Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jep, maar als ik een goeie haze heb gerookt om 23:00 uur voor het slapen en ik rijd om 18:00 uur de volgende dag uit werk naar mn vriendin ben ik op alle vlakken de l*l.."
"Goedemorgen, afgelopen vrijdag wilde ik uit werk een jointje draaien om die avond te roken met mijn vriendin, ik stond in de auto op een parkeerplaats maar zag dat het compleet vast stond dus dacht ik draai hem wel even dicht in de file. Toen de joint net klaar was kwam er een agent naast me rijden die het toen zag, waardoor ik moest volgen. Toen heb ik uiteraard gevolgd en volgde er een speekseltest, volgens mij hebben ze hierbij een nieuwe soort test, want ze hadden nogal lang overleg en het was voor hen ook onwennig, het waren 3 kleine vierkante blokjes die ik zelf drie keer over mijn tong moest strijken. Deze uitslag was zeer licht positief (écht minimaal) van de avond ervoor. Al met al is alle wiet/hasj die ik mee had afgepakt en hoefde ik niet mee voor een bloedtest. Wel is er nu een aantekening gemaakt op mijn naam n.a.v. dit geval. ik ben 21 jaar oud en lust wel een blowtje als ik met vrienden ben of in het weekend. Mijn vraag: nu met deze aantekening, is de kans dan echt veel groter dat ik zomaar staande wordt gehouden? is het überhaupt nog wel mogelijk om gewoon mijn jointje te roken als ik niet onder invloed rijd? Ik wil écht niet het risico lopen met deze buitengewoon hoge straffen die erbij horen, maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat ik nooit mijn blowtje meer kan roken/de volgende dag niet kan rijden. alvast bedankt, Bart"
"Ik rijd nooit onder invloed, en ik draai wel eens alvast een jointje, maar die les heb ik uiteraard wel geleerd... Ik heb me inderdaad verdiept in de gevolgen van regelmatig blowen in combinatie met de speekseltest etc, ik vraag me wel of hoe vaak ze nou echt je kenteken na zullen kijkenetc, en hoevaak ze dan echt zullen overgaan tot staande houding met speekseltest, maar het voelt totaal niet fijn om nu nog is Éxtra risico te lopen zonder onder invloed te rijden.. ook het voordeel van de twijfel/gun factor ben ik met deze aantekening wel kwijt. dus in principe zit er niets anders op dan stoppen/veel mindere roken?"
"Ik weet bijna zeker dat dit een nieuwe test was. Heb me er echt in verdiept, hij zat in een plasticje, het waren 3 vierkante kleine blokjes, die ik 3x moest strijken over m'n tong, ze waren met 3 man sterk en hoorde ze soms wel overleggen dat het een nieuwe is en dat de test niet écht postief uitviel etc. Dit moeten haast wel nieuwe geweest zijn. Overigens was het in NL, regio rijnmond Ik weet inderdaad hoe krom dit is, en dat dit onder de smokers een probleem is. Alleen vind ik het eigenlijk te zot voor woorden om niet meer te blowen omdat de staat ons naait door letterlijk broodnuchter je rijbewjis een half jaar te verliezen, + duizenden euro's, psycohologen, + nog de uitleg op werk en aan mijn familie voor zoiets.. Vraag me alleen of in hoeverre ze me nu echt vaker gaan testen als ik fuiken omzuil. ook raad ik jullie allemaal de APP Range aan, deze ziet ook verkeersfuiken zoals Flitsmeister die niet ziet."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Je had inderdaad de nieuwe test als deze over de tong werd gestreken. De oude gaat aan de binnenkant van de wangen. Als je positief test op een speekseltest op THC hoeft dat niet direct gevolgen te hebben. Op dat moment wel, want je moet mee naar een bureau etc, maar dat hoeft niet te betekenen dat de waardes in je bloed te hoog zijn. Het irritante met THC is gewoon dat het extreem lang in je speeksel aantoonbaar is vergeleken met alle andere drugs. Dit geldt al helemaal voor de doorgewinterde blowers. Klik om te vergroten... Maar, stel je moet mee voor de bloedtest en rookt 1-2 joints per week, kun je er 99% zeker van zijn dat je de pineut bent toch.."
"Maakt het nog verschil qua gevoeligheid in speekseltesten met Hasj of Wiet?"
"HierEnDaarEenFuifje zei: Dat is echt heel moeilijk om te zeggen. Hangt er natuurlijk ook maar net van af wanneer jij gerookt hebt en wanneer je bloed word afgenomen. Ook telt mee of je al 20 jaar 1-2 joints per week rookt of een aantal maanden. Het is eigenlijk onmogelijk om te zeggen, maar ik denk dat de bij 1-2 joints per week wel prima zit, behalve als je word aangehouden op het moment dat je kortgeleden hebt gerookt, maar nogmaals hier kun je totaal niet vanuit gaan. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie, probleem is alleen dat ik gewend ben aan 1-2 joints per dag momenteel, en laten we zeggen dat die ene goeie joint op maandag is, en ik wordt staande gehouden op woensdag ik dan toch zeker een probleem heb, ik rook wel al redelijk wat sinds 1,5 jaar.."
"Hebben jullie ervaring met CBD wiet zonder THC? is dit wat of is dit eigenlijk niks? met deze wiet met enkel 0.2% THC of iets dergelijks zal de speekseltest negatief uitvallen lijkt me?"
"HierEnDaarEenFuifje zei: Rook je nou 1-2 joints per dag of per week? Klik om te vergroten... Nou, ik rook nu sinds 1,5 jaar bijna dagelijks, maar na dit voorval zal dat niet meer gaan. Ik sprak eigenlijk hypothetisch voor komende tijd toen ik het had over 1-2 joints per week."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Ja dat klopt. Dat heeft dus vooral te maken met het feit dat je al 1.5 jaar dagelijks aan het blowen bent. Ik heb mijzelf wel eens laten testen met een speekseltest nadat ik een avond, voor mijn doen, echt veel had gerookt. Die test was de volgende dag om 16:00 uur en die was negatief. Ik rook misschien, als ik rook, 1 of 2 keer per maand een jointje en dat komt eigenlijk niet eens elke maand voor Die registratie die je nu hebt gaat er helaas wel voor zorgen dat je je daar voortaan nu veel drukker over gaat maken op de weg. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je nog een keer gecontroleerd wordt... sommige rijden al 20 jaar rond zonder enige controle. Wellicht toch een moment op een poging te doen te gaan stoppen en het terug te brengen naar sporadisch een avondje.. Die registratie verdwijnt wel weer na 5 jaar. 5 jaar is nog wel een tijdje helaas.. Klik om te vergroten... Dit is het vooral inderaad, gewoon weten dat je zo'n absurd groot risico loopt terwijl je broodje nuchter uit werk naar huis rijdt.. ik zal zeker moeten gaan minderen. Heeft iemand enig idee hoelang speekseltest positief blijft? zoals nu had ik de avond ervoor gewoon 1-2 joints gerookt, en deze kwam heel licht positief uit op de vernieuwde speekseltest."