Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt met speekseltest (BELGIE)

Gepakt met speekseltest (BELGIE)

43 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, waarde Ganggang.
Dat lang te traceren stofje met de naam tetrahydrocannabinol is enig in zijn soort.
Sterker nog
Er is niet één andere stof bekend dan thc, die zo ontzettend lang in je lijf blijft zitten.
Coke, en amfetamine zijn na een dag of 5 verdwenen.
Maar, even naar een andere post hierboven.
Het gaat mbt hrt vaststellen van de grenswaarden totaal niet om " of je al of niet wat voelt".
Het gaat er om, dat de wetgever ervan uitgaat, na testen, dat bij een zekere grenswaarde, de rijvaardigheid substantieel vermindert. Bij iedereen. Dat staat gewoon vast.
En dan kan je wel zeggen van: ik blow zoveel, dat ik niks voel na een joint of 5, (ik noem maar wat) nee, je rijbekwaamheid is gewoon verminderd.
Toen ik nog dronk, of nee nog zoop, kon ik naar mijn idee rustig met een glas of 10 naar huis rijden.
Alleen:...dat is domweg kolder van de bovenste plank.
Dat is gewoon niet waar.
Zoals ik al zei, de wetgever heeft, na uitgebreid testen van proefpersonen, vastgesteld wanneer de rijvaardigheid te ver is aangetast.
Aan de hand van die proeven zijn die waarden dus vastgesteld, en bij wet geregeld.
Of je nou wel, of niet iets voelt.
Als je een zandpijp gerookt hebt, zit je zeer waarschijnlijk wel een week boven de grens...ook al voel je je nuchter, of niet.
s
storememLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgensmij is coke na enkele inname binnen 4 tot 6 uur uit je speeksel en bij flinke inname enkele uren later.
Zaterdag gebruik kan onmogelijk dinsdag nog sporen in je speeksel achter laten en zeker ook niet in je bloed.
Dus of ts liegt of de testen zijn volledig onbetrouwbaar...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat denk je zelf?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klaasvaak91 zei:
Ik ben nu voor de eerdte keer gepakt in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ik vraag me echt af wat mijn straf zal worden ? Iemand een idee ?
Klik om te vergroten...
Hoop dat je 'm lang kwijt bent

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."