#1
Nee, waarde Ganggang.
Dat lang te traceren stofje met de naam tetrahydrocannabinol is enig in zijn soort.
Sterker nog
Er is niet één andere stof bekend dan thc, die zo ontzettend lang in je lijf blijft zitten.
Coke, en amfetamine zijn na een dag of 5 verdwenen.
Maar, even naar een andere post hierboven.
Het gaat mbt hrt vaststellen van de grenswaarden totaal niet om " of je al of niet wat voelt".
Het gaat er om, dat de wetgever ervan uitgaat, na testen, dat bij een zekere grenswaarde, de rijvaardigheid substantieel vermindert. Bij iedereen. Dat staat gewoon vast.
En dan kan je wel zeggen van: ik blow zoveel, dat ik niks voel na een joint of 5, (ik noem maar wat) nee, je rijbekwaamheid is gewoon verminderd.
Toen ik nog dronk, of nee nog zoop, kon ik naar mijn idee rustig met een glas of 10 naar huis rijden.
Alleen:...dat is domweg kolder van de bovenste plank.
Dat is gewoon niet waar.
Zoals ik al zei, de wetgever heeft, na uitgebreid testen van proefpersonen, vastgesteld wanneer de rijvaardigheid te ver is aangetast.
Aan de hand van die proeven zijn die waarden dus vastgesteld, en bij wet geregeld.
Of je nou wel, of niet iets voelt.
Als je een zandpijp gerookt hebt, zit je zeer waarschijnlijk wel een week boven de grens...ook al voel je je nuchter, of niet.
Dat lang te traceren stofje met de naam tetrahydrocannabinol is enig in zijn soort.
Sterker nog
Er is niet één andere stof bekend dan thc, die zo ontzettend lang in je lijf blijft zitten.
Coke, en amfetamine zijn na een dag of 5 verdwenen.
Maar, even naar een andere post hierboven.
Het gaat mbt hrt vaststellen van de grenswaarden totaal niet om " of je al of niet wat voelt".
Het gaat er om, dat de wetgever ervan uitgaat, na testen, dat bij een zekere grenswaarde, de rijvaardigheid substantieel vermindert. Bij iedereen. Dat staat gewoon vast.
En dan kan je wel zeggen van: ik blow zoveel, dat ik niks voel na een joint of 5, (ik noem maar wat) nee, je rijbekwaamheid is gewoon verminderd.
Toen ik nog dronk, of nee nog zoop, kon ik naar mijn idee rustig met een glas of 10 naar huis rijden.
Alleen:...dat is domweg kolder van de bovenste plank.
Dat is gewoon niet waar.
Zoals ik al zei, de wetgever heeft, na uitgebreid testen van proefpersonen, vastgesteld wanneer de rijvaardigheid te ver is aangetast.
Aan de hand van die proeven zijn die waarden dus vastgesteld, en bij wet geregeld.
Of je nou wel, of niet iets voelt.
Als je een zandpijp gerookt hebt, zit je zeer waarschijnlijk wel een week boven de grens...ook al voel je je nuchter, of niet.