Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKamer wil blowverbod in openbare ruimten

Kamer wil blowverbod in openbare ruimten

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#1
de 2 partijen die er voor zijn zijn beiden niet zo super groot dus denk dat we ons nog niet zo druk hoeven te maken :)
f
furnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten

(bron: Telegraaf)
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
even verplaatst naar nieuws en actualiteiten :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat wordt bedoeld met "openbare ruimtes" dan? Gewoon clubs enzo waar men een oogje toeknijp als er geblowd wordt....
Het zou trouwens ook verneukt zijn als je niet meer mocht blowen op straat.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
De ene week willen ze het verbieden, dan weer legaliseren, dan weer zus, dan weer zo, wanneer gaat er nou wat gebeuren.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er staat ook dat ze steun krijgen van de kamer, ik neem aan dat het dan om een meerderheid gaat?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bal0n zei:
Er staat ook dat ze steun krijgen van de kamer, ik neem aan dat het dan om een meerderheid gaat?
Klik om te vergroten...
my bad, overheen gelezen ..
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik snap die mensen niet, blowen op straat willen ze verbieden,
maar je kunt wel dxm halen bij de apotheek....
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bal0n zei:
De ene week willen ze het verbieden, dan weer legaliseren, dan weer zus, dan weer zo, wanneer gaat er nou wat gebeuren.
Klik om te vergroten...

Staat er helemaal los van,
Drank is ook legaal, maar mag je ook niet op straat nuttigen. Dat is dus ook wat ze willen met het blowen. Je mag het neit meer op straat roken. Wist niet dat het nu nog niet verboden is. Zou zeggen mensen maak gebruik van deze info (mits 18 jr of ouder)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snap niet dat mensen zeiken over de lucht ervan. Soms loop je ergens en dan heeft net boer piet zijn veld vol met stront gegooid, wordt je ook niet vrolijk van. Of een rioollucht die zomaar ineens opduikt, smerige luchten heb je overal. Hier heb je een suikerfabriek die af en toe de hele stad blij maakt met zn geur. Dan valt wiet zelfs nog wel mee, stelletje azijnpissers.
Z
ZoomwijckLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zou zeggen goed bezig jongens ik heb het ook helemaal gehad met die blowers!! :stoned: :wave: :wave: :wave:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik wist ook niet dat het nu nog niet verboden was ..
dacht dat dat al lang zo was ..!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wist wel dat het 'gedoogd' werd eigenlijk, blowen op straat. Van onze wijkagent mogen wij ook gewoon een jointje roken op straat :) Als we het maar gezellig houden, en dat doen we! :)

Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...

Dat je niet in het openbaar mag drinken vind ik niet zo gek. Dat gaat gewoon fout.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...
Klik om te vergroten...

het gaat vooral om de geur van de wiet/hasj. tenminste dat heb ik opgevangen toen ik laatst het journaal keek :wink:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ideale oplossing was dan de blunts tegen de wietlucht. Mja laten ze die nu ook net gaan verbieden.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja ze sluiten gewoon eerst alle andere oplossingen uit
en dan maar gaan zeuren :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Emo zei:
SpacingBen zei:
Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...
Klik om te vergroten...

het gaat vooral om de geur van de wiet/hasj. tenminste dat heb ik opgevangen toen ik laatst het journaal keek :wink:
Klik om te vergroten...

Naja, op het station heb ik iedere dag last van die irritante kettingrokers die dan bij je komen staan. Als ik wietlucht ruik vind ik dat eerder prettig.

Kwa overlast zie ik echt geen verschil tussen hasj en wiet, behalve dan dat sigaretten normaler worden gevonden omdat veel meer mensen het doen.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is 't een idee om speciale palen op straat te plaatsen waarbij geblowd mag worden?

:smoke:

De NS heeft al ervaring met iets dergelijks.

Boekhouders.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Emo zei:
SpacingBen zei:
Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...
Klik om te vergroten...

het gaat vooral om de geur van de wiet/hasj. tenminste dat heb ik opgevangen toen ik laatst het journaal keek :wink:
Klik om te vergroten...

Naja, op het station heb ik iedere dag last van die irritante kettingrokers die dan bij je komen staan. Als ik wietlucht ruik vind ik dat eerder prettig.

Kwa overlast zie ik echt geen verschil tussen hasj en wiet, behalve dan dat sigaretten normaler worden gevonden omdat veel meer mensen het doen.
Klik om te vergroten...

ja, maar er zijn ook mensen die het onprettig vinden die geur
ik zeg niet dat ik het met de kamer eens ben. maar de kamer kijkt eerder naar de tegenstanders dan na de voortstanders :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
hahaha, ja zo had ik het ook begrepen hoor! Maarja, dat is gewoon discrimminatie...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."