#1
Bedankt voor jullie bijdragen ![:kissingheart:]()
Van een paar psychedelische ervaringen die ik eerder had (vooral ayahuasca en de eerste keren LSD) herinner ik me ook dat ik me erna heel licht voelde, en prettig gestemd en vrij productief. Ik vond deze beschrijving die ik ergens las erg herkenbaar:
@FredKroket ik begrijp wat je zegt. En ik vind microdosering ook een beetje spannend, omdat ik ooit onder invloed van een microdosis paddo's iets echt heel onaardigs eruitflapte tegen mijn vriendin... alleen maar omdat de gedachte in me opkwam 'hoe zou het zijn om dat te zeggen?'. Toen was het bijna uit![:coldsweat:]()
@G.Amer Een diagnose is niet zaligmakend maar geeft je wel toegang tot medicatie. Best veel mensen hebben daar echt baat bij, dus dat is nog iets om te overwegen. Ik word ook eerder rustig van MDMA dan energiek, en best vaak ook introvert. Afgelopen weekend nog. Misschien is dat een teken dat ik iets teveel heb genomen.
@MDMAutist mijn omgeving zo aanpassen dat ik mijn dopaminefix als vanzelf krijg is helaas niet realistisch maar ik kan er wel een beetje aan sleuren. En als ik zelf ook een beetje in de goede richting kan bewegen, komt het allemaal toch wat dichter bij elkaar. Dat is de hoop, tenminste.
@Deadwing bedankt voor het delen van jouw topic en het filmpje. Topic heb ik gelezen, extra interessant omdat we van vergelijkbare leeftijd zijn. Filmpje ga ik kijken... ben lig benieuwd naar de prijs van die retreat
. Ik kwam een ander retreat tegen dat ordegrootte 1750 euro rekent voor 3 dagen geloof ik. Dat heb ik niet liggen, en ik vraag me af of het de moeite is om daarvoor te sparen.
Van een paar psychedelische ervaringen die ik eerder had (vooral ayahuasca en de eerste keren LSD) herinner ik me ook dat ik me erna heel licht voelde, en prettig gestemd en vrij productief. Ik vond deze beschrijving die ik ergens las erg herkenbaar:
Dat lijkt me een fijn uitgangspunt om van wat slechte gewoontes en overtuigingen af te komen en een paar nieuwe, betere aan te leren. Dat zou ik dus willen proberen, samen met een therapeut of coach die me accountable houdt."Alsof er een dikke laag sneeuw is gevallen over de vaste paadjes in je brein, waardoor je de kans hebt om nieuwe paadjes te bewandelen."
@FredKroket ik begrijp wat je zegt. En ik vind microdosering ook een beetje spannend, omdat ik ooit onder invloed van een microdosis paddo's iets echt heel onaardigs eruitflapte tegen mijn vriendin... alleen maar omdat de gedachte in me opkwam 'hoe zou het zijn om dat te zeggen?'. Toen was het bijna uit
@G.Amer Een diagnose is niet zaligmakend maar geeft je wel toegang tot medicatie. Best veel mensen hebben daar echt baat bij, dus dat is nog iets om te overwegen. Ik word ook eerder rustig van MDMA dan energiek, en best vaak ook introvert. Afgelopen weekend nog. Misschien is dat een teken dat ik iets teveel heb genomen.
@MDMAutist mijn omgeving zo aanpassen dat ik mijn dopaminefix als vanzelf krijg is helaas niet realistisch maar ik kan er wel een beetje aan sleuren. En als ik zelf ook een beetje in de goede richting kan bewegen, komt het allemaal toch wat dichter bij elkaar. Dat is de hoop, tenminste.
@Deadwing bedankt voor het delen van jouw topic en het filmpje. Topic heb ik gelezen, extra interessant omdat we van vergelijkbare leeftijd zijn. Filmpje ga ik kijken... ben lig benieuwd naar de prijs van die retreat