op hebt gesprekken mooier zijn dan dat ze zijn. Je bent immers ook echt wel wat gevoeliger, dus als je het ergens over hebt met drugs lijkt t een interessanter verhaal dan t zelfde verhaal zonder drugs. Dat is ook de reden dat je vaak vergeet waar t nou precies allemaal over ging.

Idd als je net dat ene woord zoekt dat je voorheen zo makkelijk kon zeggen, lukt vaker niet, naar mijn mening heeft dat ook wel met drugsgebruik te maken en niet (alleen) het ouder worden. Je leert immers steeds nieuwe woorden bij. (tot een bepaalde lft)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan me echt volledig vinden in macs bevindingen :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, want ik gebruik geen speed en XTC :P

Dat m'n geheugen minder goed functioneerd door het blowen meer ik vrijwel niet (meer)

En dat terwijl ik toen ik net blowde altijd momenten had van, he? Wat doe ik in deze kamer? Ben ik dat nu al weer vergeten!

Ben ik hier aan gewend geraakt of heeft blowen gewoon minder invloed op mijn geheugen dan toen ik er net mee begon? Ik denk een combi :)
o
oaneLid
01-01-2024, 00:00
#11
hmm heb nog niet het idee dat mn geheugen is aangetast, alleen mischien een paar dagen na het gebruik. maar mischien komt dat ook door de uitputting, want na een avond goed zuipen heb ik er ook last van. en mischien heb ik er minder last van omdat ik probeer steeds nieuwe dingen te proberen en geen 2x per maand de zelfde soort drugs of drugs in de zelfde klasse te nemen.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
M'n geheugen niet echt, wel het kunnen overbrengen van gedachtes. Volgens mij komt dat door het vele trippen, waardoor je niet echt meer in woorden denkt maar meer met emoties. En emoties zijn moeilijker duidelijk te maken, dus ik ben vrij vaak aan het zoeken naar de juiste woordkeus :).
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik gebruik al ongeveer een half jaar pillen, en heb zeker gemerkt dat je er een stukje"dommer" van word zeg maar.(ten minste ik dan)
Je vergeet dingen snel, je concentratie is ook minder en wat hier ook werd gezegd dat je je niet meer op bepaalde woorden kan komen daar heb ik ook wel eens last van.

Wat ik echt duidelijk heb gemerkt is dat een paar dagen na gebruik ik vaak erg moeite heb om aandachtig te luisteren naar iemand. :confused:
s
spawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb meer last van slecht geheugen als ik gebruik dan na die tijd.
Vooral het uit mijn woorden komen en formuleren van bepaalde zinnen gaat niet zo lekker dan.
Na het weekend gaat het ook nog niet zo heel best. Vergeet wel es uit de trein te stappen en laat alles uit me handen vallen. hihi
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bal0n zei:
M'n geheugen niet echt, wel het kunnen overbrengen van gedachtes. Volgens mij komt dat door het vele trippen, waardoor je niet echt meer in woorden denkt maar meer met emoties. En emoties zijn moeilijker duidelijk te maken, dus ik ben vrij vaak aan het zoeken naar de juiste woordkeus :).
Klik om te vergroten...

Haha, dat is een intelligent excuus...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mja ach excuus, ik ontken niet dat ik erop achteruit ben gegaan, ik zou het eerder een verklaring noemen :P.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een verklaring met een positief (kom weer is niet op het goede woord :P )
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#18
geheugen en concentratie worden zeker aangetast door dope..
toen ik merkte dat ik last begon te krijgen van concentratiestoornissen en dingen vergeten ben ik gestopt met regelmatig te slikken en te snuiven, ik heb nu in ongeveer vier maand slechts een gram coke gedaan, en sedertien is mijn concentratie, geheugen maar ook motivatie voor vanalles flink omhoog gegaan.. dope tast dus ook wel je interessen en motivatie aan, meestal zonder dat je het beseft of wil toegeven. de geheugen/concentratie effecten van thc verdwijnen na ongeveer 8weken clean zijn..
L
LinnieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: GEHEUGEN AANGETAST DOOR SPEED EN XTC?!?!

ploerd_dark_core_ zei:
Wie heeft er net als mij last van zijn geheugen en concentratie door het gebruik van Drugs?

Ik gebruik nu al 4 jaar drugs en wil weer naar school, alleen ga nu zien dat mijn geheugen en concentratie flink is aangetast door de drugs en zou graag willen weten of dat bij meerdere mensen is en of je geheugen en concentratie ook weer terugkomt door te stoppen met de drugs!

Groetjeszzzzzzzzzzzz
Klik om te vergroten...

Ja ik gebruik pas een half jaar!! en ik merk het zeker wel!!!

grtzz
M
MethodZenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ondanks ik enkel wiet rookte, en in voorgaande periodes zeer regelmatig (lees dagelijks) moet ik wel toegeven deze symptonen ook te ondervinden. Op een gegeven moment is nuchter zijn in de avond opeens niet meer zo boeiend en inderdaad, lul je een stuk lekkerder als je niet nuchter bent.

Toch heb ik sinds een tijd besloten de doordeweekse joint in de wilgen af te tikken en ik moet zeggen dat het me zeker bevalt qua functionaliteit en het meest maffe is, na een paar dagen niet meer geblowed te hebben herinner ik mij opeens weer dromen en besef ik me hierbij gelijk dat ik tijdens voorgaande periode dus nooit echt dromen heb onthouden nadat ik wakker was.

Dit terwijl het een algemeen feit is dat iedereen tijdens zijn/haar slaapperiode toch droomt, ik vraag me af of andere mensen hier zich daar in herkennen ?

Vrede

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."