Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol ipv blowen

Alcohol ipv blowen

92 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
R
RequiemLid
01-01-2024, 00:00
#1
waarom zou je willen stoppen met blowen en in de plaats drinken.

wat is de meerwaarde van drinken over blowen?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psykaholik zei:
en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
dan drink ik liever gewoon cola, voel ik even veel van. :wink:
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.

MORAAL VAN HET VERHAAL
1 jointje savonds na je werk heb je iets aan.
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond :wave: )
Klik om te vergroten...

Moraal van JOUW verhaal ja.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
spacekonijn zei:
2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....
Klik om te vergroten...

Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.

Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.

Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
Klik om te vergroten...
@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :P
had dit nog niet gelezen

en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psykaholik zei:
en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
Klik om te vergroten...

Om verschillende redenen. Wat bedoel je met deze vraag?

ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD
Klik om te vergroten...

Verslaafd is verslaafd, of je het nou met shift ingedrukt typt of niet. Je kan je kapot blowen en kapot drinken, dat is allebei niet goed.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
Psykaholik zei:
en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
dan drink ik liever gewoon cola, voel ik even veel van. :wink:
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.

MORAAL VAN HET VERHAAL
1 jointje savonds na je werk heb je iets aan.
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond :wave: )
Klik om te vergroten...

Moraal van JOUW verhaal ja.
Klik om te vergroten...
tuurlijk, maar weed is (poepsimpel) voor mee te stoppen als verslaafd bent en alcohol kunt ge lekker gaan afkicken.
weed is echt geestelijk verslavend.
alcohol is ook geestelijk verslavend (wel minder fel als weed) maar alcohol is zwaar lichamelijk verslavend, het gaat wel traag maar is erger als heroine.
en dit zeggen ze in het CAD (centrum voor alcohol en drugsverslaafden) daar ben ik vroeger naar toe gestuurd door politie, was toen minderjarig.
en daar werken ze continu met die mensen dus, dat alcohol nog erger is voor af te kicken dan heroine.
soft of harddrugs :rolleyes: :rolleyes:
drugs is drugs en aan alles kunt ge verslaafd worden.
hangt gewoon puur van de persoon zelf af.
maar het is belachelijk gewoon dat alcohol legaal is en de rest niet.
ieder zijn ding, eig verplicht de wet mij van alcohol te gebruiken.
ik wil drugs gebruiken want vind da fijn, eens zien tussen de legale keuze's :rolleyes: :rolleyes:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja idd, als je legaal en geaccepteerd vaag wil worden MOET dat van alcohol zijn. En dat is echt schandalig.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
zommes zei:
Psykaholik zei:
en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
Klik om te vergroten...

Om verschillende redenen. Wat bedoel je met deze vraag?
Klik om te vergroten...
ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
als je bier echt lekker vind weet ik ook wel dat je gemakkelijk heel je leven bij 3 of 4 pinten per dag kan blijven.
maar als je alcohol gebruikt om iets van te voelen, en niet gewoon omdat je het lekker vind, dan ben je wel hard genaaid.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Precies.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, maar daar heb ik het dus helemaal niet over. Dat een ernstige alcoholverslaving niet leuk is, dat snapt iedereen hier. Dat is overbodig om te vermelden.

spygoholik zei:
ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
Klik om te vergroten...

Dat bepaal ik zelf wel. Als ik dat prettiger vind, dan heb je dat van mij aan te nemen. Je kan niet gaan stellen dat een jointe 'nut' heeft en alcohol niet. Iedereen doet waar hij zin in heeft en dat is goed zo lang het goed met diegene gaat.

Maargoed, dat heb ik nou 3x herhaalt, dus ik kap ermee.

:wink:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Ja, maar daar heb ik het dus helemaal niet over. Dat een ernstige alcoholverslaving niet leuk is, dat snapt iedereen hier. Dat is overbodig om te vermelden.

spygoholik zei:
ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
Klik om te vergroten...

Dat bepaal ik zelf wel. Als ik dat prettiger vind, dan heb je dat van mij aan te nemen. Je kan niet gaan stellen dat een jointe 'nut' heeft en alcohol niet. Iedereen doet waar hij zin in heeft en dat is goed zo lang het goed met diegene gaat.

Maargoed, dat heb ik nou 3x herhaalt, dus ik kap ermee.

:wink:
Klik om te vergroten...
ja das het beste, kunnen het 100x zeggen.
ieder heeft toch zijn eigen mening.
en dit is geen mening maar een feit: het ligt enkel en alleen aan de persoon zelf of hij er mee kan omgaan of niet.
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psykaholik je zegt dat een wiet verslaving minder sterk is aan een alchol verslaving, spreek je uit ervaring? ik moet tog zeggen dat wiet ook heel verslavend kan werken, het slijt in je dagelijkse patroon en is daarom moeilijk om mee te stoppen, er zijn mensen die heel makkelijk van wiet af kunnen blijven, dat vind ik appart, volgens mij hebben die dan ook nooit lang durig achter elkaar wiet gerookt. Wat je zegt dat je van 3 biertjes niet veel voelt klopt, maarja moet je er iets van voelen:wink: het is tog eigenlijk alleenmaar beter dat je nuchter in het leven staat, ik als je het bij 2 a 3 biertjes kan houden is dat een goede zaak, alchol en wiet tasten allebij het geheugen aan, van alchol krijg je corsacof of hoe je dat ook schrijft, en van wiet tast het korte temijn geheugen aan, het is maar net wat je wil:P wil je nog mooie herrinderingen hebben van vroeger kan je beter wiet roken :P :P :P anders ken je strax je eigen famillie niet meer
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat wiet het korte-termijn geheugen aantast is ook een onzinverhaal. THC verminder het vermogen tot concentreren en daarom word er minder opgenomen, je bent afweziger. Dit gepaard met niet vast genoeg slapen lijkt op korte-termijn geheugenverlies, maar dat is dus niet zo.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Requiem zei:
beste remedie om te stoppen blijft een chick :wink:

zeker als ze tegen blowen en drugs is. :P

en over dat LSD, kijk op het LSD forum :wink:
Klik om te vergroten...

Ligt er aan als je egt verslaafd bent, dan gaat het stoppen niet zo gemakelijk...
ik zelf heb dat ook meegemaakt na een relatie van 1 jaar en 10 maanden,
ik moest ook stoppen van haar (wat ik eigelijk zelf niet wou) maat het ging niet,
ook mijn lievde voor haar kon mij niet laten stoppen met blowen,
waardoor zij mij dumpte en ik alleen maar meer ben gaan blowe

ik wil nou niet zegge dat een chick je juist niet helpt met het "clean" worden,
maar juist dat het bij iedereen verschillend is :wink:
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mwja ik vind tog echt wel dat het een korte temijns geheugen verlies met zich mee brengt, heb ik aan de dokter na gevraagt en zelf onder vind ik dat ook misschien moet je het ook een x aan je huisarts vragen
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#15
MidasJ zei:
Mwja ik vind tog echt wel dat het een korte temijns geheugen verlies met zich mee brengt, heb ik aan de dokter na gevraagt en zelf onder vind ik dat ook misschien moet je het ook een x aan je huisarts vragen
Klik om te vergroten...

de ouders van me vriendin/ex zijn huisarts en die hebbe nooit doorgehad dat ik verdovende middelen gebruikte :wink:
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#16
nee maar daar heb ik het ook niet over, ik ben sterk van mening dat blowen wel degelijk je geheugen aantast, er sterven hersen cellen af, vraag dat maar aan de vader van je vriendin
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#17
volgends mij heb je gelijk.

:stoned:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psykaholik zei:
zommes zei:
spacekonijn zei:
2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....
Klik om te vergroten...

Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.

Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.

Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
Klik om te vergroten...
@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :P
had dit nog niet gelezen

en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD
Klik om te vergroten...
een pintje kan je ook drinken voor de smaak, of om je dorst te lessen.. dat je liever een cola drinkt is jouw zaak..

en dat 3 pintjes er gauw meer worden is waar, maar dan gaat het al niet meer om 3 pintjes, maar om 5 dus dan klopt de stelling al niet meer..

en trouwens 1 joint worden er ook al gauw meer hé.. zeker als je nog gerief op zak hebt :rolleyes:
R
RequiemLid
01-01-2024, 00:00
#19
MidasJ zei:
nee maar daar heb ik het ook niet over, ik ben sterk van mening dat blowen wel degelijk je geheugen aantast, er sterven hersen cellen af, vraag dat maar aan de vader van je vriendin
Klik om te vergroten...

alcohol laat geen hersencellen afsterven wou je zeggen dan?
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#20
haha ja 1 jointje worden er ook steeds meer, ook die verslavings drang vind ik, als mijn joint nog niet helemaal op is krijg ik alweer de gedachten om een nieuwe te roken, maar meestal ben ik na die joint tog wel stoned en w8 ik nog ff, Biertjes vind ik lekker voor de smaak, ik drink altijd de sterke biertjes, en dan beetje af wisselen, elke x wat anders, als ik uit eten ga ofso dan is het relaxt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."