Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugscontrole awakenings

drugscontrole awakenings

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, dat is de vraag.
Ik denk gewoon goed laten merken dat drugs en vooral dealen niet geaccepteerd wordt. De manier waarop ze dat doen is wel apart, maar ja ze moeten toch iets.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fractievoorzitter Judith Sargentine van Groen Links stelt morgen, donderdag 12 oktober, vragen naar aanleiding van het politieoptreden tijdens Awakenings in de gashouder afgelopen weekeinde. Daarbij controleerden zeventig agenten in uniform en burger op drugs bij de bezoekers van het dansfeest. Het gevolg: 131 aanhoudingen waarbij het een tiental dealers betrof.

Groen Links vindt een dergelijke actie ongepast in een tijd dat er een tekort is aan blauw in de hoofdstad. “Moet je zoveel agenten op twee avonden in het weekeinde inzetten bij een feestje. Het zijn hele dure krachten tijdens de nachtdienst op vrijdag en zaterdag. En natuurlijk moeten die uren volgende week weer gecompenseerd worden, waardoor je volgend weekeinde een tekort aan politie hebt,” aldus Sargentini.

Sargentini wil niet de discussie over het legaliseren van drugs aanzwengelen: “Zoals de wet nu is, zijn drugs strafbaar. Ik heb geen mening over het gebruik van drugs. Met de regels van nu zijn pillen verboden. Ik vraag alleen maar, moet je daar al je kracht op inzetten?” Want naast het feit dat een dergelijke operatie kostbaar is, vreest Sargentini voor de gevolgen ervan: “Als mensen niet meer een pilletje mogen meenemen naar een feest, gaan ze als het ware thuis indrinken. Dan slikken ze thuis alles in één keer en gaan al druggy naar het feest toe. Dat is heel gevaarlijk.”

Over het waarom van de actie kan de politicus alleen maar speculeren: “Misschien werden er nieuwe agenten getraind of staan er veel grote feesten voor de deur. Het is in ieder geval iets nieuws. Ik tast nog in het duister maar het is in ieder geval geen goed teken. Donderdag gaan we vergaderen met burgemeester Cohen en zullen we meer weten. ”

Goed, punt blijft: pillen zijn niet legaal. “Mijn voorkeur ligt bij zorg voor gebruikers en niet bij het aanpakken van die gebruikers. Het is veiliger als mensen hun pillen op een feest kunnen laten testen, zoals de Jellinek dat doet, dan dat mensen thuis niet weten wat ze slikken.”

Luister naar het interview met Judith Sargentini in Dubbel Check
Klik om te vergroten...

Was ook echt onzin. Iemand wat van gemerkt trouwens?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ken gebeuren.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slechte zaak. Ze kunnen zomaar heel je avond verpesten.

En dan 70 agenten en 131 aanhoudingen. Dan heeft iedereen er 2 ongeveer aangehouden. Zoveel agenten en dan zo weinig aanhoudingen. Hoeveel is er dan in beslag genomen of mochten er veel doorlopen. :confused:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb wel wat beveiliging gezien ja. Vielen op zich wel op. Gele shirtjes enzo. Ook wel listig dat ze (undercover) naar je toe kwamen om te vragen of je misschien nog pillen hebt. Ik zeg altijd nee, dus ik had geen probleem, anderen, helaas voor hen, wel.

Het was wel van te voren aangekondigd, sowieso via de nieuwsbrief van Awakenings.
Ik vind het wel overdreven hoeveel politie en security er was.

het schijnt dat de mensen die aangehouden zijn, voornamelijk dealers zijn die meer dan 1 of 1,5 pilletje op zak hadden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Ik vind het wel goed dat ze zo laten merken dat dealen niet geaccepteerd wordt, maar de manier waarop mag wel wat anders denk ik.
Dit geeft toch een nare nasmaak voor velen lijkt me.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt belachelijk, vanwege deze vangst gaan ze meer controles houden en mensen met 1 pil worden gepakt!

WAAROM???

Omdat iemand met 1 pil een chille avond heeft? Jeez kunnen ze niet al die agenten inzetten voor wat nuttigs ofzo, misschien beetje rondlopen waar ze wel nodig zijn.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
nieuwsbrief van awakenings gehad:


11 oktober 2006
Aloha!

Afgelopen weekend
Een filmpje (ruim 3 minuten), de foto's (vrijdag en zaterdag) en een aantal sets (vrijdag en zaterdag) van afgelopen weekend staan nu online! Kijk, luister en geniet na!

Politieoptreden
Als je dit weekend op Awakenings was heb je er hopelijk niets van gemerkt, maar er was een grote opsporingsactie van de politie aan de gang.

Als er dealers zijn dan moeten die natuurlijk zeker opgespoord worden, maar nu er bij Jellinek/Unity meldingen zijn binnengekomen van zeer verontwaardige bezoekers die zich door de politie onnodig als crimineel behandeld voelden, gaan we bij Awakenings toch twijfelen aan de mate van inzet en methoden van de politie.

Een aantal raadsleden van Groen Links en de PVDA die bij ons op bezoek waren afgelopen zaterdag is ook ontstemd. Daarom worden er morgen in de gemeenteraad van Amsterdam nuttige vragen gesteld over het optreden van de politie. Laten we niet vergeten dat het overgrote deel van de bezoekers geen drugs gebruikt en het event gewoon beleeft met een biertje, mixdrankje, appelsap of energydrink.

Voor dit publiek, de ware muziekliefhebbers, organiseren wij Awakenings! Reageren op dit onderwerp kan via [email protected].
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit bush hier soms achter ofzo? Waar gaat het heen met NL
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Awakenings, was dat voorheen niet mystery land? Dat feest waar ze bij mij tijdens de tweede keer dat het werd georganiseerd, wel twee gram wiet hebben afgenomen. Kansloze biggen hadden gelukkig niet in de gaten dat ik in mijn andere hand, mijn zakje pillen had verstopt onder mijn toegangsbewijs.

Dat was voor mij de laatste keer dat ik een feest heb bezocht, tenminste, dat soort commerciele zut waar paranoia hoogtij viert.

Om te kotsen dat beleid.

En denk maar niet dat het er veiliger wordt, in tegendeel, toen XTC werd verboden, kwamen er direct alternatieven op de markt die net geen XTC waren maar wel een stuk goedkoper te produceren.

Bah drugscontrole bij een feestje....laten ze gevangenissen op Schiphol goddomme gaan controleren, DAAR red je levens mee...
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#10
nee,awakenings was voorheen niet mysteryland nee.

overigens ga ik de 25e weer naar awakenings!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."