Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchool dumpt leerling op snelweg

School dumpt leerling op snelweg

19 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
School dumpt leerling op snelweg

Uitgegeven: 31 mei 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 31 mei 2006 11:35
AMSTERDAM - Een 15-jarige scholier van het Geert Groote College in Amsterdam is begin deze week tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar zonder pardon op de snelweg gedropt.


Meereizende docenten besloten de leerling na een rit van ruim 140 kilometer op de A1 bij Hengelo uit de bus te zetten omdat de ouders niet aan hun betalingsverplichtingen hadden voldaan. De leraren zetten de scholier af op een kleine parkeerplaats.


Na een lange wandeling in de berm kwam hij aan in de plaats Holten, waar hij de trein naar huis pakte. "Ik erken ruiterlijk dat dit nooit had mogen gebeuren", aldus Mieke van Leusden, lid van de dagelijkse leiding van de school. "De docenten hadden iets anders moeten regelen. Er had bijvoorbeeld een auto van school kunnen komen om de jongen op te halen of een taxi gebeld kunnen worden."
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
dit is toch niet normaal.. end at nog in nederland ook.. :openmouth:
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat nou niet normaal het was waarschijnlijk weer zo'n aap die dacht dat ie gratis mee mocht reizen, moet je maar betalen hé :rolleyes:

wat had hij anders verwacht dan als je niet betaald :rolleyes:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon 140 km van huis op de snelweg gooien?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
need^weed zei:
Wat nou niet normaal het was waarschijnlijk weer zo'n aap die dacht dat ie gratis mee mocht reizen, moet je maar betalen hé :rolleyes:

wat had hij anders verwacht dan als je niet betaald :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja hallo, je kunt achteraf toch iets regelen. En die docenten hadden vooraf alle betalingen al moeten checken. Een paar dagen geleden was in het nieuws dat het niveau van de gemiddelde leraar is gedaald. Dit voorval lijkt mij een duidelijk teken.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#6
je weet toch niet wie er aansprakelijk was voor het regelen van de betalingen
ik denk de adminitratie en niet de leraren, :stoned:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
In de telegraaf staat een uitgebreidere versie, er was iets misgegaan met de betaling, en de jongen dacht dat ie gewoon mee mocht reizen, toen de docenten erachter kwamen dat ie wel meewas moest ie er meteen uit.

Belachelijk inderdaad.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
need^weed zei:
je weet toch niet wie er aansprakelijk was voor het regelen van de betalingen
ik denk de adminitratie en niet de leraren, :stoned:
Klik om te vergroten...

Tja, als je zo strak naar de 'letter van de wet' kijkt dan hebben die leraren mischien wel gelijk. Maar aangezien een school geen reisbureau is
moet je toch ook je hart kunnen laten spreken (oh wat klinkt dat romantisch :P ) Leraren hebben ook een voorbeeldfunctie, over hoe je met mensen om kunt gaan.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja wel erg romantisch ja, maar de voorbeeld functies van ambtenaren zijn niet meer zo goed tegenwoordig, de rechter word ook gezien bij de hoeren enzo dus waarom een leraar dan niet,,,, :wink:
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#10
lekker dan! 'GA JIJ MAAR LOPEN!!' :rolleyes:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Idd een schande. Die leraren hebben toch een verantwoordelijkheid voor die leerlingen te nemen??
Dan dump je een leerling toch niet zomaar op een parkeerplaatsje?
Voor hetzelfde geld was er iets veel ergers gebeurd ofzo.
Die mensen zouden beter moeten weten.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#12
lot zei:
lekker dan! 'GA JIJ MAAR LOPEN!!' :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:P :P :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#13
een schande!! buiten smijten die leerkrachten, als je ze ng leerkrachten kunt noemen, dan willen die leerkrachten dat wij "de jeugd van tegenwoordig" respect hebben voor hun, maar als ze zo beginnen zeg! waaar gaan we naartoe? :angry:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
je zou toch is in je eentje naar huis moeten reizen!

Maja we weten het fijne er niet van...

Waarschijnlijk was het er 1 van famillie flodder... En nee dat is geen vooroordeel, maja als t een lief jochie is mogen die leraren een pijnlijke dood sterven hoor!

ps, Zou slaaptekort kunnen zorgen voor een lulkick, omdat je niet heleder genoeg bent omte beseffen dat je onzin uitkraamt?
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Supervaag! Wie komt daar op dan om zoiets te doen? :openmouth: Alsie nou ff geen geld bij zich had, of een liftje zou krijgen van iemand waar je liever geen liftje van wilt achteraf? Ik weet wel waar ik me kinderen in ieder geval NIET op school doe :wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ben, al was t een flodder wat dan nog?

Je kunt dat joch toch niet zomaar langs de snelweg eruit zetten???? Ze hadden op zn minst bij een bezinepomp kunnen doen. Je stuurt je kind naar een school met de gedachte dat je kind er veilig is. Dat ze omdat ze volwassen zijn weten hoe ze verantwoordelijk met je kind weten om te gaan.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die school had de verantwoordelijkheid over dat kind, officieel. Die jongen was namelijk nog maar 15.

Als mij dat zou gebeuren zou ik beweren dat ik verkracht was door een of andere vrachtwagenchaufeur en die school gruwelijk pakken.

Dit gaat namelijk echt te ver voor woorden. Ik snap ook niet dat er geen vrienden/vriendinnen van die jongen mee zijn gegaan toen hij er midden op de snelweg uitgeflikkerd werd.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#18
misschien had hij geen vrienden :wink:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Die school had de verantwoordelijkheid over dat kind, officieel. Die jongen was namelijk nog maar 15.

Als mij dat zou gebeuren zou ik beweren dat ik verkracht was door een of andere vrachtwagenchaufeur en die school gruwelijk pakken.

Dit gaat namelijk echt te ver voor woorden. Ik snap ook niet dat er geen vrienden/vriendinnen van die jongen mee zijn gegaan toen hij er midden op de snelweg uitgeflikkerd werd.
Klik om te vergroten...
ik stapte gewoonweg niet uit.
konden ze echt doen wat ze wouden
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
lol... je kan een kind toch niet zomaar in the middle of nowhere dumpe... pfff

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."