Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZe laat je kiezen :s

Ze laat je kiezen :s

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die keuze is niet moeilijk toch? Wat is er fijner dan een relatie?
Ik vind het ook goed dat ze het je verbiedt, dat is een teken van persoonlijkheid en dat betekent dat ze het beste met je voor heeft. Ik zou geen chick willen die het niks zou schelen wat ik allemaal gebruikte. Wees blij met zo iemand.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
mijaser zei:
Zazuu. zei:
inderdaad goed informeren en uitleggen waarom je het doet.
en samen een oplossing bedenken. Gewoon normaal er over praten.
Klik om te vergroten...
Maar dan zegt ze direct: ik ben niet naar je toe gekomen om over drugs te praten
Klik om te vergroten...

Ga dan een keer naar haar toe.
En trouwens, het is toch eigenlijk over de relatie praten? dat daar drugs bij komt kijken is haar eigen schuld.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kies voor haar.
d
dividedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm best moeilijk! Ik weet namelijk zelf hoe het is van beide kanten! Ik ben een vrouw en 4 jaar een relatie gehad in een periode waar ik ook nog helemaal nix van drugs wist (ok, wel blowen geef ik toe, maar deed ik eigenlijk nooit), maar toen begon mijn toenmalige vriend met allerlei drugs te experimenteren en ik wist niet wat me overkwam! Ik d8.. wil ik wel met een jongen die drugs gebruikt?
Naja sinds het uit is ben ik dus zelf ook gaan experimenteren :P haha en nu ben ik dus tijdje alweer vrijgezel en ik heb nu zoiets van.. Ik zou nu niet een relatie aangaan met iemand die nooit drugs gebruikt, want die zou het nooit begrijpen! (ik heb het natuurlijk niet over een junkie, maar iemand die ook af en toe wat neemt/probeert)

Maargoed jij zit nu al in die situatie en ik kan me voorstellen dat ze idd schrikt (net als ik vroeger), misschien idd goed over praten.. maja niet iedereen staat open voor die dingen, bij mij eindigde het praten met mn ex over drugs in een eerste harddrugservaring met hem (LSD om precies te zijn!), wist ik veel haha! (laten we zeggen: jong en naif :P )

Ik denk dat je gewoon moet afvragen wat echt het belangrijkste is voor je, als ik eerlijk ben denk ik dat ik ook zou kiezen voor mn relatie!
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#5
divided zei:
Hmm best moeilijk! Ik weet namelijk zelf hoe het is van beide kanten! Ik ben een vrouw en 4 jaar een relatie gehad in een periode waar ik ook nog helemaal nix van drugs wist (ok, wel blowen geef ik toe, maar deed ik eigenlijk nooit), maar toen begon mijn toenmalige vriend met allerlei drugs te experimenteren en ik wist niet wat me overkwam! Ik d8.. wil ik wel met een jongen die drugs gebruikt?
Naja sinds het uit is ben ik dus zelf ook gaan experimenteren :P haha en nu ben ik dus tijdje alweer vrijgezel en ik heb nu zoiets van.. Ik zou nu niet een relatie aangaan met iemand die nooit drugs gebruikt, want die zou het nooit begrijpen! (ik heb het natuurlijk niet over een junkie, maar iemand die ook af en toe wat neemt/probeert)

Maargoed jij zit nu al in die situatie en ik kan me voorstellen dat ze idd schrikt (net als ik vroeger), misschien idd goed over praten.. maja niet iedereen staat open voor die dingen, bij mij eindigde het praten met mn ex over drugs in een eerste harddrugservaring met hem (LSD om precies te zijn!), wist ik veel haha! (laten we zeggen: jong en naif :P )

Ik denk dat je gewoon moet afvragen wat echt het belangrijkste is voor je, als ik eerlijk ben denk ik dat ik ook zou kiezen voor mn relatie!
Klik om te vergroten...
Ja ik zou we voor haar kiezen maar na een maand zit ik toch terug te blowen daar ben ik zeker van :/
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap de reactie van je vriendin wel. Ik vind zelf elke dag blowen, iets heel anders dan af en toe een nachtje drugs nemen. Ik heb eens een relatie gehad met een blower, en kan je zeggen dat dit echt best kut was. Meest van de tijd was hij zo passief als de pest. Hij stond niet op voor 12en, en rond 3 uur begon hij met blowen. Hij hokte voortdurend samen met zijn vriendjes die ook blowden om daarmee irritante insidersgrapen te maken, dus erbij zitten was echt fokking saai voor mij. En als zijn geld er dan doorheen zat (10e per dag aan blowen + 4 euro aan roken + nog wat alcohol op een dag + te stoned om te werken = geen geld) , dan kwam hij natuurlijk bij mij aan. Goed, leuke relatie heb je dan. Ik vond het allemaal nogal kinderachtig overkomen. Heb hem uiteindelijk gedumpt, en een man gezocht met meer ambitie. :grin:

Dus ik snap jouw vriendin wel, als zij niet je prioriteit nr 1 is, als jij blowen op dit moment belangrijker vind (en daar is opzich niks mis mee), maar maak het dan gewoon uit met haar. Misschien even lastig, maar dan kun je tenminste fijn elke dag blowen, zonder dat iemand daar verder last van heeft. :rock:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijaser zei:
Zazuu. zei:
inderdaad goed informeren en uitleggen waarom je het doet.
en samen een oplossing bedenken. Gewoon normaal er over praten.
Klik om te vergroten...
Maar dan zegt ze direct: ik ben niet naar je toe gekomen om over drugs te praten
Klik om te vergroten...

drugsgebruik hoort blijkbaar voor een deel bij je, dat zal ze te accepteren hebben, of in ieder geval moet ze proberen het te begrijpen

naar mijn idee oordeelt ze veel te snel en dat zou ik niet trekken, en haar dus dumpen
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ze me zo laat kiezen is ze sowieso erg kortzichtig, geen relatiemateriaal.
S
SpacyKLid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer haar over te halen eens wat met je te proberen,
ik ken veel mensen wiens vriendin compleet tegen drugs is en het dan geheim houden, geheimen voor elkaar werken niet in een relatie.
Het ligt helemaal aan hoeveel jij voor haar voelt.

Ik gebruikte recreatief voor ik mijn vriend leerde kennen, en nu is dat flink gestegen. Ik moet wel zeggen dat ik het niet leuk vind als hij zonder mij gebruikt en daar kan ik soms wel een probleem van maken maar als hij dat wil, dan moet hij dat doen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze neemt je zoals je bent, of ze neemt je gewoon maar lekker niet! Voor haar tien anderen toch? Mensen die drugs gebruiken en mensen die fel anti zijn, schijnen meestal toch niet zo goed bij elkaar te passen. Over het algemeen is dan de ene persoon nieuwsgierig, openminded en kijkt hij/zij graag wat verder dan zijn/haar neus lang is, terwijl de ander vaak kortzichtig is en overal een vooroordeel over heeft. Dat werkt gewoon niet samen! Of je moet het achter haar rug om willen doen, maar dat betekent ook het begin van het einde. In een gezonde relatie hoef je je namelijk niet te verbergen voor elkaar...
W
WDVKLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet zeggen dat ik het heel erg herken, maar dan andersom.
Mijn vriend blowt iedere dag en gebruikt ook wel eens coke. Ik ga echt niet tegen hem zeggen: je mag geen drugs gebruiken of iets dergelijks, maar ik moet wel toegeven dat ik er veel moeite mee heb. Zelf heb ik uiteindelijk 1x XTC geprobeerd en het beviel me echt totaal niet. Ook heb ik wel eens als enige persoon tussen 20 man gezeten die allemaal iets van harddrugs (en dan reken ik daar alcohol niet bij in) ophadden. Dat is ook echt niet gezellig als nuchter persoon zijnde. Over het blowen doe ik niet moeilijk.

Er zijn hier mensen die zeggen dat ze 'kortzichtig' is .. maar eigenlijk kun je het ook andersom zien. Er zijn mensen die totaal geen moeite hebben met drugs, maar dat wil niet zeggen dat mensen die het wel hebben meteen kortzichtig zijn.. Het wordt een ander verhaal als je er echt niks van weet en zegt dat je er iets op tegen hebt. Je kunt er ook veel van weten zonder het zelf te gebruiken, vind ik, alleen weet je de werkelijke ervaring dan niet. Als iemand niet zo van drugs houdt, laat diegene, maar zorg wel dat je niet gaat liegen en er afspraken over kan maken, want jullie hebben allebei even veel recht om ergens wel of niet achter te staan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."