#1
Ik dacht, ik plaats dit hier ook even, aangezien ik in het verleden heb vernomen dat er hier wel meer mensen zijn (volgens mij in ieder geval @Roze Olifant en ook @Psychedelibee) die ook last hebben van een vaak verstopte neus en daar wel of niet regelmatig neussprays tegen gebruiken. Soms ook de zeer effectieve, maar ook verslavende xylometazoline variant.
Sinds kort ben ik er achter gekomen dat er een techniek bestaat (ik weet niet sinds wanneer) genaamd Celon thermotherapie, die de KNO arts toepast om permanent chronische neusverstopping door een vergrote/opgezwollen neusschelp te verhelpen. Van wat ik heb begrepen krijg je eerst watten met een cocaïne oplossing in je neusgaten gedrukt (das op zich al leuk misschien) om de boel al wat te verdoven, daarna een prikje om de boel verder te verdoven en dan wordt door middel van een naald de neusschelp verwarmt, waardoor deze daarna min of meer verschrompelt. Dat klinkt best ingrijpend, maar dat schijnt heel erg mee te vallen. Ook lijkt de methode zeer effectief te zijn, waardoor mensen geen neussprays meer hoeven te gebruiken nadien.
Zelf heb ik ook last van een chronisch verstopte neus, die - heel irritant - het dichtst gaat zitten wanneer ik ga liggen. Hierdoor heb ik eigenlijk elke nacht een slechte nacht, waarna ik mij nooit goed uitgerust voel en soms ook meerdere keren door ademnood wakker word 's nachts. Enorm vervelend, dus heb ik alvast een afspraak gemaakt met de KNO arts voor een consult om deze behandeling tot stand te laten komen. Het zou mooi zijn als ik hiermee geholpen ben en nog mooier als anderen dat straks ook zijn!
Hierbij nog een video met een korte uitleg van de procedure:
En meer info
Sinds kort ben ik er achter gekomen dat er een techniek bestaat (ik weet niet sinds wanneer) genaamd Celon thermotherapie, die de KNO arts toepast om permanent chronische neusverstopping door een vergrote/opgezwollen neusschelp te verhelpen. Van wat ik heb begrepen krijg je eerst watten met een cocaïne oplossing in je neusgaten gedrukt (das op zich al leuk misschien) om de boel al wat te verdoven, daarna een prikje om de boel verder te verdoven en dan wordt door middel van een naald de neusschelp verwarmt, waardoor deze daarna min of meer verschrompelt. Dat klinkt best ingrijpend, maar dat schijnt heel erg mee te vallen. Ook lijkt de methode zeer effectief te zijn, waardoor mensen geen neussprays meer hoeven te gebruiken nadien.
Zelf heb ik ook last van een chronisch verstopte neus, die - heel irritant - het dichtst gaat zitten wanneer ik ga liggen. Hierdoor heb ik eigenlijk elke nacht een slechte nacht, waarna ik mij nooit goed uitgerust voel en soms ook meerdere keren door ademnood wakker word 's nachts. Enorm vervelend, dus heb ik alvast een afspraak gemaakt met de KNO arts voor een consult om deze behandeling tot stand te laten komen. Het zou mooi zijn als ik hiermee geholpen ben en nog mooier als anderen dat straks ook zijn!
Hierbij nog een video met een korte uitleg van de procedure:
En meer info