Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFamilie

Familie

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#1
oftewel het grijze gebied tussen wel drinken en niet.. zwart of wit ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mijn naam is Nigel en ik ben alcoholist.
- "Hallo Nigel!"
n
nigel1991Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo en nu eindelijk ergens om mijn frustratie op te schrijven. Ik ben vanaf mijn 14de begonnen met echt drinken en op mijn 12de eerste drankje (oudere vrienden)ben nu 17. Toen ik nog regelmatig stapte met mijn familie(jongeren)(Nu alleen met me maten) dronk ik wel is te veel bier, kwestie van grenzen leggen. Op mijn 15/16 weet ik dan ook mijn grenzen. Maar op de dag van vandaag wordt je er nog op aangekeken op die ene keer dat je je ff vol liet gieten :kots: . Er wordt dan ook gezien als de BIERMAN.

Ik kom dan ook meestal aangeschoten thuis(weekend) maar nooit meer dronken want ik weet mijn grenzen. Heb daardoor dus ook een tijdje coke gebruikt om dus niet meer aangeschoten thuis te komen maar daar ben ik gelukkig vanaf. Uit frustratie en ik ook meer gaan drinken
Er wordt ook gezegt alcholist dit dat. Maar ben ik dan echt ''verslaafd'' als ik meestal aangeschoten thuis en niet dronken. Of heb ik een vertekend beeld van alchoholverslaving.

Alvast bedankt
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Hallo mijn naam is Nigel en ik ben alcoholist.
- "Hallo Nigel!"
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
ExceptionalInsight zei:
Hallo mijn naam is Nigel en ik ben alcoholist.
- "Hallo Nigel!"
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: haha




Okok, ook ff een serieuse reactie.. Je zet een kort, door elkaar lopend verhaaltje met rare fouten neer. Wat moeten wij hieruit opmaken? Of je alcoholist bent of niet kan niemand voor je concluderen uit dat tekstje.. Ik denk ook dat jij dat beter dan ons kan he? Een alcoholist ben je als je verslaafd bent aan de alcohol en er dus afhankelijk van bent. Als je elke dag wil, misschien zelfs moet, drinken.. Als jij in het weekend aangeschoten bent, ben je dus geen alcoholist.. Drink je doordeweeks ook wel is, achja.. Oppassen en ook afentoe is keertje overslaan en dan is ook dat niet zo'n groot probleem vind ik. Ik drink ook wel is een keer een glaasje of biertje doordeweeks.. Heb het 2x een paar weken elke dag gedaan.. Elke dag wat wodka, net aangeschoten hoeveelheid.. Opgegeven moment voelde ik echt dat ik zin had in alcohol en toen ben ik ermee gestopt.. PROUDPROUD :P Als je ff logisch nadenkt enzo, kan je zelf best nagaan of je alcoholist bent of niet he?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Hallo mijn naam is Nigel en ik ben alcoholist.
- "Hallo Nigel!"
Klik om te vergroten...
:grin: :grin: :grin:
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Hallo mijn naam is Nigel en ik ben alcoholist.
- "Hallo Nigel!"
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#8
doe de test Nigel.
http://www.drinktest.nl/
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als jij de drank nodig hebt om je beter te voelen, je ziek word als je niet drinkt of je niet zonder drank kan functioneren dan ben je verslaafd.
Je kan dronken thuis komen zonder verslaafd te zijn. Je kan verslaafd zijn zonder dronken te worden.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Je kan dronken thuis komen zonder verslaafd te zijn. Je kan verslaafd zijn zonder dronken te worden.
Klik om te vergroten...

Ik mag jou wel.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#11
geef het gewoon toe joh :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat zijn je redenen om te drinken?
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#13
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JxTOhQWa8es&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JxTOhQWa8es&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#14
u needs drink (or) drink needs u
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goh deze les had ik op de basisschool al geleerd maar vooruit. Ze zeggen het alleen om je te plagen en omdat jij je er zo aan ergert (je bent er kennelijk zelfs coke door gaan gebruiken) gaan ze er mee door omdat het daardoor leuk voor ze is.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Probeer eens 2 weken geen alcohol te drinken...
Als het je lukt moet je je geen zorgen maken voor verslaving (nu toch niet alleszins)
Lukt het je niet, dan kan je wel van geestelijke afhankelijkheid spreken...
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#17
SittaMan zei:
Probeer eens 2 weken geen alcohol te drinken...
Als het je lukt moet je je geen zorgen maken voor verslaving (nu toch niet alleszins)
Lukt het je niet, dan kan je wel van geestelijke afhankelijkheid spreken...
Klik om te vergroten...

En/of lichamelijke.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#18
detoxer zei:
SittaMan zei:
Probeer eens 2 weken geen alcohol te drinken...
Als het je lukt moet je je geen zorgen maken voor verslaving (nu toch niet alleszins)
Lukt het je niet, dan kan je wel van geestelijke afhankelijkheid spreken...
Klik om te vergroten...

En/of lichamelijke.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, daar heb je wel gelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."