Voor een kat is moord ook de gewoonste zaak van de wereld ook al heeft hij geeneens honger.
Bij mij laat hij het muisje gewoon in leven en speelt er gewoon mee en verwond hij het beestje.
Voor dat hij het dood maakt.
Moord is bij mensen ook gewoon.
Alleen zijn we selectief met welke moord wel erg is en welke niet.
Er worden duizenden koeien en varkens gefockt en afgemaakt elke dag en er is maar een klein groepje dat het erg vind.
De boer slacht gewoon zijn eigen kip en eet hij op.
Maar als iemand zijn hond dood maakt en op eet dan roept iedeen dat hij gestoord is en TBS moet krijgen.
Maar wat is eigenlijk het verschil? Dat wij de hond een andere status hebben gegeven als de kip en wij dus bepalen wat goed of slecht is..
Dus gewoon iets wat we met zijn alle hebben verzonnen.
En als laatste voorbeeld.
2 mensen die de liefde bedrijven op kabel t.v. is zwaar verboden, als een netwerk dat uitzend kunnen ze de deuren wel sluiten.
Maar je ziet wel de meest gewelddadige beelden voorbij komen en dat is geen enkel probleem.
Goed of slecht is aangeleerd naar wat ons het beste uit komt zo simpel is het.
Gaat allemaal heel diep.
Zware stof om over na te denken.
Dat wij ons hebben aangeleerd wat goed en slecht is betekent dus juist dat het wel bestaat
Het is dus niet iets wat bestaat maar iets waar wij in geloven.