Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMet de auto naar Berlijn

Met de auto naar Berlijn

18 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allemaal,

Ik ga over een paar weekjes naar Duitsland toe met de auto. Ik ga met drie andere gasten, allemaal rond de 22 jaar in een kleine Volkswagen naar Berlijn met Nederlands kenteken. Ik heb veel gezocht en zodoende ben ik veel angstaanjagende verhalen tegengekomen op de interwebs. Zo heeft iemand recent een boete van 2100 euro gekregen omdat hij minder dan twee gram speed bij zich had en hij was niet de enige :(

Nou wil ik een halve gram coke meenemen naar Berlijn, ik ben er heel kort en daar wat regelen is helaas geen optie in deze. Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik wordt aangehouden (ervan uitgaande dat we geen verkeersovertredingen begaan) en hoe erg ben je de sjaak met een halve gram coke op zak?

Alvast bedankt,
losbanditas
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
losbanditas zei:
Nou wil ik een halve gram coke meenemen naar Berlijn, ik ben er heel kort en daar wat regelen is helaas geen optie in deze.
Klik om te vergroten...

Waarom zou je torenhoge boetes (en eventuele vervolging/aantekening op je strafblad/uitleggen aan je ouders waarom je € 2000 moet lenen/etc.) riskeren? Voor 5 lijntjes op een plek waar je toch "maar heel kort" bent?

losbanditas zei:
Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik wordt aangehouden (ervan uitgaande dat we geen verkeersovertredingen begaan) en hoe erg ben je de sjaak met een halve gram coke op zak?
Klik om te vergroten...

De kans dat je staande gehouden wordt lijkt me miniem, zolang je je gedraagt. Hoe vaak word je in Nederland staande gehouden?
Zelfs dan word je bovendien niet meteen gefouilleerd of aangehouden, tenzij daar aanleiding toe is.

Maar ja, je zál maar net de lul zijn...

Veel plezier gewenst in Berlijn trouwens!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zal er ook aan liggen hoe jullie je gedragen. Asootjes in een auto vallen op. Hard rijden, en je niet aan de regels houden vergroot de pakkans.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Afgelopen oud en nieuw ben ik met twee vrienden naar Berlijn gereden met XTC, coke en speed op zak. Niks gebeurd verder, maarja dat bied natuurlijk verder weinig garanties.

De kans dat je aangehouden wordt? Zonder statistieken kunnen we daar natuurlijk niks over zeggen. Maar zoals fenrir ook al zegt, hoe vaak worden auto's überhaupt aangehouden. Zolang daar geen aanleiding voor is zal dat wel meevallen. Dus als jullie je een beetje normaal gedragen en er niet als 3 doorgesnoven gasten uitzien zal het waarschijnlijk wel meevallen dus.

Belangrijk is vooral of je het de risico's waard vind.
t
timmmehLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Waarom zou je torenhoge boetes (en eventuele vervolging/aantekening op je strafblad/uitleggen aan je ouders waarom je € 2000 moet lenen/etc.) riskeren? Voor 5 lijntjes op een plek waar je toch "maar heel kort" bent?



De kans dat je staande gehouden wordt lijkt me miniem, zolang je je gedraagt. Hoe vaak word je in Nederland staande gehouden?
Zelfs dan word je bovendien niet meteen gefouilleerd of aangehouden, tenzij daar aanleiding toe is.

Maar ja, je zál maar net de lul zijn...

Veel plezier gewenst in Berlijn trouwens!
Klik om te vergroten...


Inderdaad, ondanks dat de kans klein is zou ik het risico niet nemen..
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ik snap dat je in principe niet zomaar wordt aangehouden. Op internet las ik hier en daar dat ze soms bij de grens mensen er uitpikken die in de doelgroep vallen (<30 jaar, goedkope auto, NL kenteken), vandaar. Waar ik vooral nieuwsgierig naar was, en waar ik nog geen antwoord op heb, is de hoogte van de boete c.q. andere straf. Dat verhaal van die 2100 euro was met vier keer de hoeveelheid die ik ga meenemen en kan bovendien ook een indianenverhaal zijn.
d
dacideLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik rij iedere zomer voor een paar weken naar Berlijn (mijn favoriete stad) om daar vakantie te vieren. Appartementje huren en lekker opgaan in het stadsleven daar. Berlijn is heel erg liberaal op dit gebied. Dus sowieso denk ik niet dat een half grammetje coke zo erg is. Kan me niet voorstellen dat je daar zware straffen voor zou krijgen.
Maar let op, dit is in Berlijn, niet perse daarbuiten.

In Berlijn mag je ook 30gr wiet bij je hebben (waar dit in NL slechts 5 gram is). Daar maak ik dus altijd handig gebruik van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
dacide zei:
Ik rij iedere zomer voor een paar weken naar Berlijn (mijn favoriete stad) om daar vakantie te vieren. Appartementje huren en lekker opgaan in het stadsleven daar. Berlijn is heel erg liberaal op dit gebied. Dus sowieso denk ik niet dat een half grammetje coke zo erg is. Kan me niet voorstellen dat je daar zware straffen voor zou krijgen.
Maar let op, dit is in Berlijn, niet perse daarbuiten.

In Berlijn mag je ook 30gr wiet bij je hebben (waar dit in NL slechts 5 gram is). Daar maak ik dus altijd handig gebruik van.
Klik om te vergroten...

Pas daar mee op. Is niet waar hoor. Cannabis is illegaal in Duitsland. Zelfs kleine hoeveelheden. Het wordt wel vaak gedoogd maar als jij gepakt word met 30 gram heb je waarschijnlijk wel een probleem.

https://sensiseeds.com/nl/blog/wettelijke-status-van-cannabis-duitsland/
d
dacideLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het specifiek over Berlijn. Niet over de rest van Duitsland.
Ik ben nu tien keer in Berlijn geweest in de afgelopen jaren. Deze stad voert haar eigen beleid op dit gebied. Overigens was het trouwens 15 gr ipv 30 gr bedenk ik net.
Berlijn is zeer liberaal op dit gebied. Je ziet ook echt heel veel mensen blowen in Berlijn. (en bier drinken offcourse).

In zuid duitsland is het weer extreem tegenovergesteld. Daar is een keihard zero tolerance beleid, zo lijkt het. Strenge controles en relatief hoge straffen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lijkt me een slecht idee, dat vinden ze niet zo grappig in Duitsland. Als chauffeur die drugs in Duitsland als bezit heeft (niet eens gebruikt) wordt per definitie als rij-ongeschikt geclassificeerd, en is daarmee zijn rijbewijs kwijt. Daarnaast is er voor jullie helemaal geen gedoogde ondergrens aan drugs die je bij je mag hebben, je bent namelijk drugs aan het importeren vanuit het buitenland. Dat valt onder een hele andere klasse dan bezit.

En vergis je er niet in hoe vaak Nederlandse jongeren bij elkaar in een auto aangehouden worden om ze even te controleren. Als je een beste politiemedewerker tegenkomt die in de gaten heeft dat er een hoog-risico auto rijdt (en dat valt vrij snel op, met een geel kenteken, in een oude auto), dan denk ik dat je zeker 50% kans hebt dat je even stilgezet wordt als daar kans toe is. Het is vrienden van mij wel vaker overkomen daar. :wink:
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Lijkt me een slecht idee, dat vinden ze niet zo grappig in Duitsland. Als chauffeur die drugs in Duitsland als bezit heeft (niet eens gebruikt) wordt per definitie als rij-ongeschikt geclassificeerd, en is daarmee zijn rijbewijs kwijt. Daarnaast is er voor jullie helemaal geen gedoogde ondergrens aan drugs die je bij je mag hebben, je bent namelijk drugs aan het importeren vanuit het buitenland. Dat valt onder een hele andere klasse dan bezit.

En vergis je er niet in hoe vaak Nederlandse jongeren bij elkaar in een auto aangehouden worden om ze even te controleren. Als je een beste politiemedewerker tegenkomt die in de gaten heeft dat er een hoog-risico auto rijdt (en dat valt vrij snel op, met een geel kenteken, in een oude auto), dan denk ik dat je zeker 50% kans hebt dat je even stilgezet wordt als daar kans toe is. Het is vrienden van mij wel vaker overkomen daar. :wink:
Klik om te vergroten...

Ja dat soort verhalen hoorde ik dus Ook, en wij vallen ook in die groep met oude auto, jonge gasten, subwoofer net iets te hard etc.

Alleen hoe groot is de kans dat de (verkeers)politie in Duitsland dan een drugshond bij zich heeft. Verstop de drugs uiteraard op een bijna niet te vinden plek voor mensen (gesealed en vastgelijmd in een volle shampoo fles bijv)
S
ScarecrowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik neem aan als je onschuldig rijd en niet opvalt, dat de kans verminderd om gepakt te worden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
losbanditas zei:
Alleen hoe groot is de kans dat de (verkeers)politie in Duitsland dan een drugshond bij zich heeft. Verstop de drugs uiteraard op een bijna niet te vinden plek voor mensen (gesealed en vastgelijmd in een volle shampoo fles bij
Klik om te vergroten...
Het zit de terugweg in je bloed, speeksel en urine. :wink:

TripDice zei:
Ik neem aan als je onschuldig rijd en niet opvalt, dat de kans verminderd om gepakt te worden.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, maar een Nederlands kenteken vol met jongeren is wel vaak verdacht.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou het niet doen maar als je het doet kan je anders de drugs in elkaars kont steken wel diep genoeg maar niet te diep misschien dat het vast zou blijven zitten. :openmouth:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Ik zou het niet doen maar als je het doet kan je anders de drugs in elkaars kont steken wel diep genoeg maar niet te diep misschien dat het vast zou blijven zitten. :openmouth:
Klik om te vergroten...
In elkaars kont nog wel, dat worden wel hele intieme vriendschappen :thinking:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
In elkaars kont nog wel, dat worden wel hele intieme vriendschappen :thinking:
Klik om te vergroten...
:lolol:
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben inmiddels aan een paar weken terug van Berlijn. Heb uiteindelijk niks meegenomen en ook niks daar gefixed. Zijn echter totaal niet gecontroleerd, geen controle uberhaupt tegengekomen op de weg. Was wel echt een top weekend. Had de tweede avond in Tresor tijdens Dasha Rush wel beetje spijt dat ik niks had meegenomen maar heb een geweldige tijd gehad.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#18
losbanditas zei:
Ben inmiddels aan een paar weken terug van Berlijn. Heb uiteindelijk niks meegenomen en ook niks daar gefixed. Zijn echter totaal niet gecontroleerd, geen controle uberhaupt tegengekomen op de weg. Was wel echt een top weekend. Had de tweede avond in Tresor tijdens Dasha Rush wel beetje spijt dat ik niks had meegenomen maar heb een geweldige tijd gehad.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik dat je een goede keuze hebt gemaakt, want ook al ben je niet gecontroleerd had dat net zo goed wel kunnen gebeuren. En ik denk dat het de ellende die hiervan komt het simpelweg niet waard is.

Toch heb je zo te lezen wel een leuke tijd gehad, dus het heeft positief uitgepakt. Ben je uiteindelijk tevreden met de keuze die je hebt gemaakt of had je liever toch wat meegenomen?
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#19
BasvanHoven zei:
Persoonlijk vind ik dat je een goede keuze hebt gemaakt, want ook al ben je niet gecontroleerd had dat net zo goed wel kunnen gebeuren. En ik denk dat het de ellende die hiervan komt het simpelweg niet waard is.

Toch heb je zo te lezen wel een leuke tijd gehad, dus het heeft positief uitgepakt. Ben je uiteindelijk tevreden met de keuze die je hebt gemaakt of had je liever toch wat meegenomen?
Klik om te vergroten...

Ja ben toentertijd en uiteindelijk zeker tevreden. Toen had ik even spijt maar ik realiseer me dat als ik wel wat had meegenomen ik een hele akelige heenreis zou hebben gehad. In Nederland loop ik vaker rond met drugs op zak maar in het buitenland ben je toch iets meer op je hoede (in de rij van een nachtclub, aanhouding door politie voor snelheidscontrole etc.). Uiteindelijk dus blij met mijn keuze, en misschien ook ergens wel een beetje trots/blij dat ik een leuk weekend kon hebben zonder...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."