Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDealer opgepakt, ik heb geweigerd te getuigen

Dealer opgepakt, ik heb geweigerd te getuigen

64 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rebell zei:
Dit koop je gewoon prepaid AH ik heb niks geregistreerd.
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd. Dan heb je inderdaad een punt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Geheel onbeperkt is het nou ook weer niet, maar 3000 belminuten (5000 van Levara naar Levara) en 50gig+max 1gig per dag boven de 50 is nog steeds best veel (zie de voorwaarden).
Klik om te vergroten...

Klopt maar 50GB maak ik niet op in de maand en bel maximaal 300 minuten.
Dus onbeperkt is het zeker wel ergens want het is bijna niet op te maken.

On topic: het voordeel is dus dat ze niet zomaar aan mijn deur gaan staan of ik wil getuigen tegen mijn dealer en ik mijn naam niet op het nummer heb staan.
Vind dat gewoon fijn.
Heb ook een anonieme ov chipkaart. Ik hou gewoon van dat soort dingen.
Niet alles hoeft geregistreerd te staan en de dingen met drug blijven illegaal dus waarom niet :wink:
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou een pro deo advocaat inschakelen en tot die tijd mijn muil dichthouden. Als de politie stoer gaat doen laat ik mijn broek zakken en zeg ik dat mijn reet misschien wel met ze wilt praten. En in het ergste geval ga ik een paar maandjes zitten. Nou, who cares! Lekker de hele dag boeken lezen en jaren 90 cds beluisteren en een beetje basecoke roken met wat negers. Tis alleen kut dat ik dan al mijn spullen en huurwoning kwijt raak maar dat ter zijde... Fuck de politie! Tis een noodzakelijke kwaad en ze doen ook een hoop goede dingen. Maar wat kunnen ze schijt irritant zijn!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is maar één advies te geven in a l le getuige of anderszins verklaringen afgeven aan de politie.
En dat is: je mond houden
Want:
Alles, wat je vertelt, moet je tot op de letter, de komma, de punt onthouden!
In een rechtszaal moet je de rechter exact hetzelfde moeten kunnen vertellen!
Dat zo onthouden is natuurlijk onmogelijk.
Daarom: niks, nada zeggen.
Totdat je met een rechter(commissaris) te maken krijgt.
En ja, dat is óók erg moeilijk. Maar toch. Altijd proberen en dreigementen kunnen ze toch nooit waarmaken...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
En nog een beetje info over al dan niet verklaren:
Één van de fundamenten over dit punt is wel déze:
Vraag als de blauwe mannen/vrouwen je om een verklaring oid willen laten praten, meteen of je al of niet een verdachte bent.
Juist deze positie ofwel hoedanigheid is, echt waar, ontzettend belangrijk!
Een verdachte heeft namelijk rechten!
Allereerst hoef je als verdachte niet aan je eigen veroordeling mee te werken. Lees: je mag zwijgen. Ook al roepen ze dat ze graag "afgeronde zaken" willen, of dreigen, of wat dan ook, ze mogen je dus nóóit en te nimmer dwingen om te verklaren.
Dit ligt dus heel anders als je een "betrokkene" (verkeersovertredingen!) of een "getuige " bent.
Met die laatste twee hoedanigheden mogen ze veel meer, en veel vervelender omgaan. Die hebben verplichtingen zogezegd.
Als bijkomend voordeel telt dat wanneer je dus vraagt wat je bent, deze blauw geklede mensen eens achter hun oren krabbelen, omdat ze de indruk krijgen, met iemand van doen te hebben, die van de hoed en de rand weet, en dat noopt tot voorzichtigheid...
Hoe ik dit weet? Ach...ervaringen.
Daar leer je van!
Er is nog veel meer over te zeggen maar dat ga ik hier dus niet neerzetten.
Het is hier geen rechtscollege, toch?
Een klein beetje info daarentegen kan denk ik geen kwaad.
Ik hoop niet teveel off topic te zijn gegaan...
s
strafrechtzaken.nlLid
01-01-2024, 00:00
#6
U bent als getuige niet verplicht om een verklaring af te leggen bij de politie. Indien u wordt opgeroepen voor een getuigenverklaring bij de rechter-commissaris bent u verplicht om te verschijnen. Mocht u geen gehoor geven aan de oproeping kan de rechter-commissaris een bevel tot medebrenging geven. In dat geval zal de politie u van uw bed lichten en zorg dragen dat u beschikbaar bent voor een getuigenverklaring bij de rechter-commissaris.

In de situatie die u beschrijft kunt u gebruik maken van het verschoningsrecht. Het is namelijk mogelijk dat u door uw verklaring strafbare feiten bekend waarvoor u vervolgd kan worden. Door gebruik van het verschoningsrecht hoeft u de vragen niet inhoudelijk te beantwoorden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
strafrechtzaken.nl zei:
U bent als getuige niet verplicht om een verklaring af te leggen bij de politie. Indien u wordt opgeroepen voor een getuigenverklaring bij de rechter-commissaris bent u verplicht om te verschijnen. Mocht u geen gehoor geven aan de oproeping kan de rechter-commissaris een bevel tot medebrenging geven. In dat geval zal de politie u van uw bed lichten en zorg dragen dat u beschikbaar bent voor een getuigenverklaring bij de rechter-commissaris.

In de situatie die u beschrijft kunt u gebruik maken van het verschoningsrecht. Het is namelijk mogelijk dat u door uw verklaring strafbare feiten bekend waarvoor u vervolgd kan worden. Door gebruik van het verschoningsrecht hoeft u de vragen niet inhoudelijk te beantwoorden.
Klik om te vergroten...

In casu: als getuige moeten verklaren over strafbare feiten door getuige zelf begaan, levert een andere hoedanigheid van die betreffende getuige op.
Nl die van: verdachte.
En als verdachte hoef je niet....Voila
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Gister werd ik gebeld door de politie of ik langs wilde komen op het bureau om te getuigen tegen mijn dealer, die opgepakt is. In eerste instantie heb ik toegestemd. Later op de dag heb ik afgezegd, omdat op de website van de politie staat dat je niet wettelijk verplicht bent om te getuigen, zie deze link:

https://www.politie.nl/themas/getuigen.html#alinea-title-de-politie-roept-mij-op-als-getuige

Pas als je door een rechter-commissaris wordt opgeroepen om te getuigen voor de rechtbank, is het wettelijk verplicht.
De agent was verontwaardigd dat ik niet wilde getuigen, gaf geen duidelijk antwoord op de vraag of ik verplicht ben om te getuigen en probeerde me bang te maken door te zeggen dat ik gegijzeld zou worden door de rechter-commissaris om te getuigen als dit voor de rechtbank zou komen, en dat hier een aantekening van gemaakt zou worden. Ik heb gezegd dat ik wel bereid ben om te getuigen als het voor de rechtbank komt, maar dat ik deze afspraak wilde afzeggen.

Ik heb geen zin om de politie te helpen een kleine dealer te straffen. Voor hem komt er zo weer een nieuwe in de plaats.
Wel ben ik zo stom geweest mijn bestellingen per WhatsApp te versturen, en heb hem 3 dagen geleden ook nog de testuitslag van het testcentrum gestuurd. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Hopelijk heeft de politie genoeg getuigen, en hoor ik er niks meer van.

Heeft iemand dit weleens aan de hand gehad, en hoe is het afgelopen?
Klik om te vergroten...

Ik heb dit wel ooit gedaan, niet dat ik het wou want ik mocht hem echt gewoon.. maar ik was bijna 16 en ze kwamen gelijk met ouders bellen, zometeen al op gesprek komen en dat er dan geen aanklachten tegen mij zouden ingediend worden. Als ik dit had geweten had ik absoluut nee gezegd, aangezien mijn ouders wisten dat ik wiet kocht van hem en daar oke mee zijn.

Nu voel ik me schuldig dat ik het heb gedaan, maar ik wist op dat moment echt niet hoe en wat en was ook redelijk jong. De laatste maanden ben ik tientallen keren gebeld voor de dealer waar ik nu haal, politie laat zelfs voicemails achter met bedreigingen, maar ik neem niet op. Dit lijkt het beste te werken, want ze komen echt niet aan je deur zomaar, zeker niet voor wiet.

Politie kan erg overtuigend zijn en liegen, kijk hiervoor uit en geloof niet direct wat een agent zegt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Je hoeft je niet schuldig te voelen want je was hartstikke jong en natuurlijk niet opgewassen tegen die druk.
Ik was zelf bijna gezwicht toen ik met de agent belde om de afspraak af te zeggen. Ik werd ook onder druk gezet, hij zei dat ik gegijzeld kon worden door de officier van justitie om te getuigen. Maar van tevoren had ik gelezen dat je pas hoeft te getuigen als je opgeroepen wordt door de rechtbank en zover was het nog niet. Dat zei ik tegen hem, maar daar ging hij niet op in.
Het is nu een paar maanden geleden en ik heb er gelukkig niets meer van gehoord.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Je hoeft je niet schuldig te voelen want je was hartstikke jong en natuurlijk niet opgewassen tegen die druk.
Ik was zelf bijna gezwicht toen ik met de agent belde om de afspraak af te zeggen. Ik werd ook onder druk gezet, hij zei dat ik gegijzeld kon worden door de officier van justitie om te getuigen. Maar van tevoren had ik gelezen dat je pas hoeft te getuigen als je opgeroepen wordt door de rechtbank en zover was het nog niet. Dat zei ik tegen hem, maar daar ging hij niet op in.
Het is nu een paar maanden geleden en ik heb er gelukkig niets meer van gehoord.
Klik om te vergroten...
Ik zei het al :wink: probeerden je uit de tent te lokken. Goed werk.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#11
never snitch
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#12
En de les die je hopelijk hiervan geleerd heb is nooit via sms of whatsapp te bestellen. En dat de politie niet te vertrouwen is.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
:wink:



@Meneer Koekepeer , dat zei TS (topic starter) al in het 1e bericht zoals je kunt lezen in het bericht.

En dat jij vindt dat de politie niet te vertrouwen is is net welke ervaring je ermee hebt. Een mening misschien gevormd door slechte ervaringen met politie in het verleden, of omdat je zelf regelmatig dingen doet waardoor je anders benaderd word door agenten, of in zulke situaties “terecht komt” door/met vrienden.
Er zullen vast kut agenten zijn. Etters die naaien of je extra “stoer” aanpakken of iets maar de gemiddelde agent zal zeker professioneel zijn en niet zomaar alles doorlullen en dergelijke.

In het verleden heb ik ook wel eens eens rot ervaringen met politie gehad. Dikke boetes gekregen voor echt van alles en nog wat. Zowel boetes in het verkeer als boetes buiten de verkeerswet om. Die kut ervaringen die ik had waren terechte reacties of houdingen van die agenten. Ik had idd al die overtredingen begaan. Lullig dat ik gepakt werd en vond t toen kut en kon ze (bij wijze van spreken) wel schieten. Maar zij deden hun werk. Zoals ze dat horen te doen.
Als ik de wet toen niet had overtreden of toen die ene keer geen grote bijdehandte bek had gegeven (boete beledigen ambtenaar in functie) had ik ook niks met die agenten te maken gehad. Geen boetes gekregen. Niet voor hoeven komen en dus ook niet die “slechte” ervaringen gehad. Dus het was eigen schuld dikke bult dan he.
Wie zijn vingers brand moet op de blaren zitten!

Ook heb ik al meermaals echt politie nodig gehad en geloof me, als je ze een keer écht nodig hebt dan denk je heel anders! Dan ben je blij als ze er zijn, ze steunen je, helpen je, vangen je op etc.

Politie agent zijn is vaak echt een hondenbaan. Zeker de laatste jaren. Je wordt dagelijks uitgekafferd door allerlei soorten mensen, bespuugd en bespot, als minder gezien, krijgt geen respect, word in elkaar geslagen, alles wat je tijdens je werk doet/hebt gedaan word in twijfel getrokken en onderzocht en dat allemaal voor een krappe €1800-€2000 bruto per maand.
Niet gek toch dat er zo weinig politie is? Ik pas er ook voor.

(Nee ik ben géén moraalridder(in) van de politie maar wilde t toch ff kwijt)
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat politieagenten individueel foute mensen zijn die niets goeds doen, integendeel.

Politie, “het politie apparaat” noemt men dat is simpelweg niet te vertrouwen. Ze zijn hypocriet en niet consequent en bevooroordeeld. Dat is gewoon zo. Ik ken genoeg politieagenten in mijn kennisenkring. Allemaal goede personen. Neemt niet weg dat ze niet hypocriet zijn, hun begaan zelf immers ook verkeersovertredingen, zowel in functie als als burger. Bekenden geven ze geen bekeuring. Knappe dames ook minder snel en ga zo maar door. Peter R de Vries heeft een aantal leuke uitzendingen hierover gemaakt.
Ik zeg als jij wetshandhaver bent dien je zelf het goede voorbeeld te geven. Doe je dat niet ben je hypocriet. Dat is toch een feit? Hetzelfde als dat je de ene een waarschuwing geeft en de andere een boete, dat hoort niet.
En als jij ooit 1 keer opgepakt bent dan weet jij dat ze niet te vertrouwen zijn omdat ze leugens vertellen om een verklaring te bemachtigen. Zijn gewoon feiten. Kan ik verder ook niets aan doen.
Aangiftes worden niets mee gedaan tenzij het hun uitkomt. Daar kunnen hun niets aan doen is kwestie van hoger hand en budget maar neemt niet weg dat hun het aanspreekpunt zijn en erop aangekeken worden.
De ene keer treden ze keihard op, te hard en de andere keer staan ze toe te kijken als er iemand op het dak van hun politieauto staat te springen en andere het filmen. Dat kan niet he! En die filmpjes dat ze zich uit laten schelden. Waarom? Je bent agent, mep er op los! Dwing dat respect af verdorie laat zien wie de baas is! Doen ze in buitenland ook.
Dit zijn tevens de redenen waarom de politie vandaag de dag geen respect meer heeft van veel mensen in Nederland.


Er is zo weinig politie omdat er geen budget voor is, niet omdat er te weinig mensen zijn die agent willen worden he :wink:


Ik leg de schuld grotendeels neer bij de ministers die zouden moeten zorgen voor budget en dat de agenten hun werk naar behoren uitvoeren en toezicht op houden.

Ik ben blij dat er politie is maar ze moeten hun werk wel goed uitvoeren. Dat ze vaak beperkingen hebben door hoger hand is zeer spijtelijk.

Edit, een agent heeft meer loon dan 1800 bruto maand hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Wel ben ik zo stom geweest mijn bestellingen per WhatsApp te versturen, en heb hem 3 dagen geleden ook nog de testuitslag van het testcentrum gestuurd. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Klik om te vergroten...

:wink:

Meneer Koekepeer zei:
En de les die je hopelijk hiervan geleerd heb is nooit via sms of whatsapp te bestellen. En dat de politie niet te vertrouwen is.
Klik om te vergroten...

@Meneer Koekepeer , dat zei TS (topic starter) al in het 1e bericht zoals je kunt lezen in het bericht.

En dat jij vindt dat de politie niet te vertrouwen is is net welke ervaring je ermee hebt. Een mening misschien gevormd door slechte ervaringen met politie in het verleden, of omdat je zelf regelmatig dingen doet waardoor je anders benaderd word door agenten, of in zulke situaties “terecht komt” door/met vrienden.
Er zullen vast kut agenten zijn. Etters die naaien of je extra “stoer” aanpakken of iets maar de gemiddelde agent zal zeker professioneel zijn en niet zomaar alles doorlullen en dergelijke.

In het verleden heb ik ook wel eens eens rot ervaringen met politie gehad. Dikke boetes gekregen voor echt van alles en nog wat. Zowel boetes in het verkeer als boetes buiten de verkeerswet om. Die kut ervaringen die ik had waren terechte reacties of houdingen van die agenten. Ik had idd al die overtredingen begaan. Lullig dat ik gepakt werd en vond t toen kut en kon ze (bij wijze van spreken) wel schieten. Maar zij deden hun werk. Zoals ze dat horen te doen.
Als ik de wet toen niet had overtreden of toen die ene keer geen grote bijdehandte bek had gegeven (boete beledigen ambtenaar in functie) had ik ook niks met die agenten te maken gehad. Geen boetes gekregen. Niet voor hoeven komen en dus ook niet die “slechte” ervaringen gehad. Dus het was eigen schuld dikke bult dan he.
Wie zijn vingers brand moet op de blaren zitten!

Ook heb ik al meermaals echt politie nodig gehad en geloof me, als je ze een keer écht nodig hebt dan denk je heel anders! Dan ben je blij als ze er zijn, ze steunen je, helpen je, vangen je op etc.

Politie agent zijn is vaak echt een hondenbaan. Zeker de laatste jaren. Je wordt dagelijks uitgekafferd door allerlei soorten mensen, bespuugd en bespot, als minder gezien, krijgt geen respect, word in elkaar geslagen, alles wat je tijdens je werk doet/hebt gedaan word in twijfel getrokken en onderzocht en dat allemaal voor een krappe €1800-€2000 bruto per maand.
Niet gek toch dat er zo weinig politie is? Ik pas er ook voor.

(Nee ik ben géén moraalridder(in) van de politie maar wilde t toch ff kwijt)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Allemaal eens hoor.

Je moet er eigenlijk ook wel respect voor hebben want het merendeel van de mensen die agent worden doen dat omdat ze een verschil willen maken. Of zoals de burgers vaak roepen (meestal als ze een bekeuring krijgen) : om boeven te vangen :)
Vele stoppen er later weer mee als ze merken dat ze geen verschil kunnen maken vanwege de beperkte mogelijkheden en vooral ook de hoge werkdruk. Onregelmatige diensten, laag loon, sommige mensen die je als vuil behandelen soms om niets, soms vanwege de absurd hoge boetes die we hier hebben maar waar de agenten helemaal niets aan kunnen doen etc. En het is ook vrij frustrerend om te zien hoe snel veel crimininelen weer vrij zijn met onze belachelijk lage straffen of de criminelen die ze helemaal niet aan kunnen pakken omdat ze het systeem te slim af zijn. Dat is het gekke ook hier he onze straffen voor echte delicten zijn veel te laag en de verkeersboetes voor de gewone burger die zich netjes gedraagt zijn veel te hoog. :worried:
Daar moet je allemaal maar net tegen kunnen en dat op zich verdient allemaal al respect.

Ik zou het niet kunnen en niet willen, alleen al omdat ik het moreel gezien niet zou kunnen verantwoorden tegenover mezelf om mensen boetes te geven voor overtredingen die ik zelf ook maak, opzettelijk al dan niet opzettelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overal vinden we goede werkenden, en slechte. Overal! Ook bij de politie.
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen wisselend zijn, en er zijn een paar zaken aan de orde geweest, die niet bepaald een schoonheid prijs verdienen. Nee.
Soms heiligt het doel de middelen.
Daar zijn allerlei verschillende zaken voor, niet in de laatste plaats het budget hoor... i
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meneer Koekepeer zei:
En als jij ooit 1 keer opgepakt bent dan weet jij dat ze niet te vertrouwen zijn omdat ze leugens vertellen om een verklaring te bemachtigen. Zijn gewoon feiten. Kan ik verder ook niets aan doen.
Aangiftes worden niets mee gedaan
Klik om te vergroten...
Ik ben idd wel eens opgepakt in het verleden. Ik werkte (wel wat mopperend) gewoon mee en heb geen enkel probleem indervonden. Het duurde lang ja, veel wachten. Zowel in als uit de cel. Zooi vragen dringende soms strenge vragen maar niks geen leugens, dwang, etc. Ook ken ik niemand persoonlijk die wel gedwongen is of met leugens van politie te maken heeft gehad. Neemt niet weg dat het vast gebeurd hoor. Zoals @Yceman224 hierboven al zei zitten er overal slecht en goede mensen, dus ook bij de politie.

Meneer Koekepeer zei:
De ene keer treden ze keihard op, te hard en de andere keer staan ze toe te kijken als er iemand op het dak van hun politieauto staat te springen en andere het filmen. Dat kan niet he! En die filmpjes dat ze zich uit laten schelden. Waarom? Je bent agent, mep er op los! Dwing dat respect af verdorie laat zien wie de baas is!
Klik om te vergroten...
Het kan mij (bijna) niet hard genoeg. Dat ze vaak te soft zijn is zeker waar. Veel heeft helaas ook met hun wettelijke beperkingen te maken en de eventuele consequenties (veroordeling, non-actief, onderzoeken, ontslag etc) die er aan hangen als ze wél eens hard optreden.

Meneer Koekepeer zei:
Er is zo weinig politie omdat er geen budget voor is, niet omdat er te weinig mensen zijn die agent willen worden he :wink:
Klik om te vergroten...
Geen budget is iid een grote mede oorzaak. Maar ook spendeert de poltie organisatie het geld vaak verkeerd. Onnodige bonussen aan topmannen en verkeerde aankolen. Het zou echt heel rigoureus op de schop moeten het hele politie systeem en top.

Meneer Koekepeer zei:
Ik leg de schuld grotendeels neer bij de ministers die zouden moeten zorgen voor budget en dat de agenten hun werk naar behoren uitvoeren en toezicht op houden.
Klik om te vergroten...
Eens!

Meneer Koekepeer zei:
Edit, een agent heeft meer loon dan 1800 bruto maand hoor.
Klik om te vergroten...
De eerste 3 jaar tijdens de opleiding verdiennen ze tussen de €850 en €1350. Pas na 3 jaar als je echt agent bent en de straat op gaat zitten ze op €2028. Dat is op basis van een (bijna) 38 urige werkweek.
Zelfs €2028 vind ik weinig voor het werk en de risico’s.

https://www.onetime.nl/geld-financieel/wat-verdient-een/politie-agent
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tegenwoordig duurt de opleiding tot agent geen 3, maar 4 jaar.
En daarna pas begint de echte opleiding, namelijk: ervaring opdoen met het politiewerk op straat, in de praktijk.
En daar leer je, zoals met iedere baan, het echte werk, zoals het niet in de schoolboeken staat.
Ikzelf heb er weleens moeite mee, om dóór een jong broekie van het 20 jaar, aan te moeten horen hoe je moet rijden,bod wat anders wat er volgens hen gecorrigeerd moet worden bij mij, alsof zij de wijsheid in pacht hebben.
Anyway. Het is een zwaar beroep.
En ook nog eens zwaar onderbetaald.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helemaal mee eens, heer koekepeer.
Deze visie klopt voor 100%.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#20
StimsalaBanne zei:
Ik ben met je eens uiteraard @Roze olifant Maar ik denk dat het voor de meeste zomaar anders is, als ze in die situ komen. De meeste denken nou eenmaal eerder aan hun eigen ik. Voor mij maakt zeker uit dan, denk ik, welke band ik met m'n dealer heb. Dealer 1: Liegt ie altijd over kwaliteit, is het een botte irritante lul, weet je dat hij zware drugs verkoopt aan jeugd bijvoorbeeld. Dan verlul je die gewoon eerder dan een andere waarmee je alleen goede ervaringen hebt (Dealer 2). Zeker als je een strafblad boven het hoofd hangt. Lijkt mij.

Als ik echter onvoorwaardelijk 6 maanden de bak in moet, of voorwaardelijk dan zou ik wel kunnen zwichten voor dealer nummer 2 kan ik me voorstellen (weet het gewoon niet).

Behalve voor deze. Voor deze ga ik zeker 6 maanden zitten.

Ik vind daar echt wel verschil in zitten. haha.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe het precies verloopt in Nederland, maar wanneer je in België zelfs nog maar een uitnodiging tot verhoor in de bus krijgt voor iets lullig, zit daar steevast een verklaring van je rechten bij. Daarin staat letterlijk dat je niets hoeft te zeggen en dat je niet verplicht bent om jezelf te beschuldigen. Vergelijk het een beetje met het 5de amendement in de Verenigde Staten.
Ook, en dat weten minder mensen, is het zo dat indien je toch een verklaring aflegt, je niet verplicht bent die te ondertekenen! Ik heb het ooit geweigerd ivm een verkeersongeval en heb aangegeven dat ik dit niet deed op aanraden van mijn advocaat. Toegegeven, ik was toen dronken en wist misschien niet helemaal goed wat ik zou tekenen. Daar is het bij gebleven. Want eens je je poot ergens onder zet ga je akkoord met de inhoud van het schrijfsel. Je beschuldigt dus eventueel jezelf en dat ben je niet verplicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."