#1
@oortjes: Ik doe Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, en tijdens stage ben ik veel jongeren zoals jij tegengekomen. Hier bedoel ik absoluut niets verkeerds mee, er zijn nou eenmaal veel jongeren die dit soort problemen tegenkomen, en het daarbij lastig vinden om het totaalplaatje compleet te houden (naast privéproblemen ook nog werken/woning zoeken/studie afronden). Organisaties die de meeste gemeentes hebben zoals een jongerenloket zijn heel toegankelijk om even een afspraak te maken, dan kijkt een medewerker even met je mee en kunnen ze kijken wat ze voor je kunnen beteken. Omdat je vroeger al in contact bent geweest snap ik het als je geen zin meer hebt in al die hulpverlening, maar een jongerenloket is een lichte vorm van hulp, als je aangeeft dat je het zelf weer red dan is het daarmee ook klaar. Een tip van mij is dus, maak eens een afspraak bij het jongerenloket in je gemeente, vertel je verhaal en kijk of ze wat voor je kunnen betekenen. Zij weten in ieder geval waar je recht op hebt qua aanvullende/uitwonende beurzen. Naar een woning zoeken zal je wel zelf moeten doen, uit ervaring raad ik aan om op (particuliere) makelaars af te stappen, ze mogen vanaf 1 januari 2016 geen bemiddelingskosten meer rekenen dus die kosten heb je dan al niet meer.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!