Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoudt de politie je tegen als je onder invloed bent op straat?

Houdt de politie je tegen als je onder invloed bent op straat?

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,
Een tijd geleden ben ik op straat gaan babbelen met de politie terwijl ik onder invloed was (en ik verder geen drugs op zak had). Vandaag geraakte ik in discussie met iemand over dat dat riskant was of niet. Ik ben van de mening dat zo lang ze je geen drugs zien nemen, en je geen overlast veroorzaakt of de eikel uithangt, de politie zich niet gaat bezig houden met je tegen te houden, of dat ze je misschien gaan fouilleren maar dat als ze niets vinden ze verder niets gaan doen (een hoop papierwerk voor quasi niets).
Kan je in het ergste geval ook niet gewoon ontkennen dat je high bent en weigeren om drugtests te laten doen?

Nu wordt er mij wel vaak gezegd dat ik extreem veel geluk heb met dit soort dingen, dus vraag ik me af, had ik dan weer eens geluk, of kan het de politie niet veel schelen als je high op straat loopt zonder andere regels te breken?
Iemand al ervaring?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het om soft drugs gaat hoef je je in iedergeval geen zorgen te maken.

En met hard drugs was het volgens mij, bezit/handel/maken van harddrugs is illegaal maar het gebruiken wordt gedoogd.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij je gewoon gedraagt is er niets aan de hand. De politie heeft wel wat beters te doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
HardstyleGabber zei:
Als het om soft drugs gaat hoef je je in iedergeval geen zorgen te maken.

En met hard drugs was het volgens mij, bezit/handel/maken van harddrugs is illegaal maar het gebruiken wordt gedoogd.
Klik om te vergroten...
Gebruik is zelfs legaal. Maar in het openbaar onder invloed zijn is wel strafbaar, zelfs van alcohol. In de praktijk zullen ze in het openbaar onder invloed echter niks mee doen tenzij je echt voor overlast zorgt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daarintegen mogen ze je uberhaupt niet zomaar vragen om een drugtest te doen als je je niet in het verkeer mengt en geen misdrijf begaan hebt. :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel wat laat, maar toch nog even:
E茅n en ander staat hier niet juist geantwoord.

Drugsbezit an sich, Soft, en Harddrugsbezit zijn verboden .
Wij kennen in Nederland het "
gedoogprincipe"
Houdt in, dat er bij ten hoogste 5 grammen cannabis, 茅茅n xtc pil, of een half gram wit, of bruin, weliswaar de drugs in beslaggenomen kunnen worden, maar dat er geen vervolging ingesteld hoeft te worden.

Als voetganger neem je 贸贸k deel aan het verkeer! Je bent alleen g茅茅n bestuurder.
Dat scheelt....
Maar onder invloed zijn in het openbaar is verboden!
Maar, in de praktijk gaat dit meer over in hoeverre je een gevaar vormt voor jezelf, of anderen.
Openbare dronkenschap is 贸贸k een strafbaar feit...!
In dit kader is artikel 5 wegenverkeerswet het kapstok artikel. Daar kan iedereen mee gesnatst worden...
Zo zit het in elkaar.
TS: als je verder geen opvallendgedrag vertoont, dan valt het idd wel mee....
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."