Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoeie advocaat voor cbr onderzoek

Goeie advocaat voor cbr onderzoek

51 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#1
anoniempje12341 zei:
PFFF en dat in corona tijd... haha, het word alleen maar lastiger :'), bijna komisch hoeveel tegenslagen een mens kan hebben in 1 jaar... maar goed,

Heb jij evt brieven gestuurd naar kamerleden? misschien lezen ze het niet eens maar wel de moeite waard mochten meerdere mensen het doen
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ook ontelbaar tegen slagen gehad niet normaal......

en nee niet gedaan ik denk dat het geen enkele zin heeft en mochten ze het lezen gaan ze er toch niks aan doen,
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Youknow20 zei:
Ja ik heb ook ontelbaar tegen slagen gehad niet normaal......

en nee niet gedaan ik denk dat het geen enkele zin heeft en mochten ze het lezen gaan ze er toch niks aan doen,
Klik om te vergroten...
Kreeg van Van Haga wel een bericht terug.. maar hij lijkt zich te druk met de coronamaatregelen :P, ik snap je punt maar hoe meer mensen t sturen ...
j
jannekepannekeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent al een tijdje verder, ik zit in het zelfde beschuitje, en ga de informatiebrochure aanschaffen. Ik heb als het goed is de zelfde advocaat als jou nu. Ben je er doorheen gekomen en heb je jou rijbewijs terug? Al iets te horen gekregen van het CBR? Let me know.. ben benieuwd
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Advocaat is zeer zeker handig, ik zit bij de CNV vakbond aangesloten en daar kreeg ik hele goede juridische hulp van, toentertijd dat mijn baas het niet leuk vond dat ik onder invloed rondliep.
Klik om te vergroten...

Op je werk ja,

Niet als je in privetijd rijd.

Dan zal het CNV een moer schelen of je een jurist krijgt.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet er iemand een of heeft er iemand ervaring met een goeie advocaat, die je voorbereid op het cbr rijgeschiksheids onderzoek en politie dossier kan opvragen ivm thc grenswaarde overschreden??
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een advocaat heb ik niet voor je. Je kan jezelf wel voorbereiden door de infobrochure te kopen...

Inhoud informatiebrochure - CBR onderzoek rijgeschiktheid - Onderzoek naar de rijgeschiktheid

Via deze website kunt u onze uitgebreide informatiebrochure over het CBR onderzoek naar de rijgeschiktheid downloaden.Met de informatiebrochure bent u volledig voorbereid op het onderzoek naar de rijgeschiktheid van het CBR. De brochure bevat alle informatie die u moet weten.In de...
onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb wel eens een webredacteur van het CBR gesproken die het heel vervelend vond dat deze informatiebrochure online stond omdat het mensen goed voorbereid op het gesprek, en dat die brochure hoger in de zoekresultaten komt dan de website van het CBR. Daar kan je dus je voordeel mee doen denk ik. Kost wel wat.

Alles over het CBR onderzoek naar de rijgeschiktheid

Binnenkort een onderzoek naar de rijgeschiktheid bij een psychiater van het CBR? Bereid u hier goed op voor met onze uitgebreide informatiebrochure!
onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Een advocaat heb ik niet voor je. Je kan jezelf wel voorbereiden door de infobrochure te kopen...

Inhoud informatiebrochure - CBR onderzoek rijgeschiktheid - Onderzoek naar de rijgeschiktheid

Via deze website kunt u onze uitgebreide informatiebrochure over het CBR onderzoek naar de rijgeschiktheid downloaden.Met de informatiebrochure bent u volledig voorbereid op het onderzoek naar de rijgeschiktheid van het CBR. De brochure bevat alle informatie die u moet weten.In de...
onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl onderzoeknaarderijgeschiktheid.nl
Klik om te vergroten...
Ah nice je had hem al. Sorry voor de repost.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen ervaring mee, maar veel succes!
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik raad je ook de brochure aan. ik heb er veel aan gehad 😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Youknow20 zei:
Weet er iemand een of heeft er iemand ervaring met een goeie advocaat, die je voorbereid op het cbr rijgeschiksheids onderzoek en politie dossier kan opvragen ivm thc grenswaarde overschreden??
Klik om te vergroten...
Ik weet trouwens niet of je al een brief hebt gekregen met een aankondiging voor een psychische keuring? Want in een groot aantal gevallen wordt het dossier niet doorgestuurd naar het CBR, waardoor er geen psychische keuring volgt. Als je gelijk hard in de verdediging gaat dan kan je slapende honden wakker maken. Een advocaat raadplegen is wel aan te raden. Als je in 2018 minder dan 27.000 euro verdiende (voor alleenstaanden) of 39.000 euro (voor gezinnen) dan worden de kosten van een advocaat vergoed. Je moet dan wel een eigen bijdrage van (enkele) honderden euro's betalen.

www.prodeoadvocaat.nl

Wat is de inkomensgrens voor een Pro Deo Advocaat?

Wat is de inkomensgrens voor een Pro Deo Advocaat? Kijk of u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand in de vorm van een pro deo advocaat.
www.prodeoadvocaat.nl www.prodeoadvocaat.nl
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Een advocaat raadplegen is wel aan te raden. Als je in 2018 minder dan 27.000 euro verdiende (voor alleenstaanden) of 39.000 euro (voor gezinnen) dan worden de kosten van een advocaat vergoed.
Klik om te vergroten...
Advocaat is zeer zeker handig, ik zit bij de CNV vakbond aangesloten en daar kreeg ik hele goede juridische hulp van, toentertijd dat mijn baas het niet leuk vond dat ik onder invloed rondliep.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
toentertijd dat mijn baas het niet leuk vond dat ik onder invloed rondliep.
Klik om te vergroten...
Ja maar dan had je baas toch gelijk? Ik ken de situatie niet hoor maar als jij onder invloed op je werk komt vind ik de actie van dir baas niet gek...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ja maar dan had je baas toch gelijk? Ik ken de situatie niet hoor maar als jij onder invloed op je werk komt vind ik de actie van dir baas niet gek...
Klik om te vergroten...
Er is gewoon wet- en regelgeving voor hoe werkgevers dienen om te gaan met middelengebruik of verslaving op de werkvloer. Veel werkgevers hebben daar echter lak aan, mede vanwege het stigma op drugs. Een advocaat inschakelen om je wettelijk vastgelegde rechten te behartigen is helemaal niet zo gek.
y
y20Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Helprijbewijskwijt zei:
Ik heb hem
Klik om te vergroten...
Zou je deze kunnen delen met mij?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik lees zo'n reactie wel vaker hier bij topics over rijden onder invloed. Zo van 'ja maar je moet niet rijden onder invloed, dus het is je eigen schuld, dus moet je jezelf ook niet gaan vrijpleiten'. Maar een advocaat is er nu juist om de rechtsorde te bewaken; dus om te controleren of alles wel volgens de regels gaat. Dat je je schuldig hebt gemaakt aan een vergrijp is dus nog geen reden om dan maar akkoord te gaan met alles wat je ten laste wordt gelegd, ook al is dat onrechtvaardig of buitenproportioneel.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ja maar dan had je baas toch gelijk? Ik ken de situatie niet hoor maar als jij onder invloed op je werk komt vind ik de actie van dir baas niet gek...
Klik om te vergroten...
Mijn baas had helemaal gelijk. Maar mijn baas kon mij niet verplichten om op het werk een drugstest af te leggen. Dat moet via een huisarts.
Kom je bij een arbo arts met zo een situatie kan uit 2 dingen vaststellen, onverantwoordelijk gebruik of een echte verslaving. Onverantwoordelijk gebruik mag gebruikt worden als reden om ontslag te geven. Een verslaving kan/mag met ziekteverlof en professionele hulp opgelost worden.
Er zijn toch nog heel wat extra dingen die erbij komen kijken zegmaar. En om dat dan van een advocaat te horen is toch wel fijn.
Achteraf is alles gewoon onder ons opgelost, hij wou mij niet kwijt maar wilde wel de oude zeelanddude terug hebben en ik wou mn baan niet kwijt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Er is gewoon wet- en regelgeving voor hoe werkgevers dienen om te gaan met middelengebruik of verslaving op de werkvloer. Veel werkgevers hebben daar echter lak aan, mede vanwege het stigma op drugs. Een advocaat inschakelen om je wettelijk vastgelegde rechten te behartigen is helemaal niet zo gek.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat het gek is maar ik begrijp een werkgever ook als je personeel onder invloed op werk verschijnt.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Youknow20 zei:
Weet er iemand een of heeft er iemand ervaring met een goeie advocaat, die je voorbereid op het cbr rijgeschiksheids onderzoek en politie dossier kan opvragen ivm thc grenswaarde overschreden??
Klik om te vergroten...
Zelf zoeken, dicht bij je woonplaats in de buurt kan een voordeel hebben zodat je niet ver hoeft te reizen voor een persoonlijk gesprek (ik neem aan dat je de auto thuis laat :weary:).
Bel de advocaat op, leg je probleem uit, en als je een klik hebt met de advocaat vraag dan een gesprek met hem aan. Neem alle correspondentie mee (of mail het vooraf aan hem/haar). Het eerste kennismaking gesprek is trouwens meestal gratis, maar vraag nadrukkelijk wat de kosten zijn.
Succes met je zoektocht!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Mijn baas had helemaal gelijk. Maar mijn baas kon mij niet verplichten om op het werk een drugstest af te leggen. Dat moet via een huisarts.
Kom je bij een arbo arts met zo een situatie kan uit 2 dingen vaststellen, onverantwoordelijk gebruik of een echte verslaving. Onverantwoordelijk gebruik mag gebruikt worden als reden om ontslag te geven. Een verslaving kan/mag met ziekteverlof en professionele hulp opgelost worden.
Er zijn toch nog heel wat extra dingen die erbij komen kijken zegmaar. En om dat dan van een advocaat te horen is toch wel fijn.
Achteraf is alles gewoon onder ons opgelost, hij wou mij niet kwijt maar wilde wel de oude zeelanddude terug hebben en ik wou mn baan niet kwijt.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het zo heeft uitgepakt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."