Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote kans op nieuwe kerncentrale

Grote kans op nieuwe kerncentrale

61 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het was eigenlijk meer een algemene opmerking.
Ik kwam net van het partyflock forum, en ergerde me weer ziek aan die bullshit daar altijd. En dan kom je op drugsforum, en dan is er hier ook de hele tijd gezeik om niets. Was gewoon even erg irritant. Sinds ik van mening ben dat dit (nog) een van de fatsoenlijke fora is, en het grootste deel van de mensen gewoon normaal doen kom ik hier graag. Maarja niks is perfect uiteraard.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is toch wat he, en ondertussen bombadeert men Israel lekker plat :cry:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#3
SpacingBen zei:
Het is toch wat he, en ondertussen bombadeert men Israel lekker plat :cry:
Klik om te vergroten...
En ook nog een ziekenhuis. Verdomde triestheid.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
JewCookie zei:
speed gedachten zijn realistisch, voor dat je paddo gedachten waar kan brengen moet je de hele wereld als manke lammetjes achter je hebben staan
Klik om te vergroten...

Speed gedachten zijn overhaast. Dat is iets heel anders.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsjernobiel is geen reden om niet meer aan kerncentrales te beginnen. Die Russen hebben daar gewoon echt jammerlijk gefaalt in hun handelen. Zoiets gaat echt niet nog een keer gebeuren. De reden om geen kerncentrales meer te maken is het afval dat geproduceerd wordt.

Ik ben, op zich, ook tegen het gebruik van kernenergie. Maar bedenk wel dat jullie dankzij die vorm van energie eindeloos achter je pc-tje een beejte op lauwe forums kunnen posten, dat jullie skunk daardoor gekweekt wordt en dat je daarom lekker mobiel bent iedere dag. Je doet gewoon keihard mee aan al die onzin, dus niet gaan liggen huilen als er een centrale bijkomt. Als je daar echt tegen bent dan sodemieter je lekker op naar een of andere landbouwcommune zonder alle luxe voorzieningen. Ga er maar niet vanuit dat met zonnepanelen zoveel kracht opgewekt kan worden om dezelfde levensstandaard aan te houden, no way.

Sowieso, dat Tjernobiel gezeik... we zijn OMRINGD door kerncentrales. Hoeveel dacht je dat er in Frankrijk & Duitsland stonden? Dat is nog veel dichterbij, eentje erbij die bovendie moderner, dus veiliger is, gaat echt niet zoveel uitmaken.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Tsjernobiel is geen reden om niet meer aan kerncentrales te beginnen. Die Russen hebben daar gewoon echt jammerlijk gefaalt in hun handelen. Zoiets gaat echt niet nog een keer gebeuren. De reden om geen kerncentrales meer te maken is het afval dat geproduceerd wordt.

Ik ben, op zich, ook tegen het gebruik van kernenergie. Maar bedenk wel dat jullie dankzij die vorm van energie eindeloos achter je pc-tje een beejte op lauwe forums kunnen posten, dat jullie skunk daardoor gekweekt wordt en dat je daarom lekker mobiel bent iedere dag. Je doet gewoon keihard mee aan al die onzin, dus niet gaan liggen huilen als er een centrale bijkomt. Als je daar echt tegen bent dan sodemieter je lekker op naar een of andere landbouwcommune zonder alle luxe voorzieningen. Ga er maar niet vanuit dat met zonnepanelen zoveel kracht opgewekt kan worden om dezelfde levensstandaard aan te houden, no way.

Sowieso, dat Tjernobiel gezeik... we zijn OMRINGD door kerncentrales. Hoeveel dacht je dat er in Frankrijk & Duitsland stonden? Dat is nog veel dichterbij, eentje erbij die bovendie moderner, dus veiliger is, gaat echt niet zoveel uitmaken.
Klik om te vergroten...

Dat wil dus zeggen dat we met z'n allen lekker dom bezig zijn :stoned:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waterpijp zei:
Dat wil dus zeggen dat we met z'n allen lekker dom bezig zijn :stoned:
Klik om te vergroten...

JIJ vindt dat dom, andere mensen vinden het weer dom om niet vooruit te gaan in techniek en meer te ontdekken op wetenschappelijk gebied.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
Klik om te vergroten...

NOg even reageren :wink:

Als ieder huis een paar zonnepanelen hebben, een windmolentje en een stromend watertje dan is het hele probleem opgelost en das nog lang niet de enigste alternatieve manier om stroom op te wekken er zijn er gelukkig nog zat want er zijn me toch een mensen die creatief alternatieve plannen hebben en echt niet alleen over het gedeelte stroom. De reden van een kerncentrale is... misschien zou je daar het boek: "de bekentenissen van een economische huurmoordenaar. Dan zal je begrijpen dat een paar fammilies, mensen, daar beter van worden. De wereld zit niet zo makkelijk in elkaar en dat 'facen' is niet makkelijk.

Er is zo'n tv-programma waar men laat zien hoe verspillend mensen kunnen zijn en die zie je dus genoeg!
Maar ze laten ook mensen/gezinnen zien die het op hun manier doen, zoals ik al zei: met een paar zonnepanelen, windmolentje en een stromend watertje en natuurlijk het accu huisje. En het hilarische eraan vind ik dat ze ALLES gewoon kunnen doen, computeren, douchen, tv kijken, wasmachine, noem de huishoudelijke dingen maar op. Zo kan het ook toch.
De mensen die dus beweren dat je te weinig stroom hebt en een kerncentrale DE oplossing vinden moeten zich misschien toch nog maar even achter het hoofd krabben :) :wave:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waterpijp zei:
Intoxicated zei:
doe eens normaal op dit forum

wijsneus
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook niet normaal als mensen posten met: zeker die stoners weer.
Klik om te vergroten...

Jij begon over cokemensen :wink:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waterpijp zei:
Er is zo'n tv-programma waar men laat zien hoe verspillend mensen kunnen zijn en die zie je dus genoeg!
Maar ze laten ook mensen/gezinnen zien die het op hun manier doen, zoals ik al zei: met een paar zonnepanelen, windmolentje en een stromend watertje en natuurlijk het accu huisje. En het hilarische eraan vind ik dat ze ALLES gewoon kunnen doen, computeren, douchen, tv kijken, wasmachine, noem de huishoudelijke dingen maar op. Zo kan het ook toch.
De mensen die dus beweren dat je te weinig stroom hebt en een kerncentrale DE oplossing vinden moeten zich misschien toch nog maar even achter het hoofd krabben :) :wave:
Klik om te vergroten...

Stromend watertje? Windmolen...? Leuk voor de rijke stinkerds misschien, maar denk je nou echt dat alle flatbewoners een beek door de etage hebben lopen en ruimte hebben voor een windmolen? Bovendien, die mensen die jij noemt krijgen een gedeelte van hun stroom op die manier, maar zijn nog steeds aangesloten op reguliere engergievoorziening. Hoe had je in gedachte hoe de treinen, trams, straatverlichting, horeca, etc. nog gaan draaien als het allemaal met windmolentjes en zonnepanelen moet?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Grote kans op nieuwe kerncentrale

Uitgegeven: 14 juli 2006 07:12
Laatst gewijzigd: 14 juli 2006 09:18
HELSINKI - ABN Amro heeft zich bereid getoond te investeren in een kerncentrale. Ook het bedrijfsleven heeft interesse getoond. Daardoor is de kans aanzienlijk toegenomen dat er over ongeveer tien jaar in Nederland een ultramoderne nieuwe kerncentrale staat.


De woordvoerster van staatssecretaris Pieter van Geel van Milieu heeft berichtgeving daarover in De Telegraaf vrijdag bevestigd.




Van Geel

Topman Rijkman Groenink van ABN Amro heeft kortgeleden met Van Geel over de medewerking aan de bouw van een nieuwe centrale gesproken. De staatssecretaris komt na de zomer met een brief waarin hij aangeeft aan welke voorwaarden de bouw van een nieuwe centrale moet voldoen.

Waar de nieuwe centrale komt, is nog niet bekend. Wel is zeker dat hij voor het koelwater aan de kust komt. Als mogelijke vestigingsplaatsen worden Borssele, waar de enige nog functionerende kerncentrale in Nederland staat, de Maasvlakte en de Eemshaven genoemd.

Van Geel bezoekt vrijdag de kerncentrale in aanbouw in het Finse Olkiluoto, de eerste nieuwe centrale in de Europese Unie sinds 1992. Hij zal vooral kijken naar de techniek en de veiligheid. De Finse centrale moet in 2009 voltooid zijn.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze doen maar, al sta je met heel nederland op zn kop tegen zo'n ding...doorgaan doet t toch. En ach, t verschaft ook weer werkgelegenheid.
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, 't is pas als zo'n ding ontploft en half Europa dood is of gemuteerd rondloopt, dat ze beseffen dat het eigenlijk schadelijk is :smilingimp:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...
Ja want 74% van de verkoop gaat integraal naar de staat :P (hier toch)
Ja natuurlijk is het nodig, waar moet anders alle nodige energie vandaan komen :) ben er niet tegen ofzo, maar blijft o zo schadelijk voor mensen hun hersentjes :( tijd voor een alternatief :)
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja zeker tijd voor een alternatief, maar wat?! :)
En het grootste deel van sigaretten gaat inderdaad naar de overheid, en waarom? omdat de overheid het slecht vind voor de bevolking en daarom de mensen wil ontmoedigen (niet dat het helpt ofzo :) )
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Play_bunny zei:
Ja zeker tijd voor een alternatief, maar wat?! :)
(...)
Klik om te vergroten...
Zet de zee vol windmolens :mrgreen:
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pfff dat gaan dan heel wat molens worden die geplaatst moetten worden wil je even veek stroom op wekken. :openmouth:
Een kerncentrale is op dit moment nog altijd de meest efficiente manier van stroom op wekken, dat het ook de meest gevaarlijke en vervuilende is lijkt niemand echt te boeien.
Ik ben er tegen zolang ze nog geen oplossing hebben wat te doen met het radioactief afval en zo lang die dingen kunnen smelten kijk naar tsjernobyl wat de gevolgen zijn.
windmolens in zee is idd wel een gedeeltelijke oplossing.
een andere mogelijkheid wat veel te weinig wordt toegepast is brandstof cellen.
je ziet ze in sommige auto's maar blijkbaar is er nog niemand op het idee gekomen dat je ze ook wat groter kan maken en daar heel schone energie mee opwekt, En kreten als ja maar de techniek is nog niet zover zeg ik "My ass" brandstof cellen zijn heel ver uit ontwikkeld en kunnen zonder veel gevaar voor mens en aarde toegepast worden. :wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
caatje zei:
Ze doen maar, al sta je met heel nederland op zn kop tegen zo'n ding...doorgaan doet t toch. En ach, t verschaft ook weer werkgelegenheid.
Klik om te vergroten...

Als iedereen zo zou denken gaan ze er zeker mee door.............
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."