Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeekseltest THC

Speekseltest THC

50 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
b
bartstaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blaatschaap zei:
Weet je toevallig ook om welk merk test het gaat?

Ik weet dat de wangtest een test van Dräger is, ook te koop op Amazon. Ik was voornemens om mezelf in enkele situaties te testen zodat ik hopelijk een beeld kan krijgen van hoe lang ik moet wachten om geen risico te lopen. Maar als ze overstappen op nieuwe testkits dan heeft het weinig zin om die van Dräger te kopen.
Klik om te vergroten...
Durf het merk niet te zeggen, het was niet zo'n groot ding, ik pik hem er zo tussenuit als je plaatjes hebt. Het was zéker niet de Drager zoals onderstaand:

1631618611121.png
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
bartstaat zei:
Durf het merk niet te zeggen, het was niet zo'n groot ding, ik pik hem er zo tussenuit als je plaatjes hebt. Het was zéker niet de Drager zoals onderstaand:

Bekijk bijlage 29271

Dit is de oude speekseltest.
Klik om te vergroten...

@Blaatschaap Merk van de nieuwe test durf ik niet te zeggen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
bartstaat zei:
Hebben jullie ervaring met CBD wiet zonder THC? is dit wat of is dit eigenlijk niks?
met deze wiet met enkel 0.2% THC of iets dergelijks zal de speekseltest negatief uitvallen lijkt me?
Klik om te vergroten...
Van pure cbd wiet wordt je niet stoned of high. Dus als je om die reden blowt heb je niks aan cbd wiet.
b
bartstaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Van pure cbd wiet wordt je niet stoned of high. Dus als je om die reden blowt heb je niks aan cbd wiet.
Klik om te vergroten...
Snap ik, maar ik heb het daarentegen nog nooit geprobeerd. Is het zo dat als ik dat zou roken ik gewoon kan roken wanneer ik wil in principe? Even in een heel raar voorbeeld bij wijze van spreken tijdens het rijden?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
bartstaat zei:
Snap ik, maar ik heb het daarentegen nog nooit geprobeerd. Is het zo dat als ik dat zou roken ik gewoon kan roken wanneer ik wil in principe? Even in een heel raar voorbeeld bij wijze van spreken tijdens het rijden?
Klik om te vergroten...
Dat zou ik niet weten. Misschien onze expert @Neo-Shulginist ?
Maar als je rokend gezien wordt met iets dat op een joint lijkt of naar ruikt zullen ze je sowieso controleren. Wat dan de uitkomst is weet ik niet maar ik gok dat het ook niet mag.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
bartstaat zei:
Snap ik, maar ik heb het daarentegen nog nooit geprobeerd. Is het zo dat als ik dat zou roken ik gewoon kan roken wanneer ik wil in principe? Even in een heel raar voorbeeld bij wijze van spreken tijdens het rijden?
Klik om te vergroten...
CBD tijdens het rijden is niet expliciet verboden. Er is wel een kapstokartikel wat bepaalt dat je überhaupt niet mag rijden onder invloed van middelen die redelijkerwijs de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden. Maar of daarvan sprake is bij CBD lijkt me (op dit moment) ook lastig aan te tonen.

Wel is het zo dat de aanwezigheid van 'hennep' (alle plantendelen van het geslacht cannabis) reden kan zijn om je aan te melden voor een psychische keuring bij het CBR. Dat zou dan in het geval dat je alleen maar CBD gebruikt onterecht zijn, maarja, dan heb je alsnog wel last van de onderzoeken die worden ingesteld. Dus ik zou het niet in de auto roken :wink:
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Hier rond shop word je zelfs een soort “opgewacht” en als je dan alvast draait in je auto, dan wegrijd, pakken ze je om de hoek…. Ook parkeerbeheer naait je daar bij de straat vd coffeeshop. Normaal moet zo een scan auto eerst 1x langsrijden, mensen kans geven kaartje te betalen, dan nogmaals langs rijden met scan auto DAN pas een bon. Nee, puur bij de shop krijg je bij de 1e ronde al een boete. Ga maar aanvechten, win je never nooit niet want dat heb ik al geprobeerd.

Bij wiet zijn ze echt rete onredelijk!
Klik om te vergroten...
bij mij hebben ze zodra ik de parkeerplaats bij de shop af reed ze al achter mij aan rijden. 200 meter verder aangehouden met de vraag, waar kom jij vandaan? laten zien wat ik had gekocht, wel mogen houden achteraf 😅 voor 5 euro hasj. onder het mom dat ik rode ogen zou hebben speeksel test moeten doen en door naar bureau bloedtest afnemen. geen thc gevonden wel resten amfetamine en mdma. ja mooi kut . kom je ook uit het oosten toevallig ?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
jives zei:
kom je ook uit het oosten toevallig ?
Klik om te vergroten...
nee maar het gebeurd zeker buiten de grote steden helaas veel.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
jives zei:
bij mij hebben ze zodra ik de parkeerplaats bij de shop af reed ze al achter mij aan rijden. 200 meter verder aangehouden met de vraag, waar kom jij vandaan? laten zien wat ik had gekocht, wel mogen houden achteraf 😅 voor 5 euro hasj. onder het mom dat ik rode ogen zou hebben speeksel test moeten doen en door naar bureau bloedtest afnemen. geen thc gevonden wel resten amfetamine en mdma. ja mooi kut . kom je ook uit het oosten toevallig ?
Klik om te vergroten...

Zat je boven de grenswaarde of weet je dat nog niet?
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja. rijbewijs kwijt geweest .. inmiddels terug. nooit meer langs de shop geweest sinds dien
b
bartstaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jep, maar als ik een goeie haze heb gerookt om 23:00 uur voor het slapen en ik rijd om 18:00 uur de volgende dag uit werk naar mn vriendin ben ik op alle vlakken de l*l..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."