Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

29 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dat was mijn doel! Dus heb hem al bijna bereikt :grin:

Om maar even aan mezelf te bewijzen dat ik er niet van afhankelijk ben en dat het pas gewenning is als ik het toelaat :)

Ben benieuwd of ik mijn gebruik vanaf nu wel binnen mijn grenzen kan houden! Dronk vaak meer dan ik van plan was (je neemt je voor na 6 bier te stoppen en neemt vervolgens alles aan wat je in je handen krijgt, wat kotsen als gevolg heeft!)

Maar goed zijn er meer mensen die wel eens een periode even helemaal niks meer drinken om te checken of ze er niet min of meer afhankelijk van zijn?

Moet trouwens zeggen dat ik met dit mooie zonnige weer de zin in een biertje ontzettend is toegenomen! :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik weet hoe het voelt! door overmatig sporten circa 7/8 keer per week ' mag' ik niet meer drinken, slecht voor de conditie :)

best te doen eigenlijk
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Licht er maar net aan waar je interesses liggen, denk ik.
Vind het prima om te gaan sporten, maar wil er niet mijn hele leven naar gaan lijden. Dan drink ik liever een pintje en een ... (vul zelf maar wat in)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
een chocomelk.......
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
whehe dat is inderdaad ook ongelovelijk lekker!

Maareh, in combinatie met (veel) sporten zou je dus eignelijk niet moeten drinken? Merk je dat ook echt dath et nadelige invloed heeft op je conditie?
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
jazeker, roken en alcohol beide niet goed :) maar het zit nu ook wel op een niveau dat ik ook gezond moet eten (en veel pastaaa)

maar zoveel sporten is zeker ook verslavend :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed dat je je doel (bijna) bereikt hebt :) . Ben benieuwd hoe het je verder zal vergaan. Mijn ouders probeerden in 't begin van het jaar te stoppen met drinken. Lang hebben ze het niet volgehouden. In zekere zin zijn het alcoholisten maar ze doen gelukkig niemand kwaad (behalve hun lichaam :rolleyes: ). Het is wel zo dat ze niet zonder hun biertje en borreltje kunnen. En het ligt ook gevoelig. Mmm!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
mja als da fout gaat :confused:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Half jaar gestopt en nu al weer extreem veel gebruik. Wat erg eigenlijk, ik heb alles al weer ingehaald :flushed:
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ik kan echt geen weekend zonder alcohol hoor. Drink niet door de weeks maar in weekend heb ik dat wel nodig. Altijd lekker en gezellig. Ik zeg eerlijk ik zou het niet kunnen!
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb me drank ingeruild voor X :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben heel goed in drugs tijdelijk te verruilen :grin:
s
sosletLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja ik ben ook aan het minderen met wiet en het gaat heel goed kan ik iedereen aanraden
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
soslet zei:
ja ik ben ook aan het minderen met wiet en het gaat heel goed kan ik iedereen aanraden
Klik om te vergroten...

Wiet? :grin:

Mss verstandig binnekort weer is ff half jaar geen alcohol te drinken

nahhhhhhhh, toch mar niet, heb nog lekker fles goldstrike :sunglasses:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
mss moet je eens een half jaar stoppen met wiet :wink:

en zeg niet dan ga ik meer 'drinken' (niet aanvallend bedoelt want zo ging het bij mij ook :)) want als je stopt met drinken ga je ook meer smoren wss
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jeller zei:
mss moet je eens een half jaar stoppen met wiet :wink:

en zeg niet dan ga ik meer 'drinken' (niet aanvallend bedoelt want zo ging het bij mij ook :)) want als je stopt met drinken ga je ook meer smoren wss
Klik om te vergroten...

Een half jaar stoppen met wiet?

Wie weet als ik later getrouwd ben enzo dat ik dat nog eens doe :grin:

En als ik stop met blowen ga ik standaard veel meer drinken... En als ik stop met drinken ga ik NAUWELIJKS meer blowen...

Ik heb altijd na een tijdje niet geblowd te hebben zoiets van: mmm, ja leuk, goed hoor... Maar wat heb ik er aan? En dan komt er weeer zo'n moment... En heb er echt NOOIT spijt van :)

maar hoezo vind jij dat? :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jeller zei:
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
Klik om te vergroten...

Ik snap idd precies wat je bedoelt... Blowen en de gevolgen er van worden ZWAAR onderschat... Wel logisch opzich... want de merkbare gevolgen zijn niet dusdanig vervelend dat het een reden is om er mee te stoppen... Bovendien vergeet je de kleine nadeeltjes van blowen als je gewoon door blijft blowen!

Maar ik blijf er bij, van alcohol ben ik merkbaar 2 dagen lang dommer, en vooral ook prikkelbaarder. (al is dit soms nauwelijks merkbaar...)

Van wiet ben ik juist in een extra vrolijke stemming vaak... (en ja, komt ook voor, of juist niet!)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
mss wel, maar bij alcohol heb ik nooit de drang om elke dag te drinken, dus daarom vind ik het eigenlijk minder gevaarlijk, tenzij je die drang wle hebt natuurlijk :)
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drink ook alleen op vrijdag en zaterdag :) (Enkele uitzonderingen daargelaten)

Maar dan moet er ook best wat gehaald worden hoor, het is gewoon heerlijk zon slok koude Jaegermeister of Wodka door je keel te voelen glijden :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."