Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe te dealen met eenzaamheid

Hoe te dealen met eenzaamheid

57 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
miles zei:
Ik merk dat de drempel om het online met vreemden te delen een stuk lager is dan mensen in het echte leven lastig te vallen met je shit
Klik om te vergroten...
Maar je hoeft de eerste keer dat je iemand ziet het ook niet gelijk zwaar te maken hè.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
miles zei:
Ik merk dat de drempel om het online met vreemden te delen een stuk lager is dan mensen in het echte leven lastig te vallen met je shit
Klik om te vergroten...
Is het echt de ander lastig vallen met jouw shit, of is het spannend om jezelf kwetsbaar op te stellen en écht te vertellen wat er in je omgaat?
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pantertje zei:
Maar je hoeft de eerste keer dat je iemand ziet het ook niet gelijk zwaar te maken hè.
Klik om te vergroten...
Nee maar ik doelde ook meer op je verhaal doen bij vrienden en dergelijke, het voelt toch ergens een beetje of je ze met jouw shit opzadelen, ookal weet ik eigenlijk heel goed dat ze het echt geen enkel probleem zouden vinden
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
HappyMind zei:
Is het echt de ander lastig vallen met jouw shit, of is het spannend om jezelf kwetsbaar op te stellen en écht te vertellen wat er in je omgaat?
Klik om te vergroten...
Nee, het open zijn gaat me wel redelijk goed af eigenlijk, dit heb ik kort na m'n scheiding veel gedaan, maar na anderhalf jaar voel ik de drempel groter worden, alsof ik bang ben dat ze gaan denken: daar heb je hem weer met z'n gezeur
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eenzaamheid is a state of mind.
Man wat ben ik blij dat ik van de Netflix kan genieten zonder mensen in huis. Ik heb wel een vriendin en ook dromen naar de toekomst, maar soms maanden dat ik haar niet zie en ik kan weken genieten van het alleen zijn.

Lekker aan mezelf werken en geen gezeur aan mijn hoofd.

Maar dat gezegd hebbende.., als ik niet kon genieten van de gedachte dat ik een trouwe levenspartner ergens heb, zou ik me anders voelen met "alleen zijn".

Geniet van de menselijke contacten en vooral die met aantrekkelijke dames en geen haast. Voor je het weet moet je je weer aanpassen aan de wensen van mevrouw!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Geniet van de menselijke contacten en vooral die met aantrekkelijke dames en geen haast. Voor je het weet moet je je weer aanpassen aan de wensen van mevrouw!
Klik om te vergroten...
ik denk dat ik dat ook een beetje mis, me aan moeten passen aan een ander, en daardoor indirect mezelf beter op de rit te houden, maar ik moet dus leren dit voor mezelf te gaan doen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
miles zei:
ik denk dat ik dat ook een beetje mis, me aan moeten passen aan een ander, en daardoor indirect mezelf beter op de rit te houden, maar ik moet dus leren dit voor mezelf te gaan doen
Klik om te vergroten...
Het is zeker geen wetenschappelijk iets maar eerder psychisch :). Prachtig hoe fijn het is als een geliefde blijheid toont omdat je haar een goede schnitzel hebt voorgeschoteld. En dan het gevoel van koud water over je heen, als ze zegt dat ze het niet lekker vindt en dat je alleen maar de keuken smerig maakt.

Maar liefde is uiteindelijk wel super, en liefde geven en ontvangen van andere zeker ook. :)
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Het is zeker geen wetenschappelijk iets maar eerder psychisch :). Prachtig hoe fijn het is als een geliefde blijheid toont omdat je haar een goede schnitzel hebt voorgeschoteld. En dan het gevoel van koud water over je heen, als ze zegt dat ze het niet lekker vindt en dat je alleen maar de keuken smerig maakt.

Maar liefde is uiteindelijk wel super, en liefde geven en ontvangen van andere zeker ook. :)
Klik om te vergroten...
Ben jij in mijn keuken geweest? Ik maak er inderdaad vaak een enorme bende van🤣
Ik kook erg graag, voor jezelf is het leuk, maar voor een ander idd nog leuker, feedback krijgen, positief of negatief is altijd goed
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Leuke tip! Ik ga inderdaad ook op date met mezelf wanneer ik daar zin in heb. Een hotelovernachting of op vakantie, een dag wandelen in het bos, naar de dierentuin, lunchen of wat dan ook. Ik laat me inmiddels niet meer tegenhouden als er niemand mee wil/kan.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit een hele goeie is.
Doen wat je leuk vindt kan vaak alleen.
Geeft je een beter gevoel en hopelijk minder eenzaam op den duur.

Maar als je echt het "alleen zijn is ruk" gevoel hebt is het moeilijk.
Erover praten, wat je nu prima doet, is dan al een goeie stap. Gebruiken is niet de oplossing
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
miles zei:
Hmm ja, helaas moet ik toch mijn best blijven doen om normaal met haar om te blijven gaan, ivm de kinderen, dit gaat me wel redelijk goed af gelukkig.
Net na m'n scheiding ben ik een tijd lang vreselijk boos geweest, dit heb ik gelukkig achter me kunnen laten, wat dat koste me al m'n energie
Klik om te vergroten...
Mijn god wat erg maar ook: wat knap van je.

En je hebt gelijk, boosheid heb je eigenlijk alleen jezelf maar mee. Ik reageerde gister ook uit emotie toen ik je bericht las. Zulke dingen maken me razend. Hoe dat dan wel voor jou moet zijn geweest... Maar het haalt tegelijk ook weer niks uit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Maar dat gezegd hebbende.., als ik niet kon genieten van de gedachte dat ik een trouwe levenspartner ergens heb, zou ik me anders voelen met "alleen zijn".
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Ergens een vriendin/partner hebben geeft een soort comfort dat je eventuele gevoel van eenzaamheid verzacht. Maar dit zorgt er ook voor dat je niet goed bij die rauwe sensatie van je eenzaamheid komt, want: "ik heb iemand, ook al is die nu niet hier".

Ik zeg niet dat dat per se verkeerd is, maar denk tegelijk dat het voor iedereen goed is om een periode écht alleen te zijn zonder zulke verzachtende gedachten om juist alleen te zijn met die rauwe sensaties, zodat je jezelf zonder filters onder ogen komt.

Manu76 zei:
Geniet van de menselijke contacten en vooral die met aantrekkelijke dames en geen haast.
Klik om te vergroten...
Amen.

Manu76 zei:
Voor je het weet moet je je weer aanpassen aan de wensen van mevrouw!
Klik om te vergroten...
Zolang het aanpassen maar van beide kanten komt, anders zit er iets goed mis.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben mijn hele leven al alleen maar gelukkig voel ik mij zelden eenzaam.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben gelukkig getrouwd maar toch voel ik me soms eenzaam ( of verveel me) als ik in mijn huis in NL alleen zit. ( ik woon voorlopig in 2 landen) . Ik heb wat vrienden maar die vrienden hebben ook gezinnen en verplichtingen . En dan komen die vervelende avonden: alle taken zijn al gedaan, de hond is 5 keer uitgelaten , geen zin in zoveelste film, wat dan? En dan komen drugs in mijn gedachten. Ik ga nooit te ver en niet te vaak maar ik doe het toch wel: 1 lijntje coke hier, 2 rondjes ghb daar en het is echt niet de bedoeling want ik heb met mijzelf afgesproken dat ik drugs nooit alleen zal gebruiken.
Vanavond vlieg in naar NL en ik heb mijn agenda al zvm vol gepropt dat ik weinig tijd en zin voor drugs krijg:)
Raven kan ik prima zonder drugs , btw, dus dit moet goed komen.
Mijn tips voor jou:
Sport.
Avond wandelen.
Vrijwilligerswerk in de avond
Als je het financieel aan kunt dan zvm naar de filmtheaters, theaters, museums, excursies. Zo maak je je weekend ( avond) niet alleen vol maar ontdekt veel nieuwe dingen en ervaar nieuwe inzichten en emoties.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Trouwens: probeer maar de app NMLK .
( Nieuwe mensen leren kennen).
Het is geen dating app, meer voor de vriendschap en activiteiten, maar uiteindelijk komt het neer dat daar ook veel alleenstaande mensen zijn.
Ik heb een paar meeting van NMLK meegemaakt en dat was oprecht heel leuk.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Javelin FGM-148F zei:
Trouwens: probeer maar de app NMLK .
( Nieuwe mensen leren kennen).
Het is geen dating app, meer voor de vriendschap en activiteiten, maar uiteindelijk komt het neer dat daar ook veel alleenstaande mensen zijn.
Ik heb een paar meeting van NMLK meegemaakt en dat was oprecht heel leuk.
Klik om te vergroten...
Het gaat Miles vooral om het alleen thuis zijn. Vrienden genoeg zo te lezen
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ape zei:
Het gaat Miles vooral om het alleen thuis zijn. Vrienden genoeg zo te lezen
Klik om te vergroten...
Hij schrijft over Tinder, ik geef hem een alternatief. Bovendien organiseert NMLK heleboel activiteiten , kan een goede afleiding zijn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:
Hij schrijft over Tinder, ik geef hem een alternatief. Bovendien organiseert NMLK heleboel activiteiten , kan een goede afleiding zijn.
Klik om te vergroten...
ja maar kijk
miles zei:
Jawel, heb een grote vriendengroep, spreek ook regelmatig met ze af, en dat is ook leuk, maar uiteindelijk moet je toch terug naar dat lege huis, ik wil juist leren om het alleen zijn niet te ontwijken door constant de deur uit te gaan, maar beter te copen met het alleen zijn.
Die vrije tijd is juist wat ik moeilijk vind om mee om te gaan en het als positief te zien
Klik om te vergroten...
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ape zei:
ja maar kijk
Klik om te vergroten...
Ik snap dat t moeilijk is te geloven maar ik kan redelijk goed Nederlands lezen.
Ik las meer berichten van miles in zijn topic, daar gaat onder andere over Tinder en iemand ontmoeten. Daarom schreef expliciet over “ veel alleenstaande mensen “
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben gelukkig getrouwd maar toch voel ik me soms eenzaam ( of verveel me) als ik in mijn huis in NL alleen zit. ( ik woon voorlopig in 2 landen) . Ik heb wat vrienden maar die vrienden hebben ook gezinnen en verplichtingen . En dan komen die vervelende avonden: alle taken zijn al gedaan, de hond is 5 keer uitgelaten , geen zin in zoveelste film, wat dan? En dan komen drugs in mijn gedachten. Ik ga nooit te ver en niet te vaak maar ik doe het toch wel: 1 lijntje coke hier, 2 rondjes ghb daar en het is echt niet de bedoeling want ik heb met mijzelf afgesproken dat ik drugs nooit alleen zal gebruiken.
Vanavond vlieg in naar NL en ik heb mijn agenda al zvm vol gepropt dat ik weinig tijd en zin voor drugs krijg:)
Raven kan ik prima zonder drugs , btw, dus dit moet goed komen.
Mijn tips voor jou:
Sport.
Avond wandelen.
Vrijwilligerswerk in de avond
Als je het financieel aan kunt dan zvm naar de filmtheaters, theaters, museums, excursies. Zo maak je je weekend ( avond) niet alleen vol maar ontdekt veel nieuwe dingen en ervaar nieuwe inzichten en emoties.
Klik om te vergroten...
Ik wil me nergens mee bemoeien verder en ben blij je te mogen kennen.., maar eenzaamheid is a state of mind.. en als je agenda gaat vullen om je niet eenzaam te voelen (of drugs momenten te vermijden) dan vrees ik dat je juist het tegenovergestelde effect gaat ondervinden.

Alleen zijn is niet het probleem, het vluchten en ontevredenheid met eenzaamheid dus wel, maar die hebben niet echt veel met elkaar te maken als je relax in je vel zit.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over het algemeen zit ik relax in mijn veld en mag mijzelf een gelukkige mens noemen. Ik heb mijn eigen problemen maar juist tijdens stress of verdiet gebruik ik niets van hard drugs of alcohol ( wel HEEL ERG af en toe 250mg phenibut of 10 oxazepam) .
Mijn verlangen naar drugs komen door het vervelen en SOMS eenzaam zelf voelen. En eenzaamheid te voelen mag, net als andere negatieve emoties. De vraag is hoe ga je met je verveling en ( of) eenzaamheid om.
En nee, soms eenzaamheid is geen state of mind maar niets anders dan maar het gevoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."