Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol Nee contract

Alcohol Nee contract

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
..wat een sukkels zitten er ook in de politiek zeg...wat een enooooorme sukkels!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook ik ben van mening dat een anti alcohol contract echt niet de oplossing is voor het alcohol gebruik van kinderen. Praten is veel beter, kinderen voorlichten over alcohol etc zal efficienter werken dan een contract. Of het werkt is de vraag, maar met een contract breng je weer iets stiekems in de wereld. Kinderen zullen nu veel minder snel zeggen; "mama ik heb 3 glazen bier gedronken" .
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Ook ik ben van mening dat een anti alcohol contract echt niet de oplossing is voor het alcohol gebruik van kinderen. Praten is veel beter, kinderen voorlichten over alcohol etc zal efficienter werken dan een contract. Of het werkt is de vraag, maar met een contract breng je weer iets stiekems in de wereld. Kinderen zullen nu veel minder snel zeggen; "mama ik heb 3 glazen bier gedronken" .
Klik om te vergroten...
Wat voor voorlichting speelt natuurlijk ook een rol. Voorlichting over de effecten van hoe je je voelt werkt natuurlijk ook niet. En een kater schrikt ook niet af van het ontdekken van de ''nieuwe wereld''
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien zou het werken als je die kids de mogelijke gevolgen van zwaar alcohol (ge/mis)-bruik laat zien.

Zoiets bijvoorbeeld.

Gezonde lever


Lever na zwaar alcohol gebruik (ongeveer 10 jaar)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen ik nog op voortgezet onderwijs zat werden dat soort filmpjes over roken getoond.

verkoolde longen, meisjes die asbakken leeglikken enz.

Alle rokers zaten te 'oeh' en te 'aaaaah' -en
maar dezelfde pauze stonden ze weer buiten te paffen.

onder het mom van: 'mja het is gewoon lekker, en ik rook toch niet zoveel'

Dat werkt dus ook niet.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
We zijn de generatie die verslaafd zijn aan overvloed. Aan het 'te' van 'teveel'.
We kunnen onszelf niet in de hand houden. We zijn verwend. Want 'meer' is 'beter'.

We moeten leren om ook genoegen te nemen met minder.
Dat is het probleem als je het mij vraagt.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga het contract toch maar eens laten tekenen door mezelf en mijn ouders :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."