Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeisjes loslaten / jongens loslaten.

Meisjes loslaten / jongens loslaten.

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe komt het toch eigelijk dat de meeste ouders het moeilijker hebben om meisjes te laten uitgaan en 'verkeren' dan met jongens ?
Jongens mogen zogezegd hun gangetje gaan, vroeger beginnen uitgaan, sex hebben enzovoort terwijl ouders tegenover meisjes veel beschermender zijn.
Ik geef het niet graag toe maar ik zou ook zo'n ouder zijn denk ik. Het is hypocriet maar toch zijn de meesten zo.

Is het omdat meisjes naïever zijn dan jongens wanneer ze pas uitgaan enzo ?
Ik blijf het me maar afvragen en ik kom er niet uit dus vraag ik het nu aan jullie :wave:

Hoe komt dit ?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me nogal eenvoudig: Een logisch gevolg is van wat de risicos zijn bij je opgroeiende kind.

Een jongen komt niet zwanger thuis als hij 15 is. Natuurlijk kan hij vader worden op jonge leeftijd, maar dat is voor het meisje toch net iets ernstiger dan voor de jongen. Jongens zullen ook niet zo snel emotioneel beschadigd worden omdat ze op sex gebied dingen doen waar ze eigenlijk geen zin in hadden dan meisjes. Op het gebied van sex is het dus logisch dat meisjes meer beschermd worden dan jongens.

Op andere gebieden kan het andersom zijn. Ik denk dat de gemiddelde ouder zich minder druk maakt als hun dochter op haar 18e de eerste auto koopt dan wanneer een zoon om een voorbeeld te noemen. Om een ander voorbeeld te noemen, ik ben 29, mijn moeder bemoeid zich nog steeds mee of ik mijn wasmachine wel goed weet te bedienen, en mijn afwas niet te lang laat staan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou het een hele prestatie vinden als wij als maatschappij van onze stereotypen af zouden kunnen komen, niet alleen over man-vrouw gedoe, maar ook over drugs gabbers buitenlanders junkies ambtenaren weerberichten, hardcore en ga maar door
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
buzzrider zei:
Hoe komt het toch eigelijk dat de meeste ouders het moeilijker hebben om meisjes te laten uitgaan en 'verkeren' dan met jongens ?
Jongens mogen zogezegd hun gangetje gaan, vroeger beginnen uitgaan, sex hebben enzovoort terwijl ouders tegenover meisjes veel beschermender zijn.
Ik geef het niet graag toe maar ik zou ook zo'n ouder zijn denk ik. Het is hypocriet maar toch zijn de meesten zo.

Is het omdat meisjes naïever zijn dan jongens wanneer ze pas uitgaan enzo ?
Ik blijf het me maar afvragen en ik kom er niet uit dus vraag ik het nu aan jullie :wave:

Hoe komt dit ?
Klik om te vergroten...

Dat komt inderdaad doordat alle meiden zo naief zijn. Als ik soms zie wat ik ze wijs kan maken. Voorbeeld ik werkte toen nog bij een callcenter maar er zat een meisje naast me die in 5 vwo zat ( Niet het laagste van het laagste al zeg ik zelf ) We hadden het over sex en ze komt op het onderwerp dat als je als meisje zijnde teveel sex hebt een blaasontsteking kan oplopen. Waarop ik antwoord hmm dat is mooi dat ik een jongen ben want die hebben geen blaas. Begint er heel serieus op in te gaan van echt? Me zusje in turkije komt kkblij naar me ouders toegelopen met een vriendinnetje JA MAM mogen we daar vanavond uit want de baas van die discotheek wilt ons wel afzetten. Neej dat mag niet want dan rijdt hij je direct de bergen in verkracht je en gooit je van een rots... Maar dat snappen ze niet ze zijn allemaal zo ontzettend goed gelovig. Vooral op die leeftijd als ze ouder worden beginnen ze door te krijgen dat niet alles lief en aardig is daarom zou ik bij mijn dochter ook een stuk beschermder zijn dan bij me zoon.
s
scenemeisjeedanaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klopt meisjes kun je vaak veel wijs maken. Maar daar heb ik van geleerd. Nog lang niet alles. Maar dat komt wel denk ik.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Napster zei:
buzzrider zei:
Hoe komt het toch eigelijk dat de meeste ouders het moeilijker hebben om meisjes te laten uitgaan en 'verkeren' dan met jongens ?
Jongens mogen zogezegd hun gangetje gaan, vroeger beginnen uitgaan, sex hebben enzovoort terwijl ouders tegenover meisjes veel beschermender zijn.
Ik geef het niet graag toe maar ik zou ook zo'n ouder zijn denk ik. Het is hypocriet maar toch zijn de meesten zo.

Is het omdat meisjes naïever zijn dan jongens wanneer ze pas uitgaan enzo ?
Ik blijf het me maar afvragen en ik kom er niet uit dus vraag ik het nu aan jullie :wave:

Hoe komt dit ?
Klik om te vergroten...

Dat komt inderdaad doordat alle meiden zo naief zijn. Als ik soms zie wat ik ze wijs kan maken. Voorbeeld ik werkte toen nog bij een callcenter maar er zat een meisje naast me die in 5 vwo zat ( Niet het laagste van het laagste al zeg ik zelf ) We hadden het over sex en ze komt op het onderwerp dat als je als meisje zijnde teveel sex hebt een blaasontsteking kan oplopen. Waarop ik antwoord hmm dat is mooi dat ik een jongen ben want die hebben geen blaas. Begint er heel serieus op in te gaan van echt? Me zusje in turkije komt kkblij naar me ouders toegelopen met een vriendinnetje JA MAM mogen we daar vanavond uit want de baas van die discotheek wilt ons wel afzetten. Neej dat mag niet want dan rijdt hij je direct de bergen in verkracht je en gooit je van een rots... Maar dat snappen ze niet ze zijn allemaal zo ontzettend goed gelovig. Vooral op die leeftijd als ze ouder worden beginnen ze door te krijgen dat niet alles lief en aardig is daarom zou ik bij mijn dochter ook een stuk beschermder zijn dan bij me zoon.
Klik om te vergroten...

Dat is onzin natuurlijk, niet alle meisjes zijn goedgelovig. De een is naïever dan de ander, maar dat betekent niet dat we met z'n allen achterlijk zijn.

Mijn broers mochten ook meer dan mij, maar dat komt omdat meisjes kwetsbaarder zijn. Je ziet dikwijls dingen op het nieuws over verkrachtingen en vermissingen en ik snap goed dat er daardoor extra zorgen worden opgewekt bij de ouders.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meisjes zijn gewoon wat kwetsbaarder, maar tegenwoordig is het voor jongens ook onveiliger geworden vind ik. Die kunnen weer eerder het slachtoffer worden van zinloos geweld, terwijl meisjes vaker betrokken zijn bij aanranding/verkrachting.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb hier ook altijd ruzie over gehad met mijn ouders. Ik snapte niet dat mijn ouders zich nou zoveel zorgen over mij maakte toen ik 17 was als ik rond 24.00 alleen in de metro, rotterdam, zat. Ik had nooit ergens last van. Bij mijn broer maakten ze zich ook nooit zorgen. Ondertussen woon ik in een dorp, ben ik 21 en werk ik som in een partycentrum tot 2.00 snachts. Dan moet ik nog 10 minuutjes alleen fietsen. Zelfs nu zijn mijn ouders nog bezorgd.

Maar ergens kan ik het me wel voorstellen. 1 man kan mij in zijn eentje zo overmeesteren en van alles met mij doen. Bij een jongen gebeurd dat nu eenmaal veel minder snel. Daarom heb ik altijd een klein deobusje in mijn jaszak voor het geval dat.

Ik denk dat ouders bezorgder zijn over dochters omdat ze weten dat de 'grote boze buitenwereld' minder lief is tegen die dochters dan tegen de zonen.

Erg frusterend maar wel waar.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb een zoon,maar geen dochter :(
ik weet het dus niet,de meest eerlijkste manier is dezelfde wetten Qua uitgaansuren.
dochter zwanger tja,de pil hé.
d
defg993Lid
01-01-2024, 00:00
#10
chi flat iron,chi hair straightener,chi ceramic flat iron,CH

www.hairstraightenerstore.eu
chi flat iron,chi hair straightener,chi ceramic flat iron,CHI hair straightener
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
cronos zei:
dochter zwanger tja,de pil hé.
Klik om te vergroten...
Beetje laat dan hè (;
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
^Hahahah, geweldig..

Meisjes hoef je niet eens pijn te doen als je ze de auto in wil lokken..
Ze zijn gewoon knoert achterlijk! En ik snap niet dat het verboden is om een vrouw te slaan..Tja, dan maar psychologisch met ze kloten. Afbreken en opbouwen die handel! Jammer dat ze daar dik van worden :beer:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, dat is bij mij ook zo thuis. Ik heb nog een paar broers rondlopen en zij mochten véél meer dan ik op mijn zestiende nu.
Ook bellen mijn ouders altijd op als ik te laat ben, iig mijn moeder dan, en ze wilt tot in detail weten waar ik ben etc.
Natuurlijk word daar vanaf mijn kant nog wel over gelogen...dan zeg ik dat ik naar Truus ga maar dan sta ik gewoon een J te roken met een paar mensen.
:)
Ik snap ook niet waarom mijn ma dat doet, want ook thuis kan je aangerand worden o.i.d en dan moet ik buiten uitkijken???
Nou nee, thuis is het nog veel gevaarlijker dan in de grote wereld. :angry:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Extisi zei:
Ik snap ook niet waarom mijn ma dat doet, want ook thuis kan je aangerand worden o.i.d en dan moet ik buiten uitkijken???
Klik om te vergroten...
Ik ken jouw thuissituatie natuurlijk niet, maar hier is dat echt not done hoor. Je snapt best waarom mama dat doet.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
cronos zei:
dochter zwanger tja,de pil hé.
Klik om te vergroten...
Beetje laat dan hè (;
Klik om te vergroten...

typisch ik om te missen :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."