SmartieAndMe zei:
Dat is heel simpel, de meeste mensen zijn opgevoed met het verhaal dat harddrugs heel slecht zijn en dat je verslaafd raakt en dood gaat en zo. Als je dan verder geen positieve ervaringen met drugs hebt is het logisch dat je er huiverig voor bent. De meeste mensen kennen alleen het aspect verslaving, niet het recreatieve gedeelte.
Politiek is simpelweg hielen likken. Je moet een grote achterban hebben wil je een succesvol politicus zijn. Als je gaat roepen dat je harddrugs wilt legaliseren, kun je een hoop mensen laten schrikken. Dat heeft veel tijd nodig en moet langzaam wennen voor het volk...
Ik verwacht dat het binnen 10 tot 15 jaar wel mogelijk is, maar nu nog niet. Je ziet wel dat het langzaam begint te verschuiven maar het kan niet van de ene op de andere dag.
Inderdaad, ik merk zelf dat Nederland hier al veel verder mee staat dan België.
In België is cannabis gedoogd maar niet legaal, ook mag het hier voor medicinale doeleinden gebruikt worden.
Hard drugs is in België ten strengste verboden en zelfs gebruikershoeveelheden van één dosis worden hier niet gedoogd.
Nederland hierin tegen heeft cannabis gelegaliseerd.
Shops die vol staan met spullen om te kweken staan gewoon op de drukste winkelstraten.
Als je als Belg je eerste keer zo een shop (Headshop of Smartshop) binnen gaat verschiet je toch wel even.
Ik heb natuurlijk nog het geluk dicht aan de grens met Nederland te wonen.
Op 10 minuten tijd ben ik bij de shop geweest en al terug thuis.
Nu heb ik het geluk dat ik als 17 jarige wel ouder lijk en krijg dan ook gewoon alles mee van de shop. Het ritje terug naar huis is altijd wel even spannend, want er zou maar eens een controle moeten staan!
Ik snap niet dat mensen willen begrijpen dat er een verschil is tussen "Misbruik" en "Gebruik (recreatief)".
Ik heb zelf ook misbruikt, maar ben toch ondertussen gestopt met drugs.
Een jointje af en toe, alhoewel veel frequenter dan toen ik nog vaak (wekelijks tot dagelijks) hard drugs gebruikte.
I.P.V documentaires te maken over dingen waar niemand iets aan heeft, zouden ze een andere kant van drugs moeten laten zien. Dat gebruiken met nihil risico's ook mogelijk is. Tot je eigenlijk kan voorkomen dat er rotzooi in je pillen zit, dat je een overdosis pakt.
Maar denk jij niet dat dit te maken heeft met farmaceutische bedrijven die de overheid omkoopt? Want zeg nou zelf, de democratie die wij beleven is in de realiteit alleen maar een grote illusie. Als je een deel wilt zijn van het democratische systeem ben je verplicht heel veel geld te hebben.