#1
achzo

De "gewone burger" (zonder aanwijzingen in de richting van betrokkenheid bij het delict) kunnen ze daar nooit toe dwingen.Een grootschalig onderzoek is inderdaad belachelijk, omdat je dat gedwongen wordt om DNA af te geven.
Neman zei:De "gewone burger" (zonder aanwijzingen in de richting van betrokkenheid bij het delict) kunnen ze daar nooit toe dwingen.Een grootschalig onderzoek is inderdaad belachelijk, omdat je dat gedwongen wordt om DNA af te geven.
Neman zei:De "gewone burger" (zonder aanwijzingen in de richting van betrokkenheid bij het delict) kunnen ze daar nooit toe dwingen.
caatje zei:Maar waarom zou je nee zeggen? Zeker als je de dader niet bent?
Dzy zei:caatje zei:Maar waarom zou je nee zeggen? Zeker als je de dader niet bent?
Omdat er uit zo'n DNA onderzoek ook andere persoonlijke dingen uit kunnen komen, zoals ziektes, dat je de vader van je kind eigenlijk niet bent, je kunt er op die manier achter komen, maar ook kan het zijn dat je dat al weet en dat je niet wilt dat andere mensen daar achter kunnen komen.
Zolang je niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand, als je wel wat te verbergen hebt is t mooi dat ze je te pakken kunnen krijgen. Das hetzelfde met vingerprints.intoxicated zei:Misschien omdat je niet wil dat ze ergens een dna print van jou hebben die ze later altijd weer kunnen gebruiken? Om maar een voorbeeld te noemen
Intoxicated zei:Nee, dat vind ik niet. Dat DNA wordt opgeslagen door de overheid, en ik vertrouw een instantie met zoveel macht liever niet met zulke persoonlijke informatie van mij.
edit: informatie die dus ook misbruikt kan worden
caatje zei:Maar waar ben je "bang" voor dan? Wat voor soort misbruik moet ik me daarbij bedenken?
caatje zei:Intoxicated zei:Nee, dat vind ik niet. Dat DNA wordt opgeslagen door de overheid, en ik vertrouw een instantie met zoveel macht liever niet met zulke persoonlijke informatie van mij.
edit: informatie die dus ook misbruikt kan worden
Maar waar ben je "bang" voor dan? Wat voor soort misbruik moet ik me daarbij bedenken?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."