Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDerealisatie en angst voor schizofrenie

Derealisatie en angst voor schizofrenie

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent duidelijk overgevoelig voor wiet, maar om dit onmiddellijk aan schizofrenie te koppelen gaat mij te ver. De symptomen die je omschrijft hebben inderdaad iets weg van derealisatie/depersonalisatie. Raadpleeg een arts hierover en blijf verder van de drugs af. Het is een menselijk reactie om bij slecht of schokkend nieuws een lichamelijke reactie te krijgen, hierover zou ik mij niet direct veel zorgen maken. Het is lastig voor ons om achter onze pc met een diagnose te komen. Wat betreft de soort wiet maakt het niets uit, je kan van elke soort zo para als een deur worden. Zoek bij professionele instanties hulp en dan komt het echt wel goed...
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een diagnose stellen is inderdaad lastig voor amateurs vanachter een pc. Maar ik denk eerder aan een soort paniek/angst aanval. Die dan telkens weer wordt opgeroepen.

Schizofrenie lijkt me dit niet. Google dat maar eens. Dat wordt je ook niet zomaar. Dus wees gerust.

Inderdaad raadpleeg een dokter. Die weet meer dan ons. En die kan je echt helpen en doorverwijzen mocht dat nodig zijn. En een arts heeft een geheimhoudingsplicht, hij mag je ouders niet inlichten. Dus wees niet bang om naar een dokter te stappen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het klinkt eerder als paniek aanvallen inderdaad, die een bepaalde herinnering weer naar boven halen. Zolang jij je hier druk over blijft maken houd je die herinnering ook in stand. Bezoek een arts en vertel je verhaal, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.
B
Bruwks6001Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb volgensmij nog iets gevonden wat ik denk ik heb, phhd. Ik heb namelijk heletijd een soort stippelig zicht (visual snow) en dat doet me heel erg denken aan de bad trip en soms voelt t dan of ik alleen mn ogen ben. (Als iemand dat snapt?) en als alles dan nep voelt maakt t me heel bang. Ik ben zo bang dat het nooit meer over gaat :( mensen voellen ook allemaal nep.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Internet werkt averechts in dit geval. Er zijn altijd een heleboel ziektebeelden waar je wel iets in herkend waardoor je ineens alles hebt en het allemaal veel erger lijkt dan het is. Vooral in het geval van dit soort klachten kun je jezelf helemaal gaan opfokken terwijl dat helemaal niet nodig is.

Ga eens langs de huisarts en ik raad je aan nooit Google-dokter te gaan spelen want dat levert een hoop ellende op :wink:
B
Bruwks6001Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke dus met nieuwjaar was het de 2e keer dat ik ook had geblowed. Het was bij mij thuis met wat vrienden, ik vond het wel spannend maar de eerste keer dat ik t had gedaan was t echt leuk! Dus keer was ik gespannen. Ik had van die gedachten van "wat als mn ouders opeens thuiskomen, ze gaan bellen" etc. toen had ik geblowed en ik kreeg denk ik een bad trip.. Ik zat in een soort rare spiraal het was rood ik kon niks zien pas na 6 minuten (voelde als een uur) en tijdens dat dacht ik echt ik ben in de hell. Ik voelde mijn lichaam niet zag alleen dat rode alles deed pijn soortvan en ik dacht alleen maar "dit is de hell" toen ik weer begon te zien voelde alles nep. Ik was zo bang. Toen moest ik ook overgeven 3x en was daarna naar bed gegaan wou dat het zo snel mogelijk over was. de volgende dag toen ik wakker werd dacht ik godszeidank ik voelde me weer goed, ookal soms zag ik weer een beetje vaag maar dat is volgensmij normaal de dag erna.


Wel voelde ik me een beetje gek, niet echt in mn lichaam. Kwam erop dat dat depersonalisatie was. Ik dacht er niet veel van en dat ging ook na 4 dagen ofzo weg. Ik rook (sigaretten) alleen op feestjes als ik ook drank op heb. Maar deze keer was ik met een vriendin in de stad en ik rookte ook. Na die x voelde ik me weer een beetje gedepersonaliseerd heel gek. Ik dacht dit gaat misschien weg als alle nicotine uit mn lichaam is. En dat was ook zo. Toch ging ik 3 dagen later weer roken en het gevoel kwam weer terug ik dacht deze keer "wow dit is echt niet goed ik ga echt niet meer roken" maar deze keer ging het gevoel niet weg. K had er opzich niet veel last van maar toch een beetje.


Ik denk als k het gelaten was er niks was gebeurt maar.... Ik ging er de hele dag over opzoeken op internet en het gevoel werd erger en erger. Tot een week later zat ik in de klas ik was erover aan t opzoeken en BAM opeens had ik een flashback naar die bad trip. Ik wist echt niet wat ik meemaakte ik ging naar huis en deed daar een dutje. Ik werd wakker en dacht t gaat beter maar na 2 minuten kwam t gevoel weer (niet perse bad trip maar een heel raar naar ander gevoel) alles voelde nep. Ik belde mn vriendinnen huilend op. Tijdens het avond eten kreeg k een soort rare aanval. Als ik bijvoorbeeld dacht "ik ben dood dit is de dood" kreeg k een hele schock door mn lichaam en trilde ik helemaal. Ik kan niet beschrijven hoe raar dat was. Nu heb ik dat niet meer zo erg, maar wel als ik heel naar nieuws hoor. Bijv een familielid heeft laatst een autoongeluk gehad toen kreeg k weer zon shock. Ik heb nu denk ik derealisatie, op sommige momenten gaat het wel als ik er niet aan denk merk ik het ook niet, maar ik ben zoooooooooooooooooooo bang dat ik schizofrenisch word.

Echt niet normaal heb ook heel erg lopen huilen omdat ik dacht dat ik t had en gek was. Herkent iemand zoiets en weet iemand iets meer hierover dan ik??? Want ik ben helemaal niet bekend met dit soort dingen


Help!!!!!!
De wiet was; white widdow
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt heel bizar. Het enige wat ik kan bedenken is dat je hersenen het roken en daarna ook de angst die je voelt bij het opzoeken van dingen over schizofrenie, koppelen aan die nare ervaring met wiet. Dan krijg je dus een flashback en dit kan resulteren in nieuwe paniek- of angstaanvallen.
Over derealisatie/depersonalisatie weet ik persoonlijk niets. Ik denk dat deze ervaringen niet direct betekenen dat je schizofrenie hebt of een andere psychotische stoornis, maar het is wel slim om contact te zoeken met een arts. Het gaat hoe dan ook duidelijk niet goed met je en daarom zou ik hulp zoeken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, je kan nu zelf wel gaan zitten uitzoeken welke beschrijving op internet je het meest bij jezelf vindt passen, maar desondanks gaat het volgens mij niet helemaal top met je dus ik zou zeker alsnog een bezoekje brengen aan de huisarts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."