#1
Goed punt. ![:)]()
Is ook wel zo. Maar er lijkt toch de tendens te zijn dat als iemand niet zo zeker is over iets, dat deze vaak anderen wil gaan overtuigen van zijn/haar opvatting. Ik merk dat in ieder geval soms bij mezelf. Op tijden dat mijn vertrouwen in het hele non-dualiteit gedoe even weg is, doe ik dat namelijk zelf ook weleens.MeejheM zei:Bovenstaande mening over mensen die via beredenering aan willen tonen dat er een god is, lijkt me ook puur gebaseerd op aannames.
Dat denk ik ook ja, maar ik denk dat dat dus ook echt het geval is wanneer het aankomt op wat het is dat we werkelijk zijn. Als je door hebt dat 'de ander' in de kern eigenlijk ook jou is, dan komt het niet eens in je op diegene onrecht aan te doen. In deze tijd van oorlogen en grote onrust in de wereld zijn mensen nog steeds op de oude manier bezig te proberen er wat van te maken. Ik denk dat dat een onmogelijkheid is. Alleen de realisatie dat we werkelijk één zijn zal de bende die we hebben gemaakt van deze aarde kunnen herstellen (denk ik). En ieder individu heeft daar ook denk ik een onmisbare rol in te spelen. Het lijkt erop dat dit een erg belangrijke periode van globale ontwaking is (i kid you not...). Het mag nu allemaal erg hopeloos lijken voor heel veel mensen, maar ik denk dat we in een soort transitie fase zitten, waarin de onbewustheid zulke extreme vormen aanneemt, dat we geforceerd worden tot bewustwording. Helaas is bewustwording allesbehalve een pijnloos iets. Het kan allemaal nog veel erger worden dan het al is, maar de onbewustheid en krankzinnigheid die nog steeds toeneemt is imo niet zonder reden. Bewustheid wordt als het ware geboren door/in onbewustheid. Ik denk dat er de komende jaren heel erg grote veranderingen zullen gaan komen in hoe we de wereld beleven, veranderingen die uiteindelijk mooier zullen zijn dan we ons nu kunnen voorstellen.Bovenstaande is ook een veel te lang geworden verhaal, als we met zijn allen 1 bewustzijn zouden hebben waren we wel van al dat gedoe af.(om even terug te komen op ons topic.)
Bewustzijn is het proces van het creëren van meerdere terugkoppelingen (feedback loops) om een model van jezelf te creëren in ruimte, in betrekking tot anderen. En in tijd, om bepaalde doelen te bevredigen.
MeejheM zei:@Albedo: Wanneer je een idee of concept niet binnen een uur uit kan leggen, begrijp je de materie niet of praat je erg langzaam heb ik op school geleerd.
Ik heb je bijdrage niet afgekeken, Dat is mijn verantwoordelijkheid, ik weet niet wat ik mis. Toch goed om weer terug op topic te komen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."